"Ophell Vectra B 2.0 16V turbo - The Last of the Mohicans 2"

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 376
Registrován: 26 čer 2012 11:30

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od ernst »

těsně u rozdělovače(kus mezi hlavou a víkem rozdělovače) je čidlo se třemi drátky, to je čidlo otáček vačky,, pokud to nefunguje, tak samozřejmě nefunguje ani přívod signálu na zap, cívku...

nezapojený pin 21 by neměl mít vliv na to, jestli nastaruješ nebo ne... ten je jen k ovládání solenoidu k wastegate..


ještě mě napadlo.... ty máš těsně pod cívkou zapalovaní zesilovač? (plastovo-hliníková kostička) s modrým a červeným drátkem vyvedeným k cívce? nebo to máš přimo jednotka-cívka? zkus naměřit signál před tím zesilovačem (pokud ho máš)... pokud nezvládá měřák, použij 12V diody (černo/červený drát, pin 1 na jednotce, zkontolovat proti kostře) frekvence impulsů by měla být 2x vyšši než otáčky motoru.
stejnou kontrolu pak zkus i na modrém drátku... (pokud použiješ diody, měly by blikat jasněji na modrém drátku)

jestliže ti nebude blikat už na vstupu, tak máš buď vadný senzor vačky, jak jsem psal a nebo někde špatný spoj....
Soob 900NG B204l 136kw (zatím)

Uživatelský avatar
Joe [SK]
Příspěvky: 149
Registrován: 23 srp 2012 20:35
Bydliště: Dolný Kubín, Slovensko

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Joe [SK] »

Lordik, urcite to nevzdavaj!!! :nono: Ja som pri tom mojom 6-rocnom projekte tiez prezival kadejake stavy, ked sa nedarilo. Bola by skoda to auto nedorobit do konca, lebo uz teraz je to pecka. Drzim palce 8)

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Juraj »

jednotka nepustí 12V do cívky... na pin. 1 naměřeno 1.7V .... všechny spínané i stálé + do jednotky i všechny kostry OK, rele funguje jak má...
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Nemůže to být jednotkou ? Kamošovi se podařilo skratnout jednotku tak blbě, že si ji trvale imobilizoval
(nerozumím tomu, tak mě nekamenujte :D )
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
Lordík
Příspěvky: 1501
Registrován: 31 črc 2011 16:12
Bydliště: Budvar city

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Lordík »

Jirko díky moc, fakt s tím multimetrem čaruješ já bych s tím třísknul 8) až s milou budete mít opět cestu určitě se stav te :hlazeni úplně se mi vrátila chuť pokračovat. v lepším případě jí za pár opraví v horším budu muset sehnat jinou. pokud to chytne bude spousta fotek protože práce se rozběhnou naplno :)
Ophell Vectra B Zender Sport 2.1 16V BIG Turbo Nitro! 300HP / 350HP / 400HP Club! Clean engine / car design , Airlift 3P dual Viar, 8piston brake 370mm wave rotor RS3, 3tlg. Schmidt vn-line 19" stretch, Prosport EVO, Sparco, Coming soon 2K18!

Uživatelský avatar
Venca Brody
Příspěvky: 3338
Registrován: 09 črc 2006 18:04
Bydliště: jižní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Venca Brody »

No vidíš, a tys to chtěl rozřezat. :-) Vše má řešení. 8)
EX citroen saxo 1,4vts,. EX bmw e36 316i,. EX BMW e36 328 iT,. EX Golf III 1,8i, OOOO A4b5 avant 1,9TDI, BMW e36 316i compakt
A teď jedna merdka OOOO A6C5 avant 2,8i quattro

Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 376
Registrován: 26 čer 2012 11:30

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od ernst »

dej to do kupy co nejdřív :) těším se na foky/videa :)

Btw juraj, ono z toho pinu jde málo (právě okolo 2V), ten signál je zesilován zesilovačem zapalování...
Soob 900NG B204l 136kw (zatím)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od JRD McLAREN »

tak tak..

na inducke je "zosilovac", co je vlastne IGBT modul - aka spinaci tranzistor
na 4pinoch ma byt GND +12V 5V-IGN - RPM-OUT -pre otackomer..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Juraj »

tak v tom pripade bude v haji ten zesilovac u civky... protoze na pinu civky sem 12V nemel... :-) o tomhle ja prave nevim, prijel jsem bez niceho jen ze jsem na dovolene kousek od Lordika, a na rychlo sem u nej na netu nasel jen nejake schema :-)

EDIT: pri zapnuti klicku bylo na 1.pin 0.4 V a pri startovani se zvedlo na 1.7 ... to je OK? alespon nejake info se kterym se da pracovat :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Boči
Příspěvky: 1630
Registrován: 02 lis 2007 09:14
Bydliště: Ova

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Boči »

Juraj píše:... prijel jsem bez niceho jen ze jsem na dovolene kousek od Lordika, a na rychlo sem u nej na netu nasel jen nejake schema :-)
8) 8) 8)
"Kdo je Casey kurva Ryback" ?

*** montáž LPG systému značky Magic - více info přes SZ ***

Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 376
Registrován: 26 čer 2012 11:30

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od ernst »

ok to je, ale je potřeba zjistit, jestli tam opravdu jdou impulsy... což asi běžným multimetrem nezměříš (nevím, co jsi měl k dispozici)

pokud jsi ale na výstupu (modrý drát) nezměřil nic, bude vadný zeilovač..

ten zesilovač zesiluje jen sílu impulsu, mimochodem, je tam právě proto(co nejblíže cívce), aby nedošlo ke zničení jednotky nebo postřelení izolace vodičů výbojem, když se vybíjí cívka.

cívka i stím zesilovačem jsou stejné se starším XEčkem a i na C20NE v kadettu jsem ji viděl (ale pozor, je víc variant, liší se zásuvkami)
Soob 900NG B204l 136kw (zatím)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od JRD McLAREN »

mozeme to volat spinac zapalovania .. :|
..ci modul zapalovania...

na jednom pine na cievke ma byt +12, a druhy pin spina modul k zemi GND

digitalny miltimeter je prilis pomaly na to, aby stihol zmerat +5V pulzy pri startovani..

EDITED:
este jedna poznamka..
ten drziak cievky, aj stym kuskom hlinniku (modulom) musia mat 100% vodivy spoj na kostru / karoseriu..
inak to ide dooooo :zadek:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

qpc
Příspěvky: 1459
Registrován: 18 lis 2005 18:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od qpc »

čidlo na klice?
Vectra i500(bejvalka)
Astra OPC (206kw,390Nm)

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Juraj »

JRD: 100% kostru to ma.. to sme meril jako prvni :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Lordík
Příspěvky: 1501
Registrován: 31 črc 2011 16:12
Bydliště: Budvar city

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Lordík »

ani nevím jak začít, jsem plný úsměvů a radosti :banan: po dnešní návštěvě Míry a.k.a Mirase se nakonec podařilo a vektra opět ožila a jak vrněla malá :) navíc taková hloupá banalita až se nad tím každej pousměje. celková oprava trvala nějakým 10minut. problém byl jednoduchý: tehdá byly zlámané všechny 3 dráty na konektoru od cívky, já odstřihnul na chlup stejný konektor z elektriky vektry, navíc tam i lépe držel nikam se nemlel. na obou konektorech jsou čísla 1-4. odstříhnu původní špatnej konektor a spájím logicky 4řku se 4řkou , 3jku s 3jkou , 2jku s 2jkou (jednička není u letka) a právě toto logické uvažování se stalo chybou. po dalším proměření od míry se zjistilo že je třeba prohodit 2hý drát se 4tým!!! jednoduše se tak stalo a motor na brnknutí ožil :poklona: něco se přepojilo a bylo hotovo.

* stačí zapojit nádobku od kapaliny posilovače + kapalina
* natáhnout baterku do kufru a zlikvidovat držáky a vše kolem toho
* poschovat zbytek drátů a můžu se ject projet po krásným necelým roce stání (nejhorší bylo zjištovat informace, shánět díly a vymýšlet nová řešení samotná transplantace/zapojení motoru bylo to nejlehčí 8)

* vypreparovala se poslední "zbytečná" elektrika sahar. předělá se to na vypínač s tím že se musí hlídat teplota a včas sepnout větrák :D rozdíl jak váhový tak vzhledový tohoto oproti dvoum relátkům je značný :lol:

* rozběhly se práce i na jiných frontách u předního nárazníku jsou zahlazený ostřikovače díra na tažné OKO a SPZ zmizela též nadobro už doladím jen spodek nahodím jedno ze tří adeptů lízátek a jdeme do plniče
* stejně tak aktuální kola jsou upravená mají gumy a sedí na autě jen upravím přední dorazy a nahodím nové aktuální fotky, dle reakce jak Juraje a Míry (jsi hovado) je na co se těšit :lol:
Přílohy
P1050851.JPG
Naposledy upravil(a) Lordík dne 25 srp 2013 10:14, celkem upraveno 1 x.
Ophell Vectra B Zender Sport 2.1 16V BIG Turbo Nitro! 300HP / 350HP / 400HP Club! Clean engine / car design , Airlift 3P dual Viar, 8piston brake 370mm wave rotor RS3, 3tlg. Schmidt vn-line 19" stretch, Prosport EVO, Sparco, Coming soon 2K18!

Uživatelský avatar
miras3000
Příspěvky: 580
Registrován: 02 pro 2011 21:04
Bydliště: kousek od Mostu

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od miras3000 »

akorát jsem dorazil dom, spařenej jak vrata od chlíva ,cesta přez rozkopanou Plzeň mi teda dala zabrat.jel jsem přez ní hodinu v kolonách, dvakrát jsem blbě sjel a vyjel zase před ní :lol:
ale rád jsem Tebe a mohykána zase viděl :wink:
příště už snad přijedu jen na to pivo :lol:
Opel Astra F C20XE

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Juraj »

A di doprdele!!! :lol: :lol: vzdyt sem ti rikal ze jsou ty draty spatne a ty jsi se dusoval ze nejsou :-D :-D :-D bodejt bych pak neco nameril... :x :x :x :lol: :lol:
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od m.artty »

Lordík píše:* vypreparovala se poslední "zbytečná" elektrika sahar. předělá se to na vypínač s tím že se musí hlídat teplota a včas sepnout větrák :D rozdíl jak váhový tak vzhledový tohoto oproti dvoum relátkům je značný :lol:
Až na tohle, dobrý postup 8) A to si to chtěl hodit pryč kvůli dvěma drátům....
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Juraj »

je to dobry postup to vyhozeni blbosti kolem sahar... ale at to udela jak sem rikal ja a to 2 termostaty a spinani pres rele :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

awaj12
Příspěvky: 788
Registrován: 17 říj 2007 07:04

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od awaj12 »

Lordík píše: vypreparovala se poslední "zbytečná" elektrika sahar. předělá se to na vypínač s tím že se musí hlídat teplota a včas sepnout větrák :D rozdíl jak váhový tak vzhledový tohoto oproti dvoum relátkům je značný :lol:
Ty si frajer :mrgreen:

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od LiberaleMiguel »

cype :lol: hlavne, ze jsi to uz pred dvema tydny rezal do srotu :lol:
Jeste raz mi budes na Fb psat, ze to jebes, tak ti tu ranu fakt dam :lol:
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
petanek192
Příspěvky: 393
Registrován: 31 led 2010 15:21

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od petanek192 »

Tak konecne ja rikal od zacatku ze tam neco poje.al když delal tu eletriku . :potlesk:

Tak koukej dohnat cos promeskal :rock:
Švédská kvalita...to není turek u mašiny v Německu co si myslí, že DAS auto se spokojí se svým jménem z dob co to dělal Herr Němec

Saab 2,3Turbo AERO , POWERFLEX , EBC , WEBASTO , NIVOMAT

Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 376
Registrován: 26 čer 2012 11:30

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od ernst »

Super, že se zadařilo ;)
Soob 900NG B204l 136kw (zatím)

Uživatelský avatar
Venca Brody
Příspěvky: 3338
Registrován: 09 črc 2006 18:04
Bydliště: jižní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Venca Brody »

Až na ty větráky dobrý :-)
EX citroen saxo 1,4vts,. EX bmw e36 316i,. EX BMW e36 328 iT,. EX Golf III 1,8i, OOOO A4b5 avant 1,9TDI, BMW e36 316i compakt
A teď jedna merdka OOOO A6C5 avant 2,8i quattro

Uživatelský avatar
miras3000
Příspěvky: 580
Registrován: 02 pro 2011 21:04
Bydliště: kousek od Mostu

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od miras3000 »

Juraj píše: ...vzdyt sem ti rikal ze jsou ty draty spatne a ty jsi se dusoval ze nejsou :-D :-D :-D bodejt bych pak neco nameril...
Juraj, jak si to tenkrát říkal, důvěřuj ,ale prověřuj :D

jen nechápu co konkrétního vám na odpojení sahar vadí :| ,určitě by bylo dobrý aspoň tu 1.rychlost dát na termostat(nebo sepnout relé 1.rychlosti přez "15" (+12V po zapnutí zapal.) EDIT : ještě by se dal k sepnutí relé 1.rychl. použít "+" signál z palivového relé přímo z pinu pro napájení pal. čerpadla (sepne se až po nastartování), funkčně to pak bude podobný, jako visco spojka na větráku třeba BMW,...) a druhou na spínač, pokud by ta 1. nestíhala, ale pokud si teplotu ohlídá, není problém . spínaný to bude taky přez relé(kvůli odlehčení kontaktů spínačů). není nad to když si před nějakým blbnutím (sprinty,kopce,...) zapnu větrák abych měl chladič pěkně vychlazený a né čekat až mi ho těsně před uvařením sepne termostat, no a taky ještě doufat že vůbec sepne :lol:

Lordíku, už sem sázej ty foto ,nenapínej :)
Opel Astra F C20XE

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Dejv »

Z vlastni zkusenosti rikam ze uhlida mozna tak prdika v trenkach...ale teplotu motoru urcite ne :-) pac jedes jedes...dobry dobry...prislapnes...reknes si...tak to rovnou zapnu aby neco...motor rovnou prechladis....a az si na to zvyknes ze nemas problem tak ho usmazis jako hranolky tongu.
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od JRD McLAREN »

zase mi neco unika a neni to plyn...

o vymene konektoru tu nebola ani zminka...
pred tym nez sa tu zacalo riesit, "preco to nestartuje"

a vetraky chladicu rozhodne spravit na termostat..
pripadne pozret sa ci ECU nema pin na spinanie vetrakov...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
miras3000
Příspěvky: 580
Registrován: 02 pro 2011 21:04
Bydliště: kousek od Mostu

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od miras3000 »

Dejv: nevím jaký zkušenosti máš ty, ale pokud bude po zapnutí motoru běžet ventilátor na 1.stupeň na místě se auto nikdy neuvaří. Když mu ale naložíš za jízdy, tak jsem ještě neviděl aby sepnul ventilátor, protože se uchladí s přehledem náporem vzduchu :) o podchlazení motoru tu nemůže být řeč, protože když jedeš tak máš taky studenej chladič, motor má termostat, který se otevírá pozvolna, když teplota motoru padne pod cca 85"C ,zavře se a dál se neochlazuje :) já na letku jsem nikdy takový problém s teplotou neměl ...
chápu ale že termostat je ideální řešení, jen Lordík chce mít v motoráku co nejmíň drátů ,hlavně už jsem pár termospínačů vyndal, kvůli tomu že nemakaly ,no a spoléhat na ně ...
JRD: ecu LETka žádný takový výstup nemá
Opel Astra F C20XE

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Juraj »

Kluci, nezapomente ze vodni chladic bude jeste stinit velke IC :-) urcite to dat na ty 2 termostaty jak sem lordikovi rikal i ja... na tomhle bych nesetril...
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Lordík
Příspěvky: 1501
Registrován: 31 črc 2011 16:12
Bydliště: Budvar city

Re: "The last of the Mohicans - Ophell Vectra B 2.0 16V Turb

Příspěvek od Lordík »

je to přesně 12 dní od posledního příspěvku co to tu leží jen tak ladem, možná právě teď dozrál čas udělat větší UP nebo-li prozradit pár aktuálností 8)

* v první řadě se vrhnu na kola a jejich problematiku, člověk nevěděl co na to nazout proto jsem sáhl po gumách michellin pilot sport v rozměru 225/35 r18 na zadní 10disk, takle to dopadlo nooo nebylo to moc štastné rozhodnutí :lol: viz fotky. ihned se to zulo a gumy prodaly...
Přílohy
P1050734.JPG
P1050728.JPG
P1050724.JPG
Naposledy upravil(a) Lordík dne 25 srp 2013 10:14, celkem upraveno 1 x.
Ophell Vectra B Zender Sport 2.1 16V BIG Turbo Nitro! 300HP / 350HP / 400HP Club! Clean engine / car design , Airlift 3P dual Viar, 8piston brake 370mm wave rotor RS3, 3tlg. Schmidt vn-line 19" stretch, Prosport EVO, Sparco, Coming soon 2K18!

Odpovědět

Zpět na „Projekty“