výkonnější indukční cívku

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

výkonnější indukční cívku

Příspěvek od tom28 »

ahoj scháním výkonnější indukční cívku než jsou klasické od bosche....docela to spěchá takže nákup v zahraničí bych raději vynechal....
má někdo něco?
díky

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od Libor12 »

Neni výkonnější civka ale to co ji napaji,tedy modul zapalování
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od tom28 »

nejsem znalec co se týče elektriky ale cívku tuším napájí plus od klíčku.....
měl bych tam mít toto podle boch katalogu...

http://zapalovaci-civky.heureka.cz/bosc ... 335-11816/" onclick="window.open(this.href);return false;

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od tom28 »

aha.... mno nevím, protože toto není můj šálek kávy... chci na motoru zvýšit max. otáčky i plnící tlak a podle datalogu bude brzy cívka na svém maximu... takto jsem tomu porozuměl...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od Libor12 »

no to je ještě zajímavější. Z čeho jsi urcil - z jaké hodnoty ze civka je na maximu? Na maximu čeho? Civka je prostě cívka. Transformátor z transformací 100:1 (většinou) opakuji,jestli neco nestačí je to samotné zapalování.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od tom28 »

Na tohle ti nedokáži hned odpovědět protože samotné ladění není v mé moci. Když to není na civce proč je na trhu k prodeji třeba cívka msd?

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od JRD McLAREN »

no zopar nezajumiavych cisel...

pri 6000ot/min. mame 10ms casu, kym sa nam piest z HU vrati nas5 do HU
pri 4taktnom 4valcovom motore potrebujeme 720st na jeden cyklus = cize mame teoreticky 20ms casu
pri zapalovani s rozdelovacom musime za jednu otacku zapalit 2x = takze mame 5ms casu
pri parovom zapalovani (kedy nam palia 2 a 2) pouzivame defakto 2 cievky = takze mame 10ms casu
pri sekvencnom zapalovani pouzivame 4 cievky = casu habadeeeeeeejjj.... 20ms

bezna TCI cievka potrebuje cca 2.5-3.5-4ms na svoje plne nabitie, a priblizne polovicu z casu (potrebeho na jej nabitie,) na jej regenreaciu
pokial nemame k dispozicii potrebne mnozstvo casu, tak sa nam cievka naplno nenasyti, a pri jej vybijani nedosiahneme maximalne mozne mnozstvo energie na zapalovacej sviecke
z coho vypliva, ze do cca 6000ot./min. mame teoreticky relativne spolahlive zapalovanie, s relativne maximalnou moznou silou vyboja na sviecke

...po prekroceni kritickych otacok, sa zacne diat "nieco zleeee", teda prestaneme dosahovat plneho nasytenia cievky / maximalneho mozneho vyboja na sviecke...
...co je nie prilis dobra situacia, kedze potrebujeme "presny opak"...

no a prave preto sa upustilo od rozdelovacov s jednou cievkou, a ani wasted-spark moduly sa nedaju tocit do 10trpm...

....
dalej si je treba uvedomit, ze s rastucim tlakom vo valci pocas kompresnej fazy, nam stupa aj "rezistencia prostredia" v ktorom ma dochadzat k preskoceniu iskry na elektrodach sviecky
takze pri zvysenom tlaku vo valci - preplnani, zvysovani kompresneho pomeru a pod., je potrebne zvysit napatie na elektrodach sviecky na taku uroven, aby k preskoceniu iskry na elektrodach doslo/dochadzalo ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od tom28 »

JRD děkuji za vyvětlení... mohl by jsi tedy jen tak od boku určit když mám řadový šestiválec a jednu cívku otáčky jsou momentálně 6800 a počítám a posunutím tak na 7200 jaký časový prostor tam bude?
podle tvého propočtu jestli tomu dobře rozumím jsem nebo budu v p.či
díky

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od JRD McLAREN »

jednoducho...

za 720st mas 6x zapal...
pri 360st, teda pri jednej otacke 3x zapal..

pri 6tRPM je cas 10ms / 3 = 3.333333333333ms

cize cievka ma od zapalu po zapal cca 3.3ms pri 6000ot./min.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od Libor12 »

Takže jsme zpět u toho,co jsem psal včera. Potřebuješ výkonnější zapalovací modul CDI jenž indukuje napětí mimo cívku v kondenzátorech a cívku používá coby zesilovač a a čas buzení je kolem 300 mikro sekund .
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od tom28 »

Jasný znamená to že za 3.3 ms dává ze sebe jen to co stihne vytvořit.... při vyšších otáčkách to je ještě dramatičtější hodnota......
Co by tuhletu moji situaci vyřešilo? Lepší cívka, nějakej zdroj nebo 2 cívky? Montovat 6 zapalovacích modulů bych nerad....

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od Libor12 »

Na to já nemám. :( Tady je jasně vidět,že i když jsem si nedal tu práci,jako jrd abych ti to rozepsal a ty jsi pochopil,že cívkou to není,a že ten tranzistorový zapalovací modul to prostě nezvládne,se opět zeptáš stejně jako v prvním příspěvku. :( třeba tohle http://www.street-fire.com/cdiignition.html" onclick="window.open(this.href);return false; vyřeší tvuj problém,nebo tohle http://www.msdignition.com/Products/Ign ... ntrol.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od tom28 »

libore nečerti se... svůj poslední příspěvek jsem dopsal a nevšiml jsem si že jsi tam připsal nový.... pak už jsem ho nemazal....odbíhám od heveru k počítači, takže nereaguji hned ....určitě to máš dobře naštudovaný a víš o tom hodně... Já tuhle problematiku moc neznám a tak se ptám.... co jak a proč. Jrd to napsal tak že jsem alespoň trochu pochopil jak to maká a kde jsou limity a čím je to tedy limitované..... Na začátku jsem psal že cívku asi napájí klasickej plus 15 spínaný od klíčku.... Místní elektrikář tvrdí že je to tak jak jsem psal... sám nevím co si o tom myslet kdo má tedy pravdu... nemám to zapojené na žádnou zdrojovou krabičku a kabel vede přímo ze svazku. Hodně lidí dokáže zpochybňovat nebo se jenom smát ale málo kdo dokáže konstruktivně poradit... jako myslím konkrétně poradit. Konkrétně poradit nejlepší řešení pro daný problém. Už mnohokrát tady něco zaznělo na foru a vzdy jen obecně bez detailu, který právě je podstatný pro správné zvolení rešení problému. Ale to bych mohl psát stohy a stohy.
Možná to dopadne instalací něčeho co ty doporučuješ a proto ti děkuji za radu. Jen nechci z první rány překopat celej systém zapalování jen proto že mi někdo hned po prvním příspěvku napíše co mám špatně aniž by znal fakta... třeba máš pravdu a proto jsem rád že nečekáš až přípěvek zmizí v hromadě příspěvku bez odpovědi a pomoci.,a něco napíšeš.
Je nesmysl abych chtěl po někom aby mi tady vysvětlovat jak to všechno pracuje a jak se to zapojuje a tak budu muset někde poštudovat problematiku cdi a také pořešit s více lidmi zda můj problém nevyřeší třeba nějaký pro mě jednodušší zásah......

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od Libor12 »

Takže to zkus přečíst a pochopíš proč jde na cívku +12V
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... motoru.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... lovani.php" onclick="window.open(this.href);return false;
potom třeba od ing.Štěrby - elektrotechnika motorových vozidel tam jsou takové základy a principy a opravdu detailní rozbor zapalovacích systémů,jejich diagnostiky a funkce je kniha
osciloskop a jeho využití v autoopravárenské praxi.
Až to přečteš už se tady ptát nebudeš nebo naopak přibudou další desítky otázek :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

PhoB
Příspěvky: 166
Registrován: 02 led 2006 23:11

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od PhoB »

Tom28: neni problem v + kabelu k civce, ale v proudu z civky ven ke svickam. Bud ano, muzes vymenit system zapalovani viz odkazy co poslal libor a nebo jednodussi (na montaz) je instalace takove civky, ktera i za ten zkraceny cas po ktery se muze nabijet, dokaze vyvinout vetsi proud nez stavajici civka(a bude to pro konkretni aplikaci stacit). Relevantni udaje ke konkretnim civkam jsou problem, jde to zmerit, ale to uz musis mit ty civky stejne koupene.
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od Libor12 »

Pokud nemá možnost upravy budícího,vybíjecího a regeneračního času - nevím co za jednotku programovatelnou má... podle toho,že nechal původní zapalování - předpokládam nejaký jednoduchý piggy back systém - a tam vetšinou zminované věci ovlivnit nejdou. Zvolí li cívku s nižším primarním odporem,získá sice vyšší energii pro vyšší otačky nicméně,cívka se bude přehřívat a během kratké chvíle shoří. Pokud nemá osciloskop aby si zjistil budící atd časy puvodního systému zadělává si akorát na problém. Prostě příště až budeš vybírat programovatelnou jednotku,dívej se třeba i na to jestli už nemá CDI zapalovací modul v sobě :wink:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od JRD McLAREN »

Libore .. ono neni uplne nutne aby hned pouzil CDI ...
isto by to aj s TCI, ale rozhodne to s jendou cievkou a 6valcom nebude jednoduche ... ak vobec mozne...

Tome, najlepsie by bolo vyhodit von rozdelovac a pouzit 6 zapalovacich modulov....
zvysi sa tym presnost zapalovania, a tiez aj kvalita iskry .. a hlavne ziskas cas potrebny pre dobijanie/regeneraciu cievky
(to ale robit nechces)...

pouzit inducku napr. od MSD by mozno tvoj problem vyriesilo, tak ako spomina Phob, ..
ale otazkou je ze dokedy/ na ako dlho ... ak pojdes dalej s redline ci boostom, tak by ani "takato vykonna cievka" nemusela casom stacit..
nehovoriac o tom, ze stale zostane v hre nepresnost rozdelovaca a pod..


pokial sa ale uz rozhodnes, "ze ten stary system zapalovania" predcalen vymenis,
oplati sa investovat do CDI ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od tom28 »

možná přeci bych tedy zkusil asi nějakou tu výkonnější cívku. Určitě je tu spousta lepších a preciznějsích řešení, ale nečekám že s otáčkami půjdu už nějak zásadě nahoru a vzhledem k tomu že to zatím nějak pracuje mohlo by to postačovat.
Slyšel jsem od někoho že ve standartních cívkách takovou co mám bývá asi 20-25 tis voltů tyhle lepší cívky uvádí 45 tis voltů.... to se by mohlo na jiskře projevit...
Co je ale zajímavá poznámka je ta nepřesnost u klasického rozdělovače co uvádí JRD....jak veliká nepřesnost tam může být??? Ví někdo?
Jinak děkuji všem za ochotu pomoci. A libore díky za odkazy jen budu muset najít čas to v klidu pročíst :wink:

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od JRD McLAREN »

bavime sa o nepresnosti u skody 120, alebo o nepresnosti u oplu ..??
pripadne toyoty ..??

ono to kludne moze litat 5st...
alebo len 1st...

EDITED:
vacsinou to cele zavisi na kvalite rozvodu, roznych podtlakovych a odstredivych regulatorov...
presnosti spojok nahodu ... etc...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější indukční cívku

Příspěvek od Libor12 »

tom28 píše: Slyšel jsem od někoho že ve standartních cívkách takovou co mám bývá asi 20-25 tis voltů tyhle lepší cívky uvádí 45 tis voltů....
Ty i ten někdo,by jste měli tím čtením začít. Těch 25 a 45kV tam nevzniká "jen tak". Je to dané právě samotnym principem zapalovaní. 25kV bývá pravě u tranzistorových zapalování (TCI) a 45kV ale i více u varianty CDI. Další ne nepodstatná,související s časem je trvání samotné jiskry kdy ta TCI jiskra trvá kolem 1ms,kdežto CDI jiskra kolem 50us což je 20x déle. CDI cívku třeba od MSD není možné použít s TCI zapalováním,protože TCI cívka (ta co máš) má primar a sekundár oddělen vzduchovou mezerou - jinak by nešla naakumulovaná energie dostat ven. Takže TCI cívku nelze použít pro CDI a CDI cívka zase nemá tu vzduchovou mezeru - nepotřebuje ji - energie se uchovává mimo cívku a ta slouží jen coby zesilovač.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“