Zavislosti - Kompresny pomer vs. Ostrost vacky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Zavislosti - Kompresny pomer vs. Ostrost vacky
Ludia existuje nejaky "kluc" ci vzorec, "alebo nieco"
podla coho by sa dala urcit najidealnejsia kombinacia kompresneho pomeru a "ostrosti" vacky ..??
podla coho by sa dala urcit najidealnejsia kombinacia kompresneho pomeru a "ostrosti" vacky ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Zavislosti - Kompresny pomer vs. Ostrost vacky
to si myslím snad snad ani není možné...... záleží přeci na VE kazdého motoru...... navíc by jsi musel k této závislosti ještě uvést "pracovní" otáčky motoru....
Re: Zavislosti - Kompresny pomer vs. Ostrost vacky
To určitě ne.JRD McLAREN píše:Ludia existuje nejaky "kluc" ci vzorec, "alebo nieco"
podla coho by sa dala urcit najidealnejsia kombinacia kompresneho pomeru a "ostrosti" vacky ..??
"Ostrost" totiž není žádný smysluplný pojem.
Ostrá vačka je vlastně sériová vačka - má kráké doby otevření a tak je hodně špičatá.
Závodní vačky jsou déle otevřené a tak nemají žádnou špičku - jsou vlastně "tupé".
Podstatné jsou totiž i zdvihy vaček a výpočet zrychlení (liší se pro pevná zdvihátka a pro hydra).
Starší typ vaček měl dlouhé doby otevření ventilů, ale malé zdvihy.
Takže to bylo jednoduché pro péra, ale ventily byly jen pootevřené a tak pořád vyplachování překážely a moc dobře tyhle vačky neplnily.
Díky dlouhým dobám otevření vycházel i velký střih ventilů s logickými následky - vysoký a nepravidelný volnoběh, špatné reakce na přidání plynu a nízkých a středních otáčkách, vysoká spotřeba.
Nové vačky mají větší zdvihy a tak podstatně lépe plní i když nemají tak dlouhé doby otevření.
Ano, u závodního Opelu 1,6 16V má sací vačka zdvih 13,5 mm při délce 316 stupňů (při kontrolní vůli 0,4 mm) a výfuková má zdvih 13,3 mm při délce 308 stupňů.
To vyžaduje 110 kg na pérech a kompresi 13,4:1.
Ovšem motor 1,6 s výkonem 235k/9250 ot/min. za 900 tis Kč (bez DPH) asi nestavíš, nebo ano?
O jaký motor se ti vlastně jedná?
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavislosti - Kompresny pomer vs. Ostrost vacky
to co si pisal o "ostrosti" ci "tuposti vaciek" ...je mi jasne..
a mam to v hlave naucene uz 10 rokov...
jedna sa o motor C20XE, 2.0 16V, s novymi piestami by mal byt KP okolo 11.6
zdvih na vackach je 10.5mm@272st., teda vsetky udaje k vackam mam...
ITB, zvody 4-1 ....
nestaviam ciste zavodny motor, kedze auto chcem "zatial" pouzivat aj na bezne jazdenie..
takze som si vedomi toho, ze to bude kompromis medzi vykonom a pruznostou motora..
pytam sa zato, ze podla kdejakych simulatorov, enigine calculatorov, a roznych ludi na inych forach,
kazdemu na podobnych motoroch "spolahlivo" funguje nieco ine...
a mam to v hlave naucene uz 10 rokov...
jedna sa o motor C20XE, 2.0 16V, s novymi piestami by mal byt KP okolo 11.6
zdvih na vackach je 10.5mm@272st., teda vsetky udaje k vackam mam...
ITB, zvody 4-1 ....
nestaviam ciste zavodny motor, kedze auto chcem "zatial" pouzivat aj na bezne jazdenie..
takze som si vedomi toho, ze to bude kompromis medzi vykonom a pruznostou motora..
pytam sa zato, ze podla kdejakych simulatorov, enigine calculatorov, a roznych ludi na inych forach,
kazdemu na podobnych motoroch "spolahlivo" funguje nieco ine...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Zavislosti - Kompresny pomer vs. Ostrost vacky
Ten motor má pěknou hlavu, skoro rovné kanály, hlavně sací - to je pro plnění fajn.
To vypadá rozumně, myslím vačky a komprese.
Ale radši si to ještě před složením zkontroluj - nalej spalovací prostory (zavři si je postupně kusem plexi s dírkou), ev.uprav jejich velikost ať jsou stejné, změř tloušťku těsnění a připočti, vezmi v úvahu jestli písty přejíždějí z bloku nebo ne. (Pokud mají písty větší KH, nebudou ti klepat do hlavy?)
Abys měl jistotu, že je komprese pravda a ne fikce.
Ještě bys měl vědět, jestli je to hydrovačka, nebo jestli má zrychlení na pevná zdvihátka a jaká zdvihátka použiješ ty.
Vačku se zrychleními na pevná zdvihátka mužeš použít i na hydra - jen bude trochu kratší než je změřeno - ale opačně nikdy.
Hydrovačka by s pevnými zdvihátky nabíhala rovnou do maximálních zrychlení a to žádný rozvod dlouho nevydrží.
Můžeš použít sériová péra?
Nebudou při maximálním otevření ventilů sedět už závit na závitu?
Budou mít dost kilo, aby pozavíraly ventily při daných zrychleních vaček?
Nebo jsi to koupil už jako sadu s ventilovými péry?
Ještě si dej záležet na antidetonační štěrbině - tak 0,85 až 0,95 mm by ti mělo dovolit větší předstih a tedy i výkon - a bude to ono.
Jak budeš ty vačky časovat v motoru? Symetricky? Nebo jinak?
Máš k tomu nějaký údaj výrobce?
Třeba načasuj sací i výfukovou na 108 stupňů?
Míněn plný zdvih ventilů po 108 st.
To vypadá rozumně, myslím vačky a komprese.
Ale radši si to ještě před složením zkontroluj - nalej spalovací prostory (zavři si je postupně kusem plexi s dírkou), ev.uprav jejich velikost ať jsou stejné, změř tloušťku těsnění a připočti, vezmi v úvahu jestli písty přejíždějí z bloku nebo ne. (Pokud mají písty větší KH, nebudou ti klepat do hlavy?)
Abys měl jistotu, že je komprese pravda a ne fikce.
Ještě bys měl vědět, jestli je to hydrovačka, nebo jestli má zrychlení na pevná zdvihátka a jaká zdvihátka použiješ ty.
Vačku se zrychleními na pevná zdvihátka mužeš použít i na hydra - jen bude trochu kratší než je změřeno - ale opačně nikdy.
Hydrovačka by s pevnými zdvihátky nabíhala rovnou do maximálních zrychlení a to žádný rozvod dlouho nevydrží.
Můžeš použít sériová péra?
Nebudou při maximálním otevření ventilů sedět už závit na závitu?
Budou mít dost kilo, aby pozavíraly ventily při daných zrychleních vaček?
Nebo jsi to koupil už jako sadu s ventilovými péry?
Ještě si dej záležet na antidetonační štěrbině - tak 0,85 až 0,95 mm by ti mělo dovolit větší předstih a tedy i výkon - a bude to ono.
Jak budeš ty vačky časovat v motoru? Symetricky? Nebo jinak?
Máš k tomu nějaký údaj výrobce?
Třeba načasuj sací i výfukovou na 108 stupňů?
Míněn plný zdvih ventilů po 108 st.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavislosti - Kompresny pomer vs. Ostrost vacky
no ked nazres do projektov..
tak ti bude lecos jasnee..
to ze bude treba zmerat kompresiu podla skutocnosti je mi jasne..a aj to urobim..
piesty lezu von, tesnenie si musim dat vyrobit hrubsie, struny su po poslednej stretavke(pretoceni) nove..
casovanie vaciek asi zacne symetricke, ako v prvom pripade a potom sa uvidi..
kedze "faza 1" bola postupom casu "ladena" ..na sprintoch..
kedy som sa z cca 15.3sec dostal na 14.7-14.8 @1/4mile
pricom najvacsi vplyv na to mala zmena casovania... (teda ina nez doporucoval vyrobca vaciek)
antidetonacna strbina mmi vyjde na cca na 0.8mm (po dotiahnuti hlavy) pri hrubke tesnenia 1.8mm
(ale asi si necham vyrobit celomedenne 1.8 a 2.0mm)
ale aj tak by ma zaujimalo, z coho usudzujes, ze moj konkretny KP a vacky 272 su "rozumne" ..?
lebo ako to tak mam odsledovane, tak v nohych pripadoch je to vec pkus-omyl ..
tak ti bude lecos jasnee..
to ze bude treba zmerat kompresiu podla skutocnosti je mi jasne..a aj to urobim..
piesty lezu von, tesnenie si musim dat vyrobit hrubsie, struny su po poslednej stretavke(pretoceni) nove..
casovanie vaciek asi zacne symetricke, ako v prvom pripade a potom sa uvidi..
kedze "faza 1" bola postupom casu "ladena" ..na sprintoch..
kedy som sa z cca 15.3sec dostal na 14.7-14.8 @1/4mile
pricom najvacsi vplyv na to mala zmena casovania... (teda ina nez doporucoval vyrobca vaciek)
antidetonacna strbina mmi vyjde na cca na 0.8mm (po dotiahnuti hlavy) pri hrubke tesnenia 1.8mm
(ale asi si necham vyrobit celomedenne 1.8 a 2.0mm)
ale aj tak by ma zaujimalo, z coho usudzujes, ze moj konkretny KP a vacky 272 su "rozumne" ..?
lebo ako to tak mam odsledovane, tak v nohych pripadoch je to vec pkus-omyl ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Zavislosti - Kompresny pomer vs. Ostrost vacky
Nevím, jaké projekty máš na mysli a kde bych je hledal.
Ale ptáš se tady, tak ti taky tady odpovídám.
Je mi líto, že se ti moje odpovědi nezdají dost dobré.
Tak pardon.
Ale ptáš se tady, tak ti taky tady odpovídám.
Je mi líto, že se ti moje odpovědi nezdají dost dobré.
Tak pardon.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavislosti - Kompresny pomer vs. Ostrost vacky
neee tak som to nemyslel... (nechcel som ta urazit)
teda, chcel som viac menej vediet, ze ci teda tvoja rada/odpoved,
je na zaklade vlastnej skusenosti, alebo je niekde v mudrych knizkach nejake usmernenie a pod.
podla tvojich odpovedi usudzujem, ze sa tym motorom, stavbam / upravam nejaky ten patek uz venujesh...
"Projeky" som mal na mysli tuto tento viewtopic.php?f=116&t=76378&start=270" onclick="window.open(this.href);return false;
teda, chcel som viac menej vediet, ze ci teda tvoja rada/odpoved,
je na zaklade vlastnej skusenosti, alebo je niekde v mudrych knizkach nejake usmernenie a pod.
podla tvojich odpovedi usudzujem, ze sa tym motorom, stavbam / upravam nejaky ten patek uz venujesh...
"Projeky" som mal na mysli tuto tento viewtopic.php?f=116&t=76378&start=270" onclick="window.open(this.href);return false;
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/