BMW 325i M52B25-Turbo

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
Jaricek
Příspěvky: 33
Registrován: 12 črc 2011 10:58

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Jaricek »

nějaké fotky jsou, jak máš uspořádané turbo? nahoře nebo dole?
_____________________________________________________

máte někdo podrobnější zkušenosti s touto jednotkou?

http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m50tu.html" onclick="window.open(this.href);return false;

je lepší nebo horší než ECUtuner3?
http://www.ecumaster.com/produkty/digital-ecu-tuner-3" onclick="window.open(this.href);return false;

a když tak v čem jsou zásadní rozdíly?

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

Leon_teď jsem dal iridiový svíčky a je to zase o dost lepší....občas to začne vynechávat, ale už tak při 0.5bar a 4tis ot....směs mám zatím bohatší a předstih pravda dosti konzervativní...začnu se zabývat více i jím...
jinak se mi teď dostaly pod ruku vwag cívky z motoru TFSI, jen mám problém, že mají krátký čů_o a nedosáhnou až ke svíčce...takže je musím upravit a vytvořit redukce na uchycení k hlavě...ale asi budou pálit rozhodně lépe..

Jaricek_fotky jsou tady v threadu a někde i foto celýho motorovýho prostoru...svody na první stránce...turbo je nahoře ať ho mám dostupné...
kdfi jednotka tuším má vnitřek megasquirt.....
na EcuTuner ti asi odpoví lépe Leon...
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

civky jsou z 1.4 TSi z nove octavie :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

TSI :D :wink:
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od leon4x4 »

Marab píše:Leon_teď jsem dal iridiový svíčky a je to zase o dost lepší....občas to začne vynechávat, ale už tak při 0.5bar a 4tis ot....směs mám zatím bohatší a předstih pravda dosti konzervativní...začnu se zabývat více i jím...
jinak se mi teď dostaly pod ruku vwag cívky z motoru TFSI, jen mám problém, že mají krátký čů_o a nedosáhnou až ke svíčce...takže je musím upravit a vytvořit redukce na uchycení k hlavě...ale asi budou pálit rozhodně lépe..

Jaricek_fotky jsou tady v threadu a někde i foto celýho motorovýho prostoru...svody na první stránce...turbo je nahoře ať ho mám dostupné...
kdfi jednotka tuším má vnitřek megasquirt.....
na EcuTuner ti asi odpoví lépe Leon...
Iridiové svíčky jen zastírají skutečný problém a mají tak prťavé jiskřiště, že ti neumožní vizuální kontrolu spalovacího procesu.

BTW...... Bosch dělá i delší cívky na turbomotory, jen vědět které co ? Nové konektory k cívkám mám skladem a pokud budeš něco tvořit, tak bacha na dvě věci a to je jednak korektní kontakt tam kde má být a pak dobrou izolaci aby ti to nelítalo na blok místo v svíčce.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Taboo »

To Marab:
Ja se sice BMW nezabyvam a systemy zapalovani nejsou mou domenou :lol: , ale pokud tvuj motor pouziva closed loop dwell control, prechod na "dumb" civky/ignitors by umoznilo ECU dwell mapping a (pripadne take s vhodnym CDI boxem) odstranilo mozne limitace puvodniho N/A systemu.

Z toho, co jsem vyrozumel pouzivas 12-13:1 AFR pri WOT a tlaku 3 BAR :? , coz by vyzadovalo velice peclive lazeni s jedinym pozitivem v podobe snad jen uspory paliva. Vhodnejsim postupem by bylo AFR v oblasti 11:1 (anebo ze zacatku i o neco mene) a primarni ustanoveni nejvhodnejsi progrese predstihu zapalovani. Pokud by jsi vyzadoval o neco konkretnejsi analyzaci, tak by bylo za potrebi vice detailnejsiho popisu tveho soucasneho systemu zapalovani a nahled do AFR a ignition timing map... :wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

..sucasne zapalovanie ma TCI a cievky http://imfsoft-forum.eu/viewtopic.php?f=10&t=114" onclick="window.open(this.href);return false;
a ani povodna riadiaca jednotka BOSCH nepouzivala closed-loop dwell ignition

CDI nas napadlo ako prve, ked zacal spominat strielanie do vyfuku (misfire) ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

Taboo_montuji teď cop z vwag který již má ovládací elektroniku narozdíl od původních..bohužel mne v současnosti omezuje u původních maximální čas buzení cívky 2ms (dáno možnostmi jednotky)..ECU dwell mapping neumožňuje vůbec..

12-13 AFR u wot jsme si již vyjasnili s místním členem..testování probíhalo při nízké zátěži a nikdy nebyl "plnej"..jsem teď pod 11AFR pro jistotu...nedostávám se ale se současným problémem k lazení směsi, tak je vše moc nahrubo...tlak 3bar byl myšlen na palivu..
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Taboo »

Marab píše:bohužel mne v současnosti omezuje u původních maximální čas buzení cívky 2ms (dáno možnostmi jednotky)
Rozumim tomu spravne, ze ti ECU neumoznuje nastavit delsi dwell time nez 2ms :? ? 2ms se zda byt malo pro ty 1748017 civky (a nedostane te ani na 5A). MoTec pro ne uvadi 3.3ms dwell time, ale 4ms by te dostalo na 15A s dostatecnou rezervou (nejakych 4.6ms/18A). Ja bych s nema sel na nejakych 3.6ms (okolo 10A), coz shodou okolnosti (a zcela nepodstatne :lol: ) pouzivam i na 300M COPs.
IQ stylingem nenahradis.

Jaricek
Příspěvky: 33
Registrován: 12 črc 2011 10:58

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Jaricek »

Zajímalo by mě co tady řešíte za problém? Většině přestaveb to jezdí s org. cívkama a to i s 400+koní Tak proč tam chcete cpat jiné?
Doporučoval bych, aby sis stahnul z netu nějakou mapu už naladěnou a jenom ji upravil k setupu tvého motoru.
Máš tvojí motorovou elektriku zapojenou na 100% dobře?

Budou nějaké další fotky nebo videa?

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

...ano, Taboo, rozumíš tomu správně...proud tekoucí přes transistor s těmihle cívkami je tak velký, že více jak 2ms dlouhodobě výstup neustojí, už ty cívky jednu ecu odpravily....bohužel..pracuje se na nápravě, ale já mám ještě tu co tímhle trpí..dle datasheet je správný dwell pro tyhle cívky 3,6ms...
proto teď laboruju nad jinýma cívkama s řídící elektronikou abych tohle nemusel řešit.. :?

Jařiček_ukaž mi mapu na stock engine, která je stopro(!!!) funkční a dá se stáhnout z netu..myslím si, že je lepší si jí připravit opatrně sám, než důvěřovat někomu kdo jí plácne ke stažení na net..
všechny důležitý fotky tu jsou...něco konkrétního?
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Jaricek
Příspěvky: 33
Registrován: 12 črc 2011 10:58

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Jaricek »

tento člověk by ti mohl poradit, ale je to polák a strašně blbě se s ním domlouvá :(
http://garage.k64.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

zajímalo by mě jak máš vyřešené mazání, přítok a odtok a kde jsi sehnal hadice.
Nějaké fotky přítoku a odtoku mazání turba a popřípadě i chlazení.

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

Jaricku... ty tu hazis chytre reci proc jine civky a nakonec se zeptas na takovou naprostou banalitu jako je mazani??? proc vsem staci civky? premyslej... jaky ma vetsina upravcu KP a jaky ma Marek... umis spocitat celkovou kompresi? kluci se tu snazi dojit k zaveru proc to "sfoukava jiskru" a ty mas jen chytre reci misto rady... nejprve by to chtelo vlastni zkusenosti a ne jen co mas nactene... :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Jaricek
Příspěvky: 33
Registrován: 12 črc 2011 10:58

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Jaricek »

kompresní poměr teoreticky spočítat neumím, ty snad ano?
taky se snažím poradit

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Taboo »

Obrázek
b = prumer valcu
s = zdvih
Vc = objem prostoru spalovaci komory (vcetne tloustky tesneni hlavy, prohloubeni hlav pistu, etc.) s pisty v horni uvrati.

S prominutim, pokud si ani tohle nedokazes sam vyhledat pomoci Google, na jakych zakladech pote "doporucujes" cloveku, ktery je ocividne v naprosto jine lize, aby si stahnul z netu "nejakou mapu a jenom ji upravil k setupu jeho motoru" (coz je mimochodem naprosto absurdni rada, kterou by se nikdo nemel za zadnych okolnosti ridit) :? ?
IQ stylingem nenahradis.

Jaricek
Příspěvky: 33
Registrován: 12 črc 2011 10:58

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Jaricek »

Taboo píše:Obrázek
b = prumer valcu
s = zdvih
Vc = objem prostoru spalovaci komory (vcetne tloustky tesneni hlavy, prohloubeni hlav pistu, etc.) s pisty v horni uvrati.

S prominutim, pokud si ani tohle nedokazes sam vyhledat pomoci Google, na jakych zakladech pote "doporucujes" cloveku, ktery je ocividne v naprosto jine lize, aby si stahnul z netu "nejakou mapu a jenom ji upravil k setupu jeho motoru" (coz je mimochodem naprosto absurdni rada, kterou by se nikdo nemel za zadnych okolnosti ridit) :? ?
Taboo: to už jsem dávno počítal, ale vzhledem k tomu že neznám hodnoty objemu spalovacího prostoru hlavy a pístu tak to asi nespočítám. (samozřejmě vím že si to můžu odlít olejem nebo nějakou jinou kapalinou) víš není to tak jednoduchý jak si každý myslí. A nenavážej se do mě. Hádat se tady nehodlám když je to forum a nevidím ti do obličeje. Pro mě můžeš být obyčejný klučina co sedí u PC a zná tlačítko "Hledat" v googlu. Ukaž mě tvoji práci a pak se budeme o něčem bavit.

A nevím proč tam chce dávat Marab jiné cívky když to dokáže jet normálně i s originálníma cívkama. To je právě to na zamyšlení a co nechápu. Vypadá to že bude chyba v něčem jiném. A nebo sehnat cívky z m50b25 třeba se dokážou více naindukovat a vybudit, přece jenom jsou to starší motory. Když by si stahnul jinou mapu tak by jsi to mohl zkusit porovnat se svojí mapou co máš. Projekt mě zajimá a proto sem píšu, samotného mě to čeká takovéto laborování a těším se na to.
Na rovinu Marab: bud to se v tom chceš štourat a nebo chceš aby to jezdilo. Protože dávat cívky z úplně jiného auta už je hodně velkej průser.
něco pro inspiraci :wink:
Pokračuji pomale ale jistě, protože jsem omezený výdajema kvůli zařizování bydlení, ale časem se to rozjede.
Toto je moje přestavba z N/A na turbomotor, od začátku od šroubku.
SETUP:
blok m50b25 V (litina)
Hlava m50b25 NV
klikovka m52b28 (větší obsah, snížení kp)- ted v pátek bych pro ní měl jet
Ojnice m50b25 NV (krátké, snížení KP)
Písty m44b19 ( větší výbrus, snížení KP)- musím sehnat ještě dva
Těsnění pod hlavou 2,05mm
Předpokládaný KP je mezi 7,5-8,5:1 (přesně to zatím nevím) kdyby bylo 7:1 bylo by to lepší, aspon bych mohl více foukat
http://jpr.rajce.idnes.cz/BMW_325i_Turb ... kt_m50b25/" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: toho motoru co je na žirafě si nevšímejte, je to 2.5TDS s mechanickým čerpadlem a 12mm hlavou co tam upravuje známej.
Jenom doufám že když budu potřebovat tak mi taky poradíte. :drivers:

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

No, nerad bych aby tu byl nějakej flame, ale to, že vyměňuji cívky už tu bylo řečeno..jiskra nemá takovou energii a pod tlakem "zhasne"(více info na gůglu/jůtrubce)...moje jednotka nedokáže :roll: budit déle než 2ms a to je můj problém...proto dávám s vnitřní elektronikou, kde takový proud nikdy nepoteče a já můžu budit do alelůja...
nevím proč bych měl stahovat mapu...pokud mám svojí spočítanou a vidím vše potřebné online (WB, knock, EGT, teploty, TPS) nepotřebuji nic stahovat když vím co se v motoru děje..

btw...dej si práci a pohledej tady na fóru kdo je vůbec Taboo...má tu i svůj projekt.. :wink:
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

objem spalovacich prostoru se meri silene jednoduse... vezmes lexanovou desticku ktera plochou pokryje prumer valce, dostredu vyvrtas diru, trochu ji maznes olejem (kvuli dotesneni) a polozis ji na hlavu nebo na valec (podle toho co meris) pak si vezmes odmernou trubici s kohoutkem a naplnis ji smesi benzinu s olejem, pote napustis mnozstvi do valce ci do hlavy a odectes hodnotu... nekdo to dela i na smontovanem motoru ale to nedoporusuji protoze vetsinou svicka neni uplne nahore a i za predpokladu ze je tak nemas jistotu ze nezustala bublina.
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Taboo »

Jaricek píše:Taboo: to už jsem dávno počítal, ale vzhledem k tomu že neznám hodnoty objemu spalovacího prostoru hlavy a pístu tak to asi nespočítám. (samozřejmě vím že si to můžu odlít olejem nebo nějakou jinou kapalinou) víš není to tak jednoduchý jak si každý myslí. A nenavážej se do mě.
Ja se do tebe nenavazim. Ja se jen zeptal, na jakych zakladech tady "doporucujes" neco, s cim ocividne nemas zadne osobni zkusenosti... Kdyz ti tady dam dve rozdilne mapy toho sameho motoru, dokazes rici, ktera je pro nej optimalnejsi a kterou by jsi stahnul? A ty tady doporucujes porovnavat mapy dvou motoru rozdilnych parametru a charakteristik... Kdyz uz se tady proste snazis nekomu neco radit, tak by bylo dobre o tom nejdriv i neco vedet :wink: .
Oh, btw, olej se k zjisteni objemu spalovaciho protoru nepouziva - a nijak obtizne to take neni. Ja uz to parkrat (= parkrat jen tento mesic :lol: ) delal.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Taboo »

Juraj píše:objem spalovacich prostoru se meri silene jednoduse... vezmes lexanovou desticku ktera plochou pokryje prumer valce, dostredu vyvrtas diru, trochu ji maznes olejem (kvuli dotesneni) a polozis ji na hlavu nebo na valec (podle toho co meris) pak si vezmes odmernou trubici s kohoutkem a naplnis ji smesi benzinu s olejem, pote napustis mnozstvi do valce ci do hlavy a odectes hodnotu... nekdo to dela i na smontovanem motoru ale to nedoporusuji protoze vetsinou svicka neni uplne nahore a i za predpokladu ze je tak nemas jistotu ze nezustala bublina.
Presne 8) . V domacich podminkach k tomu staci i vetsi (60ml) strikacka (namisto te odmerne trubice). Bezne se coby kapalina pouziva (denaturated) alkohol obarveny potravinarskym barvivem (kvuli snadnejsi eliminaci bublin).

To to tady Marabovi opravdu pekne zasirame :lol: . Sorry.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

taky to dělám párkrát do měsíce :lol: pověz, jak je to s tím alkoholem a měřením válce? nedostane se rychle přes kroužky? :-) (z toho duvodu pouzivam olej s benzinem 1:1)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od semysak »

Marab píše:...proud tekoucí přes transistor s těmihle cívkami je tak velký, že více jak 2ms dlouhodobě výstup neustojí, už ty cívky jednu ecu odpravily....bohužel..pracuje se na nápravě, ale já mám ještě tu co tímhle trpí..dle datasheet je správný dwell pro tyhle cívky 3,6ms...
neni lepsi namerit skutecne prubehy napeti a proudu pri buzeni civky a vymenit tranzistory za ty co to zatizeni snesou? pripadne je rovnou naddimenzovat nez taborovat s jinyma civkama?

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

takže se mám raděj hrabat v Ecu? Nebo vyměnit snadněji cívky, které pocházejí z turbomotoru? :|
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od semysak »

no hrab se kde chces :- ) jak bych to vyresil opravou/upravou ecu

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Taboo »

Juraj píše:taky to dělám párkrát do měsíce :lol: pověz, jak je to s tím alkoholem a měřením válce? nedostane se rychle přes kroužky? :-) (z toho duvodu pouzivam olej s benzinem 1:1)
Ne, jen pred privedenim pistu do horni uvrate naplacej na steny valce trochu assembly lube (ten pastovy, ne tekuty typ) a po privedeni pistu do horni uvrate setri jeji prebytek. Ta pasta tu mezeru mezi pistem a stenou valcu docasne dobre utesni. Pokud se jedna o "domed" pisty (jejich cast zasahuje v horni uvrati do spalovaci komory), tak je to o neco obtiznejsi, ale postup je podobny (kdy se da pist o znamou vzdalenost pod uroven bloku a pote se objem kapaliny odecte od vypocitaneho objemu valce [daneho tou znamou vzdalenosti a prumerem] bez pistu a vysledek pote od objemu spalovaci komory a tesneni). S hlavou na motoru se to moc dobre anebo presne delat moc neda, ale staticky kompresni pomer neni nijak zvlast uzitecny udaj. My merime vetsinou pouze objem jednotlivych spalovacich komor pri jejich extensivnich upravach (= navareni dodatecneho materialu a jeho nasledovnem opracovani) k dosazeni jejich vyrovnanosti.
semysak píše:no hrab se kde chces :- ) jak bych to vyresil opravou/upravou ecu
Ja jsem se semysakem - a podobnou nehoraznost bych si take nenechal libit :lol: . Ja bych jednoduse pouzil externi tranzitory (igniters), "dumb" COPs a vse to po libosti znasilnoval ECU jak by se mi zachtelo. Jak jsem se ale uz zminil, systemy zapalovani nejsou zrovna mou domenou... :lol:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

Rozumim... slo mi zejmena o mereni s namontovanou hlavou valcu. Ja merim z duvodu vyrobnich zavad na motoru.. obcas se stane ze se spatne nasype jadro ve forme, popripade se tak da i odhalit zaklpana sedla :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Marab »

Taboo píše:podobnou nehoraznost bych si take nenechal libit :lol: . Ja bych jednoduse pouzil externi tranzitory (igniters), "dumb" COPs a vse to po libosti znasilnoval ECU jak by se mi zachtelo
nehoráznost mi taky vadí..ale to nejspíš nevyřeším hned...
teď pro mě nejjednodšší variantou je výměna cívek..cívky mám, redukce na prodloužení mě stály 3stovky..znásilňovat pak můžu o sto šest.. :wink: pokud to nedopadne, přejdu už na cdi...

ale vážím si Vašich příspěvků 8)
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od leon4x4 »

Taboo píše:
Juraj píše:objem spalovacich prostoru se meri silene jednoduse... vezmes lexanovou desticku ktera plochou pokryje prumer valce, dostredu vyvrtas diru, trochu ji maznes olejem (kvuli dotesneni) a polozis ji na hlavu nebo na valec (podle toho co meris) pak si vezmes odmernou trubici s kohoutkem a naplnis ji smesi benzinu s olejem, pote napustis mnozstvi do valce ci do hlavy a odectes hodnotu... nekdo to dela i na smontovanem motoru ale to nedoporusuji protoze vetsinou svicka neni uplne nahore a i za predpokladu ze je tak nemas jistotu ze nezustala bublina.
Presne 8) . V domacich podminkach k tomu staci i vetsi (60ml) strikacka (namisto te odmerne trubice). Bezne se coby kapalina pouziva (denaturated) alkohol obarveny potravinarskym barvivem (kvuli snadnejsi eliminaci bublin).

To to tady Marabovi opravdu pekne zasirame :lol: . Sorry.
Teď ještě jinak. Když znám vrtání, zdvih a původní CR, dokáži so spočítat ne ? Přeci mi zdvih a vrtání dá nějakou hodnotu, třeba 500ml a pokud vím, že CR je původně 10:1 pak bych měl mít nad pístem ještě dalších 50ml. Pokud tedy chci snížit CR na 8:1 musím prostor na pístem zvětšit na 62,5ml a protože znám vrtání není už problém spočítat o kolik tlustší má být těsnění ne ?

Takže jestliže mám přesné výrobní údaje (měly by být dostupné) tak bych to měl být schopen spočítat bez měření a to pouze za požití trojčlenky a vzorce na výpočet plochy kruhu.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od Juraj »

Karle a opravdu tomu věříš? nějakým dostupným údajům? já NE... z praxe vím že objem spalovacího prostoru se u různé sorty odlitků liší až o 5ml na válec ;-)


EDIT: jinak vrtanim a zdvihem spocitas jen zdvihovy objem motoru... ale jak vis kam az dosahne pist a jaky ma tvar deflektoru atd? imh, co ti to tu povidam vzdyt tohle musis znat... :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 323i M52B25 .. Turbo

Příspěvek od leon4x4 »

Juraj píše:Karle a opravdu tomu věříš? nějakým dostupným údajům? já NE... z praxe vím že objem spalovacího prostoru se u různé sorty odlitků liší až o 5ml na válec ;-)


EDIT: jinak vrtanim a zdvihem spocitas jen zdvihovy objem motoru... ale jak vis kam az dosahne pist a jaky ma tvar deflektoru atd? imh, co ti to tu povidam vzdyt tohle musis znat... :-)
Asi jsme si úplně nerozuměli. Souhlasím, že mnou navrhovaná metoda výčtu je čistě orientační a nezaručuje zjištění skutečných parametrů. Já to myslel z trochu jiného úhlu pohledu. Příklad myšlenky byl motor 2JZ-GE který má tuším CR 10,5:1 a běžně papírové těsnění. Myšlenka byla vyměnit ho za kovové z GTE modelu a dostat se z 0,4mm na 1,6mm (ty hodnoty teď střílím od boku) a dostal bych se tím na CR asi 9,6:1 což už by výrazně zlepšilo vyhlídky na přeplnění..... Toliko má myšlenka na odvození změny CR.
Chtěl jsem promyslet nějaké "levné" řešení, které by mohlo fungovat a tak jsem zvažoval různé postoje k řešení problému. Teď prosím neřešme jak je to správně. Postavený motor stojí stovky tisíc, ale motor který vyndáš, dáš jiné těsnění tě vyjde na 25tis a tak je ti asi jedno že moc nevydží, zejména tam kde není rozhodující cílový výkon, ale spíš poměr cena/zábava.

Prostě samé hlouposti a kecám z hladu.........
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Projekty“