Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Moderátor: Idaho
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Chci se zeptat zda se tady běkdo nesetkal s problemovými brzdami u A8čky? Už jsme zkusili snad uplně všechno, od nových ložisek, X sad kotoučů, teď nově i opravná sada včetně bronzových vodících pouzder.
Problem je ten , že při brždění to dělá strašnou neplechu, celý auto vibruje, hučí. při silnějším brždění jsou to rázy jako prase. Jakoby se ty třmeny křížily, skakaly po kotouči nebo něco takového. Ještě máme teorii, že jeden váleček jde lehčeji než druhy (jsou to dvoupístové plovoucí třmeny) a tím se to kříží, ale při silném brždění by se to v takovém případě mělo srovnat a to se neděje. Čím silněji se brzdí, tím je to horší.
Nesetkal se s tím někdo z Vas nebo vašich známých? Popřipadě jaké bylo řešení prosím? Předem děkuju za jakékoliv postřehy a tipy.
Problem je ten , že při brždění to dělá strašnou neplechu, celý auto vibruje, hučí. při silnějším brždění jsou to rázy jako prase. Jakoby se ty třmeny křížily, skakaly po kotouči nebo něco takového. Ještě máme teorii, že jeden váleček jde lehčeji než druhy (jsou to dvoupístové plovoucí třmeny) a tím se to kříží, ale při silném brždění by se to v takovém případě mělo srovnat a to se neděje. Čím silněji se brzdí, tím je to horší.
Nesetkal se s tím někdo z Vas nebo vašich známých? Popřipadě jaké bylo řešení prosím? Předem děkuju za jakékoliv postřehy a tipy.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Jak víš, že problém je na přední nápravě?
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
No tak dělá to pri brždění a jde velice dobře cítit že to jde z předku, jsou vibrace i v pedalu. Co myslíš že by to mohlo být jiného?
Ještě jsem neuvedl že ramínka zavěšení jsou taky dělaná.
Ještě jsem neuvedl že ramínka zavěšení jsou taky dělaná.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- pavelini
- Příspěvky: 2637
- Registrován: 27 lis 2007 12:53
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Tom samozrejme mysli, zda i zadek mate v poradku.
Nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný.
Vše zustalo, jen se doma zabydlelo něco rodinného pro kočárek a konečně něco RS a M
Vše zustalo, jen se doma zabydlelo něco rodinného pro kočárek a konečně něco RS a M
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Přesně tak. Pokud jsou zvlněné zadní kotouče nebo i jiná závada na brzdách vzadu, tak úplně stejně to rozvibruje celé auto včetně řízení a pedálu. Když máš bubny což ty ne, tak stačí potáhnout za ručku a hned bys koukal že to není snad ani možné co se děje. Udělej kontrolu zadku!!
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Nene zadek je v pořádku, kontrolovaný, nove kotouče i desky, vše chodí krásně lehce.
110% to dělá předek, po instalaci te opravné sady to chvilku bylo lepší (ne uplně dobré, ale výrazně lepší) a cestou do německa a zpět se to opět zhoršilo na původní stav. Na tom těch třmenech je pravděpodobně něco do takové míry opotřebené, že to nezachrání ani ta opravná sada, nedaří se nám ale přijít na to co. Tento tyden to rozhodíme, zkontrolujeme ty nové díly z opravné sady a zkusíme ještě jednu sadu kotoučů + vyčístíme a přetěsníme válečky.
Tome zkoušel jsem brachovi i domluvit, ať to pošle k tobě na repas, ale má strach že to přijde sice zrepasovane, ale může to dělat to stejne, že pokud je vymačkaná nějaka část více než má být, tak to nepoznáš? Nebo ano? Asi sotva když to nemáš při nejmenším s čím porovnat?
110% to dělá předek, po instalaci te opravné sady to chvilku bylo lepší (ne uplně dobré, ale výrazně lepší) a cestou do německa a zpět se to opět zhoršilo na původní stav. Na tom těch třmenech je pravděpodobně něco do takové míry opotřebené, že to nezachrání ani ta opravná sada, nedaří se nám ale přijít na to co. Tento tyden to rozhodíme, zkontrolujeme ty nové díly z opravné sady a zkusíme ještě jednu sadu kotoučů + vyčístíme a přetěsníme válečky.
Tome zkoušel jsem brachovi i domluvit, ať to pošle k tobě na repas, ale má strach že to přijde sice zrepasovane, ale může to dělat to stejne, že pokud je vymačkaná nějaka část více než má být, tak to nepoznáš? Nebo ano? Asi sotva když to nemáš při nejmenším s čím porovnat?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Kolik je hazivost kotouče? Máš mezi pistem a deskou tu antivibracni podložku? V druhovyrobe většinou chybí.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Sundej kotouce a porovnej jejich vnitrni hrany s vnejsimi hranami dosedaci plochy naboje. Casto aftermarket kotouce maji v jejich vnitrnich hranach maly radius, zatimco hrany obvodu naboje jsou zakonceny ostrym 90-stupnovym uhlem anebo mensim radiusem nez kterym je zakonceno vybrani v kotoucich, coz pote brani plnemu kontaktu a dosednuti kotoucu na naboje (a zapricinuje hazivost kotoucu). Naprava je jednoducha: Bruskou (anebo i pilnikem) zakulat ty vnejsi hrany naboju po celem jejich obvodu (tak, aby jejich radius byl vetsi, nez vnitrni radius vybrani kotoucu a ty kotouce sedely na nabojich na jejich dosedacich plochach, ne jen ne jejich hranach. Nevim, jestli se mi to podarilo dobre vysvetlit.Mirek-200sx píše:Už jsme zkusili snad uplně všechno, od nových ložisek, X sad kotoučů, teď nově i opravná sada včetně bronzových vodících pouzder.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Abych ti mohl říct na jisto, že to není brzdičem, tak ho musím mít v ruce. Není nutné hned něco repasovat co není potřeba.
Ani vymačkané vodítka nezpůsobí vibrace. I v nových je docela velké vůle, aby si to dobře sedlo přes desku na kotouč. Navíc během brždění se to zapře do směru otáčení kotouče a tam nemá co vibrovat. Tak jak to je na autě tedy dotažený kotouč přes matky nebo šrouby pevně k náboji všemi 5ti a úchylkoměr. Pokud toto je ok, tak vůle desky v brzdiči tak tři až pět desetin a pokud tam je nerezové vodítko, tak deska musí jít velmi lehce. Ta podložka nebo shim na desce být nemusí tím se žádné vibrace neodstraní tedy né ty co popisuješ. Vibrace někdy způsobí, že písty chodí, ale vodítka ne a nedovolí současně přitlačit protilehnou stranu na kotouč a tím se začne ohýbat kotouč. Kotouč změříš a brzdiče bych musel mít na stole a vidět je.
Jsem doma za 14 dní až jestli ti to pomůže.
Když tak 605 963 898 whatsapp a pod.. kontakty zde: http://www.subitomo.webnode.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ani vymačkané vodítka nezpůsobí vibrace. I v nových je docela velké vůle, aby si to dobře sedlo přes desku na kotouč. Navíc během brždění se to zapře do směru otáčení kotouče a tam nemá co vibrovat. Tak jak to je na autě tedy dotažený kotouč přes matky nebo šrouby pevně k náboji všemi 5ti a úchylkoměr. Pokud toto je ok, tak vůle desky v brzdiči tak tři až pět desetin a pokud tam je nerezové vodítko, tak deska musí jít velmi lehce. Ta podložka nebo shim na desce být nemusí tím se žádné vibrace neodstraní tedy né ty co popisuješ. Vibrace někdy způsobí, že písty chodí, ale vodítka ne a nedovolí současně přitlačit protilehnou stranu na kotouč a tím se začne ohýbat kotouč. Kotouč změříš a brzdiče bych musel mít na stole a vidět je.
Jsem doma za 14 dní až jestli ti to pomůže.
Když tak 605 963 898 whatsapp a pod.. kontakty zde: http://www.subitomo.webnode.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- pavelini
- Příspěvky: 2637
- Registrován: 27 lis 2007 12:53
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Tvl, jeste 14 dni jo?
No husty.

No husty.



Nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný.
Vše zustalo, jen se doma zabydlelo něco rodinného pro kočárek a konečně něco RS a M
Vše zustalo, jen se doma zabydlelo něco rodinného pro kočárek a konečně něco RS a M
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Tohle nemůžeš myslet snad ani jako vtip. Uz nekde tu padlo,že se kotouče krouti,což je další nesmysl,ale ohnuti to trumflo. Když už ty brzdy děláš,nevadilo by o nich něco přečíst. Dovolím si citovat kolegu z mého 'domácího' fora.tom406 píše: a tím se začne ohýbat kotouč.
Jimmi píše:Stále se v různých diskusích vrací názor, že vibrace při stisknutí brzdového pedálu jsou způsobeny zkroucením brzdových kotoučů. Po vlastních ne zcela pěkných zkušenostech, hledání řešení vlastními silami a po přečtění několika podrobných popisů tohoto problému si dovolím konstatovat, že se jedná o naprostou hovadinu.
Tak nejprve vlastní zkušenosti, které jsem popsal již v sekci Corolla:
Postihlo mě to celkem třikrát a ve dvou případech byla chyba montáže a v jednom prostě vlastnosti kotoučů x destiček.
Takže:
1. Nedostatečně očištěná a ošetřená dosedací plocha náboje pod kotoučem. Toyoty nemají jistící šrouby a i nové kotouče na starém náboji nikdy nesedí přesně. Do spáry vniká vlhkost a sůl a kotouč se pomalu odchyluje od správné polohy. Proces se časem zrychluje.
Řešení:
Demontáž kotoučů, pečlivé oškrábání dosedacích ploch škrabkou s tvrdým vidiovým plátkem (šmirgl ani kartáč nepomohou) a ošetření teplovzdornou vazelínou nebo měděným sprejem (to je rozdíl oproti montáži ve výrobě).
2. V zimě se mi stalo, že při několikatýdenním stání po průjezdu po řádně prosolené dálnici místo pod destičkama orezlo. Rez se ale neobrousila a naopak se v tom místě neustále napalovala tvrdá vrstva odtavená asi z materiálu destiček a ta i bránila rovnoměrnému obrušování kotouče. Proces opět v průběhu času zrychluje.
Řešení:
Kromě opatření v bodu 1 povinných pro každou (de)montáž kotoučů je třeba škrabkou očistit napálenou vrstvu na všech čtyřech místech. Je pěkně tvrdá a na první pohled vypadá jako z kovu. Ale je křehká a nakonec oškrabat jde, ale musí se to dělat pečlivě a je to tak hoďka pro každý kotouč. Asi by se spíše vyplatilo je rovnou nechat stočit na soustruhu.
Někdy pomůže prostá výměna kotouče za nový, ale většinou jen nakrátko. Záleží na stupni narušení dosedací plochy náboje.
Po každé montáži se vyplatí setinkovým úchylkoměrem proměřit házení kotouče a porovnat s doporučenými maximálními hodnotami.
Po servisech tohle nechtějte, budou si ťukat na čelo.
Tak, a teď co k problému říkají povolanější. Problém dosedací plochy je tam zmíněn jenom okrajově - autor to bere jako naprostou samozřejmost. Ovšem otisk materiálu destiček na kotouči je tam popsán velmi podrobně. Jenom ten proces zahořování destiček bych asi bral trochu s rezervou - podle mě stačí mnohem méně náročná procedura. Ale možná jsem si mohl ušetřit spoustu starostí, kdybych se alespoň o náznak této metody pokusil. Takhle se mi destičky Ate otiskly na kotouče Ate (obojí nové) a bylo po ptákách. O sezónu dříve se problém dostavil po ne zcela pečlivé montáži (já už těm servisům nic asi nesvěřím) a po prodělané zimě se dostavily příznaky popisované v bodě 1. mého předchozího příspěvku.
Odkaz zde:
:!: http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf :!:
Takhle podobně vypadá ta škrabka, kterou používám na očištění dosedacích ploch kotouče a náboje. Má tvrdý tlustý vidiový plátek.
Používám to i po zimě na očištění dosedacích ploch Al ráfků a kotouče nebo bubnu. Ty ráfky se musí brát opravdu na plocho, hliník je vcelku měkký:
A takhle nějak vypadá ten setinkový úchylkoměr, který by měl být povinným vybavením každého autoservisu. Popravdě pochybuji o tom, že by průměrný mechanik
vůbec věděl, k čemu a jak to použít:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Nemyslím tím ohnou doslova, ale začne tlačit a pnout kotouč do strany. Myslím že až na tebe všichni pochopili o co mi šlo.
Špatně jsem napsal, že vibrace způsobí to ano. Chtěl jsem napsat, že zadrhnuté vodítka tlačí kotouč do strany. Tak se omlouvám za ty první slova dané věty nic víc.
Špatně jsem napsal, že vibrace způsobí to ano. Chtěl jsem napsat, že zadrhnuté vodítka tlačí kotouč do strany. Tak se omlouvám za ty první slova dané věty nic víc.
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
Ne jen to. Kdo chce dosahnout co nejnizsi hazivosti, ten ty kotouce naindexuje.Libor12 píše:Jimmi píše:Po každé montáži se vyplatí setinkovým úchylkoměrem proměřit házení kotouče a porovnat s doporučenými maximálními hodnotami.
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
mi v suvislosti si tymto prislo pod ruku...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Predni brzdy A8 2.5Tdi quattro rv.98
děkuju všem za tipy, není teď moc času to řešit, ale určitě vše zmíněné prověříme a dám vědět když na něco přijdeme 

In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98