Chiptuning od ABC

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Chiptuning od ABC

Příspěvek od Beaver »

NeviM píše:A co konkretne zpusobilo rozsypani turbínovejch lopatek po hadicích a IC? Jako toho píčtuningu se fakt nezastavam, jen mě docela překvapuje až takovej mechanickej problem zapřičiněnej pičtuningem.
Abys zvedl plnící tlak bez výměny turba, musíš nechat zavřenou wastegate a nechat turbo točit víc otáček. Zvlášť starším turbům to nedělá dobře a když jsou už načatý, tak je to spolehlivě dorazí - přetočí se, tj. přidřou kluzný ložiska, rozhodí se vyvážení a následně si kompresorové kolo škrtne o housing. Ty lopatky jsou poměrně křehké, takže nazdar bazar. V lepším případě se zasekají do IC, v horším projdou úlomky do válce a pomlátí stěny, písty, ventily...
Naposledy upravil(a) Beaver dne 07 úno 2013 10:16, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning od ABC

Příspěvek od luke.bean »

jestli to byla otázka trochu na mě ,tak jak psal beaver , přetočený turbo a přetrhlá hřídelka , tyhle KKK jsou na to choulostivý , akorát tady není wastegate ale naklápěcí lopatky , ale ve výsledku je to o zvednutí plnícího tlaku tak i tak
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning od ABC

Příspěvek od NeviM »

Jo ahá, ja v tom videl nejaky slozitosti co se slozeni nebo teploty vejfuckovejch plynu tyce, ze to dokazou takhle jednoduse me nenapadlo :smich2: zas tak blbej nejsem, abych nevedel, jak funguje a je regulovany turbo :lol:
zas na druhou stranu dodelani nacatyho turba bych jim nevycital :)
BTW. kdyz uz jste zminili KKK maj například K04 obecne nejakou hranici max boostu, nebo je to model od modelu jiny?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

/jon
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2011 16:17

Re: Chiptuning od ABC

Příspěvek od /jon »

Na všechno najdeš odpověď v kompresorové mapě, tady jsou mapy pro K04 (vybrat ve sloupečku), samozřejmě se to liší typ od typu.
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/map.php" onclick="window.open(this.href);return false;

vtuni
Příspěvky: 245
Registrován: 16 úno 2008 15:20
Bydliště: prostějoVW

Re: Chiptuning od ABC

Příspěvek od vtuni »

není zač... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://www.sportmotor.cz/ABCtuning.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on vimeo http://vimeo.com/34409682

Uživatelský avatar
AlesiBoss
Příspěvky: 720
Registrován: 05 říj 2012 14:26

Re: Chiptuning od ABC

Příspěvek od AlesiBoss »

smazano - vsechny vas tu miluju ;) a az se jednou potkame tak dame radsi panaka...
už nemám hnujdaj...

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“