Rada při koupi RAV4
Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma
Rada při koupi RAV4
Zdravím, chtěl bych se zeptat na nějaké zkušenosti s tímto autem. Jedná se o vůz Toyota RAV4, rok výroby kolem 2004, najeto kolem 100-150tis, v naftě, 4x4, manuál/automat, cena nějak kolem 150tis.
Na co si dát pozor při koupi, nebo co zkontrolovat. Které motory jsou dobré, co se kazí a podobně.
Moc díky
Na co si dát pozor při koupi, nebo co zkontrolovat. Které motory jsou dobré, co se kazí a podobně.
Moc díky
Re: Rada při koupi RAV4
Neviem o žiadnom commonraily, ktorý by bol dobrý, respektíve každý je dobrý do doby až sa vysype, pohladaj si niečo na LPG, urobíš lepšie - budeš sa voziť za to isté ako s naftou, nikdy sa ti nevysype turbo, vstreky a nikdy ti v zime nezamrzne palivo
Desať ročný common rail je časovaná bomba, tam sa nedá hovoriť o žiadnej spolahlivosti ohladom motora a tiež si nikto nekupoval diesel aby najazdil 10-15tkm ročne, pri tom veku by som automaticky počítal s cifrou 200tkm + , až na pár áut, ktoré boli kúpené ako nové v CZ, každý dovoz bude mať viac
Desať ročný common rail je časovaná bomba, tam sa nedá hovoriť o žiadnej spolahlivosti ohladom motora a tiež si nikto nekupoval diesel aby najazdil 10-15tkm ročne, pri tom veku by som automaticky počítal s cifrou 200tkm + , až na pár áut, ktoré boli kúpené ako nové v CZ, každý dovoz bude mať viac
Naposledy upravil(a) pufko dne 07 kvě 2013 18:34, celkem upraveno 2 x.
Re: Rada při koupi RAV4
na lpg co jsem koukal, tak jsou cenově dost mimo mou relaci cenovou.
- wesly.TDI
- Příspěvky: 6763
- Registrován: 26 kvě 2006 09:26
- Bydliště: Karviná, město, které chcíplo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada při koupi RAV4
co jsem tak vždy okukoval vedle o mojí hospody v bazaru jednu ravku4 2004 v benálu, tak mi to nakonec sám bazárník vymluvil s tím, že tam jsou vždy v pči nápravy hlavně ta zadní a stojí to ranec ta GO
Re: Rada při koupi RAV4
já teď mám v práci autobild a tam o ní píšou, tak během dneška tam sjedu, psali tam přesně to co potřebuješ, jakým motorům se vyhnout a tak, takže odpolko dám echo..
Re: Rada při koupi RAV4
Nekupuj to, není to koncern.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Rada při koupi RAV4
fereros: Diky budu rad za kazdou radu
Re: Rada při koupi RAV4
Vitara s 2.0HDi je podla mna servisne menej nákladná, ak by to mohol byť benzín + LPG tak kludne aj Forester
Re: Rada při koupi RAV4
Nebyl v piči spíš ten bazarník ? Nevím, co by s těma nápravama mělo být za problém - pokud s tím někdo jezdí offroad, tak vymlátí tyčky stabilizátoru a vytahá silentbloky, což se pořídit v náhradě dá a ranec to nestojí. To ale uděláš každýmu SUV, který případně vytáhneš do terénu. Maximálně se někdy může roztrhnout silentblok zadního diferáku, tím vznikají vůle a rány, ale to furt není tragédie.wesly.TDI píše:...sám bazárník vymluvil s tím, že tam jsou vždy v pči nápravy hlavně ta zadní a stojí to ranec ta GO
Servisně míň nákladná Vitara bude proč ? Nějaký důvod ? Nebo tě to tak jen napadlo ?pufko píše:Vitara s 2.0HDi je podla mna servisne menej nákladná, ak by to mohol byť benzín + LPG tak kludne aj Forester
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Rada při koupi RAV4
Ja by som nechcel žiaden diesel, ale verím že ak by sa vyskytol problém tak ludí čo sa vyznajú v HDI je rozhodne viac ako tých čo sa vyznajú v D4D a pri takmer 10 ročnom commonraily to beriem ako samozrejmosť že sa tam môžu vyskytnúť.
A preto že sa zaujímam o japoncov tak viem aj o ich nedostatkoch v podobe niektorých dielov, ako dvojhmotový zotrvák, nechcel by som byť ten kto ho bude musieť meniť, preto radšej benzín, ten aj ked ho má tak vdaka tomu že nemá taký krútiaci moment tak tam tolko netrpí, respektíve ho benzín ani často nemá
Človek si povie že si kúpi auto s manuálom aby eliminoval servisné náklady, ale tá dvojhmota tam stojí takmer tolko čo repas automatu, lepšie povedané už neplatí že kúpou diesla človek šetrí, jeden prúser a ked to človek rozpočíta na najazdené kilometre tak mu to víde ako keby sa vozil dva roky benzínákom
Ja sa pri výbere auta neorientujem, len na to kolko ušetrím na 100km, ale na celkové prevádzkové náklady a počítam aj s vecami ktoré sa môžu vyskytnúť. Pri benzíne sú to akurát tak sviečky, lambda, KAT pri diesly, turbo, CR vstreky, vysokotlaké čerpadlo, dvojhmota, a v horšom prípade aj DPF , ten našťastie asi RAV4 v tom ročníku ešte nemá
Kto chce diesel, nech sa páči, v obchodoch je dosť nových kusov v záruke, prípadný problém vyrieši záruka a nie vlastná penaženka, po záruke pustiť do sveta, lebo inak z ušetrených bubákov vdaka nižšej spotrebe sa môžu značná suma lahko minúť
Ale asi sám vieš prečo máš všetko benzinové autá a to máš v podstate dve Toyoty
A preto že sa zaujímam o japoncov tak viem aj o ich nedostatkoch v podobe niektorých dielov, ako dvojhmotový zotrvák, nechcel by som byť ten kto ho bude musieť meniť, preto radšej benzín, ten aj ked ho má tak vdaka tomu že nemá taký krútiaci moment tak tam tolko netrpí, respektíve ho benzín ani často nemá
Človek si povie že si kúpi auto s manuálom aby eliminoval servisné náklady, ale tá dvojhmota tam stojí takmer tolko čo repas automatu, lepšie povedané už neplatí že kúpou diesla človek šetrí, jeden prúser a ked to človek rozpočíta na najazdené kilometre tak mu to víde ako keby sa vozil dva roky benzínákom
Ja sa pri výbere auta neorientujem, len na to kolko ušetrím na 100km, ale na celkové prevádzkové náklady a počítam aj s vecami ktoré sa môžu vyskytnúť. Pri benzíne sú to akurát tak sviečky, lambda, KAT pri diesly, turbo, CR vstreky, vysokotlaké čerpadlo, dvojhmota, a v horšom prípade aj DPF , ten našťastie asi RAV4 v tom ročníku ešte nemá
Kto chce diesel, nech sa páči, v obchodoch je dosť nových kusov v záruke, prípadný problém vyrieši záruka a nie vlastná penaženka, po záruke pustiť do sveta, lebo inak z ušetrených bubákov vdaka nižšej spotrebe sa môžu značná suma lahko minúť
Ale asi sám vieš prečo máš všetko benzinové autá a to máš v podstate dve Toyoty
Re: Rada při koupi RAV4
V podstatě mám tři Toyoty O nějakých výhodách nafty jsem nemluvil a je pravdou, že jelikož nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit živit dýzl, tak mám samé benzínové motory. V tom se shodneme. Dvojhmota nicméně není záležitost Japonců, dvojhmota je všude a podobně jako DPF je to zdroj problémů, spolu s nekvalitní naftou která ničí vstřiky to dost prodražuje prvoz nafty. Jenže HDi na tom o nic líp nebude. Uvažuju, že svou první generaci za druhou vyměním taky a samozřejmě to bude jedině 2.0 VVTi.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Rada při koupi RAV4
a padlo tu, že HDI je stejně jako D4D motor se vstřikováním common rail?
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
Re: Rada při koupi RAV4
Zeptám se tady, ať nezakládám nové téma...
Máme možnost koupit kRavku 2,2D 130kw. Rok 2009, první majitel (známý), najeto 206tis., z 90% jen dálky, servisovaná jen v autorizáku(nevím jestli je to + ). Co jsem se s ním tak bavil, tak turbo, vstřiky, spojka vše původní, takže se trochu bojím, aby to nebyla časovaná bomba. Máte s ní někdo zkušenosti, případně s tímhle motorem? Na netu jsem něco pročetl a je to tak půl na půl... Cena by byla pod 200tis.
Máme možnost koupit kRavku 2,2D 130kw. Rok 2009, první majitel (známý), najeto 206tis., z 90% jen dálky, servisovaná jen v autorizáku(nevím jestli je to + ). Co jsem se s ním tak bavil, tak turbo, vstřiky, spojka vše původní, takže se trochu bojím, aby to nebyla časovaná bomba. Máte s ní někdo zkušenosti, případně s tímhle motorem? Na netu jsem něco pročetl a je to tak půl na půl... Cena by byla pod 200tis.
Ex: lOo ==vw== oOl G1 --> //// Punto --> Corsa B --> G3 TDI --> G4 Zender Concept -->Insignia SportsTourer
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Re: Rada při koupi RAV4
tento dotaz zkus nasměřovat na http://www.offoradforum.cz" onclick="window.open(this.href);return false; důležitý vědět na co to chceš...ppohledej tam a ze začátu se nelekni, někteří chlapi jsou celkem svérázní ale ví o čem mluví, aspon někteří
Ford Mondeo TDCI (96kw)
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Re: Rada při koupi RAV4
asi bych se radeji zeptal na http://www.toyotaklub.cz" onclick="window.open(this.href);return false; preci jen to není moc offroad
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Re: Rada při koupi RAV4
skodik: Dík, ale koukám, že tam Ravky moc neřeší...
Goldies: Už jsem to tam tak nějak pročetl a moc potěšujících informací jsem nenašel
Goldies: Už jsem to tam tak nějak pročetl a moc potěšujících informací jsem nenašel
Ex: lOo ==vw== oOl G1 --> //// Punto --> Corsa B --> G3 TDI --> G4 Zender Concept -->Insignia SportsTourer
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Re: Rada při koupi RAV4
130kW znamená že to je 2.2D-CAT a to = najväčší omyl od Toyoty
Stačí hladať na Googly "D-Cat problem"
Stačí hladať na Googly "D-Cat problem"
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada při koupi RAV4
ruce pryč,tahle generace ma nerepasovatelne piezo vstriky - výměna cca 90000.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Rada při koupi RAV4
bych šel raději do benzínový vitary...
Ford Mondeo TDCI (96kw)
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Re: Rada při koupi RAV4
A nebo do naftovyho Pathfindera R51 predface 128kW motor
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Re: Rada při koupi RAV4
Díky pánové. Suv až tak nepotřebujem, tady šlo spíš o to, že máme nabídku na auto u kterýho znám komplet historii a doteď to jezdilo bez jediný závady, jen běžný servis, ale ten motor mě fakt dost odrazuje
Ex: lOo ==vw== oOl G1 --> //// Punto --> Corsa B --> G3 TDI --> G4 Zender Concept -->Insignia SportsTourer
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Re: Rada při koupi RAV4
má kamarád ve 2.0skodik píše:bych šel raději do benzínový vitary...
a že by to jelo, to teda nejede
možná tak 2.4, ale těch se moc nevidí
vzdělání není zárukou inteligence
Re: Rada při koupi RAV4
tak nepředpokládám, že by to chtěl na závody.
Ford Mondeo TDCI (96kw)
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Re: Rada při koupi RAV4
To určitě ne, hledáme něco novějšího, co bude sloužit spíš na delší cesty a nahradí corsu a vectru. Horší je, že tátovi tu Ravku nějak nemůžu rozmluvit. Někdo z toyota servisu v ČB mu řekl, že jsou to super motory
Ex: lOo ==vw== oOl G1 --> //// Punto --> Corsa B --> G3 TDI --> G4 Zender Concept -->Insignia SportsTourer
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Re: Rada při koupi RAV4
Ešte že na Toyotáckych weboch sa píše že pocitovo to nejde o nič lepšie ako D4D ktorá má len 110kW a hlavne tá D4D je ovela menej háklivá. Ono každý moderný diesel je super pokial funguje, ale prúser často nepekne vyžmýka penaženku
Nahradiť Vectru Rav4, no neviem
Ten Opel má určite viac priestroru pre posádku, možno aj väčší kufor ak je to kombík, malo by to byť komfortnejšie ako SUV
Neviem kvôli čomu chce RAV4, ale ak treba 4x4 tak by som volil trebárs Subaru Outback 2.5i bi-fuel = LPG (určite nie diesel), má pohon 4x4, ba aj redukovanú prevodovku a aj priestor pre posadku + vyšší posed, ak netreba 4x4 tak by som sa na celé SUV vyprdol, lebo zbytočne velká krabica s malým priestorom pre posádku a mizerným batožinovým priestorom. To už radšej MPV ak ide o vyšší posed a miesta na rozdávanie.
Pri japoncoch odjakživa platí že majú hlavne spolahlivé benzínové motory
Nahradiť Vectru Rav4, no neviem
Ten Opel má určite viac priestroru pre posádku, možno aj väčší kufor ak je to kombík, malo by to byť komfortnejšie ako SUV
Neviem kvôli čomu chce RAV4, ale ak treba 4x4 tak by som volil trebárs Subaru Outback 2.5i bi-fuel = LPG (určite nie diesel), má pohon 4x4, ba aj redukovanú prevodovku a aj priestor pre posadku + vyšší posed, ak netreba 4x4 tak by som sa na celé SUV vyprdol, lebo zbytočne velká krabica s malým priestorom pre posádku a mizerným batožinovým priestorom. To už radšej MPV ak ide o vyšší posed a miesta na rozdávanie.
Pri japoncoch odjakživa platí že majú hlavne spolahlivé benzínové motory
Re: Rada při koupi RAV4
Hele je to stará vectra B, kterou nám loni nabořil (lehce) autobus a doteď jezdila jako pracovní auto. Nahradila jí dodávka a stk má asi do února, takže se jen dojezdí. Já bych doma nejradši viděl Insignii, případně Astru. Ale ta Insignie nevim no, strop je 200tis.
Ravka se mu líbí a jak už jsem psal, to auto známe a víme co s tim bylo atd.
To auto bude doma zas minimálně 5 let, tak právě chtěj spíš něco s vyšším posezem, do čeho nepolezou skoro na zem, jak u vectry A jestli to najede ročně 15 tis, tak to bude hodně, takže jim tu naftu spíš rozmlouvám...
Ravka se mu líbí a jak už jsem psal, to auto známe a víme co s tim bylo atd.
To auto bude doma zas minimálně 5 let, tak právě chtěj spíš něco s vyšším posezem, do čeho nepolezou skoro na zem, jak u vectry A jestli to najede ročně 15 tis, tak to bude hodně, takže jim tu naftu spíš rozmlouvám...
Ex: lOo ==vw== oOl G1 --> //// Punto --> Corsa B --> G3 TDI --> G4 Zender Concept -->Insignia SportsTourer
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Re: Rada při koupi RAV4
Insignia dobre vyzerá, ale tam to končí, ponúkaný priestor voči konkurencii bieda a motory - neviem ktorá výkonová verzia kachiel tiež chabá spolahlivosť. S odfajčeným motorom ich je na mobile.de viac než dosť.
Astra = lacné auto, človek sa ide ulakomiť za mladým ročníkom. Každý si len myslí že mladšie sa rovná spolahlivejšie.
Ako som písal ked netreba 4x4 tak by som volil MPV, je to daleko pohodlnejšie ako SUV, sedí sa tiež vysoko a ten priestor nemá konkurenciu voči SUV ako RAV4 a podobne
Astra = lacné auto, človek sa ide ulakomiť za mladým ročníkom. Každý si len myslí že mladšie sa rovná spolahlivejšie.
Ako som písal ked netreba 4x4 tak by som volil MPV, je to daleko pohodlnejšie ako SUV, sedí sa tiež vysoko a ten priestor nemá konkurenciu voči SUV ako RAV4 a podobne
Re: Rada při koupi RAV4
To se jim zas moc nelíbí, většinou nevzhledný krabice. Bavili jsem se o zafiře, touranu, caddy, golf plus, c-maxu ... Neni to jednoduchý no, ještě se jim docela líbí SX4... Jsem zvědavej co z toho nakonec vyleze, přijde mi, že pořádně neví co chtěj..
Ex: lOo ==vw== oOl G1 --> //// Punto --> Corsa B --> G3 TDI --> G4 Zender Concept -->Insignia SportsTourer
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Now: Calibra C20XE & GV GTI MTM
Re: Rada při koupi RAV4
RAV4 u mě bez problémů, ale mám pravda benzín Nafta se moc doporučit nedá, D4D trpí na foukající těsnění D-CAT zase na ty nešťastné vstřiky, které ničí "Česká" nafta a které stojí poměrně dost peněz. S prostorem v RAV4 potíže nemáme, nevím jestli pufko potřebuje stěhovat piána nebo co... Pasažér vzadu sice nesedí jako v limuzíně, ale není tam ani nějak omezovaný (navíc my tam máme jen dětskou sedačku), kufr zvládá všechno bez potíží taky. Pohon 4x4 potřebujeme min. 1x ročně během jara/léta a v zimě potom taky není k zahození. Jo a co se nevešlo do kufru, to jsme dali na střechu na příčníky, jako každý normální člověk, co nechce, aby ho v autě zmlátil náklad v každé zatáčce (odvoz starého harampádí na sběrný dvůr, vánoční stromeček, žebřík, apod.).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Rada při koupi RAV4
Ked ale porovnáš kufor kombíka a týchto SUV tak to bohviečo nie je.
Trebárs tu mal jeden kamoš Vectru C liftback, v roku 2014 si kúpili novú Kia Sportage a po kúpe zistili že do toho nevojde kočík a to ten kočík potrebovali voziť a do Vectry pritom vošiel. Do Kie vliezol im tam až po odmontovaní koliesok. Auto šlo preč pri nájazde iba 6000km, čistá strata 7000€....
Predali by ho skôr ale nenašiel sa nikto kto by akceptoval sumu ktorú pýtali, dal sa kúpiť síce iný kočík, ale bolo tam toho viac prečo auto nevyhovovalo. Ked sa kupovalo tak vyhral asi viac image SUV ako zdravý rozum
Ked to človek porovná s MPV, tak pre posadku býva v MPV viac miesta a ten kufor tiež máva väčší objem a vdaka variabilite zadných sedačiek býva aj lepšie využitelný
Možno že by mu tá RAV4 stačila, ale do nafty by ma nedostal nikto. Pri tom malom nájazde by prípadny prúser u jazdenky čo má 200tkm na hrbe mal dlhoročnú návratnosť. Preto som písal že taký rozumný kompromis v prípade potreby 4x4 by som volil outback 2.5i bi-fuel a vozí sa vyškerený za lacnejšie ako s naftou. Úplne primitívny motor, žiadne turbo, žiadne drahé vstrekovače, žiadne patálie s DPF.
Jasné môže sa vytoto aj LPG ale vždy to bude menej finančne nákladné ako riešiť prúsery ultra moderného diesla s DPF.
Verím že kúpa auta s 2500ccm by ho desila, tak isto určite ceny náhradných dielov lebo Subaru, lebo to isté je na SK, tu ludom v prípade benzínu stačia aj 1.4/1.6i a malá pi<>vina kde sa vozia namačkaný ako sardinky. Ale ako všetci hovoria "im to stačí"
Ja ked idem niekedy napríklad do Tesca a vidím ako zrovna nastupuje skupinka ludí do takého auta a tašky berú pomaly na kolená tak rozmýšlam kde tí ludia potratili rozum. Najhoršie je že im to pripadá úplne normálne. Ja neviem prečo sa niekto takto potrestá na 5-6 rokov autom čo je určené tak na rozvoz pizze po meste
Trebárs tu mal jeden kamoš Vectru C liftback, v roku 2014 si kúpili novú Kia Sportage a po kúpe zistili že do toho nevojde kočík a to ten kočík potrebovali voziť a do Vectry pritom vošiel. Do Kie vliezol im tam až po odmontovaní koliesok. Auto šlo preč pri nájazde iba 6000km, čistá strata 7000€....
Predali by ho skôr ale nenašiel sa nikto kto by akceptoval sumu ktorú pýtali, dal sa kúpiť síce iný kočík, ale bolo tam toho viac prečo auto nevyhovovalo. Ked sa kupovalo tak vyhral asi viac image SUV ako zdravý rozum
Ked to človek porovná s MPV, tak pre posadku býva v MPV viac miesta a ten kufor tiež máva väčší objem a vdaka variabilite zadných sedačiek býva aj lepšie využitelný
Možno že by mu tá RAV4 stačila, ale do nafty by ma nedostal nikto. Pri tom malom nájazde by prípadny prúser u jazdenky čo má 200tkm na hrbe mal dlhoročnú návratnosť. Preto som písal že taký rozumný kompromis v prípade potreby 4x4 by som volil outback 2.5i bi-fuel a vozí sa vyškerený za lacnejšie ako s naftou. Úplne primitívny motor, žiadne turbo, žiadne drahé vstrekovače, žiadne patálie s DPF.
Jasné môže sa vytoto aj LPG ale vždy to bude menej finančne nákladné ako riešiť prúsery ultra moderného diesla s DPF.
Verím že kúpa auta s 2500ccm by ho desila, tak isto určite ceny náhradných dielov lebo Subaru, lebo to isté je na SK, tu ludom v prípade benzínu stačia aj 1.4/1.6i a malá pi<>vina kde sa vozia namačkaný ako sardinky. Ale ako všetci hovoria "im to stačí"
Ja ked idem niekedy napríklad do Tesca a vidím ako zrovna nastupuje skupinka ludí do takého auta a tašky berú pomaly na kolená tak rozmýšlam kde tí ludia potratili rozum. Najhoršie je že im to pripadá úplne normálne. Ja neviem prečo sa niekto takto potrestá na 5-6 rokov autom čo je určené tak na rozvoz pizze po meste