E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Zdravim.
Mam E46ku a chci ji nejak vytunit. Zvednout vykon aspon na 200 ps.
V planu mam vymenit diferencial 3.38 za 3.64 nebo 3.73 ale co se da delat s motorem?
Nekde jsem cetl ze se daji dat kratke ojnice z nejakeho naftaka a udelat z toho 2.2 ?
Nebo dat turbo nebo kompresor? Eventuelne jake dalsi upravy k turbu jsou potreba? Kovane ojnice ...?
Dekuji moc za rady a tipy.
Mam E46ku a chci ji nejak vytunit. Zvednout vykon aspon na 200 ps.
V planu mam vymenit diferencial 3.38 za 3.64 nebo 3.73 ale co se da delat s motorem?
Nekde jsem cetl ze se daji dat kratke ojnice z nejakeho naftaka a udelat z toho 2.2 ?
Nebo dat turbo nebo kompresor? Eventuelne jake dalsi upravy k turbu jsou potreba? Kovane ojnice ...?
Dekuji moc za rady a tipy.
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Koupit M52B28 a SWAPnout...
IF everything seems Under Ccontrol, you should Know, you're just not going fast EnoUgh.
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Já bych na to šel ještě kousek víc od lesa jak Vavris a rovnou bych tu 328i koupil Za ten cenovej rozdíl mezi 318 a 328i bys dal možná chip, sání, svody a takový ty klasický tuzeroviny a místo 120ti měl 125koní s beztak větší spotřebou než seriova 28i
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
A turbo nebo kompresor do toho nenarvu? Na youtube je 318i s turbem a vypada, ze docela i jede.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
a za pár hodin instalace máš 100hp+
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
V pohode tam dáš aj turbo, ale cenovo to víde tolko, ako keby si k tej 318i kúpil 328i/330i/330ix
Kúp auto rovno s výkonom a aspon nebudeš musieť riešiť dodatočne brzdový systém ktorý je u tej výkonnej verzie určite inak nadimenzovaný ako u 318i
Kúp auto rovno s výkonom a aspon nebudeš musieť riešiť dodatočne brzdový systém ktorý je u tej výkonnej verzie určite inak nadimenzovaný ako u 318i
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
nejlíp to asi vyjde podle násedujicího pořadí: (pokud nechceš jezdit něco, kde jseš limitován třídou/stupněm úprav..):
1) vyměnit za něco co už 200PS má..v případě BMW jít cestou 328/330 atd..
2) NOS
3) kompresor+ supporting mods (adekvátně upravit sání/výfuk/palivovou soustavu/řj
4) mechanika... změna objemu kam až to jde (pokud to jde nakombinovat např. naftová klika, písty z tohodle, ojnice z tamhletoho atd..)... jinej profil vaček, hlava, soft...
pokud to jde dobře kombinovat, nemusí to bejt ani drahý (já sem u fiata z objemu 1747ccm udělal 1970ccm - což je seriovej objem 2L TS a stálo mě to na komponentech 14000,- + 10000,- obrábění, aby šlo otočit klikou v bloku a nasadit na ní 1.8movej triggerwheel, vyvážení, vyvrtání bloku o 1mm atd atd... celkem za necelejch 30000,- nárust přes 20kW jen změnou objemu a KP oproti serii 2L (11,3 vs 10:1..) neřešíc nic jinýho (lepší vačky, pohrabat se v hlavě atd..).. u mě to bylo vynucený-přestože se dělal 2.4 l motor, kterje bych rád kvůli zvuku (R5), jen byl spřaženej s debilní robotickou převodovkou a navíc to auto je o 100kg těžší..(což bych si vůbec z pohledu celkový dynamiky spíš pohoršil..)
+ je samozřejmost brzdy/podvozek...
1) vyměnit za něco co už 200PS má..v případě BMW jít cestou 328/330 atd..
2) NOS
3) kompresor+ supporting mods (adekvátně upravit sání/výfuk/palivovou soustavu/řj
4) mechanika... změna objemu kam až to jde (pokud to jde nakombinovat např. naftová klika, písty z tohodle, ojnice z tamhletoho atd..)... jinej profil vaček, hlava, soft...
pokud to jde dobře kombinovat, nemusí to bejt ani drahý (já sem u fiata z objemu 1747ccm udělal 1970ccm - což je seriovej objem 2L TS a stálo mě to na komponentech 14000,- + 10000,- obrábění, aby šlo otočit klikou v bloku a nasadit na ní 1.8movej triggerwheel, vyvážení, vyvrtání bloku o 1mm atd atd... celkem za necelejch 30000,- nárust přes 20kW jen změnou objemu a KP oproti serii 2L (11,3 vs 10:1..) neřešíc nic jinýho (lepší vačky, pohrabat se v hlavě atd..).. u mě to bylo vynucený-přestože se dělal 2.4 l motor, kterje bych rád kvůli zvuku (R5), jen byl spřaženej s debilní robotickou převodovkou a navíc to auto je o 100kg těžší..(což bych si vůbec z pohledu celkový dynamiky spíš pohoršil..)
+ je samozřejmost brzdy/podvozek...
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Tak já ti nevím, ale jelikož u Supry máš 20kW asi za 15 stovek pomocí boost controlleru, tak mi necelých 30 koní za 30 hadrů nepřijde jako levná úprava Držel bych se radši té rady vyměnit celý to jeho auto.honza 2.0 16v píše:...nemusí to bejt ani drahý...za necelejch 30000,- nárust přes 20kW...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Beaver píše:Tak já ti nevím, ale jelikož u Supry máš 20kW asi za 15 stovek pomocí boost controlleru, tak mi necelých 30 koní za 30 hadrů nepřijde jako levná úprava Držel bych se radši té rady vyměnit celý to jeho auto.honza 2.0 16v píše:...nemusí to bejt ani drahý...za necelejch 30000,- nárust přes 20kW...
tohle "tunění" foukanejch aut je zas až moc jednoduchý a levný
já sem původně chtěl vyřešit problém s motorem, kterej trochu pil olej a když už sem se v tom vrtal...tak pořádně na civilní auto dobrý pro dojíždění do práce výsedek více než dobrej..
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Ono po pravdě to jde udělat ještě podložením obtokového ventilu turba, kdy pod šrouby co ho drží dáš maticové podložky a obtok se tak otevírá později. Je na to potřeba podložky nejvýš tak za 10-20 korun, ale nechtěl jsem sklouznout do toho ultralevnýho způsobu provedení Jinak chápu, že u tebe to prostě byla "lepší GO". U toho BMW to je ale marnost nad marnost a výměna auta mu uspoří spoustu starostí. Navíc po pravdě ty E36/E46 motory nemají rády turba ani v těch vyšších objemech a skoro vždycky to někomu na něčem umře
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Tot nedávno na SK riešil jeden pacient na AB.eu ako sa dá navyšiť výkon Fabie 1.4i 55kW, upraviť sanie, vyleštiť kanály, výfukové zvody...
A pritom sa dá kúpiť Fabia 1.4i 16v ktorá stojí rovnaké peniaze a má 74kW
Tu platí to isté, načo špekulovať ako dvihnúť výkon na 318i ked sa dá kúpiť výkonnejšia varianta
A pritom sa dá kúpiť Fabia 1.4i 16v ktorá stojí rovnaké peniaze a má 74kW
Tu platí to isté, načo špekulovať ako dvihnúť výkon na 318i ked sa dá kúpiť výkonnejšia varianta
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
A ja myslel,ze jsme na tuning fóru. .. a to ne,my jsme na fóru prodej slabé, kup silnější. A az si všichni koupíme to silnější, co pak? Budeme zdvihat výkon na těch silnějších? A jak když jsme rozum a šikovnost prodali se slabým autem. Pufko pacient zvyšující výkon felicie ma muj respekt, protože chápe o čem ten tuning je a az budem mit všichni silná auta on ho bude mit silnější.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
A aký zmysel má upravovať Fabiu 1.4i 50kW, vraziť do nej prachy (vyrobiť zvody + výfuk, vyleštiť sanie, upraviť prívod nasávaného vzduchu), dostať sa z 50kW na nech aj 60kW, ked sa na začiatku za rovnaký peniaz dá kúpiť Fabia 1.4i 16v 74kW? Nie je lepšie rovno kúpiť a ladiť tú 74kW?
Nech sa tuninguje pre mna za mna, ale treba hned na začiatku rozmýšlať tak aby to na konci dávalo nejaký zmysel
Nech sa tuninguje pre mna za mna, ale treba hned na začiatku rozmýšlať tak aby to na konci dávalo nejaký zmysel
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
O tom ten tuning je,bude mít něco co druhý ne. Získá při tom vědomosti a zručnost,které může posléze uplatnit u silnějšího auta. Co smysl má a nemá,to nám nepřísluší ani jednomu posuzovat. Je to jeho auto,peníze,vkus... Škoda že je mrtvý O.Krámský,ten taky zdvihnul výkon o 50hp na motoru kde samotné BMW tvrdilo,že je na samotném limitu. Proč to dělal? Proč podle tvé teorie nekoupil silnější motor? Protože byl špičkový konstruktér a ladič a rád dokazoval BMW,že zaměstnává hlupáky. Kdybych uvažoval stejně jako ty Pufko a nechal se ovlivnit ostatními,tak jsem nikdy 230 konovou 1.6ku nepostavil. Dnes jsou tolik populární swapy,protože jsou lidi hloupí a neumí zdvihnout vykon stávajícího motoru,jak namontovat jiný motor není tolik namáhavé jako vymyslet jako z toho původního dostat 30kW+ Bobr tady mění motor s potenciálem za obdobný.. přitom za méně peněz než ten swap by získal za ty peníze po pár úpravách motor spolehlivější a silnější než kdy ten nový bude a ještě bude mít problém s legalizací. To že ten původní si nevysloužil pověst zrovna značku spolehlivosti je proto,že ho hlupáci "tunili" pomocí několika podložek a tovární efi systém prznili jiným afm,fcd a dalšími věcmi... ale upravit dávku paliva a předstihu optimalizací map ... moc namáhavé na mozek... to že nějaký další hlupák přepíše utahovací momenty v manuálu taky svědčí o vysoké inteligenci... . Že si třeba Taboo na začátku neřekl,motor v mém eclipse má 200hp a jen 4válce... nacpu tam big block ... Pufko to že ty jsi líný a hloupý neznamená nutit do toho ostatní.pufko píše:A aký zmysel má upravovať Fabiu 1.4i 50kW, vraziť do nej prachy (vyrobiť zvody + výfuk, vyleštiť sanie, upraviť prívod nasávaného vzduchu), dostať sa z 50kW na nech aj 60kW, ked sa na začiatku za rovnaký peniaz dá kúpiť Fabia 1.4i 16v 74kW? Nie je lepšie rovno kúpiť a ladiť tú 74kW?
Nech sa tuninguje pre mna za mna, ale treba hned na začiatku rozmýšlať tak aby to na konci dávalo nejaký zmysel
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Ok. Koukal jsem ze 328i stoji stejne jako ma 318i LPG takze to bude prakticky vymena kus za kus.
Dale kdyz uz nebudu muset resit podvozek a brzdy protoze uz budou origo gut, co muzu vytunit na 328i?
Ostra vacka asi nema smysl kdyz uz to ma Vanos nebo? Co si zada za upravy turbo nebo kompresor? A co je podle vas lepsi do 328i? Je mi jasne ze 70% bude mit kompresor a zbytek turbo.
Staci dat kovane ojnice a pistni krouzky? Stopky ventilu asi taky vymenit ze? Nebo jeste neco je potreba vymenit?
Dekuji moc za rady. Udelam co mi poradite.
Dale kdyz uz nebudu muset resit podvozek a brzdy protoze uz budou origo gut, co muzu vytunit na 328i?
Ostra vacka asi nema smysl kdyz uz to ma Vanos nebo? Co si zada za upravy turbo nebo kompresor? A co je podle vas lepsi do 328i? Je mi jasne ze 70% bude mit kompresor a zbytek turbo.
Staci dat kovane ojnice a pistni krouzky? Stopky ventilu asi taky vymenit ze? Nebo jeste neco je potreba vymenit?
Dekuji moc za rady. Udelam co mi poradite.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Chceš za rozumné peníze a koupíš R6 Všechno je o půlku víc než 4válec při nějaké té GO k navýšení výkonu. Brzdy jdou vyměnit,kvuli nim auto kupovat nemusíš, 200hp na takřka třílitrový R6 nic není a svědčí o jeho "skvělé" konstrukci,stejným výkonem disponuje 1.8 od toy z téže doby a je o 60kg lehčí. Motor už v atmosféře trpí na overheating,rády praskají hlavy mezi výfukovými ventily,při oturbení končí dřív než začneš - nevhodná komprese,profil vaček,dwell time ojnic. Uprava obdobná jako u té R4 ale za to co u R6 vrazíš do ojnic a pístu,ventilů,práce navíc,už můžeš dát do motormanagementu. Hmotnost motoru,neodpružená hmota velkých brzd,to vše se podepíše na negativních jízdních vlastnostech. Znám několik lidí co swapli velký motor a najednou začali mít problémy z podvozkem a sice mají o 50hp víc,ale auto nejede ani tak jako se slabším motorem. Jako první věc si stanov použití auta - a k tomu poté proved odpovídající stupen uprav.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
tak zhodou okolnosti som bol pred kratkym casom pri "ladeni" V6 328, teda storker na 330 ..
ten "co sa podaril" ma vykom peknych 375koni, ale zacina to niekde az u 4000-4500ot./min.
na tom druhom boli od zaciatku problemy, najprv po kazdom starte kolisalo AFR, miestami sme mali dojem ze je to TDI ..
po ustaleni AFR nam zase zacal samovolne kolisat volnobeh, mizerna odozva na reakciu na plynovy pedal, mizerny prechod do WOT ...
a po cca dvoch "ladiacich kolach" na okruhu ... sa vyjazdila kompresia z valcov ..
...
takze....
To Bougee:
NEMOZES IST UPRAVOVAT AUTO SPOSOBOM "UDELAM CO MI PORADITE" ...
EDITED:
..obzvlast, ked som teraz zostal kukat ze na sprinte mi ufujadzila honda s 1.3 Sigle VTEC TURBO ..
a cas taky, ze niektore 2.0T by sa nechytali
ten "co sa podaril" ma vykom peknych 375koni, ale zacina to niekde az u 4000-4500ot./min.
na tom druhom boli od zaciatku problemy, najprv po kazdom starte kolisalo AFR, miestami sme mali dojem ze je to TDI ..
po ustaleni AFR nam zase zacal samovolne kolisat volnobeh, mizerna odozva na reakciu na plynovy pedal, mizerny prechod do WOT ...
a po cca dvoch "ladiacich kolach" na okruhu ... sa vyjazdila kompresia z valcov ..
...
takze....
To Bougee:
NEMOZES IST UPRAVOVAT AUTO SPOSOBOM "UDELAM CO MI PORADITE" ...
EDITED:
..obzvlast, ked som teraz zostal kukat ze na sprinte mi ufujadzila honda s 1.3 Sigle VTEC TURBO ..
a cas taky, ze niektore 2.0T by sa nechytali
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Libor12 : lenže je zásadný rozdiel ked sa niekto veci rozumie, vie si urobiť vela vecí sám, vlastne popredu vie čo má urobiť alebo ako to vyriešiť a niekto kto vie akurát to kde sa leje benzín a videl na youtube otubenú 318i...
Pre takého je lepšie si skutočne kúpiť auto s vyšším výkonom
PS: tu autor navyše absolutne nemal predstavu čo také úpravy obnášajú z finančného hladiska
Pre takého je lepšie si skutočne kúpiť auto s vyšším výkonom
PS: tu autor navyše absolutne nemal predstavu čo také úpravy obnášajú z finančného hladiska
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Potenciál je plus mínus podobný, ale 7M k němu potřebuje vyšší investice do různých součástí.Libor12 píše:Dnes jsou tolik populární swapy,protože jsou lidi hloupí a neumí zdvihnout vykon stávajícího motoru,jak namontovat jiný motor není tolik namáhavé jako vymyslet jako z toho původního dostat 30kW+ Bobr tady mění motor s potenciálem za obdobný.. přitom za méně peněz než ten swap by získal za ty peníze po pár úpravách motor spolehlivější a silnější než kdy ten nový bude a ještě bude mít problém s legalizací. To že ten původní si nevysloužil pověst zrovna značku spolehlivosti je proto,že ho hlupáci "tunili" pomocí několika podložek a tovární efi systém prznili jiným afm,fcd a dalšími věcmi... ale upravit dávku paliva a předstihu optimalizací map ... moc namáhavé na mozek... to že nějaký další hlupák přepíše utahovací momenty v manuálu taky svědčí o vysoké inteligenci...
No to zdaleka není pravda. Ten můj motor vyžadoval kompletní rebuild, protože jsem ho už koupil ve všelijakém stavu, bohužel o spoustě věcí jsem nevěděl, dokud jsem ho poprvé neoživil. Abych ho dostal do stavu, kdy vydrží to samé co JZ a má stejný výkon jako JZ, nasypal bych do něj minimálně stejné peníze a pořád bych měl motor na který postupně dochází díly a je konstrukčně zastaralejší. Ale vím o jednom přidřeném 7M co bude k mání, majitel ti ho jistě rád potom odprodá, protože bude taky dělat swap. A můžeš potom ukázat jak za pár korun z něj "uděláš JZ"
Zvýšené utahovací momenty hlavy nevymyslel žádný hlupák nýbrž lidi, kterým fouknulo těsnění na úplně sériovém motoru, takže bylo zjevné, že asi něco nebylo z výroby úplně ideální.
Libore, vrať se prosím tě zpátky ke 4A-GE a neser se do Supry, kde máš očividně mezery ve znalostech
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Přesně tak. Liborův koment je v souvislosti s tímhle dredem dost mimo. nehledě k tomu, že pro výše popsané úpravy musí být člověk nejen šikovný a velmi technicky sběhlý, ale také mít potřebné zázemí a nástroje - které kupodivu rozhodně nejsou zadarmo.pufko píše:Libor12 : lenže je zásadný rozdiel ked sa niekto veci rozumie, vie si urobiť vela vecí sám, vlastne popredu vie čo má urobiť alebo ako to vyriešiť a niekto kto vie akurát to kde sa leje benzín a videl na youtube otubenú 318i...
Pre takého je lepšie si skutočne kúpiť auto s vyšším výkonom
PS: tu autor navyše absolutne nemal predstavu čo také úpravy obnášajú z finančného hladiska
M52B28 je nahoře továrně uškrcená kvůli německým daním. Jen samotné širší sání z M50 zvedne výkon (při současném poklesu krouťáku) o cca 10 koní, ostré vačky Schrick samozřejmě smysl mají - velký, s výfukem (už si nepamatuju přesně, ale oproti sériovému až tak velký nárůst nepřinese) a jednotkou dají dohromady nějakých 230 - 240 koní. Určitě nové zdvihátka, protože budou cvakat... Brzdy budeš muset taky řešit - jsou mizerné. Kompresor = moc peněz za nejistý výsledek - aspoň u M54B30 přidal kompresor pocitově tak jednoho koně... Turbo je, pokud si dobře pamatuju, docela oblíbená úprava.Bougee píše:Ok. Koukal jsem ze 328i stoji stejne jako ma 318i LPG takze to bude prakticky vymena kus za kus.
Dale kdyz uz nebudu muset resit podvozek a brzdy protoze uz budou origo gut, co muzu vytunit na 328i?
Ostra vacka asi nema smysl kdyz uz to ma Vanos nebo? Co si zada za upravy turbo nebo kompresor? A co je podle vas lepsi do 328i? Je mi jasne ze 70% bude mit kompresor a zbytek turbo.
IF everything seems Under Ccontrol, you should Know, you're just not going fast EnoUgh.
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Jenom moc nechápu tvou logiku. Ses přes noc rozhodl stát tunerem ? Nebo jak mám rozumět tomu, že máš auto se 100hp - chceš víc - OK - koupíš auto s 200hp, ještě jsi s ním ani nejel a už řešíš jak ho vytunit ? Není těch 100koní co dostaneš navíc docela slušnej tuning ? Pak jestli potřebuješ dalších 30koní a nevadí ti větší náklady na provoz a servis - což asi ne když řešíšt turba. Kup si 330i Nebo kdybys koupil 330i, zase bys chtěl tunit a máš v kapse zbytečně moc peněz ? Kup si M3 a do té pak kompresor
Jo todle je úplně proti logice tuning fora, ale když už kupovat silnější auto a furt mít prachy na tuning, proč nekoupit takový jaký ti bude vyhovovat ?
Jo todle je úplně proti logice tuning fora, ale když už kupovat silnější auto a furt mít prachy na tuning, proč nekoupit takový jaký ti bude vyhovovat ?
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Použít utahovací moment 130Nm na šroub pevnostní třídy 10.9 - M12x1.25 je jaksi mimo,to by ten šroub musel být z kryptonitu. Ty šrouby hlavy jsou TTY - pružné -asi z nějakého duvodu,že. Navíc o tom kde a jak utáhnout existuje pro doplněný manual,bohužel na internetu ho nestáhneš Ale to už jsem ti psal 3 roky zpět. Takže vědomosti si dopln ty,a hlavně je nečerpej z internetu ale normálně z učebnic. Možná tě s tím 7m vezmu za slovo.Beaver píše:
Zvýšené utahovací momenty hlavy nevymyslel žádný hlupák nýbrž lidi, kterým fouknulo těsnění na úplně sériovém motoru, takže bylo zjevné, že asi něco nebylo z výroby úplně ideální.
Libore, vrať se prosím tě zpátky ke 4A-GE a neser se do Supry, kde máš očividně mezery ve znalostech
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Zase špatně. Jednak doporučený moment je 97 Nm (fakt nevím, kde bereš 130), jednak ty šrouby NEJSOU TTY nýbrž dotahované pouze na moment. Buď si to pleteš právě s JZ motorem nebo prostě píšeš nesmysly
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
tady jsou v rychlosti hlavove a klikove šrouby motoru 7mgte... opravdu to nejsou TTY a ten tvůj příspěvek kde radis at utahne hlavu na 130Nm a vysere se na manuál, tak ten na tom zamčeném starém toy foru najdu taky,jen co bude chvilka času. A kontrolní otázka, proč se ty šrouby utahnou, priklad : třeba 60Nm a poté na úhel 2x 90st ? Proč je rovnou neutahnout na 100Nm?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Ono to je stejne, jako kdyz clovek jede na dovolenou. Nekdo tu cestu rad prospi v letadle a probudi se az v konecne destinaci, nekdo zase na tu dovolenou rad jede autem, protoze ta samotna cesta a co behem ni prozije, pozna a nauci se mu muze prinaset vetsi uspokojeni, nez jen to pouhe dosazeni cile - coz muze byt duvod proc na vrchol Mount Everestu nejezdi vytapene lanovky .Progresss píše: Jo todle je úplně proti logice tuning fora, ale když už kupovat silnější auto a furt mít prachy na tuning, proč nekoupit takový jaký ti bude vyhovovat ?
Ptat se proc si nekoupit auto, ktere nekomu uz od zacatku vyhovuje je to same, jako se ptat (a na tomto foru velice prihodne), proc si lidi kupuji jine kola a nekoupi si auto uz s temi koly, ktere se jim libi.
Jiste, ono se da z financnich a casovych duvodu doporucit, aby kazdy zacal s velice specifickym planem a cilem - stejne jako pri jizde na dovolenou, ale na druhou stranu, kdyz clovek nevi kam jde, tak se nemuze ztratit (coz muze byt tim samotnym planem te dovolene ).
Tuning, IMO, neni o tom co si kdo muze koupit, ale o nabyti vedomosti, ktere nekdo muze anebo nemusi uplatnit v praxi. Stejne tak, jako doktor nemusi mit tu samou nemoc, kterou dokaze lecit, tak nikdo nemusi mit na zahrade slona, aby o slonech neco vedel. Jen samotne penize nejsou proste prostredkem k nabyti znalosti. Tim je predevsim zajem.
IQ stylingem nenahradis.
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Ne, opravdu nejsou. Taky se utahujou tím momentem v několika průchodech (to ale kvůli kroucení hlavy) a nikoliv momentem a úhlem jako šrouby u JZ. Platí to jak pro šrouby hlavy, tak pro šrouby ojnic. Realita je taková, že se ty hlavové šrouby deformují, pokud se utahují momentem větším jak nějakých 105 Nm, proto taky SOGI vždycky doporučovalo 97 Nm (Toyota původně 78 Nm jestli se nepletu). A to je přesně i důvod, proč jsem radši šel do toho JZ motoru - prostě pokrok Opravdu nevím, proč bych někomu někde radil 130Nm, leda bych byl ožralejLibor12 píše: tady jsou v rychlosti hlavove a klikove šrouby motoru 7mgte... opravdu to nejsou TTY a ten tvůj příspěvek kde radis at utahne hlavu na 130Nm a vysere se na manuál, tak ten na tom zamčeném starém toy foru najdu taky,jen co bude chvilka času. A kontrolní otázka, proč se ty šrouby utahnou, priklad : třeba 60Nm a poté na úhel 2x 90st ? Proč je rovnou neutahnout na 100Nm?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Prestan číst to supra forum.: ) Vezmi hlavovy šroub,zmer,utahni na moment,zmer a povol,opět zmer. Pokud je to obyčejný pevnostní šroub, zůstane mírně natažený, tty se vratir. Používají se hlavně tam,kde jsou spoje dvou materiálů s rozdílnou dilataci.Poslední opravný list k manualu pro 7m,uvádí utahovaci moment + 2x uhel a uvadi mmj i změněný moment i pro hlavní uložení kliky tim samym. způsobem. Nic to nemění ale na mém nazoru,ze jsi s 1jz šlápnul vedle. A rozebrat si ho nakonec musel také. Navíc těch much k odstranění ma i jz. A ještě jsem zapomněl k tomu bmw - trpí na zrani oleje a 5-6 valec se přehřívá a diky nasim palivum jde do prdele nikasil. Takže vzhůru do nákupu 328.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Nikasil? Ten šel do prdele kdysi v pravěku za dob sirnatých ruských PHM a šel do prdele v USA. V EU se s nikasilem poslední desetiletí není čeho bát. Jinak, přehřívání zadních válců je u řadových podelně uložených motorů ne úplně výjimečné... od toho existují poměrně levné reroute kity...
Každopádně (vzhledem k velké kritice šestiválce) by mě vážně zajímalo, co je tak úžasné na té zdechlé M43? Co vím, tak ta nemá potenciál prakticky žádný a dohnat ji na výkon sériového M52B28 by stálo asi polovinu M3. Což teda možná je proti filozofii tuningu, ale v tomto případě mi to nesedí k přirovnání výletu letadlem vs autem, jako spíš ke koupi valchy za dvojnásobnou cenu průmyslové pračky - naučíš se prát na valše, ale ve výsledku budeš mít hůř vyprané prádlo za víc peněz
Každopádně (vzhledem k velké kritice šestiválce) by mě vážně zajímalo, co je tak úžasné na té zdechlé M43? Co vím, tak ta nemá potenciál prakticky žádný a dohnat ji na výkon sériového M52B28 by stálo asi polovinu M3. Což teda možná je proti filozofii tuningu, ale v tomto případě mi to nesedí k přirovnání výletu letadlem vs autem, jako spíš ke koupi valchy za dvojnásobnou cenu průmyslové pračky - naučíš se prát na valše, ale ve výsledku budeš mít hůř vyprané prádlo za víc peněz
IF everything seems Under Ccontrol, you should Know, you're just not going fast EnoUgh.
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Ještě jsem se k tomu minulý týden vrátil, když jsem mluvil s jedním známým...
Tohodle jsem si před tím nějak nevšimnul... Je to IMHO naopak. TTY se natahují a proto taky servisní manuál u JZ motorů uvádí, že při znovupoužití je potřeba změřit délku závitové části šroubu. Pokud se protáhne za hranici tolerance, je nutno použít nový.Libor12 píše:Prestan číst to supra forum.: ) Vezmi hlavovy šroub,zmer,utahni na moment,zmer a povol,opět zmer. Pokud je to obyčejný pevnostní šroub, zůstane mírně natažený, tty se vratir.
Konzultováno s jedním bývalým profesionálním mechanikem z Toyoty co staví dost brutální auta za hranicema (včetně 7M motorů), vyžádáno potvrzení od lidí v Toyotě. Nic takového nemají, všechny jejich manuály udávají jen moment. A u hlavových šroubů furt špatný, tj. malý Pokud ten list máš, tak mi udělej scan, zajímá mě to (vlastně to zajímá i toho člověka, prý by to rád viděl).Libor12 píše:Poslední opravný list k manualu pro 7m,uvádí utahovaci moment + 2x uhel a uvadi mmj i změněný moment i pro hlavní uložení kliky tim samym. způsobem.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 318i M43 87kw. Jak vytunit za rozumne penize?
Ten list ti ukážu pouze osobně(myslím že v tom nebude problém) na papíře,nic k elektronickému šíření ani v sz. Bylo by hned zřejmé kde jsem k nim přišel...a to je jako kdybych zahodil klíče od Národní knihovny.Beaver píše:Ještě jsem se k tomu minulý týden vrátil, když jsem mluvil s jedním známým...
Tohodle jsem si před tím nějak nevšimnul... Je to IMHO naopak. TTY se natahují a proto taky servisní manuál u JZ motorů uvádí, že při znovupoužití je potřeba změřit délku závitové části šroubu. Pokud se protáhne za hranici tolerance, je nutno použít nový.Libor12 píše:Prestan číst to supra forum.: ) Vezmi hlavovy šroub,zmer,utahni na moment,zmer a povol,opět zmer. Pokud je to obyčejný pevnostní šroub, zůstane mírně natažený, tty se vratir.
Tak to taky bylo myšleno. Klasický hlavový šroub můžeš po utažení vyhodit protože zůstane natažený,TTY opakovaně použít do tolerance natažení,a většinou i po druhém utažení a povolení maji svoji původní délku.
Konzultováno s jedním bývalým profesionálním mechanikem z Toyoty co staví dost brutální auta za hranicema (včetně 7M motorů), vyžádáno potvrzení od lidí v Toyotě. Nic takového nemají, všechny jejich manuály udávají jen moment. A u hlavových šroubů furt špatný, tj. malý Pokud ten list máš, tak mi udělej scan, zajímá mě to (vlastně to zajímá i toho člověka, prý by to rád viděl).Libor12 píše:Poslední opravný list k manualu pro 7m,uvádí utahovaci moment + 2x uhel a uvadi mmj i změněný moment i pro hlavní uložení kliky tim samym. způsobem.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP