Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
Turba? Masakr.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
Když už je to nejoblíbenější téma na portále a všem co se mne dotazují v sz. Opravdu nevím vše,ale velmi bych doporučil zvláště u brzdových kotoučů (litina) kontrolu tvrdosti materiálu nezávislou zkušebnou před a po zpracování (kdo již využil,může i dodatečně. Používá se k tomu statická zkouška dle Brinella-popisuje stále platná norma ČSN EN ISO 6506-1. Tvrdost nezpracované litiny se pohybuje 200 HB a po cryo úpravě se u litiny pohybuje na min 360HB. Je to nejjednodušší cesta jak zjistit,že cryo proces skutečně proběhl a ne že jste někam poslali kotouče oni je tam nechali 14 dnů ležet a poslali zpět. Ostatně předpokládám,že tato firma je schopna certifikovaný výsledek tvrdosti poskytnout,minimálně jako firma poskytující metalurgické služby měla disponovat alespon "poldi kladívkem".
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 24 srp 2016 20:34, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
a kde to dělají a kolik to stojí? kotouče ještě nejsou na autě
Ford Mondeo TDCI (96kw)
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
Spolupracují s http://www.autodily-cardo.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
tak od nich to mám...jinak mě zaujalo, že dáváte i jiný věci. Budu si nechávat dělat vačku. Bude ji dělat z nový. Myslíte, že to má smysl, nebo by jí to spíš ublížilo?
Ford Mondeo TDCI (96kw)
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
Určitě to děláme i my http://www.itczlin.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, akorát jsou zkoušky docela drahá záležitost.
Toyota Corolla TS TTE Compressor 165Kw.
Peugeot 106 37Kw.
Peugeot 106 37Kw.
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
měl jsem samolepku na krabici a prý je někde značka přímo na kotouči..ještě nebyl čas to nějak podrobně zkoumat..schválně kouknu. jinak už na pohled jsou trošku jiný...a jestli je cardo osvědčenej tak jsem klidnej...
Ford Mondeo TDCI (96kw)
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
Má smysl mrazit dvouhmotu? Zatím ještě drží, ale výdrž nic moc a něco kovu tam je, hlavně jde asi o ty pružiny, jinak další kotouče určitě zkusím
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
mozem skusit pofotit moje stare kotuce...
uz je na nich videt tepelna unava...
az to pojde odfotit ..tak aby to bolo vidno ...
uz je na nich videt tepelna unava...
az to pojde odfotit ..tak aby to bolo vidno ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
Tak jeste nejezdim. Hodil jsem tam setrvak s pritlacakem.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
Tvrdost materiálu se vyrazne nezmění max o pár procent... Koneckonců je to ve zprávě na stránkách.Libor12 píše:Tvrdost nezpracované litiny se pohybuje 200 HB a po cryo úpravě se u litiny pohybuje na min 360HB.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
Ach jo. Ta zpráva je naprosto o ničem. To,že někdo otestuje pár - dva kotouče a z toho vyvozuje závěr se zdá být jako silně účelová,s tím si můžeš akorát vytřít půlky. Celý web spoléha na hloupost a důvěru lidí. To dokazuje jen to,že ty kotouče mohu nechat ležet v koutě fouknout na ně kvůli patině cočkem a poté poslat zpět. Nicméně... Kotouče jsou z litiny s lupínkovým grafitem. Výrobu tohoto materiálu upřesnuje několik norem:Zemi píše:Tvrdost materiálu se vyrazne nezmění max o pár procent... Koneckonců je to ve zprávě na stránkách.
ČSN 42 2415 – DIN 1691 GG 15,ČSN 42 2420 – DIN 1691 GG 20 – EN GJL-200,ČSN 42 2425 – DIN 1691 GG 25. Nemá smysl zacházet do detailů,zkráceně je litina s lupínkovým grafitem technická slitina železa a uhlíku s obsahem uhlíku větším než 2.14%. Obsah uhlíku se dle použití může pohybovat až do 4%. Dále se do litiny přidávají různé legující prvky dle konečného použití jako mangan,síra,fosfor,křemík a další. Mění se tím a to dost výrazně její mechanické vlastnosti. To samozřejmě vědí výrobci kotoučů,tak i automobilů. Jsou automobilky jež v prvovýrobě montují kotouče co i s hrubším zacházením vydrží i 80-100000km a nepotřebují žádné kryo zpracování - proč? No proto,že v tom materiálu je vše co má být k danému účelu použití. O tom se těm druhovýrobovým může jen nechat zdát i kdyby jsi je ozařoval kryptonitem. Tam je uhlíku tolik,že by se s tím dalo kreslit. o nějakých legujících prvcích nemůže být ani řeč. Uhlík se maže,at dáš sebelepší desky,přesto to pořad nebrzdí,přehřívají se,vznikají hotspoty,začnou vibrovat. Ano pokud vezmeme ty nejlevnější polské kotouče (neříkám čínské protože co se ocelí týká,mají třeba na zbraních jednu z nejlepších) a zmrazíme je tak místo 10000km vydrží 30. Nádherné jsou na tom webu spojení jako : zlepšení kvality a výdrže AŽ o 700% to je jak v bance - půjčíme vám od 5%,ale reálně je to 17% a tak je to i s tím cryo,nemusí dojít ke zlepšení ani o 5% Zavolal jsem si tam a pán by zmrazil i moje varlata jen aby dostal 40korun - jsou malá tam by měl sedět metalurg a ne mamlas co se naučil ten jejich web nazpamět - to mi připomělo aférku okolo OVB a samozvaných finančních poradců https://www.youtube.com/watch?v=f-xixAjhL10" onclick="window.open(this.href);return false; Přesně jak v tom filmu.. těm lidem ta firma nemůže lhát,ale musí jim říct to co chtějí slyšet. Za mne radši koupím předražený originální díl,než cryo upravou projité kotouče odkudsi z Polska jež jsou vyrobeny z materiálu co mněl sloužit pro bystu Wojciecha Jaruzelskiho.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
Tak at si to nekdo pak nechá otestovat.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
..Libor12 píše:Zavolal jsem si tam a pán by zmrazil i moje varlata jen aby dostal 40korun - jsou malá tam by měl sedět metalurg a ne mamlas co se naučil ten jejich web nazpamět - to mi připomělo aférku okolo OVB a samozvaných finančních poradců https://www.youtube.com/watch?v=f-xixAjhL10" onclick="window.open(this.href);return false; Přesně jak v tom filmu.. těm lidem ta firma nemůže lhát,ale musí jim říct to co chtějí slyšet.
uz ked si nakrknul OVB, tak ne len u vas, ale aj tu je to to same..
ci uz ING, NN, GENERALI, MEETLIFE, PartnersGroup ..a pod ..
ked si spomenem ze sa ma dvaja taky snazili natahnut ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Kryogenika - mražení - zpět v ČR?
Nikde ve vlákně jsem nenašel, zda to má smysl aplikovat i na již použitý kotouč??
Mám na autě kotouče obyč Brembo asi 3 rokem, ze začátku fungovaly dobře, ale pak jsem je párkrát zašlápnul (téměř nezahřátý) z 200 tak na 50. Vyhřála se tam dráha a začaly kopat. Nechal jsem je srovnat na soustruhu, dal nový destičky a když si to sedlo, tak to opět kope po zahřátí (třeba brždění z 230 na 100, nebo několika předjetíma po sobě 90-130-90). Tloušťku mají furt v pohodě, nové 25mm, aktuálně 24mm a min 22mm, tak je mi líto je vyhazovat.
Díky
Mám na autě kotouče obyč Brembo asi 3 rokem, ze začátku fungovaly dobře, ale pak jsem je párkrát zašlápnul (téměř nezahřátý) z 200 tak na 50. Vyhřála se tam dráha a začaly kopat. Nechal jsem je srovnat na soustruhu, dal nový destičky a když si to sedlo, tak to opět kope po zahřátí (třeba brždění z 230 na 100, nebo několika předjetíma po sobě 90-130-90). Tloušťku mají furt v pohodě, nové 25mm, aktuálně 24mm a min 22mm, tak je mi líto je vyhazovat.
Díky
Tigra C20LET@180kW