Omega 2,5 TD - pohon
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Omega 2,5 TD - pohon
Předpokládám, že osobní zkušenost mít asi nebude nikdo ze zdejších Opeláků, ale třeba někde viděl nebo četl nebo slyšel.... a co já vím
Štve mě, jak blbá je převodovka v Omeze... jet 130-140 km/h a točit s dieselem skoro 3500 ot/min se mi zdá naprd. Prostě tomu chybí 6. kvalt a vzhledem k tomu, že jezdím z 80% dálky, tak mi to vadí.
A teď k otázkám:
Jak jsou na tom BMW s tím podobným motorem (*25 TDS)?
Pokud by byla odpověď na první otázku "lépe" nastává další. Dá se použít převodovka z BMW do Opela (žádné nebo jednoduché úpravy, velké bastlení nemá zase smysl)?
Případně jakýkoliv jiný nápad. Koukal jsem jen na převodovky a diferáky pro Omegu A a Omegu B a ničím bych si nepomohl.
Štve mě, jak blbá je převodovka v Omeze... jet 130-140 km/h a točit s dieselem skoro 3500 ot/min se mi zdá naprd. Prostě tomu chybí 6. kvalt a vzhledem k tomu, že jezdím z 80% dálky, tak mi to vadí.
A teď k otázkám:
Jak jsou na tom BMW s tím podobným motorem (*25 TDS)?
Pokud by byla odpověď na první otázku "lépe" nastává další. Dá se použít převodovka z BMW do Opela (žádné nebo jednoduché úpravy, velké bastlení nemá zase smysl)?
Případně jakýkoliv jiný nápad. Koukal jsem jen na převodovky a diferáky pro Omegu A a Omegu B a ničím bych si nepomohl.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: Omega 2,5 TD - pohon
nevyšlo by nejlevněji nechat si vyrobit jedno větší/menší kolečko do převodovky abys tolik netočil ? (převodovkám fakt nerozumím, tak netuším, jestli to je tak jednoduché - jenom nápad)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
- petanek192
- Příspěvky: 393
- Registrován: 31 led 2010 15:21
Re: Omega 2,5 TD - pohon
Jednou sem jel s e39 tds automat a tam pri 160 toci 2000ot ....
Skus poresit diferak a když uz bych se stim patlal dej se samosvorem
Skus poresit diferak a když uz bych se stim patlal dej se samosvorem
Švédská kvalita...to není turek u mašiny v Německu co si myslí, že DAS auto se spokojí se svým jménem z dob co to dělal Herr Němec
Saab 2,3Turbo AERO , POWERFLEX , EBC , WEBASTO , NIVOMAT
Saab 2,3Turbo AERO , POWERFLEX , EBC , WEBASTO , NIVOMAT
Re: Omega 2,5 TD - pohon
já co jsem měl TDS v automatu, tak rozhodně točilo míň při týhle rychlosti...určitě zjistic převod diffu a případně vyměnit, akorát netuším jestli je stejnej jako u BMW....akorát je to pak na úkor akcelerace, ale sporťák to není, tak by to vadit nemuselo....
Re: Omega 2,5 TD - pohon
to so napsal LM má smysl řekl bych .... nechával sem si dělat kolečka do převodovky MX motorky když se "dolámaly" .... kvalitativně to bylo dobre jezdilo to - nevím jak dlouho motorku už nemám ....ale kolečko tuším vyšlo 2000 kč za kus cca... komplet včetně výroby cementace atd.... mohl bych sehnat kontakt
Re: Omega 2,5 TD - pohon
Cele to je nesmysl... prevodovky jsou uplne jine a to i diferaky. jak mechanicky tak pomerem...
omega ma dlouhou skrin a kratky diferak, BMW naopak. omega ma spojku s centralnim loziskem a BMW vypinaci paku, hardyspojky na kardan jsou jine, delka prevodovek a tim padem i kardanu taky, jine unasece poloos, jine uchyceni diferaku...
EDIT: omega TDS ma samosvor v zakladu.
omega ma dlouhou skrin a kratky diferak, BMW naopak. omega ma spojku s centralnim loziskem a BMW vypinaci paku, hardyspojky na kardan jsou jine, delka prevodovek a tim padem i kardanu taky, jine unasece poloos, jine uchyceni diferaku...
EDIT: omega TDS ma samosvor v zakladu.
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: Omega 2,5 TD - pohon
omega TDS nema samosvor v zakladu:) par uz jsem jich rozebral a bohuzel nikdy nemel stesti na samosvor
kazdopadne jestli chces tocit min tak u omegy bys musel fakt dat jedine automat... i Benzin toci celkem vic...
Nejdelsi prevody mel diff z MV6, ale rekl bych ze do diesela pasovat nebude:/ proste tam chybi ten 6ty prevodovy stupen..
kazdopadne jestli chces tocit min tak u omegy bys musel fakt dat jedine automat... i Benzin toci celkem vic...
Nejdelsi prevody mel diff z MV6, ale rekl bych ze do diesela pasovat nebude:/ proste tam chybi ten 6ty prevodovy stupen..
Vauxhall omega 2.5V6 ->VXR edition -> crazy omega https://www.youtube.com/watch?v=cd65a5H3yHI -> MV6
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI
Re: Omega 2,5 TD - pohon
aha, diky za opravu, ja mel 4 a vzdy se samosvorem. tak sem tusil ze byl v zakladu
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omega 2,5 TD - pohon
Děkuji za reakce Smířím se s tím, že byli líní do toho udělat nějakou rozumnou převodovku... byl to jen nápad, že by to třeba mohlo jít nějak snadno pořešit...
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: Omega 2,5 TD - pohon
Prostě výměň to jedno kolečko, ne ?
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omega 2,5 TD - pohon
Když bych změnil převod na pětce, aby byla použitelná na dálnici, bude mi chybět kvalt mezi 4 a 5. Převodovka solidně odstupńovaná, s tím problém nemám. Jen by to prostě chtělo dát po pětce nějaké pokračování... Asi počítali, že si to budou kupovat důchodci a nebudou jezdit rychleji než 110 km/h
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Omega 2,5 TD - pohon
zkus si zjistit, jestli by ti nepasoval a jaký převod má diff z c30se co mi zbyl z cali, je i s poloosama a novou hardyspojkou, je možný že má delší převod. já na 5.rychlost jezdil 90km/h cca 1800ot, je ale možný že to bylo jen dlouhou převodovkou, jo a má samosvor zjisti si a dej vědět
Opel Astra F C20XE