Launch Control
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Launch Control
Na internetu jsou samé informace o nastavení na turbo motory,mě by více zajímaly informace ohledně atmosférických motorů.Nepotřebuju vědět žádné konkrétní údaje a někomu brát jeho know-how,zajímalo by spíš jestli se zapalování nastavuje do plusu nebo do mínusu.Co jsem viděl tak se to různí,někdo má záporné čísla někdo kladné ale to je na turbo.Tak jestli by někdo dokázal poradit jaká je teorie na atmosférách motorech,díky za rady.
Re: Launch Control
Záleží na řídící jednotce motoru.
Pro rallycross se nastavuje Launch Control jinak pro suchý povrch - start na pouze zaprášeném asfaltu i pro mokro - mokrý asfalt s trochou blátíčka.
Oba režimy se od sebe liší maximálními povolenými otáčkami v LC režimu.
V první fázi regulace se sníží výkon snížením předstihu a pokud to nestačí i postupným vynecháváním počtu jisker zapalování a třeba i odpojením vstřiků - tak jak to udělá normálně omezovač.
Jsou i sofistikovanější systémy, kdy jsou snímané otáčky nepoháněných kol a porovnávány s otáčkami kol poháněných a regulace pak probíhá podle změny rozdílu jejich otáček.
Nastavuje se 17 %-ní prokluz, kdy bez ohledu na povrch má každá pneumatika maximální adhezi.
Takže není třeba zkoumat otáčky motoru a přenastavovat LC při změně adheze povrchu.
U turbomotorů a pohonu 4x4 se věc zase vrací k regulaci otáček motoru.
Na startu zapneš ALS, vstřikování vody do sacího potrubí a zmáčneš na volantu LC tlačítko.
Tím jsi zejména přenastavil omezovač otáček na 5800 (na asfaltu) a odreguluješ backpressure nad membránou wastegate ventilu o 0,7 baru (jinak bys na startu přetočil turbo, bez ohledu na správnou tvrdost pružiny wastegate ventilu).
5-10 sekund před startem zařadíš jedničku a se sešlápnutou spojkou dáš plný plyn.
Motor stojí v omezovači a trochu pokuřuje, protože regulace správné bohatosti v ALS režimu je příliš nedokonalá.
Jakmile blikne zelená, jen do toho plného plynu pustíš spojku.
Auto od startu zmizí, jako bys ho ukradl a ve spojce je v tu chvíli 1100 stupňů Celsia.
Takže sériová lamela by se odpařila, kovokeramická by se roztekla a taky by sis moc nepořadil, takže jedině uhlíková spojka...
Pro rallycross se nastavuje Launch Control jinak pro suchý povrch - start na pouze zaprášeném asfaltu i pro mokro - mokrý asfalt s trochou blátíčka.
Oba režimy se od sebe liší maximálními povolenými otáčkami v LC režimu.
V první fázi regulace se sníží výkon snížením předstihu a pokud to nestačí i postupným vynecháváním počtu jisker zapalování a třeba i odpojením vstřiků - tak jak to udělá normálně omezovač.
Jsou i sofistikovanější systémy, kdy jsou snímané otáčky nepoháněných kol a porovnávány s otáčkami kol poháněných a regulace pak probíhá podle změny rozdílu jejich otáček.
Nastavuje se 17 %-ní prokluz, kdy bez ohledu na povrch má každá pneumatika maximální adhezi.
Takže není třeba zkoumat otáčky motoru a přenastavovat LC při změně adheze povrchu.
U turbomotorů a pohonu 4x4 se věc zase vrací k regulaci otáček motoru.
Na startu zapneš ALS, vstřikování vody do sacího potrubí a zmáčneš na volantu LC tlačítko.
Tím jsi zejména přenastavil omezovač otáček na 5800 (na asfaltu) a odreguluješ backpressure nad membránou wastegate ventilu o 0,7 baru (jinak bys na startu přetočil turbo, bez ohledu na správnou tvrdost pružiny wastegate ventilu).
5-10 sekund před startem zařadíš jedničku a se sešlápnutou spojkou dáš plný plyn.
Motor stojí v omezovači a trochu pokuřuje, protože regulace správné bohatosti v ALS režimu je příliš nedokonalá.
Jakmile blikne zelená, jen do toho plného plynu pustíš spojku.
Auto od startu zmizí, jako bys ho ukradl a ve spojce je v tu chvíli 1100 stupňů Celsia.
Takže sériová lamela by se odpařila, kovokeramická by se roztekla a taky by sis moc nepořadil, takže jedině uhlíková spojka...
Re: Launch Control
umi nekdo Launch Control na EDC15P/V ? 

Re: Launch Control
Aha takže ke snížení výkonu se používá změna předstihu,takže předpokládám že je třeba nastavovat do mínusových hodnot u amtmosférického motoru?Naše jednotka ještě pracuje z nastavením dodatečného obahacení,to je taky záležitost pouze pro turbomotory?Jinak díky za příspěvek,velice zajímavé počtení,zase jsem o něco chytřejší 

Re: Launch Control
Může a nemusí.
Záporné hodnoty se nepoužívají ani u turbomotoru - ledaže bys chtěl nebezpečně vysoký nárůst plnícího tlaku v tomhle režimu.
I snížení o 20 stupňů proti hlavní mapě je hodně a je doprovázené nárůstem teploty výfukových plynů.
Taky.
Já bych na tvém místě nastavil jen měkký a tvrdý omezovač (tak 300 - 500 otáček od sebe) a zbytek zprovoznil až kdybys měl takovou potřebu - pokud vůbec.
Ale musíš si natestovat kolik to má být - podle použitých pneumatik a adheze povrchu.
Máš správně zapojené a na volant vyvedené tlačítko Launch Control?
Záporné hodnoty se nepoužívají ani u turbomotoru - ledaže bys chtěl nebezpečně vysoký nárůst plnícího tlaku v tomhle režimu.
I snížení o 20 stupňů proti hlavní mapě je hodně a je doprovázené nárůstem teploty výfukových plynů.
Taky.
Já bych na tvém místě nastavil jen měkký a tvrdý omezovač (tak 300 - 500 otáček od sebe) a zbytek zprovoznil až kdybys měl takovou potřebu - pokud vůbec.
Ale musíš si natestovat kolik to má být - podle použitých pneumatik a adheze povrchu.
Máš správně zapojené a na volant vyvedené tlačítko Launch Control?
Re: Launch Control
Jakože použít omezovač otáček na LC?To bude trošku hodně ne,když mám například omezovač na 7Tis.Jinak bavíme se opět o nastavení na jednotku KMS MP25,pokud jsi se díval jak vypadá ta ovladací tabulka.
Ano tlačítko je zapojené a vyvedené na volant.
Ano tlačítko je zapojené a vyvedené na volant.
Re: Launch Control
Jak to myslíš hodně?
Pokud máš sériové ojnice a ojniční šrouby, může být omezovač na 7000 docela rozumné opatření.
Faktem je, že u auta, se kterým jezdím normálně po silnici by mě zprovoznění Launch Control nenapadlo.
Ale když do toho máš chuť, proč ne.
Tak vlez do počítadla, v Options vyber položku RPM Limiter and Power Shift a v Launch Limit RPM on Button ve Start line limit si nastav třeba 5000 otáček a jeď to vyzkoušet.
Pokud tlačítkem okruh LC spínáš nezatrhávej Input NC, jinak zaškrtni.
Advanced settings nech plavat.
Dej OK, pošli do počítadla a zamkni data.
Po otestování když tak přenastavíš.
Pokud máš sériové ojnice a ojniční šrouby, může být omezovač na 7000 docela rozumné opatření.
Faktem je, že u auta, se kterým jezdím normálně po silnici by mě zprovoznění Launch Control nenapadlo.
Ale když do toho máš chuť, proč ne.
Tak vlez do počítadla, v Options vyber položku RPM Limiter and Power Shift a v Launch Limit RPM on Button ve Start line limit si nastav třeba 5000 otáček a jeď to vyzkoušet.
Pokud tlačítkem okruh LC spínáš nezatrhávej Input NC, jinak zaškrtni.
Advanced settings nech plavat.
Dej OK, pošli do počítadla a zamkni data.
Po otestování když tak přenastavíš.
Re: Launch Control
Psal jsi o měkkém a tvrdém omezovači tak jsem myslel použít toto místo položky launch control,proto jsem psal že startovat ze 7tis.mě přijde divné a moc ale špatně jsem tě pochopil.
Launch control jsem měl první nastavený na 3500 to bylo málo takže teďka jsem to zkoušel na 4000tis.je to lepší auto už má snahu se hýbat do předu a otáčky tolik nespadnou.Tlačítko je jasné.Jde mi spíše o to nastavení té retardace nebo jak to nazvat,aby to mělo vůbec nějákou funkci a význam než jen prdění do výfuku.Jinak auto je samozřejmě používáno i na popojíždění do města ale jezdím s tím hlavně amatérské závody,takže využití start.režimu jsem se zabýval hlavně proto.Taky uvažuju o použití nějáké lepší spojky,takže jsem si říkal že by jí to mohlo trošku ulehčit práci,startovat na launch control,pravděpodobně je to případ asi většiny profizávodníků třeba v rallycrosse aby jim to na startu nezhaslo.
Launch control jsem měl první nastavený na 3500 to bylo málo takže teďka jsem to zkoušel na 4000tis.je to lepší auto už má snahu se hýbat do předu a otáčky tolik nespadnou.Tlačítko je jasné.Jde mi spíše o to nastavení té retardace nebo jak to nazvat,aby to mělo vůbec nějákou funkci a význam než jen prdění do výfuku.Jinak auto je samozřejmě používáno i na popojíždění do města ale jezdím s tím hlavně amatérské závody,takže využití start.režimu jsem se zabýval hlavně proto.Taky uvažuju o použití nějáké lepší spojky,takže jsem si říkal že by jí to mohlo trošku ulehčit práci,startovat na launch control,pravděpodobně je to případ asi většiny profizávodníků třeba v rallycrosse aby jim to na startu nezhaslo.