Ahojte pánové
jsem vlastníkem obyčejné audi a4 b6 1.8t která má potíže s teplotama (jak je nad 20°C tak je to citelně líné)
Časem s tím půjdu na upravu jednotky, ale než se tam dostanu chtěl bych vyřešit lepší chlazení stlačeného vzduchu.
Přemýšlel jsem celkem o asi třech reálných variantách, jenom potřebuju rady a informace nejvhodnjšího řešení znalců co otom vědí víc než já.
Situace se má tak, v audi je origo v levém podběhu jeden IC. Originálně se dávali do nejvýkonější řady tohoto auta/motoru dva. Druhý na pravé straně.
Řešení č.1
vytáhnout uriginální ic a vrazit do předu velký myslím že FMIC, to jsem zavrhnul. Učinná plocha chlazení by byla bohužel jen poloviční, kvuli vzpěře a tvaru narazniku.
č.2
nechat stavající, a jen ho doplnit o druhý. Originální řešení :/
č.3
nechat stávající, doplnit ho o uzký fmic před chladičem
č.4
kompletní řešení originalních dvou ic plus uzký fmic před chladič
dle mého názoru nejlepší řešení, celkový objem zachován +/- jen snížený výsledný tlak o ten jeden ic před chladičem.
Co vy na to, de mi hlavně o výsledné řešení př.č 2,3,4 jak dobře vím každým dalším ic v systému znižuje tlak před klapkou. Jen nevím jak moc, a jak moc získám. Proto se obracím na vás
Nevhodnější řešení IC intercooler
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Nevhodnější řešení IC intercooler
jednoznacne c.1, zvolit co najlepsi rozmer IC, pokial je mala celna plocha otvoru, zvol mensi rozmer IC, ale hrubsi... vsetky ostatne moznosti su podla mna nevhodne kvoli dlzke potrubia a samozrejme skladat system z viacerych IC (ak mas 1 turbo) je dost nestastne riesenie...
Re: Nevhodnější řešení IC intercooler
Jak moc velké úpravy chceš dělat? Protože jedno sériové IC v podběhu u O1RS 132kW je dostačující i pro vozy po chipu. Větší IC je doporučováno až v situacích, kdy se dělají větší zásahy do motoru(jiné turbo). IC na obou stranách mají 210 a 225ps verze a na tenhle výkon se jen chipem nedostaneš. Nemůže spíš být chyba někde jinde?
Jinak jestli i přesto budeš dávat třeba FMIC, být Tebou, sehnal bych otočené sání z 210 a 225ps verze, zkrátíš tím délku potrubí.
Jinak jestli i přesto budeš dávat třeba FMIC, být Tebou, sehnal bych otočené sání z 210 a 225ps verze, zkrátíš tím délku potrubí.
Re: Nevhodnější řešení IC intercooler
Je tam šouplé hibridní turbo, kat budu řešit bud "sportovní" jakože větší nebo rovnou trubku ale to moc nechci prej to pak smrdí což by mi vadilo. Co se týče výkonu tak bych chtěl něco kolem 160kw ale nic agresivnině řešeného.
Délka potrubí se nijak moc nezmění v žádném z techto řešení, jen se zvětší objem o použité IC
na velký FMIC není prostor, protože chci zachovat hlinikovou vyztuhu ve kterým je ocelový plát navíc by byl téměř zakryt nárazníkem. I kdybych ho natáhl max na výšku tak stejně pracovní náporová plocha bude maximálně poloviční a to ještě jestli vůbec.
Až sezenu fotku jak to tam vypad nahodím
Délka potrubí se nijak moc nezmění v žádném z techto řešení, jen se zvětší objem o použité IC
na velký FMIC není prostor, protože chci zachovat hlinikovou vyztuhu ve kterým je ocelový plát navíc by byl téměř zakryt nárazníkem. I kdybych ho natáhl max na výšku tak stejně pracovní náporová plocha bude maximálně poloviční a to ještě jestli vůbec.
Až sezenu fotku jak to tam vypad nahodím

- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: Nevhodnější řešení IC intercooler
Co třeba tohle ?
http://auto.bazos.cz/inzerat/37017360/O ... ERB-14.php" onclick="window.open(this.href);return false;
vlezl by se ? tvoje plány uchladí v pohodě
http://auto.bazos.cz/inzerat/37017360/O ... ERB-14.php" onclick="window.open(this.href);return false;
vlezl by se ? tvoje plány uchladí v pohodě

JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
Re: Nevhodnější řešení IC intercooler
a) ještě jsem neviděl auto na kterej by nešel namotnovat FMIC..
je to jen o tom si s tím dát tu práci a najít nejvhodnější rozměry a technické řešení. aktivní rozměry, šířku, průměr výstupů...
b) chce to taky používat kvalitní komponenty, ne to co koupíte na aliexpressu ...
kvlaitní komponenty mají při zachovánís tejných rozměrů naprosto jiné parametry... a smiřte se s tím , že ne všechno se dá koupit na netu.. prostě to chce starou dobrou manuální práci
c) další řešení je vodu chlazený IC někde pod kapotou..atd... atd..
ale vzhledem k tomu že pisateli příspěvku je i jakejkoliv FMIC neřešitelnej...tak tohle padá...
prostě řešení je spousta je to jen o tom chtít a o bankovkách...
nikdo ti nepostaví super FMIC na míru ani na octu 1 RS za 5000,- jak si to někteří představují...

b) chce to taky používat kvalitní komponenty, ne to co koupíte na aliexpressu ...
kvlaitní komponenty mají při zachovánís tejných rozměrů naprosto jiné parametry... a smiřte se s tím , že ne všechno se dá koupit na netu.. prostě to chce starou dobrou manuální práci
c) další řešení je vodu chlazený IC někde pod kapotou..atd... atd..
ale vzhledem k tomu že pisateli příspěvku je i jakejkoliv FMIC neřešitelnej...tak tohle padá...
prostě řešení je spousta je to jen o tom chtít a o bankovkách...
nikdo ti nepostaví super FMIC na míru ani na octu 1 RS za 5000,- jak si to někteří představují...
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on vimeo http://vimeo.com/34409682
my GTI on vimeo http://vimeo.com/34409682