Ladenie zmesy - motor s ITB
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Ladenie zmesy - motor s ITB
Tak ako uz nazov temy napoveda, potreboval by som poradit ..
Ako na ladenie zmesy u NA motoru s ITB.
Ecu ponuka bud pomocu TPS, ci MAP .. pripadne ELO (engine load).
Pomocou TPS to ide "relativne lahko" ... ale motor je pomerne nepruzny, nehospodarny ..
...takze tuto moznost pre daily car skrtam ...
Momentalne mam dve ECU, fungujuce na trosku odlisnych principoch nakonfigurovane na rezime MAP/RPM.
U oboch sa mi opakuje ten isty jav (javy)
A to konkretne:
- pomerne dobra bohatost na volnobehu, optimalna bohatost pri WOT, a maximalnej zatazi.
- zly pomer paliva v strednej zatazi ... v oboch pripadoch moc bohate ..
- pomerne citlive na zmenu atmosferickeho tlaku
- zle akceleracne obohatenie
- mierne nestabilny volnobeh
- dobra pruznost motoru
Ja osobne vidim hlavny problem vtom, ze uz pri "jemnom pohybe" plyn-pedalu (dTPS cca 10%)
je skok na podtlaku z cca -40kPa na cca -15kPa v casovom horiznote do 200ms
(teda takmer okamzite sa "strati" podtlak zo sania - z wacum-tanku)
Nasledne ecu tak obohati zmes, ze to castokrat WBO2 neni schopna odmerat.
Pri jazde "ustalenou rychlostou" - nemeniacou sa polohou TPS ma AFR tendenciu klesnut z cca 12.5 k 13.6
..ale vyssie popisana situacia sa o5 opakuje po jemnou pridani, prudky skok AFR na 10.6 a to uz je citit, ze stym motor zapasi...
Pomohlo by podla vas, "nelinearne" skalovanie rozsahu MAP senzoru ..?? kde by povedzme hodnoty -50 az -15kPa boli v 5tich polickach
a -15 az 0kPa v dalsich 5tich ...
alebo je treba sa uberat inou cestou ..??
napr. si vymyslet tabulku "zataze motoru" t.j. MAP/TPS ..??
Ako na ladenie zmesy u NA motoru s ITB.
Ecu ponuka bud pomocu TPS, ci MAP .. pripadne ELO (engine load).
Pomocou TPS to ide "relativne lahko" ... ale motor je pomerne nepruzny, nehospodarny ..
...takze tuto moznost pre daily car skrtam ...
Momentalne mam dve ECU, fungujuce na trosku odlisnych principoch nakonfigurovane na rezime MAP/RPM.
U oboch sa mi opakuje ten isty jav (javy)
A to konkretne:
- pomerne dobra bohatost na volnobehu, optimalna bohatost pri WOT, a maximalnej zatazi.
- zly pomer paliva v strednej zatazi ... v oboch pripadoch moc bohate ..
- pomerne citlive na zmenu atmosferickeho tlaku
- zle akceleracne obohatenie
- mierne nestabilny volnobeh
- dobra pruznost motoru
Ja osobne vidim hlavny problem vtom, ze uz pri "jemnom pohybe" plyn-pedalu (dTPS cca 10%)
je skok na podtlaku z cca -40kPa na cca -15kPa v casovom horiznote do 200ms
(teda takmer okamzite sa "strati" podtlak zo sania - z wacum-tanku)
Nasledne ecu tak obohati zmes, ze to castokrat WBO2 neni schopna odmerat.
Pri jazde "ustalenou rychlostou" - nemeniacou sa polohou TPS ma AFR tendenciu klesnut z cca 12.5 k 13.6
..ale vyssie popisana situacia sa o5 opakuje po jemnou pridani, prudky skok AFR na 10.6 a to uz je citit, ze stym motor zapasi...
Pomohlo by podla vas, "nelinearne" skalovanie rozsahu MAP senzoru ..?? kde by povedzme hodnoty -50 az -15kPa boli v 5tich polickach
a -15 az 0kPa v dalsich 5tich ...
alebo je treba sa uberat inou cestou ..??
napr. si vymyslet tabulku "zataze motoru" t.j. MAP/TPS ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Ladenie zmesy - motor s ITB
Já měl u itb nejlepší výsledky s ELO tabulkou (map/tps) s nelineárně kalibrovaným TPS (více hodnot kolem malého otevření).. Akcelerační obohacení jsem používal jenom minimálně.
Clio 172 ph1
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: 14 črc 2012 17:22
Re: Ladenie zmesy - motor s ITB
ITB nemam tak neporadim. Ale treba s obohacenim jsem bojoval dost dlouho. At jsem obohaceni pridaval nebo ubiral do extremu tak stejne v datalogu byl porad skok do chuda.
Tak jsem proste naladil podle pocitu z pruznosti a spokojenost, jenom jsem si pohlidal aby po tom poklesu nevznikla zase vlna do velke bohatosti. Mozna ze s pomalejsim WBC bych si toho ani nevsiml.
Tak jsem proste naladil podle pocitu z pruznosti a spokojenost, jenom jsem si pohlidal aby po tom poklesu nevznikla zase vlna do velke bohatosti. Mozna ze s pomalejsim WBC bych si toho ani nevsiml.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Re: Ladenie zmesy - motor s ITB
TPS via MAP na zaklade VE metody. Po sjednoceni jednotlivych vacuum signalu pouzij malou oddelovaci komoru k dosazeni vyssi stability MAP signalu.JRD McLAREN píše:alebo je treba sa uberat inou cestou ..??
napr. si vymyslet tabulku "zataze motoru" t.j. MAP/TPS ..??

IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ladenie zmesy - motor s ITB
Vacum komora je ...
signal (podtlak) je od cca 1000-1100rpm stabilny, na vystup pre MAP je pouzity restriktor.
Vravis teda, ze spravna cesta je vyplnenim tabulky VE, (na obrazku nazvanej ako EngineLoad)
Nevies mi prosim poradit "spravnu metodiku" na vypocet .?
(nejaku tu matnu predstavu sice mam, ale ci je to spravne si niesom isty).
Inak dakujem za radu.
signal (podtlak) je od cca 1000-1100rpm stabilny, na vystup pre MAP je pouzity restriktor.
Vravis teda, ze spravna cesta je vyplnenim tabulky VE, (na obrazku nazvanej ako EngineLoad)
Nevies mi prosim poradit "spravnu metodiku" na vypocet .?
(nejaku tu matnu predstavu sice mam, ale ci je to spravne si niesom isty).
Inak dakujem za radu.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Ladenie zmesy - motor s ITB
Proč máš dole v ELO v kombinaci 0/50 vypsanou 0 místo 100? Taky mě to brzy čeká. 

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ladenie zmesy - motor s ITB
Ono to nemusí být vůbec naladěním,pokud se dvě ecu na rozdílných principech chovají stejně. Neznamená čím větší,tím lepší. Velká klapka na itb ztrácí regulační schopnost. Když jsem ja na své 4ag namontoval itb o průměru 45mm znal motor dva stavy: on/off - nic mezi. Namontoval jsem oem klapky pro ST o průměru 36mm při totožném výkonu jsem najednou objevil že motor nejede jen v 8500rpm ale že to umí i na 4000rpm. Vzhledem k tomu co popisuješ,že se ti během 10% natočení klapky "ztratí podtlak" bych řekl,že jde přesně o tento případ ztráty schopnosti regulace průtoku vzduchu. Nádherná ukazka "neregulace" klapek
https://www.youtube.com/watch?v=J-62SiWKJzM" onclick="window.open(this.href);return false;

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Ladenie zmesy - motor s ITB
Já používal u ITB pouze TPS s tím že do cca 50% jsem to měl "hustěji" rozdělené a od 50 už třeba po 15-20%. a jezdil jsem s tím denně v zimě v letě dokonce sem za tím tahal i vozík
, při plynule jizdě s malou zátěži jsem AFR měl někde kolem 15,1.. a dalo se s tím jezdit kolem 8-9 litru na 2.0 16v motoru. jen je třeba fakt že sem měl mechnicky to uděláno tak že pedál plynu měl trochu delší chod právě k vůli těm stavům ON/OFF .. protože ty rozjezdy byly občas jak v autoškole...

Escort 2.0 16V.... 7,7s/100Km/h, Vmax 235Km/h
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ladenie zmesy - motor s ITB
Este mi tak napadlo...
Pouzit pre zakladnu mapu verziu RPM/TPS (alpha-n), a AFR v celom rozsahu mat namapovane na povedzme 14.7-14.5
a MAP pouzit "iba" ako korekciu pre pripadne obohatenie ci ochudobnenie zmesy.
Podobny princip potom pouzit aj pre predzapal...
Co vy na to ..??
Pouzit pre zakladnu mapu verziu RPM/TPS (alpha-n), a AFR v celom rozsahu mat namapovane na povedzme 14.7-14.5
a MAP pouzit "iba" ako korekciu pre pripadne obohatenie ci ochudobnenie zmesy.
Podobny princip potom pouzit aj pre predzapal...
Co vy na to ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Geminiracing
- Příspěvky: 41
- Registrován: 25 srp 2014 16:46
- Bydliště: Trenčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ladenie zmesy - motor s ITB
podla mna cely problem by vyriesila supatkova "4-klapka", akurat ze sa to neda zohnat za 100€ ako motorkova.
Pripadne skus rozdelit pasmo maleho zatazenia na viac krokov, vrch naopak sa uz od 70% TPS tvari ako Full Throttle....tam to nepotrebujes tak nahusto
Pripadne skus rozdelit pasmo maleho zatazenia na viac krokov, vrch naopak sa uz od 70% TPS tvari ako Full Throttle....tam to nepotrebujes tak nahusto