Judy - Nissan Primera GT SR20VE - 210PS / 219Nm
Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis
Judy - Nissan Primera GT SR20VE - 210PS / 219Nm
Nastal čas na představení i mého mazlika.
Jedná se o Nissan Primera GT.
Rok výroby : 1997
Motor : SR20VE
Řadový 4-válec, 1 998 ccm
16-ventil, komprese 10,3 : 1
Vrtání x zdvih: 86 mm x 86 mm
Výkon motoru: 154 kW (210 PS) při 7000 ot./min. (serie 110kW)
Točivý moment: 219 Nm při 5399 ot./min. (serie 181Nm)
Redline : 7800ot/min (serie cca 7000ot/min)
Dospěl jsem k němu po předchozích modelech Almera, nejprve GA14DE, poté GA16DE.
Čas na koupi GT se navršil cca před 5-ti lety ještě během studií. Koupě to byla poměrně rychlá – objevila se na inzerci, proběhlo okamžité zjištění historie majitelů, poté nebylo co řešit a už jela semnou domů.
Najezdil jsem s ní do teď něco okolo 50tis. km naprosto bez závad a po každé i sebedelší projížďce jsem z auta vysedal s pocitem, že bych si dal ještě „jednu rundu“ .
Primka prakticky nezná sůl, sníh a je to na ní naštěstí i vidět. Poslední tři roky je ježděná už jen o víkendu, pro potěšení.
No, netrvalo to dlouho a už se pomalu začala Primka měnit k obrazu mému a níže bude stručně vypsáno, co musela protrpět aby se mi líbila i nadále. Jelikož jsem několikrát přemýšlel o změně auta – CTR 7G. „Naštěstí“ jsem se nikdy neodhodlal a zůstávám věrný Nissanu z důvodu možnosti posunout Primku na úroveň zmíněného CTR a to ještě stylem „vlka v rouše beránčím“ .
Základní popis je :
Věci, které jsou již nainstalovány :
1. Swap motoru SR20VE – 210PS, 219Nm
2. Přední 4-pístové brzdiče s kotouči 296/32mm z R33
3. Sání JWT + sací potrubí VE
4. SSAC svody, potrubí AMA exhaust 2,25"
5. Plně stavitelný podvozek BC racing
6. JDM přední světlomety
7. Volant z N15 GTi
8. Kovaná kola TeamDynamics 1.2 17"
9. Větší spojka z B15
Brzká budoucnost :
Jezdit jezdit jezdit – Most bych chtěl tak 2:08
1. Zadní větší brzdy z facelift modelu, EBC
Vzdálenější budoucnost :
1a. Když bude hodně nazbyt, tak převodovka VZR se svorným diferenciálem.
1b. krátký převod 5.1 do stávající skříně.
2. Vačky VZR N1 + ventilové pružiny - třeba se toho někdy dožiju
3. Stavba na sezonu 2015 : SR20DE+T do 250PS… uvidíme…
Jedná se o Nissan Primera GT.
Rok výroby : 1997
Motor : SR20VE
Řadový 4-válec, 1 998 ccm
16-ventil, komprese 10,3 : 1
Vrtání x zdvih: 86 mm x 86 mm
Výkon motoru: 154 kW (210 PS) při 7000 ot./min. (serie 110kW)
Točivý moment: 219 Nm při 5399 ot./min. (serie 181Nm)
Redline : 7800ot/min (serie cca 7000ot/min)
Dospěl jsem k němu po předchozích modelech Almera, nejprve GA14DE, poté GA16DE.
Čas na koupi GT se navršil cca před 5-ti lety ještě během studií. Koupě to byla poměrně rychlá – objevila se na inzerci, proběhlo okamžité zjištění historie majitelů, poté nebylo co řešit a už jela semnou domů.
Najezdil jsem s ní do teď něco okolo 50tis. km naprosto bez závad a po každé i sebedelší projížďce jsem z auta vysedal s pocitem, že bych si dal ještě „jednu rundu“ .
Primka prakticky nezná sůl, sníh a je to na ní naštěstí i vidět. Poslední tři roky je ježděná už jen o víkendu, pro potěšení.
No, netrvalo to dlouho a už se pomalu začala Primka měnit k obrazu mému a níže bude stručně vypsáno, co musela protrpět aby se mi líbila i nadále. Jelikož jsem několikrát přemýšlel o změně auta – CTR 7G. „Naštěstí“ jsem se nikdy neodhodlal a zůstávám věrný Nissanu z důvodu možnosti posunout Primku na úroveň zmíněného CTR a to ještě stylem „vlka v rouše beránčím“ .
Základní popis je :
Věci, které jsou již nainstalovány :
1. Swap motoru SR20VE – 210PS, 219Nm
2. Přední 4-pístové brzdiče s kotouči 296/32mm z R33
3. Sání JWT + sací potrubí VE
4. SSAC svody, potrubí AMA exhaust 2,25"
5. Plně stavitelný podvozek BC racing
6. JDM přední světlomety
7. Volant z N15 GTi
8. Kovaná kola TeamDynamics 1.2 17"
9. Větší spojka z B15
Brzká budoucnost :
Jezdit jezdit jezdit – Most bych chtěl tak 2:08
1. Zadní větší brzdy z facelift modelu, EBC
Vzdálenější budoucnost :
1a. Když bude hodně nazbyt, tak převodovka VZR se svorným diferenciálem.
1b. krátký převod 5.1 do stávající skříně.
2. Vačky VZR N1 + ventilové pružiny - třeba se toho někdy dožiju
3. Stavba na sezonu 2015 : SR20DE+T do 250PS… uvidíme…
Naposledy upravil(a) Judy dne 05 pro 2013 09:08, celkem upraveno 3 x.
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
Takto vypadala serie, začalo se zlehka – lakování klik, kola,…
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
1. swap motoru SR20VE Neo VVL 210PS, 219Nm
Nebyla to jednoduchá záležistost, jelikož první motor vydržel 133km a praskl pístní kroužek a mezikruží na 3 a 4 válci. Pravděpodobně byl motor před destrukcí již od původního majitele…
Následoval tedy nový motor a ten už funguje na 100%, což deklaruje výsledek po nalazení a odbrždění – křivka Mk je od 2200ot/min stále nad 190Nm a od 5100ot/min nad 210Nm. Při výměně motoru ještě proběhla výměna spojky za lehce posílenou verzi. Původně vše pracovalo pomocí ECU NISTUNE, která se ukázala jako nevhodná a nyní je tam zpět serie GT s posunutým omezovačem otáček na 7800ot/min aby se zachovala funkčnost všech el. zařízení s další jednotkou ECUMaster2, která se ladila.
video z lazení :
Nebyla to jednoduchá záležistost, jelikož první motor vydržel 133km a praskl pístní kroužek a mezikruží na 3 a 4 válci. Pravděpodobně byl motor před destrukcí již od původního majitele…
Následoval tedy nový motor a ten už funguje na 100%, což deklaruje výsledek po nalazení a odbrždění – křivka Mk je od 2200ot/min stále nad 190Nm a od 5100ot/min nad 210Nm. Při výměně motoru ještě proběhla výměna spojky za lehce posílenou verzi. Původně vše pracovalo pomocí ECU NISTUNE, která se ukázala jako nevhodná a nyní je tam zpět serie GT s posunutým omezovačem otáček na 7800ot/min aby se zachovala funkčnost všech el. zařízení s další jednotkou ECUMaster2, která se ladila.
video z lazení :
Naposledy upravil(a) Judy dne 03 pro 2013 20:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
2. Přední 4-pístové brzdiče s kotouči 296/32mm z R33
Na tuto myšlenku mě přivedla skutečnost vadnutí předních brzd. Nabízela se možnost použít přední brzdy z S14 4-píst (ocelolitina), Z32 4-píst (slitina ALU), nebo větší z R33 (slitina ALU).
Když už, tak už, řekl jsem si a sehnal jsem R33, které pracují taky s 4-mi písty a kotouči o průměru 296mm a šířkou 32mm. Na obrázku je porovnání velikosti původních a nových kotoučů serie 280/22.
Kotouče se musely upravit z 5-ti na 4-díru a průměr se musel zmenšit o 4mm aby se vešly do brzdičů, jelikož těhlice je u P11 o 2mm nižší, než na R33.
Na tuto myšlenku mě přivedla skutečnost vadnutí předních brzd. Nabízela se možnost použít přední brzdy z S14 4-píst (ocelolitina), Z32 4-píst (slitina ALU), nebo větší z R33 (slitina ALU).
Když už, tak už, řekl jsem si a sehnal jsem R33, které pracují taky s 4-mi písty a kotouči o průměru 296mm a šířkou 32mm. Na obrázku je porovnání velikosti původních a nových kotoučů serie 280/22.
Kotouče se musely upravit z 5-ti na 4-díru a průměr se musel zmenšit o 4mm aby se vešly do brzdičů, jelikož těhlice je u P11 o 2mm nižší, než na R33.
Naposledy upravil(a) Judy dne 03 pro 2013 20:02, celkem upraveno 1 x.
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
to vrtani tech der do tech kotoucu, to je hustej napad
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
3. Sání JWT + sací potrubí VE
Dále na řadu přišlo sání se sacím potrubí z VE motoru – ten zvuk – paráda
Dále na řadu přišlo sání se sacím potrubí z VE motoru – ten zvuk – paráda
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
4. SSAC svody, potrubí AMA exhaust 2,25"
Toto byla asi nejdiskutovanější úprava, 2,5“ SSAC svody byla jasná volba, ale potrubí mělo být nejprve postaveno v rozměru 2,5“ s tlumiči Magnaflow, ale nakonec se naskytl velice za dobře zadní tlumič od firmy AMA exhaust v rozměru 2,25“ a tak došlo na kompletní výfukové potrubí 2,25“ na zakázku také od AMA exhaust a nutno podotknout, je to profi prácička.
Se silencerem naprostý civil na dovolenou a bez něj circuit car .
Toto byla asi nejdiskutovanější úprava, 2,5“ SSAC svody byla jasná volba, ale potrubí mělo být nejprve postaveno v rozměru 2,5“ s tlumiči Magnaflow, ale nakonec se naskytl velice za dobře zadní tlumič od firmy AMA exhaust v rozměru 2,25“ a tak došlo na kompletní výfukové potrubí 2,25“ na zakázku také od AMA exhaust a nutno podotknout, je to profi prácička.
Se silencerem naprostý civil na dovolenou a bez něj circuit car .
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
Máš to fakt vymazlený... tuning jak má být...v dnešní době velmi málo k vidění.
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
5. Plně stavitelný podvozek BC racing
Toto je bezesporu nejzajímavější úprava na autě. Podvozek nyní funguje naprosto na jiné úrovni než původní a možnost natavení komprese je velice širká – SOFT – řekněme o malý kousek tvrdší, než seriový podvozek a HARD je naprosto „nekompromisní okruhovka“ . Chová se bezelstně, neuskakuje, je to opravdu dobrá investice.
Toto je bezesporu nejzajímavější úprava na autě. Podvozek nyní funguje naprosto na jiné úrovni než původní a možnost natavení komprese je velice širká – SOFT – řekněme o malý kousek tvrdší, než seriový podvozek a HARD je naprosto „nekompromisní okruhovka“ . Chová se bezelstně, neuskakuje, je to opravdu dobrá investice.
- JOE_Cik
- Příspěvky: 4742
- Registrován: 17 srp 2008 20:56
- Bydliště: Sokolov-Březová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
tak toe pecka totok jako
Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
Moc pěkné ten tunel si přímo říká o kardan
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
6. JDM přední světlomety
Když už jsme stále u úprav performance, malinko bylo potřeba zapracovat také na omlazení holky a o to se postaraly JDM světlomety, které v této zimě prodělají ještě změnu do černé barvy.
Když už jsme stále u úprav performance, malinko bylo potřeba zapracovat také na omlazení holky a o to se postaraly JDM světlomety, které v této zimě prodělají ještě změnu do černé barvy.
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
7. Volant z N15 GTi
Volant byl prakticky povinnost a vzhledem k tomu, že chci u auta zachovat bezpečnost, airbag zůstal.
Z N15 GTi je volant o cca 2cm menší v průměru a o poznání hubenější. Padne tím daleko lépe do ruky, než orig. kormidlo. Volant společně s řadící pákou a manžetou jsou nečalouněny do nejbližšího materiálu od originálu.
Foto půjčené, nemám aktuální.
Volant byl prakticky povinnost a vzhledem k tomu, že chci u auta zachovat bezpečnost, airbag zůstal.
Z N15 GTi je volant o cca 2cm menší v průměru a o poznání hubenější. Padne tím daleko lépe do ruky, než orig. kormidlo. Volant společně s řadící pákou a manžetou jsou nečalouněny do nejbližšího materiálu od originálu.
Foto půjčené, nemám aktuální.
Naposledy upravil(a) Judy dne 04 pro 2013 09:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
8. Kovaná kola TeamDynamics 1.2 17"
Toto byla velice nahodilá radost, kterou jsem si udělal na konci sezóny.
Kola byly od obrubníků hodně poškozeny, ale poradil jsem si s tím vcelku slušně a nyní jsou již ve stavu jako „novém“… Kvůli brzdám bohužel nemohu nasadit 15“ abych zkrátil převody a uspořil nějakou tu rotační, neodpérovanou hmotu, ale použitím 205/40 pláště se dostávám prakticky na poloměr seriového rozměru plášťů.
No, to je z těch zásadnějších úprav téměř vše, když opomenu kompletní servis, který je každosezonní záležitostí. Olej svědomitě měním po 3tis km…
Sezónu 2014 odjezdím konečně s hotovým autem a hlavně motorem a na sezónu 2015 se pokusím o stavbu SR20DE+T abych okusil vše, co SR20 nabízí…
Toto byla velice nahodilá radost, kterou jsem si udělal na konci sezóny.
Kola byly od obrubníků hodně poškozeny, ale poradil jsem si s tím vcelku slušně a nyní jsou již ve stavu jako „novém“… Kvůli brzdám bohužel nemohu nasadit 15“ abych zkrátil převody a uspořil nějakou tu rotační, neodpérovanou hmotu, ale použitím 205/40 pláště se dostávám prakticky na poloměr seriového rozměru plášťů.
No, to je z těch zásadnějších úprav téměř vše, když opomenu kompletní servis, který je každosezonní záležitostí. Olej svědomitě měním po 3tis km…
Sezónu 2014 odjezdím konečně s hotovým autem a hlavně motorem a na sezónu 2015 se pokusím o stavbu SR20DE+T abych okusil vše, co SR20 nabízí…
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
Zajímavej projekt
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
Ještě graf z brzdy a lištička při lazení
a videjko z okruhu Most - první jízdy na okruhu, takže taková smělá jízda
a videjko z okruhu Most - první jízdy na okruhu, takže taková smělá jízda
- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
Hodně pěkné auto a ty kola tomu sedí naprosto dokonale
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
Proc krok zpet k DEcku a neprifouknes VEcko?
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
Samozřejmě bych raději VE+T, ale ofouknout DE bude poloviční investice oproti fouknutí VE.
Takže raději zbylé finance použiju na lamelový dif,...
Takže raději zbylé finance použiju na lamelový dif,...
- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
a nebyl by jednodušší rovnou swap na SR20DET ?
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
Hlavně by to bylo podstatně dražší a nená to prakticky žádné výhody, RR SRko je pro stavbu nejideálnější z pohledu rozpočtu, pouze se mohu dát DET písty, aby se mohlo víc tlačit, ale není to podmínka, s DE písty to i tak jde bez problémů naladit aby to nebezpečně nedetonovalo...
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
pecka, díky tomuto projektu se mi primera začíná fakt líbit, i almery z toho roku super barva
...
- Flinta
- Příspěvky: 1975
- Registrován: 21 kvě 2006 08:55
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
jooo tohle muzu
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
malo nissanu tady
mate to hezký pane i ta barva je parádní
mate to hezký pane i ta barva je parádní
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
hodně hezky projekt a predevsim me zaujak graf z brzdy kdy tocivy moment se chová naprosto dokonale jeko motocyklovy 3valec ale ta linearne narustajicikrivka vykonu...... kdyby motor tocil 8000 otacek a krvka by pokracovala dale tak by tam bylo 240hp na atmo..
DRS Daihatsu Racing Service
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
Tak oni amíci se stroker kitem na 2.4 a itb z toho dolujou 300-325 atmo hříbat ale každopádně super projekt
Re: Judy - Nissan Primera GT SR20VE
Bohužel, Mk na seriových vačkách po 7000ot už strmě klesá, takže max výkonová špička je opravdu okolo 7000ot.FilipGTti píše:hodně hezky projekt a predevsim me zaujak graf z brzdy kdy tocivy moment se chová naprosto dokonale jeko motocyklovy 3valec ale ta linearne narustajicikrivka vykonu...... kdyby motor tocil 8000 otacek a krvka by pokracovala dale tak by tam bylo 240hp na atmo..
Toto vyřeší práve vačky z N1 SR16VE motoru a případně pružiny, které jsou cca +10-15PS a může s s tím pak točit okolo 8500ot.
Je to bržděno jen do 7000, protože tam nebyl ještě posunutý omezovač, tak to nemělo smysl. Teď je na 7800ot proto, že když výkon vrcholí na 7000ot, tak bych byl pořád v omezovači a to by nemělo smysl, takže se motor dotočí na 7300ot a řadí se zpět na nejvyšší Mk - ideální.