slovenský motor?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: slovenský motor?

Příspěvek od kentoya »

postnu to sem
http://www.g-team.cz/pdf/vcha.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
já spíše uvažoval o fixírce v tom zúženém, ale tohle je asi totální marast
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

OK ...diik..
toto by teoreticky aj mohlo fungovat... ;)

este ma napadlo "splynovat benzin" na nejakej tej "horucej mriezke"
nieco podobne ako je v zapalovacoch
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

no trochu ozivime..

ma niekto nejake (pre mna) nove informacie..??

..teda okrem toho ze nieco na podobnom principe je uz (par rokov) aj v NA verzii..
..a tiez z celkom zaujimavymi vysledkami a parametrami..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

anooo.. tak je to pravda ... (vesmir a ludska blbost su nekonecne)

som tak pri pozerani obrazkov isteho dennika, narazil na toto: :mrgreen:
Přílohy
DSCN2441.JPG
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Dacan
Moderátor
Příspěvky: 1528
Registrován: 08 kvě 2010 12:05
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Dacan »

Doslova Dick 8) kdy mu zkončí ty patenty?

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

ono je v podstatě jedno kdy mu ty jeho patenty skončí. Stejně se to nebude nikdy sériově vyrábět. Daleko zajímavější je využití samotného principu u n/a motoru kde není potřeba žádných speciálních součástek a lze zvýšit účinnost až na 50%. Má to samozřejmě svoje limity ale rpm masové použití v econoboxex bez jakéhokoli problému.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

tusim ze hovoril o "do 65%" spek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od leon4x4 »

Jestli jsem to pochopil tak bez turba to nejde. Možná budu za blbce, ale asi jde o to, že stačíš vzduch a ženeš ho k sání. Tam za pomocí venturiho efektu vstříkneš palivo a to se jednal perfektně zplynuje a ještě u toho zchladí vzduch. Jestli jsem koukal na záběry z DYNO tak tam ukazovaly Intake pressure kolem nuly... to by znamenalo, že mají v sání ještě nějaké přivírací klapky, které zajišťují to, že ačkoliv turbo tlačí nějaký tlak, motor odebírá právě tolik vzduchu kolik propustí klapky do sání a vyvažuje se to na nulový přetlak.... možná jo možná ne.....

Každopádně ten venturiho efekt využít k rozprášení paliva tím ještě chladit vzduch to je myšlenka která se mi tak líbí, že ji snad budu muset zkusit. Dobré na tom efektu je to, že to nic nežere.

Pochopil jsem také správně, že místo aby byla směs horká cca 40-50°C je studená cca -20°C ? A to je opravdu všechno čím se dosáhne toho že se dá brutálně víc zvednout tlak kterému odolá směs před detonací a také se tím tak brutálně sníží EGT a vůbec exhalace tepla ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

no já si ty jeho vzorečky přepočítal a některá čísla ne že by nebyla reálná ale dosažitelná při ideálních podmínkách. Ale i tak. Účinnost 50% je v podstatě dvojnásobek účinnosti dnešních motorů až na sem tam nějaké výjimky. Každopádně chystám se to teď o víkendu zkusit i s tím co teď mám,jestli se to bude schopné udržet v chodu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

no stale nam ostane mechanicka strata cca 30-35%.. pri tej vysokej kompresii

a pokial som dobre precital to forum, tak na nizkej kompresii to fungovat nebude..
ale zase ked ju clovek prepiskne... tak pozohyba ojnice.. ..vid fotka supry co som tam nasiel..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

leon4x4 píše:....Každopádně ten venturiho efekt využít k rozprášení paliva tím ještě chladit vzduch ....
toto je vec ktoru nemam technicky zvladnutu ... lebo neviem jak toho dosiahnut...
v podstate benzin "palivo" nieje zmiesane zo vzduchom vo forme aerosoli ..

stale tu ale bude ten "efekt", ze pod nizkou zatazou, v pripade kedy turbo nebude tlacit...
budes musiet fungovat v rezime "obycajneho motora"

a poposuvat sa v kolone "na jednotke" s 300konmi na kluke by bolo velmi velmi velmi obtiazne
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od leon4x4 »

Myslím že jsme někde zachytl informaci, že to tlačí 1,5Bar už od 1250ot ?

Asi jsem hloupý, vysvětlete mi někdo ten princip prosím
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

sami jsme nad tím s JRD přemýšleli hodně dlouho. :) voditek je tu víc než dost. Nicméně zopakuji základní. To turbo a ten vysoký tlak není primárně určen k naplnění válce tak jako při klasickém přeplňovani,ale pracuje se s rozdílem tlaku. adiabatickeho deje lze dosáhnout dvěma způsoby. Ten který je realizován u toho motoru je ten jednodušší a to že stlačení a expanze musí být tak rychlá aby nestačila teplo předat okolí. No a pokud do toho zapojís ternodynamiku plynů,už víš jak si takový motor postavit a kde se vzalo těch -20 v saní. Proto je to pseudo adiabaticky motor. A žádné venturiho trysky tam nehledej. Naopak vstriknutim paliva a jeho zplynovaním se odebere další teplo.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

JRD: já už jsem opravil ten motor s kompresi 16:1 a kompresní tlak 20bar je pro začátek dostačující.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

aa tak to hej...

EDITED:

no a napada ta nejake to prevedenie toho sania co by mohlo/malo fungovat ..?
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Alfoun »

Tady je mate. :D http://www.rtugroup.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Na to si pockam. 8)
http://www.csn.ul.ie/~dobrien/RTU_eFone_Analysis.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Lepsi fotku jsem z toho videa nedostal.
Obrázek
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

Libore jako ..?? treba to turbo ci ne .. ?? :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

Gazi měl pravdu. Běží to! Běží to ku*va tak chudé,že budík AFR mám na ozdobu. :) předstih je 5st za TDC a teplota EGT hned za ventilem lehce přes 300st. Po 15minutách volnoběhu je motor studený a má sotva 60st. Jenže to je všechno,nevím jak dál. Nevím co se směsí ani s předstihem.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: slovenský motor?

Příspěvek od raddy »

AFR mas chudobnejsie ako 20:1? Dokaze ten motor aj viac ako volnobeh?

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

ze ci ...

ono to normalne jazdi....
ale viac by som sem uz nepisal ...
(lebo dojde KGB .. :mrgreen: )
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

raddy píše:AFR mas chudobnejsie ako 20:1? Dokaze ten motor aj viac ako volnobeh?
Ano,ručička budíku leží za 20 a ani se nehne. Já víc než volnoběh nezkoušel. JRD tě vezme do klubu,ale budes se muset naučit novou řeč. :) ten co mu to jezdilo a všichni další,jaksi zmizeli. :D v zemí kde dnes znamená zítra :D neexistuje na to patent,nikoho nezajímá motor který s úpravou za 10eur dokáže jezdit se 30% původní dávky paliva o stejném výkonu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od leon4x4 »

Myslím že při výkonu měli lambdu 1,2.

Takže celé kouzlo je přepísknout to s přeplněním (nebo rovnou kompresí) a nezapalovat s předstihem, protože by to detonovalo, ale až po TDC až se začne prostor zvětšovat. To hoří chudá směs opravdu o tolik rychleji ?

Zajímavý je pohled se kterým se na to kdo kouká. Někdo to vidí jako zvýšení výkonu, někdo jako úsporu paliva a já například vidím největší přínos v brutálním zchlazení celého agregátu.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od leon4x4 »

Myslím, že zajímavé by bylo vidět průběh tlaku ve válci. V normálním stavu se zapálí palivo před TDC a tím se motor brzdí a někde mezi TDC a 15st po TDC se bude nacházet oblast největšího tlaku. Podle mne podobný max tlak uvidíme i u Adiabatického motoru ovšem s rozdílem, že ztrátový výkon před TDC bude mnohem menší a progres nárůstu bude prudší.

Odeslal jsem požadavky do firem co nabízí měřící techniku... snad něco přijde zpět.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

jako,
ked znizis produkciu odpadoveho tepla, tak zvisis ucinost

zmes ti hori/dohara aj po dosiahnuti DU, po expaznom cykle
takze vo vyfukovom cykle stale minas zbytocne mnozstvo energie potrebnej na vytlacenie "hustych", stale horiacich/doharajucich vyfukovych plynov
v tomto cykle to uz neni o vykonavani prace, ale ciste len o produkcii tepla, ktore potom musis "precerpavat do chladica"

aby sa toto nedialo, musi vsetko palivo prehoret pocas (180 stupnov) expanzneho cyklu,
tak aby to boli pocas vyfukoveho cyklu iba "cladnuce vyfukove plyny", na ktorych "vytlacenie cez ventil" bude treba menej energie (kedze su redsie)

.....
.....
.....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: slovenský motor?

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Asi to bude blbá otázka, ale když ten motor pracuje při tak nízké teplotě, nebude mu to vadit ? Když normálně mají motory pracovní teplotu o hodně výš ? Nebo jak se todle řeší ?
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od leon4x4 »

ale jo jasný.... pořád je tu ta otázka: hoří opravdu chudá směs o tolik rychleji ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od leon4x4 »

LiberaleMiguel2 píše:Asi to bude blbá otázka, ale když ten motor pracuje při tak nízké teplotě, nebude mu to vadit ? Když normálně mají motory pracovní teplotu o hodně výš ? Nebo jak se todle řeší ?
Tak zcela jistě se musí počítat se správnou provozní teplotou už při návrhu materiálů a provozních vůlí a výběru maziv. Jinak při provozu mu to pak už vadit nebude.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: slovenský motor?

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

leon4x4 píše:
LiberaleMiguel2 píše:Asi to bude blbá otázka, ale když ten motor pracuje při tak nízké teplotě, nebude mu to vadit ? Když normálně mají motory pracovní teplotu o hodně výš ? Nebo jak se todle řeší ?
Tak zcela jistě se musí počítat se správnou provozní teplotou už při návrhu materiálů a provozních vůlí a výběru maziv. Jinak při provozu mu to pak už vadit nebude.
takže běžný motor takto upravený nebude fungovat moc spolehlivě, co ? Resp. životnost půjde hodně dolů, ne ?
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Alfoun »

Docela me prekvapuje,ze tu resite zapalovani smesi za horni uvrati. Kde vezmete energii pro stlaceni smesi a pro prekonani komprese???? A to nemluvim o jizde s takovym motorem.
Naposledy upravil(a) Alfoun dne 15 pro 2013 17:36, celkem upraveno 1 x.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

leon4x4 píše:ale jo jasný.... pořád je tu ta otázka: hoří opravdu chudá směs o tolik rychleji ?
ano,hoří. Navíc díky kompresnímu tlaku 20-30bar se z aerosolu stane homogenni směs o teplotě cca 400. Ideální pro start zapálení a shoření. Prostě se na všechno musíš podívat "out of box". Několikrát to tu Taboo zdůrazňoval,prostě všechno se děje přesně obráceně a nejsi si schopen připustit že by to mohlo být i jinak. Proto jsem taky ten motor 16:1 zničil díky egt a detonacim a opravil jsem ho. Dá se ten princip použít jak pro extrémní snížení spotřeby paliva tak i pro výkon.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“