Judy - Nissan Primera GT SR20VE - 210PS / 219Nm

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Judy - Nissan Primera GT SR20VE - 210PS / 219Nm

Příspěvek od Judy »

Nastal čas na představení i mého mazlika.

Jedná se o Nissan Primera GT.
Rok výroby : 1997
Motor : SR20VE
Řadový 4-válec, 1 998 ccm
16-ventil, komprese 10,3 : 1
Vrtání x zdvih: 86 mm x 86 mm
Výkon motoru: 154 kW (210 PS) při 7000 ot./min. (serie 110kW)
Točivý moment: 219 Nm při 5399 ot./min. (serie 181Nm)
Redline : 7800ot/min (serie cca 7000ot/min)

Dospěl jsem k němu po předchozích modelech Almera, nejprve GA14DE, poté GA16DE.
Čas na koupi GT se navršil cca před 5-ti lety ještě během studií. Koupě to byla poměrně rychlá – objevila se na inzerci, proběhlo okamžité zjištění historie majitelů, poté nebylo co řešit a už jela semnou domů.
Najezdil jsem s ní do teď něco okolo 50tis. km naprosto bez závad a po každé i sebedelší projížďce jsem z auta vysedal s pocitem, že bych si dal ještě „jednu rundu“ .

Primka prakticky nezná sůl, sníh a je to na ní naštěstí i vidět. Poslední tři roky je ježděná už jen o víkendu, pro potěšení.

No, netrvalo to dlouho a už se pomalu začala Primka měnit k obrazu mému a níže bude stručně vypsáno, co musela protrpět aby se mi líbila i nadále. Jelikož jsem několikrát přemýšlel o změně auta – CTR 7G. „Naštěstí“ jsem se nikdy neodhodlal a zůstávám věrný Nissanu z důvodu možnosti posunout Primku na úroveň zmíněného CTR a to ještě stylem „vlka v rouše beránčím“ .
Základní popis je :

Věci, které jsou již nainstalovány :

1. Swap motoru SR20VE – 210PS, 219Nm
2. Přední 4-pístové brzdiče s kotouči 296/32mm z R33
3. Sání JWT + sací potrubí VE
4. SSAC svody, potrubí AMA exhaust 2,25"
5. Plně stavitelný podvozek BC racing
6. JDM přední světlomety
7. Volant z N15 GTi
8. Kovaná kola TeamDynamics 1.2 17"
9. Větší spojka z B15

Brzká budoucnost :
Jezdit jezdit jezdit – Most bych chtěl tak 2:08 :driver:

1. Zadní větší brzdy z facelift modelu, EBC

Vzdálenější budoucnost :

1a. Když bude hodně nazbyt, tak převodovka VZR se svorným diferenciálem.
1b. krátký převod 5.1 do stávající skříně.
2. Vačky VZR N1 + ventilové pružiny - třeba se toho někdy dožiju
3. Stavba na sezonu 2015 : SR20DE+T do 250PS… uvidíme…
Přílohy
DDD.JPG
JJJ.JPG
CCC.JPG
Naposledy upravil(a) Judy dne 05 pro 2013 09:08, celkem upraveno 3 x.

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

Další foto
Přílohy
III.JPG
FFF.JPG
21177_cimg0154.jpg

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

Takto vypadala serie, začalo se zlehka – lakování klik, kola,…
Přílohy
DSC00568.JPG
nová.JPG

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

1. swap motoru SR20VE Neo VVL 210PS, 219Nm
Nebyla to jednoduchá záležistost, jelikož první motor vydržel 133km a praskl pístní kroužek a mezikruží na 3 a 4 válci. Pravděpodobně byl motor před destrukcí již od původního majitele…

Následoval tedy nový motor a ten už funguje na 100%, což deklaruje výsledek po nalazení a odbrždění – křivka Mk je od 2200ot/min stále nad 190Nm a od 5100ot/min nad 210Nm. Při výměně motoru ještě proběhla výměna spojky za lehce posílenou verzi. Původně vše pracovalo pomocí ECU NISTUNE, která se ukázala jako nevhodná a nyní je tam zpět serie GT s posunutým omezovačem otáček na 7800ot/min aby se zachovala funkčnost všech el. zařízení s další jednotkou ECUMaster2, která se ladila.

video z lazení :

Přílohy
aaa.JPG
bbb.JPG
ccc.JPG
Naposledy upravil(a) Judy dne 03 pro 2013 20:36, celkem upraveno 1 x.

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

2. Přední 4-pístové brzdiče s kotouči 296/32mm z R33
Na tuto myšlenku mě přivedla skutečnost vadnutí předních brzd. Nabízela se možnost použít přední brzdy z S14 4-píst (ocelolitina), Z32 4-píst (slitina ALU), nebo větší z R33 (slitina ALU).
Když už, tak už, řekl jsem si a sehnal jsem R33, které pracují taky s 4-mi písty a kotouči o průměru 296mm a šířkou 32mm. Na obrázku je porovnání velikosti původních a nových kotoučů serie 280/22.
Kotouče se musely upravit z 5-ti na 4-díru a průměr se musel zmenšit o 4mm aby se vešly do brzdičů, jelikož těhlice je u P11 o 2mm nižší, než na R33.
Přílohy
aaa.JPG
bbb.JPG
ccc.JPG
Naposledy upravil(a) Judy dne 03 pro 2013 20:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od maRkus »

to vrtani tech der do tech kotoucu, to je hustej napad 8) 8) :lol:
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

Třmeny ze Skyline R33
Přílohy
3.JPG
7.JPG
AAA.JPG

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

3. Sání JWT + sací potrubí VE
Dále na řadu přišlo sání se sacím potrubí z VE motoru – ten zvuk – paráda 
Přílohy
C.JPG

Uživatelský avatar
DcSpeedi
Příspěvky: 461
Registrován: 14 čer 2007 17:20
Bydliště: Opava city

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od DcSpeedi »

supr, vypadá to vkusně chlape 8)
Řidič

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

4. SSAC svody, potrubí AMA exhaust 2,25"
Toto byla asi nejdiskutovanější úprava, 2,5“ SSAC svody byla jasná volba, ale potrubí mělo být nejprve postaveno v rozměru 2,5“ s tlumiči Magnaflow, ale nakonec se naskytl velice za dobře zadní tlumič od firmy AMA exhaust v rozměru 2,25“ a tak došlo na kompletní výfukové potrubí 2,25“ na zakázku také od AMA exhaust a nutno podotknout, je to profi prácička.
Se silencerem naprostý civil na dovolenou a bez něj circuit car .
Přílohy
AAA.JPG
B.JPG
A.JPG

Uživatelský avatar
janos666
Příspěvky: 219
Registrován: 12 čer 2011 13:18
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od janos666 »

Máš to fakt vymazlený... :) tuning jak má být...v dnešní době velmi málo k vidění.
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

5. Plně stavitelný podvozek BC racing
Toto je bezesporu nejzajímavější úprava na autě. Podvozek nyní funguje naprosto na jiné úrovni než původní a možnost natavení komprese je velice širká – SOFT – řekněme o malý kousek tvrdší, než seriový podvozek a HARD je naprosto „nekompromisní okruhovka“ . Chová se bezelstně, neuskakuje, je to opravdu dobrá investice.
Přílohy
23102010.jpg
3.JPG
AAAAAA.JPG

Uživatelský avatar
JOE_Cik
Příspěvky: 4742
Registrován: 17 srp 2008 20:56
Bydliště: Sokolov-Březová
Kontaktovat uživatele:

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od JOE_Cik »

tak toe pecka totok jako 8) 8) 8)
Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Bohuš »

Moc pěkné 8) ten tunel si přímo říká o kardan spek

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

6. JDM přední světlomety
Když už jsme stále u úprav performance, malinko bylo potřeba zapracovat také na omlazení holky a o to se postaraly JDM světlomety, které v této zimě prodělají ještě změnu do černé barvy.
Přílohy
AAA.JPG
BBB.JPG

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

7. Volant z N15 GTi
Volant byl prakticky povinnost a vzhledem k tomu, že chci u auta zachovat bezpečnost, airbag zůstal.
Z N15 GTi je volant o cca 2cm menší v průměru a o poznání hubenější. Padne tím daleko lépe do ruky, než orig. kormidlo. Volant společně s řadící pákou a manžetou jsou nečalouněny do nejbližšího materiálu od originálu.


Foto půjčené, nemám aktuální.
Přílohy
volant.jpg
Naposledy upravil(a) Judy dne 04 pro 2013 09:49, celkem upraveno 1 x.

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

8. Kovaná kola TeamDynamics 1.2 17"
Toto byla velice nahodilá radost, kterou jsem si udělal na konci sezóny.
Kola byly od obrubníků hodně poškozeny, ale poradil jsem si s tím vcelku slušně a nyní jsou již ve stavu jako „novém“… Kvůli brzdám bohužel nemohu nasadit 15“ abych zkrátil převody a uspořil nějakou tu rotační, neodpérovanou hmotu, ale použitím 205/40 pláště se dostávám prakticky na poloměr seriového rozměru plášťů.


No, to je z těch zásadnějších úprav téměř vše, když opomenu kompletní servis, který je každosezonní záležitostí. Olej svědomitě měním po 3tis km…
Sezónu 2014 odjezdím konečně s hotovým autem a hlavně motorem a na sezónu 2015 se pokusím o stavbu SR20DE+T abych okusil vše, co SR20 nabízí…
Přílohy
111.JPG
ABCDE.JPG

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od m.artty »

Zajímavej projekt 8)
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

Ještě graf z brzdy a lištička při lazení :twisted:

a videjko z okruhu Most - první jízdy na okruhu, takže taková smělá jízda :driver:



Přílohy
bscap0000.jpg
dyno1.jpg

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Hodně pěkné auto 8) a ty kola tomu sedí naprosto dokonale :-)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Lukinho
Příspěvky: 2445
Registrován: 10 kvě 2012 16:08

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Lukinho »

Proc krok zpet k DEcku a neprifouknes VEcko?

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

Samozřejmě bych raději VE+T, ale ofouknout DE bude poloviční investice oproti fouknutí VE.
Takže raději zbylé finance použiju na lamelový dif,...

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

a nebyl by jednodušší rovnou swap na SR20DET ?
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

Hlavně by to bylo podstatně dražší a nená to prakticky žádné výhody, RR SRko je pro stavbu nejideálnější z pohledu rozpočtu, pouze se mohu dát DET písty, aby se mohlo víc tlačit, ale není to podmínka, s DE písty to i tak jde bez problémů naladit aby to nebezpečně nedetonovalo...

Uživatelský avatar
Jord
Příspěvky: 2108
Registrován: 17 čer 2004 22:52
Bydliště: Panelový dům
Kontaktovat uživatele:

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Jord »

pecka, díky tomuto projektu se mi primera začíná fakt líbit, i almery z toho roku 8) super barva
...

Uživatelský avatar
Flinta
Příspěvky: 1975
Registrován: 21 kvě 2006 08:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Flinta »

jooo tohle muzu 8)

BIGPAPA
Příspěvky: 9161
Registrován: 09 čer 2007 01:50
Bydliště: PIT-STOP
Kontaktovat uživatele:

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od BIGPAPA »

malo nissanu tady :cry: :cry:

mate to hezký pane i ta barva je parádní :rock:
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....

Uživatelský avatar
FilipGTti
Příspěvky: 1737
Registrován: 07 dub 2008 01:13
Bydliště: poblíž PL
Kontaktovat uživatele:

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od FilipGTti »

hodně hezky projekt a predevsim me zaujak graf z brzdy kdy tocivy moment se chová naprosto dokonale jeko motocyklovy 3valec ale ta linearne narustajicikrivka vykonu...... kdyby motor tocil 8000 otacek a krvka by pokracovala dale tak by tam bylo 240hp na atmo.. :lol:
DRS Daihatsu Racing Service

Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Bohuš »

Tak oni amíci se stroker kitem na 2.4 a itb z toho dolujou 300-325 atmo hříbat :) ale každopádně super projekt

Judy
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2013 21:47

Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE

Příspěvek od Judy »

FilipGTti píše:hodně hezky projekt a predevsim me zaujak graf z brzdy kdy tocivy moment se chová naprosto dokonale jeko motocyklovy 3valec ale ta linearne narustajicikrivka vykonu...... kdyby motor tocil 8000 otacek a krvka by pokracovala dale tak by tam bylo 240hp na atmo.. :lol:
Bohužel, Mk na seriových vačkách po 7000ot už strmě klesá, takže max výkonová špička je opravdu okolo 7000ot.
Toto vyřeší práve vačky z N1 SR16VE motoru a případně pružiny, které jsou cca +10-15PS a může s s tím pak točit okolo 8500ot.

Je to bržděno jen do 7000, protože tam nebyl ještě posunutý omezovač, tak to nemělo smysl. Teď je na 7800ot proto, že když výkon vrcholí na 7000ot, tak bych byl pořád v omezovači a to by nemělo smysl, takže se motor dotočí na 7300ot a řadí se zpět na nejvyšší Mk - ideální.

Odpovědět

Zpět na „Projekty“