slovenský motor?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

Alfoun píše:Docela me prekvapuje,ze tu resite zapalovani smesi za horni uvrati. Kde vezmete energii pro stlaceni smesi a pro prekonani komprese????
a myslíš si že té energie potřebuješ víc nebo méně než třeba vznětový motor?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od leon4x4 »

Libor12 píše:
Alfoun píše:Docela me prekvapuje,ze tu resite zapalovani smesi za horni uvrati. Kde vezmete energii pro stlaceni smesi a pro prekonani komprese????
a myslíš si že té energie potřebuješ víc nebo méně než třeba vznětový motor?
Běžně otočíš klikovým hřídelem ráčnou, tedy žádná velká síla. Velký rozdíl ej v tom, že běžně fungující motor zapaluje před horní úvratí a tak musí tlačit proti již hořící a rozpínající se směsi. Tuto energii si ušetříš pokud zapálíš až za horní úvratí. Pokud se ti navíc podaří aby vše shořelo hodně rychle, pak je skoro vyhráno.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od leon4x4 »

Libor12 píše:
leon4x4 píše:ale jo jasný.... pořád je tu ta otázka: hoří opravdu chudá směs o tolik rychleji ?
ano,hoří. Navíc díky kompresnímu tlaku 20-30bar se z aerosolu stane homogenni směs o teplotě cca 400. Ideální pro start zapálení a shoření. Prostě se na všechno musíš podívat "out of box". Několikrát to tu Taboo zdůrazňoval,prostě všechno se děje přesně obráceně a nejsi si schopen připustit že by to mohlo být i jinak. Proto jsem taky ten motor 16:1 zničil díky egt a detonacim a opravil jsem ho. Dá se ten princip použít jak pro extrémní snížení spotřeby paliva tak i pro výkon.
Takže ty jsi si ověřil, že opravdu hoří o tolik rychleji. Pak to dává smysl. A ty se tedy na 20-30 Bar dostáváš tím, že máš už třeba 16:1 kompresní poměr + zažehneš těsně po HU a díky tomu ti hořící směs ještě zvedne tlak ve válci a teprve pak vlastně dojde k přeměně na homogenní směs ve zbytku objemu a ten už hoří podstatně rychleji............
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

.........
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 15 pro 2013 17:59, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

Stahni si Solarolliho patent. Pokud ho nebudeš chápat napoprvé,tak ho čti podruhé,potřetí... padesátkrát než ti to dojde. Celé to video je jen důmyslně natočené pro to aby člověk na první pohled neodhalil co a jak. Všechno tam kolem je "omáčka",to nejduležitější pro fungování toho motoru je nad sacím ventilem. :lol: Zjistíš že to může fungovat bez problémů i v n/a,ale potřebuješ na to vysoky kompresní tlak blížící se dieselovému,nepotřebuješ na to ani turbo pokud chceš pouze šetřit palivo. RTU nějaké to teplo navíc potřebují k roztočení turba... A víc už vám neřeknu nebo mně jistí jedinci z usa neřeknou ani slovo :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

uz teraz si tu toho vykecal viac nez je zdraveee ... :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od m.artty »

Tohle je snad nejzajímavější téma na TF, vždy se těším na nějaký další příspěvek k věci 8)
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

tu čelistku bych mohl klidně jako druhou uklízečku. :lol: a kdo sledoval video pozorně a ne tu ženskou zajisté mu neunikla věc týkající se horeni té směsi. :D tzv hra najdi rozdíl. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: slovenský motor?

Příspěvek od raddy »

Ja osobne vidim v RTU len pokracovanie stareho znameho planu Solarolliho na spenazenie dlho drzaneho patentu,ktory proste musi zacat sypat, aby sa vratili investicie. Poslali ho do pr***e ini hraci ako Dick a tam sa tocili ine prachy....Kazda minca ma dve strany, pre mna osobne je to len viral kampan na ziskanie zakaznika. Nezabudajte ze nejde o ziadny zazrak ani prevratny vynalez a uz vobec nie o Solarolliho vynalez...

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

mna docela zarazaju aj ine mena v titulkoch ..
Friedl, Felner.. Konopka a iny..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Alfoun »

Souhlasím s raddym. Je to jen velké divadlo. Pokud bych měl na tenhle '' vynález'' patent a opravdu bych měl fungující systém, tak bych ho co nejdřív namontil a testoval. Rtu přišly s downsized Subaru motorem s 550hp,ale jenom s nádherně provedeným designem. Budou s tímhle vynálezem jezdit po výstavách a nebo motor namontuji? Mam obavy,že zůstanou u modelu, který si myslí, že někdo koupí.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: slovenský motor?

Příspěvek od raddy »

motor ako taky samozrejme existuje a verim ze je plne funkcny, nie je to prvy a zrejme ani posledny funkcny model. Solarolli s nim chodi uz peknych par rokov po svete a snazi sa najst nestastnika (investora), ktory mu nasype kopec penazi za vyuzitie jeho patentu. Znova podotykam ze ho vykopli kapanek ini hraci s inym financnym kritim ako je nadsenec Dick.... Je nevyhnutne aby bol funkcny model ukazany len vo velmi nejasnom svetle v ziari slov ako zazracny motor, ci dokonca slovensky motor...keby sa na to chytil kdosi v Rumunsku, bol by to rumunsky motor atd... Potom nas d***tny premier chrochta akych mame vynalezcov na slovensku... Ako vravim, je to len viral, nic viac....Keby mal Solarolli zaujem na ozajstnom uvedeni do praxe a naslednom bussinesse na tom zalozenom, uz davno by sme si takyto motor mohli kupit....Preco nie je nikde spomenute co taky motor kostuje? Pretoze tu nejde o motor ako taky, ten je len nastroj na ziskanie velkych penazi za patent...

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

precitajte si znova prve stranky tohoto tematu.. jech si nepripadam jako "dezo viii"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: slovenský motor?

Příspěvek od raddy »

ale ved je to stale o tom istom, tato debata....vymyslaju sa tu teorie ako to tak asi moze fungovat, pritom princip funkcie je kompletne zdokumentovany a znamy. Debatuje sa tu o kompresii, rychlosti horenia chudobnej zmesi atd a pritom je princip uplne inde... o co tu vlastne ide, bavime sa o tom, ako postavit pseudoadiabaticky motor doma v garazi a ako sa pritom tvarit seriozne a tajomne? ci?

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Alfoun »

Ktery http://www.greencarcongress.com/2005/02 ... s_12_.html" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.greencarcongress.com/2005/08 ... nd_st.html" onclick="window.open(this.href);return false; z tehto systemu opravdu funguje? Princip je kazdemu jasny,ale dotahnout to do konce se nikomu zatim nepodarilo. Mozna se pletu.
Me jde spis o to ,ze tu resite neco co nikdy nebude fungovat. Solarolli vylepsil funkci turbochargerem a Libor prisel s tim,ze to nejakym zpusobem funguje i na NA motoru s vysokym kompresnim pomerem.
Co takove Singh grooves? Drazky v hlave pro vyssi efektivitu,rozvireni smesi. Ma na to patent a vyzkouselo to nejmene milion lidi. Neni problem motor upravit a na dynu zjistit jestli to opravdu funguje. Take to kazdy muze zkusit.
Mam rad pokrok,technologie,ale tohle je pro me zatim jen vtip(zajic v pytli) a snahu vydelat poradny prachy...
Ale jako kazdy se muzu plest. Berte to jen jako nazor... :D
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: slovenský motor?

Příspěvek od raddy »

Alfoun píše:Solarolli vylepsil funkci turbochargerem a Libor prisel s tim,ze to nejakym zpusobem funguje i na NA motoru s vysokym kompresnim pomerem.
Turbokompresor je uz v povodnom Smokeyho koncepte, Solarolli v tomto ohlade zrejme nic nevylepsil. Takisto si myslim ze je vhodne poznamenat fakt, ze turbo ma v motore od Smokeyho alebo aj od Solarolliho uplne iny ucel ako stlacanie vzduchu kvoli zvyseniu VE. A nakoniec by som podotkol, ze sa tu vobec nespomenula ta najdolezitejsia vec v (pseudo)adiabatickom motore a tou je tepelna izolacia spalovacieho priestoru, pretoze presne v tomto je podstata adiabatickeho motora. Ak je nieco obtiazne realizovatelne, je to prave tato tepelna izolacia.... Mozes mat kompresiu aku chces, mozes mat lubovolne chudobnu zmes, mozes mat lubovolny predzapal..nic z toho vsak pseudoadiabaticky spalovaci cyklus nevytvori. Co tak sa zamysliet nad tym, preco ma takyto motor take nizke odpadne teplo a vysoky vykon...na rozdiel od zauzivaneho nazoru tento motor vobec nebezi "studensie", naopak, bezi pri ovela vyssich teplotach ako bezny spalovaci motor. Avsak teplo sa nepusta do vyfuku ale vyuziva na....

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

...využívá na chlazení. ;)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: slovenský motor?

Příspěvek od raddy »

libor: tomu hovorim iny pohlad na vec 8) ja si vsak myslim ze sa pouziva na zohrievanie nasavanej zmesy na vysoku teplotu...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

ten motor funguje přesně obráceně než jsi zvyklý. To co jsem v sobotu pokládal za špatné údaje,se dnes potvrdilo. Ten motor přestal mít podtlak. Proč asi. Protože je postaveny konvenčně. Přestala to být vzduchova pumpa. Proč? Protože je potřeba udělat něco při čem konvenční typ nebude fungovat. Jo a kdyby teplo využíval na ohřáti směsi,nebude předělávat ty ventily sací. Je to napsané i v popisu jednoho z těch patentu že teplo se používá ke chlazení. Potřebuje zachovat carnotuv cyklus.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: slovenský motor?

Příspěvek od raddy »

akym konkretnym sposobom v tvojom motore pouzivas vyfukove plyny na chladenie? Mne osobne najviac co sa praktickeho ucelu tyka sedi Smokeyho motor a tam sa veru vyfukove plyny na chladenie nepouzivaju. Mozno to chapen nespravne,ale myslim si rtu pouziva prave tento princip.

P.s. To ze tvoj motor uz nefunguje ako vzduchova pumpa mam chapat ako?

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Libor12 »

"Sollaroliho" a Yunick motor jsou dva naprosto odlišné. Jeden na to jde za studena a druhý za tepla. Tomu mému motoru teď chybí dynamika plynů způsobující podtlak při střihu ve výfukovém cyklu. Změna tlaku díky teplotě je pryč,to co vlastně určuje VE atmo motoru,proto se ji bude muset pomocí mechanickou cestou,jenže tak přestane fungovat původní cyklus. A zabránění přenosu tepla už jsem zmínil o nějaký ten příspěvek dřív. Já nepoužívám odpadní teplo k ničemu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: slovenský motor?

Příspěvek od raddy »

ak motor nema prietok vzduchu,nemoze mat ani vykon,ci? Ako som sa uz skor spytal,dokaze ten motor viac nez volnbeh? Aka je vlastne v tomto pripade optimalizacia efektivity? Myslim v com vlastne spociva?

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

...ze neprodukujes odpadove teplo ..

...
EDITED:

alebo vies to vyprodukovane odpadove teplo "vratit naspat do motoru"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od Alfoun »

Libor12 píše:
raddy píše:AFR mas chudobnejsie ako 20:1? Dokaze ten motor aj viac ako volnobeh?
Ano,ručička budíku leží za 20 a ani se nehne. Já víc než volnoběh nezkoušel. JRD tě vezme do klubu,ale budes se muset naučit novou řeč. :) ten co mu to jezdilo a všichni další,jaksi zmizeli. :D v zemí kde dnes znamená zítra :D neexistuje na to patent,nikoho nezajímá motor který s úpravou za 10eur dokáže jezdit se 30% původní dávky paliva o stejném výkonu.
Tak LC1 wideband meri az 22.39:1. Zvlastni je ze Honda pouziva specialni LAF sensor(22:1) pro jejich chudy motory...
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od m.artty »

Patří to k tomuto tématu asi jen tak okrajově, ale pro zajímavost...

http://auto.idnes.cz/rekordni-opel-reko ... aktual_ada" onclick="window.open(this.href);return false;
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od leon4x4 »

Zajímavé řešení. Teď jsem prohlížel ty patenty. Titulek jezdí na výpary sedí. Pánové proháněli splodiny z výfuku skrz rezervoár s palivem a vypařené palivo teprve následně využívali pro smísení se vzduchem a to teprve sloužilo k pohonu...... Zajímavé.

Na jakou teplotu se dá benzín ohřát než sám splane ? No to je otázka, každé hoření je oxidace a tedy bez kyslíku se neuskuteční. Druhá věc je, že spaliny z příliš chudé směsi obsahují kyslíku ještě dost.

Docela by mne taky zajímalo, jak dojde k prvotnímu ohřátí paliva, než motor naběhne a začne ohřevem odpařovat palivo na jehož výpary teprve běží.......
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: slovenský motor?

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Tak na to prvotní ohřátí paliva tam jde dodělat nějaký jednoduchý mechanismus, ne ?
Vím, že u dieselu co jezdí na olej se taky palivo v zimě nějak předehřívá, tak něco podobného, ale trochu víc hi-tech......asi ?
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od leon4x4 »

http://www.youtube.com/watch?v=IYyVnCeWV1A" onclick="window.open(this.href);return false;
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: slovenský motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

co myslite, tie kosacky beziace na stary olej funguju ako ...
Smokeyho HVCE funguje ako .. :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“