slovenský motor?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

/jon
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2011 16:17

Re: slovenský motor?

Příspěvek od /jon »

Aha, asi to vyznělo jako když na Tebe útočím, omlouvám se. Neuvědomil jsem si že je v diskusi slovák :oops:

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od NeviM »

Libor12 píše:Já k tomu nenapíšu nic,protože kdybych věděl jak,tak už mi to běhá. :lol: ale to co napsal jrd s tím víceméně souhlasím,jen nechápu čím roztáčí to turbo...
Jen si tak z nudy (a vzhledem k nazoru spousty mistnich :lol: ) trénuju svůj chorej mozeček přemýšlením o tomhle, takže nejspíš to bude mimo, ale nemůže to být náhodou o přímé úměrnosti? Jako že, vzhledem k tomu, že ten motor, oproti normálnímu, spotřebuje mnohem míń vzduchu, tak mu stačí i to turbo mnohem míň roztočit (nebo mu stačí menší turbo lépe roztočitelné při tom menším rozdílu tlaků)? Předpokládám teda, že i u tohohle motoru se A/F ratio blíží stoichiometrickýmu poměru, takže čím míň potřebuje paliva, tím míň potřebuje vzduchu (oproti "normálnímu" motoru). A nějaký rozdíl tlaků před/za turbínou tam být pořád musí ne? Takže, v čem mě můj chorej mozeček vyšplouchl tentokrát? :lol:
Naposledy upravil(a) NeviM dne 26 lis 2012 12:21, celkem upraveno 1 x.
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

/jon píše:Aha, asi to vyznělo jako když na Tebe útočím, omlouvám se. Neuvědomil jsem si že je v diskusi slovák :oops:
v pohode... nic sa nedeje...
aj tu na slovensku su ludia, ktory sa tomu rozumeju, len uz neakosi neprispievaju na internete, (kedze nieje "na slovenskom internete" kde)
takze s tymi ludmi si ked tak telefonujem..

EDITED: zase clanok...
http://automix.atlas.sk/novinky/804277/ ... -nove-info" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 24 lis 2012 14:49, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

Taboo píše:Co se tyka samotneho principu tohoto motoru, jedna se o adiabitic system (ktery neni nicim novym anebo prevratnym) za pomoci vysoke komprese pistu, rychle expanze ztlacene vstupni smese a vysoke volumetricke ucinosti. Ten concept je vseobecne kazdemu znamy a kazdy si ten motor muze postavit sam. Jen se o tom (z legalnich duvodu) nesmi nikde zminovat.
...az teraz mi zaplo ... :kladivo:
(kokotovi jednemu)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Taboo »

JRD McLAREN píše:...az teraz mi zaplo ... :kladivo:
:D
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: slovenský motor?

Příspěvek od kentoya »

NeviM píše:
Libor12 píše:Já k tomu nenapíšu nic,protože kdybych věděl jak,tak už mi to běhá. :lol: ale to co napsal jrd s tím víceméně souhlasím,jen nechápu čím roztáčí to turbo...
Jen si tak z nudy (a vzhledem k nazoru spousty mistnich :lol: ) trénuju svůj chorej mozeček přemýšlením o tomhle, takže nejspíš to bude mimo, ale nemůže to být náhodou o přímé úměrnosti? Jako že, vzhledem k tomu, že ten motor, oproti normálnímu, spotřebuje mnohem míń vzduchu, tak mu stačí i to turbo mnohem míň roztočit (nebo mu stačí menší turbo lépe roztočitelné při tom menším rozdílu tlaků)? Předpokládám teda, že i u tohohle motoru se A/R ratio blíží stoichiometrickýmu poměru, takže čím míň potřebuje paliva, tím míň potřebuje vzduchu (oproti "normálnímu" motoru). A nějaký rozdíl tlaků před/za turbínou tam být pořád musí ne? Takže, v čem mě můj chorej mozeček vyšplouchl tentokrát? :lol:
v té stochio směsi
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od NeviM »

kentoya píše:
v té stochio směsi
a pak koukam taky jsem tam napsal A/R misto A/F :oops:
Můžeš trochu rozvést prosím?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

a mam tu dalsiu "kvizovu otazku" ..

ze ci je mozne podobneho principu vyuzit aj na wankelov motor - rotacku
...???

moj osobny nazor je, ze pravdepodobne ano,
ale rad by som poznal aj vase nazory...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

určitě ano. Mám pocit,že si pan Solarolli přivlastnil něco,co bylo vynalezeno dávno před jeho narozením a používáno za 2sv války v letadlech.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

no jak som co to popozeral o tej AŠ82, tak som bol prekvapeny, (najviac sam zo seba)
ze co vsetko uz poznali a vyuzivali v 45tom...
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 26 lis 2012 09:36, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

Taboo píše: Z osobniho pohledu, ja nepokladam Solaroli, Krupa, Evans a jim podobne za nejake "pionyry", kteri nejak prispivaji k rozvoji automobilove technologie a kterym by se melo nejak fandit, ale naopak za chamtive brzdy zneuzivajici patentu k drzeni automobilovy prumysl rukojmim za ucelem vlastniho obohaceni. Vpodstate nejde o to, co kdo vyvine, ale o to, kdo si ten koncept (i presto, ze vyvinuty nekym jinym, anebo obecne znamy) prvni privlastni a necha patentovat (a v tomto pripade to byl Solaroli, ktery na patentu tohoto motoru sedi uz pres 12 let).
Ted tě naprosto chápu ten tvůj odpor k těmto lidem,zmetek co nevymyslí nic vlastní hlavou,ale pouze si přivlastní něčí myšlenku. No někdy mi to trvá déle no :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

dalsi zaujimavy clanok... http://lastturnclub.com/index.php?optio ... 7&Itemid=1

obzvlast pasaz:
Whatever the value, it was Smokey Yunick, not Al Solaroli, who built the first adiabatic gasoline engine, and there’s doubt whether that adventure delivered any improvement on the technology of 1984. Smokey, whose idea was heating the charge - Al wants to cool it - in the end quietly buried the whole idea. Different strokes, as they say. Anyway, back to our story.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: slovenský motor?

Příspěvek od kentoya »

Taboo píše:Ve skutecnosti to nebyl Smokey, ale jeho dlouhodoby kolaborator Ralph Johnson, kdo postavil prvni adiabaticky motor - uz zacatkem padesatych let. :wink:
di do pr, já furt viděl počátky v 80tých letech, už mě sereš :D

jestli můžeš, mrkni na mou sz, díky
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

sak toto ..ja som sa tiez dopatral tak roku 83-84 ..

a teraz neviem, ci treba chladit alebo zohrievat...

o tom kolkych Ralphov Johnsonov google najde, racej ani nehovorim..

EDITED:
..a ta zarovka zase zhasla...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Krosmen »

nikdy sem pořádně nepochopil a ani nestudoval jeho funkci adiabatického motoru ale vím že se tento typ motoru používal již za druhé světové války v letadlech jak ruských tak ke konci i německých,vím že díky těmhle motorům měli rusové strategické bombardéry v éře vrtulových letadel s obrovskými dolety ve vysokých výškách.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od NeviM »

Krosmen píše:nikdy sem pořádně nepochopil a ani nestudoval jeho funkci adiabatického motoru ale vím že se tento typ motoru používal již za druhé světové války v letadlech jak ruských tak ke konci i německých,vím že díky těmhle motorům měli rusové strategické bombardéry v éře vrtulových letadel s obrovskými dolety ve vysokých výškách.....
tak tam je to ale spíš o úplně jiných podmínkách, v kterých motor pracuje, jakože teplota vzduchu dejme tomu -50°C, menší vlhkost atd., si myslim ne? Viz to vedlejší, znovuoživlé téma, kde to řešili hlavně Libor12 s Raddym a Idahem a pár dalších právě v souvislosti s teplotou nasávaný směsi :)

jinak jsem tak koukal na ty nový fotky a chtěl jsem se zeptat, nemá s tím efektivním roztočením turba, kromě, podle mě subjektivne vizualne dost malý turbíny a velkýho kompresoru turba, něco společnýho i relativně hodně moc velkej průměr vejfuku za turbem (podle mě zajišťující co nejmenší tlak za turbem??) + ty dlouhý svody?

Kentoya: souvislost mezi Tvou nápovědou a stochiometrickým poměrem jsem zatím žádnou neobjevil :oops:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

pocujte nisanaci ..
viete zisti nieco viac o DLC:Diamond Like Carbon

predpokladam, ze to je to "cierne vystvorcekovane" vo viedu..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

no tak som si preslajdoval tu kontrabasistku..

pan si sice vybral motor TFSI, teda z priamym vstrekom do valca, ale nepouziva ho...
na hlave su totizto vidiet zablendovane otvory, a neskor je vidiet klasicka palivova lista, fpr, etc.

co sa sania tyka, tak mam dojem, ze namontovali nas5 povodny kus umelej hmoty,
ale je tam neaka ta modifykacia...
(to ze je na vrchu pekna karbonova deska z logom RTU a dvoma "peknymi mriezkami" je irelevante)

dokonca to vyzera, ze aj vackove hriadele su pouzite povodne, takze nejake "super-kratke" casy otvorenia ventilov..
..no nevim Kentoya...


...takze sa asi vraciam k tej mojej povodnej myslienke...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Mr. Grimes »

Podle toho jak jsem zbezne prolitnul ten patent, tak prave saci komora by mela obsahovat ty nejdulezitejsi modifikace. K tomu zmena komprese a dobre spocitana turbina. Neprislo mi to nejak slozite jako napad, ale konstrukce komor v intake manifold musi byt velice dumyslna. - MUJ NAZOR-
A pan Yunick na to sel uplne jinak, kdyz uz tu je taky zminen. Obavam se ale ze v jeho pripade v tom bylo jeste "neco" navic :lol: . Staci si treba precist jak zametal s NASCAR specifikacemi. BTW uz dele planuju koupi jeho knihy, urcite to bude zajimave cteni.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

jj... sacia komora bude dost podstatna sucast celeho toho principu.
zmes musi byt "rozprasena" tak dokonale, aby sa cestou do kanala stihla homogenizovat.
teda aby v nej neostaly casti aerosoli, ktore by mohli detonovat. (moj nazor)

Smokey na to isiel principom "zohrievania", defakto vratil vyprodukovane teplo nas5 do motora
zvysil teplotu nasavanej zmesy natolko, ze zmes bola homogenna, (ciastocky benzinu sa odparili, vznikla teda plynna zmes)
V kazdom pripade si cast "tajomstva" vzal so sebou do hrobu. (ako sa pise v jednej casti textu na webe)

tie knizky myslis vazne ..?? ja som zacal zhanat "Smokey Yunick's Power Secrets"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Krosmen »

http://www.google.com/patents?id=xsArAA ... &q&f=false" onclick="window.open(this.href);return false;
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 06:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Fifi »

Když tedy nebudeme zahřívat, tak to zplynění dosáhneme velkým podtlakem?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

vies jak funguje rozprasovac ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Fifi »

Podobně jako vstřikovač?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
OnO
Příspěvky: 111
Registrován: 21 led 2006 23:53
Bydliště: Trnava,SR

Re: slovenský motor?

Příspěvek od OnO »


Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

no.. a zase sa dobre bavim na komentoch... :mrgreen:

sice mam zase dalsiu kocecku do skladacky..
len skoda ze doteraz nikto nespomenul, ze v podzadi je vidiet nitrogenerator - naco asi ho tak potrebuju ..??
.....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: slovenský motor?

Příspěvek od kentoya »

venturiho trubici jsem si vždy spojoval pouze s měřením, ale tady jsem našel zajímavé řešení venturiho trubice, o kterém jsem ale uvažoval spíše, jako o rozprašovači vody namísto intercooleru, ale jak na to koukám, to provedení bude asi velmi podobné jako na adiabatáku, akorát by mě tohle nenapadlo
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Krosmen »

čí to byl slogan "geniálně jednoduché-jednoduše geniální" vpodstatě jak je vidět není problém vyrobit ale je problém dobře odladit a použitelnost max v závodech...až se posuneme s technologiemi dál bude asi i možnost využití v reálném světě.
Takhle si ale osobně myslím že i použití v závodech okleštěných pravidly-restriktor turba bude mít problém s uplatněním motoru....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“