Stržený závit

Pokec nejen o autech...

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Stržený závit

Příspěvek od Gooder »

Že já ten olej vůbec měním, minule nepovolitelný filtr a teď závit ve vaně :D Dvě výměny zpět mi kapal olej přes šroub, tak jsem ho dotáhl. Poslední výměnu jsem si na to dal pozor a dotáhl ho asi víc. No teď jsem šroub vyšrouboval, ale zpět už nejde dotáhnout. Takže řeším, co s tím. Napadlo mě to prozatím obmotat teflonkou, ale četl jsem, že olej ji rozežere, je to pravda?

Druhý dotaz je, máte zkušenosti se závitovými vložkami V-Coil, Helicoil apod? Zaujaly mě, protože ten závit pak bude pevnější oproti hliníkové vaně, ale údajně ty vložky vypadávají. Sada stojí kolem 1500Kč.

Na větší závit tam dle mě není místo. Takže v úvahu připadá pak jen nová vana. Originál stojí 3500Kč, jetou kupovat nechci a druhovýroba Topran stojí 800Kč, ale je údajně křehčí oproti originálu. Jaký způsob opravy byste doporučili, případně máte zkušenosti s vanami Topran?

Uživatelský avatar
JEKL
Příspěvky: 344
Registrován: 27 úno 2007 20:47

Re: Stržený závit

Příspěvek od JEKL »

Ahoj ty V-Coil http://www.naradionline.cz/index.php?fu ... ndex-vypis" onclick="window.open(this.href);return false; běžně prodáváme (sada je drahá, vložky jsou potom v řádu 10 Kč), hodně si to berou lidi co dělají motorky, veterány, závodní auta atd ... dělájí se i sady na opravu svíček. Netuším co to bude dělat ve vaně u oleje. Někdo s praktickou zkušeností snad poradí. Když by ses pro ně rozhodl klidně napiš do zpráv, zkusím ti udělat lepší cenu.
Mercedes W201 a W208, ex W124

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od JRD McLAREN »

zavitova vlozka nieje problem...
drzi to...

obcas sa sice stane, ze vysrobujes srub aj z vlozkou von,..
ale pri troche sikovnosti, to vies nasrubovat aj nas5.
..pripadne pouzit inu/novu vlozku..

ale skusil bych sa poobzerat po vacsom vypustnom srube
kedze aj pri osadzani vlozky musis ten povodny zavit zvacsit.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Rotah
Příspěvky: 160
Registrován: 16 dub 2008 18:22

Re: Stržený závit

Příspěvek od Rotah »

Já mám s V-Coil vložkama jenom dobrý zkušenosti, ale dávat 1.500,- za celou sadu je nesmysl.. Samotný vložky stojí cca do těch 10kč/ks, potřebnej závitník s vrtákem vždycky vyšel okolo 200Kč
a přípravek na vložení vložky si můžeš vyrobit sám doma ze starýho šroubováku během pár minut. Takhle už máme doma asi 3 různý rozměry "V-Coil závitníků s vrtákama" a investice nevyšly ani na polovinu ceny jedné sady.
Ibiza mk3 TDI - ?ps/?Nm
BMW 330D - 150kw/410Nm

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od maRkus »

kup vanu v aci... montuju je x let zakaznikum a nikdy zadny problem
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JOE_Cik
Příspěvky: 4742
Registrován: 17 srp 2008 20:56
Bydliště: Sokolov-Březová
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od JOE_Cik »

helicoil 8) 8) 8) 8)
Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Stržený závit

Příspěvek od Gooder »

Teď jsem objevil toto: http://www.atools.cz/?action=detail&id=ID425&catg=128" onclick="window.open(this.href);return false; Pravděpodobně nějaká kopie V-Coil, ne?

Markus: Bohužel mám 1.8T s čidlem stavu oleje a ta jediná je nedostupná v ACI :D Ale smysl toho čidla nechápu, když mi vystřelila měrka oleje a olej sotva dosáhl na měrku, tak mi to stále nic nehlásilo. Nevíš, jak funguje u 1.8T? Jinak koukal jsem, že do 1500Kč se dají sehnat vany Maxgear, Vaico a Meyle. Bohužel info o nich moc není, jen ta Vaico a na tu jsem nečetl špatné recenze.

Jekl: Děkuju, ještě nad tím popřemýšlím, ale upřímně ta cena mi přijde pro mě zbytečná, když bych tu sadu využil jednou.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od JRD McLAREN »

to je cidlo KVALITY OLEJA ... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Stržený závit

Příspěvek od Gooder »

Já si to celou dobu myslel, ale dost mě udivilo, když jsem dnes na většině zahraničních stránkách našel označení "oil level sensor". To mě zmátlo. Každopádně pokud jedu interval 10t km, tak je mi to čidlo k ničemu.

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od luke.bean »

v octavii 1 určitě není čidlo kvality oleje , je to čidlo hladiny a hladinu hlásí až když je měrka nedosáhne , je to nějak pod 3 litry . . .

jinak vložky dobrý , ale kde máš jistotu že vrtáním a pak řezáním závitu nebudeš mít ve vaně špony ? takže by stejně musela dolů

nová vana je řešení 8) 8)
QUATTRO 309 kW

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Stržený závit

Příspěvek od Gooder »

Takže to čidlo je stejně k prdu :D Výhoda vany bez čidla je, že se dělají i hybridní, vršek hliník, spodek ocel včetně závitu pro výpušťák, dávaly se na poslední GTI, co jsem vyčetl.

Tak to já bych vanu dával dolu tak jako tak. Jen se mi u té vložky líbí, že je pevnější. A zase tam nechci cpát něco, co nic nevydrží. Sice jsem teda vanou zatím nikde nechyt, ale... Uvidím, jestli to půjde zatím opravit provizorně tou teflonkou, pokud ne, tak to budu řešit nejspíš tak, co seženu dřív.

Uživatelský avatar
Svobda
Příspěvky: 183
Registrován: 10 pro 2009 00:06
Bydliště: KV kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od Svobda »

Dostupný jsou dvě topran a automega. Nemám problém dodat.
Jinak soustružník ti udělá větší u TDI to jde tak podle me snad i u 1.8t
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut

Uživatelský avatar
D´ice
Příspěvky: 654
Registrován: 02 črc 2010 20:18
Bydliště: České Budějovice

Re: Stržený závit

Příspěvek od D´ice »

Gooder píše:Teď jsem objevil toto: http://www.atools.cz/?action=detail&id=ID425&catg=128" onclick="window.open(this.href);return false; Pravděpodobně nějaká kopie V-Coil, ne?

Markus: Bohužel mám 1.8T s čidlem stavu oleje a ta jediná je nedostupná v ACI :D Ale smysl toho čidla nechápu, když mi vystřelila měrka oleje a olej sotva dosáhl na měrku, tak mi to stále nic nehlásilo. Nevíš, jak funguje u 1.8T? Jinak koukal jsem, že do 1500Kč se dají sehnat vany Maxgear, Vaico a Meyle. Bohužel info o nich moc není, jen ta Vaico a na tu jsem nečetl špatné recenze.

Jekl: Děkuju, ještě nad tím popřemýšlím, ale upřímně ta cena mi přijde pro mě zbytečná, když bych tu sadu využil jednou.
jestli chceš alespoň trochu rozumnou vanu tak na maxgear a vaico zapomeň. Z toho co jsi vypsal tak Meyle nebo bych koukal spíš po Febi 8)
Life is too short to drive boring cars

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od luke.bean »

Gooder píše:Takže to čidlo je stejně k prdu :D
no , úplně taky bych to neříkal , ono většina řidičů-uživatelů ani neví co měrka na olej je a už vůbec se nebudou obtěžovat otevíráním kapoty , takže když je fakt málo , tak se to rozsvítí oranžová olejnička 8) 8)

jinak dělá se že se protočí větší závit a dáváš pak větší šroub.

a dá se tomuhle předcházet tím , že si při každým oleji koupíš nový výpušťák za 20kč který nemá vymyčklý těsnění a nemusíš to rvát při každý další výměně víc a víc až to doadne jak u tebe :lol: :lol:
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Stržený závit

Příspěvek od Taboo »

Gooder píše:.....
Problem s hlinikovymi vanami nastane v pripade, kdy clovek pouziva vypustny sroub s kovovym (hlinikovym anebo medenym) tesnenim, ktere po castem opakovanem utahovanim a povolovanim po case poskodi tesnici plochu vany natolik, ze prestane tesnit (anebo, presneji, to jsou vsemozne necistoty a ocelove supinky zachycene at uz na tesnici plose vany anebo tesneni vypustneho sroubu, ktere pote pri jeho utahovani a povolovani tu vanu poskodi. Ty same necistoty a supinky take mohou skoncit v zavitech at uz te vany anebo vypustneho sroubu a jen malo lidi se zabyva jejich patricnym vycistenim nez daji ten sroub nazpet. Nejlepsi je k tomu kulaty nylonovy kartac a ty zavity jim protocit a pote je profoukat ztlacenym vzduchem.). Namisto kovovych tesneni je lepsi pouzit tesneni z mekciho plastu jako Teflon anebo materialu jako Viton, ale pokud nekdo meni olej skutecne casto anebo chce predejit neustalemu opakovanemu povolovani a utahovani toho vypustneho sroubu, tak dobrym resenim je tohle: http://www.fumotousa.com" onclick="window.open(this.href);return false; (Made in Japan) anebo http://www.ezoildrain.ca" onclick="window.open(this.href);return false; . My ty vypustne ventily (vyhradne ty Fumoto, protoze nabizeji vetsi mnozstvi adapteru, pojistnych klipy, tesneni, etc. - https://www.fumotooildrainvalve.com" onclick="window.open(this.href);return false; ) bez jakychkoliv problemu pouzivame doslova na vsem nejen proto, ze nemusime neustale povolovat a utahovat ty vypustne srouby, ale hlavne proto, ze se na ne daji nasroubovat nastavce pro hadici, pres kterou ten olej vysavame pod podtlakem (takze rychleji a efektivneji nez pouhou gravitaci).
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Stržený závit

Příspěvek od Gooder »

Tak oprava teflonkou se nekoná, protože vydrolený závit mám i ve vaně a to pokoušet nebudu.

Dice: Febi jsem chtěl, ale bohužel 1.8T je jediná motorizace, co nedělají. Takže asi vezmu Meyle.

luke: Tak myslel jsem uživatele, kteří měrku oleje znají :D Šroub byl nový včetně těsnění, dával jsem totiž magnetický a tohle jsem podělal. Můj cit asi byl moc velký :D

Taboo: To jsem ani nevěděl, že existuje. To mi přijde ideální. Kouknu, jestli to je k dostání i v Evropě a případně to objednám od vás.

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od maRkus »

taboo: zajimavy udelatko... taky sem netusil ze neco takoveho existuje.... v CR se v servisech hojne pouzivaji odsavacky pres merku oleje :D takze tento system tu moc lidi neresi
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Stržený závit

Příspěvek od Gooder »

Koukal jsem, že quickvalve.co.uk je nejspíš distributor pro EU, akorát eshop rovnou odkazuje na Paypal, odkud to asi čerpá i adresu.

Jinak asi zkusím vzít ten Meyle (jen jsem četl o nějaké součástce k oleji, že byla od Meyle, ale v krabici bylo Vaico). ACI asi bude mít vany Klokkerholm, co jsem někde četl.

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od luke.bean »

maRkus píše:taboo: zajimavy udelatko... taky sem netusil ze neco takoveho existuje....
na různých strojích a bagrech naprosto běžná věco od výroby 8) 8)
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od maRkus »

nemel sem opravdu moznost tohle nikdy videt 8)
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od Tom_ »

Ten ventil vypada vskutku zajimave 8) Taboo, nemuze dojit k ucpani toho ventilu, nebo k prosakovani? Preci jen u nas, neni zadny shop, ktery by to nabizel, tak jestli nekoupit tesneni do zasob :lol:
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Stržený závit

Příspěvek od Taboo »

Tom_ píše:Ten ventil vypada vskutku zajimave 8) Taboo, nemuze dojit k ucpani toho ventilu, nebo k prosakovani?
Ty ventily se bezne pouzivaji na tezkych strojich pracujicich v tech nejtezsich podminkach; kamionech, autobusech, taxi a policejnich vozech, ktere mesicne najedou spoustu mil, etc., takze bych se nejakeho ucpavani, prosakovani anebo jine nespolehlivosti opravdu nebal. Ani my jsme s nemi nikdy nemeli sebemensi problemy (ja bych nic, s cim nemam dobre zkusenosti, nikomu nedoporucoval :wink: ). Ono to nejspis nebude potrebne reseni pro nekoho, kdo najede jen par tisic mil a meni olej jen jednou za rok, ale pro nekoho, kdo poctive meni olej kazdych 3K mil - coz muze byt v mnoha pripadech (treba sluzebnich aut) i jednou za mesic to je skutecne vyhodne. Ty ventily se nemohou nijak samy od sebe otevrit (tu packu je potreba pred jejim otocenim ztlacit a zvednout nahoru) a jsou zaruceny vydrzet 250 PSI tlaku. Fumoto take nabizi zaslepovaci zatky, ktere zabrani znecisteni tech ventilu a take tesneni, ktere se v pripade potreby daji obdrzet samostatne: https://www.fumotooildrainvalve.com/Fumoto-Accessories" onclick="window.open(this.href);return false;
IQ stylingem nenahradis.

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Stržený závit

Příspěvek od Gooder »

Zkoušel jsem něco podobného hledat i v ČR a našel jsem toto: http://www.hadrynamoto.cz/detail/vypous ... etni-sada/" onclick="window.open(this.href);return false; To by mohlo taky stačit, ne?

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Stržený závit

Příspěvek od JRD McLAREN »

a ja si tak matne spominam ... ze " DEŽO VÍÍÍ "

teda ze tento "napad" tu uz bol prezentovany,
a ja som to vtedy dotiahol k dokonalosti na ceskoslovenske pomery...
..teda doporucil kupu prislusneho guloveho ventilu v zeleziarsve...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Stržený závit

Příspěvek od Taboo »

Gooder píše:Zkoušel jsem něco podobného hledat i v ČR a našel jsem toto: http://www.hadrynamoto.cz/detail/vypous ... etni-sada/" onclick="window.open(this.href);return false; To by mohlo taky stačit, ne?
Trochu jiny princip, ale pokud to pracuje dobre, proc ne? Stale lepsi reseni pro castou vymenu oleje, nez ten tradicni vypustny sroub.
IQ stylingem nenahradis.

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Stržený závit

Příspěvek od Gooder »

Nenašel jsem na to špatnou recenzi, tak to asi zkusím.

Ještě k té vaně, tak Meyle již není k dostání. Takže se mi výběr dost zúžil a v podobné cenové relaci se pohybuje již jen ta Vaico. Je lepší vzít novou Vaico nebo jetou originální?

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: Stržený závit

Příspěvek od Boháček »

já bych do té staré prostě řízl závit, dal vložku, zvrchu nalil litr levného motoráku aby to vypláchlo špony a hotovo
vzdělání není zárukou inteligence

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Stržený závit

Příspěvek od Gooder »

Tak bohužel za sebe nemůžu doporučit ventil Stahlbus. Koupil jsem ten zmíněný výše http://www.hadrynamoto.cz/detail/vypous ... etni-sada/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dnes jsem po několika měsících měnil olej a zjistil jsem, že kolem kuličky protéká olej. Nevydrželo to ani jednu výměnu. Uvidím jestli to ještě zkusím, když tak dám klasický šroub a vitonový o-kroužek a časem zkusím sehnat to Fumoto.

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pokec“