Kombi do 100 tisíc
Moderátoři: Berry, Tommy1978, Rudi
Kombi do 100 tisíc
Dobrý den,
potřeboval bych poradit s výběrem auto jako náhradu za fabii 1, která je pro moje učely už malá. Přibyl nám pes+ teď je na cestě prcek, i proto jsem omezen rozpočtem max 100 tisíc(a dalích 20 na rozvody,atd.).
Prakticky moje požadavky jsou:
1.nízké provozní náklady
2.kombík
3.levné opravy/spolehlivost
4.benzínový motor/předěláno na LPG
5.automatická klimatizace
6.kilometry tak do 200tisíc pokud to půjde
Chci s autem jezdit do práce, ale i po výletech Maďarsko/Chorvatsko a podobně.
Obecně jsem se díval na Octavii 1 1,8T s ročníkem okolo 2007 a novější. Dále se mi líbí Mondeo. U fordu ale nevím co ty opravy a podobně. Rád si nechám poradit jak model,tak značku i motorizaci auta. Vzhled je pro mě to poslední,hlavní je funkčnost.
A měl bych ještě dotaz 2, když uvažuju nad koupí ojetiny, vizuálně obě vypadají ok. Je lepší vzít ročník 2004 za 50 tisíc nebo ročník 2008 za 100 tisíc. S tím, že u ročníku 2004 bych dal třeba 30tisíc do oprav, aby bylo auto 100% ok.
Děkuji za rady.
potřeboval bych poradit s výběrem auto jako náhradu za fabii 1, která je pro moje učely už malá. Přibyl nám pes+ teď je na cestě prcek, i proto jsem omezen rozpočtem max 100 tisíc(a dalích 20 na rozvody,atd.).
Prakticky moje požadavky jsou:
1.nízké provozní náklady
2.kombík
3.levné opravy/spolehlivost
4.benzínový motor/předěláno na LPG
5.automatická klimatizace
6.kilometry tak do 200tisíc pokud to půjde
Chci s autem jezdit do práce, ale i po výletech Maďarsko/Chorvatsko a podobně.
Obecně jsem se díval na Octavii 1 1,8T s ročníkem okolo 2007 a novější. Dále se mi líbí Mondeo. U fordu ale nevím co ty opravy a podobně. Rád si nechám poradit jak model,tak značku i motorizaci auta. Vzhled je pro mě to poslední,hlavní je funkčnost.
A měl bych ještě dotaz 2, když uvažuju nad koupí ojetiny, vizuálně obě vypadají ok. Je lepší vzít ročník 2004 za 50 tisíc nebo ročník 2008 za 100 tisíc. S tím, že u ročníku 2004 bych dal třeba 30tisíc do oprav, aby bylo auto 100% ok.
Děkuji za rady.
Re: Kombi do 100 tisíc
Mondeo je s výdrží co se týče podvozku a převodovky OK, motoricky s tím taky problém není.Naftu tady asi nemá cenu řešit, ale pokud chceš překopávku na plyn, tak Forda neber.Celkově asi u většiny novejch aut to bude problém.Jináč MKIII má trošku problém s korozí, spodky dveří, jinak vše ostatní rezne tak nějak jako zbytek aut, ale taky záleží na kousku.Ceny ND jsou u Forda úplně v pohodě, otázka je jestli máš někoho na servis nebo běháš na slepo po servisech...
A proč auto na plyn?
spočítej si montáž, revize, zvýšený servisní náklady (kratší intervaly olejů a svíček), u Forda seřizování vůlí místo 160 000km při 30 000km, různá omezení, mínus rezerva atd....
Mondea servisujeme, 95% v naftě a bez problémů, velikost problémů závisí do jistý míry na majitelích a původu auta.Když by si chtěl naftu nebo samotnej benzín, tak bych se MKIII nebál....
edit:abych tu zbytečně nenadával na LPG.Na dílně sice máme větinou mrtvý motory s LPG, ale vždy je problém v rovnici majitel a plynař.Pokud je plynař prase, navěsí majiteli bulíky na nos a majitel sere na servis, tak ten motor odrovná.Ale pokud majitel zainvestuje do kvalitní přestavby minimálně s přimazávaním ventilů a opravdu dělá vůle ventilů, tak by nebyl problém, samozřejmě pak je provoz auta daleko dražší než na benzín.Ale existovaly tovární úpravy na E85 s upravenou hlavou a hyroštely, to se v ČR neprodávalo...
A proč auto na plyn?
spočítej si montáž, revize, zvýšený servisní náklady (kratší intervaly olejů a svíček), u Forda seřizování vůlí místo 160 000km při 30 000km, různá omezení, mínus rezerva atd....
Mondea servisujeme, 95% v naftě a bez problémů, velikost problémů závisí do jistý míry na majitelích a původu auta.Když by si chtěl naftu nebo samotnej benzín, tak bych se MKIII nebál....
edit:abych tu zbytečně nenadával na LPG.Na dílně sice máme větinou mrtvý motory s LPG, ale vždy je problém v rovnici majitel a plynař.Pokud je plynař prase, navěsí majiteli bulíky na nos a majitel sere na servis, tak ten motor odrovná.Ale pokud majitel zainvestuje do kvalitní přestavby minimálně s přimazávaním ventilů a opravdu dělá vůle ventilů, tak by nebyl problém, samozřejmě pak je provoz auta daleko dražší než na benzín.Ale existovaly tovární úpravy na E85 s upravenou hlavou a hyroštely, to se v ČR neprodávalo...
svět dospělých je pro mne záhadou......
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Kombi do 100 tisíc
Psal "předělané na plyn" takže chce prostě už hotové LPG.
Co se plynařů týče, tak to jsou prostě hovada většinou, bohužel. Najít dobrého plynaře je jako svatý grál. Na Ostravsku je to HLpropan (jejich ostatní pobočky nevím)
Co se plynařů týče, tak to jsou prostě hovada většinou, bohužel. Najít dobrého plynaře je jako svatý grál. Na Ostravsku je to HLpropan (jejich ostatní pobočky nevím)
Re: Kombi do 100 tisíc
Mě se právě mondeo libí, ale každý mi říká, že jsou drahé díly, pořád se tam něco kazí,atd... a já potřebuji jezdit a spolehlivost...
Každý mi říká kup octavii 1, to je nesmrtelný auto...
S tím plynem to bylo myšleno tak, že když uż to bude předělané na plyn tak to nevadí.... Ale já to předělávat z benzinu nehodlám..
Každý mi říká kup octavii 1, to je nesmrtelný auto...
S tím plynem to bylo myšleno tak, že když uż to bude předělané na plyn tak to nevadí.... Ale já to předělávat z benzinu nehodlám..
Re: Kombi do 100 tisíc
Každého kto ti to odporúča by som pozadil dozadu za vodiča, urobil by som si pohodlie a zobral by som ho aspon na 500km v kuse bez možnosti vystúpiť...ihnaja píše:Každý mi říká kup octavii 1, to je nesmrtelný auto...
Kúpiť to sebe - to je potrestať sám seba (rodinu)
Pre rodinu nie je vhodnejšie auto ako MPV, nakladanie decka do sedačky je v MPV úplne iný level ako do nejakého osobáku. Alebo aj kočík, pozor na autá kde je podlaha kufra utopená voči nakladacej hrane, trebárs Octavia I liftback
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Kombi do 100 tisíc
nerad to říkám, ale souhlas naprostý souhlaspufko píše:Každého kto ti to odporúča by som pozadil dozadu za vodiča, urobil by som si pohodlie a zobral by som ho aspon na 500km v kuse bez možnosti vystúpiť...ihnaja píše:Každý mi říká kup octavii 1, to je nesmrtelný auto...
Kúpiť to sebe - to je potrestať sám seba (rodinu)
Jinak MPV taky není špatný nápad :-/ takový Ford Galaxy se do kila sežene i s LPG v hodně pěkném stavu. Na cestování je to parádní auto, rodinu do toho naložiš i se sousedovic dětma a v LPG tě spotřeby nazajímá, takže proč si nedopřát i třeba VR6 ?
https://www.olx.pl/oferta/ford-galaxy-2 ... 4;promoted" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-gala ... xtor=SEC-8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-gala ... xtor=SEC-8" onclick="window.open(this.href);return false;
a nebo s dvoulitrem
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-gala ... xtor=SEC-8" onclick="window.open(this.href);return false;
U nás toho moc není, ale s polákama můžu pomoct zatím s nimi, při koupi aut, mám jenom dobré zkušenosti
Re: Kombi do 100 tisíc
a co třeba C-Max?Hodně variabilní auto na kvalitním podvozku.Díly na Forda nejsou drahý a Octa je prostě modla, no.Jestli to je vrchol automobilovýho inženýrství, tak potěš koště....
svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: Kombi do 100 tisíc
A co takhle Ford Fusion, co se dívám na hodnocení náklady/ujetý kilometr tak to je jedno z nej aut...
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Kombi do 100 tisíc
Fusiona má kamarád a nemůže si ho vynachválit má to s 1,4 benzínem a jezdí s tím pracovně jako instalatér. Na to, jak je to auto z venku malé, tak vevnitř je hodně prostorné.
Ale stejně bych se spíš přiklonil k tomu Galaxy to je přece jen jinde
Ale stejně bych se spíš přiklonil k tomu Galaxy to je přece jen jinde
Re: Kombi do 100 tisíc
Fusion je zcela jednoduchý a spolehlivý auto.Malý, ale prostorný, skvěle se do něj nastupuje.Většinou je k mání jen v 1.4 16V, ale dá se najít i 1.6i...Drží si ceny hodně vysoko, škoda jen, že Ford nevyrábí něco takovýho i teď.....
svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: Kombi do 100 tisíc
U přítelkyně mají doma Fusiona s 1.6, kupovali ho jako nové auto asi před sedmi lety a celou dobu jezdí bez problémů, řeší se jen běžná údržba. Ta 1.6 s tím i docela hýbe. Jak říká Miguel, tak se to nezdá, ale uvnitř to tak malé není.
Sice to není asi úplně ono, ale brácha má Roomstera a za mě to je taky docela praktické auto. Má prodejnu nábytku a to auto už odvezlo neskutečné. Samozřejmě oproti Galaxy atd to je prcek. Navíc aut do 100t Kč asi moc nebude.
Sice to není asi úplně ono, ale brácha má Roomstera a za mě to je taky docela praktické auto. Má prodejnu nábytku a to auto už odvezlo neskutečné. Samozřejmě oproti Galaxy atd to je prcek. Navíc aut do 100t Kč asi moc nebude.
Re: Kombi do 100 tisíc
Člověk si projíždí ty seznamy spolehlivých aut a zjišťuje, že ta obecně známá oktávka je hoodně dole oproti tomu Fusionovi. To galaxy už není právě tak dobře hodnoceno jako ten Fusion
Re: Kombi do 100 tisíc
Fusion?
Ten ti rovnako ordporúčam ked chceš potrestať zasa len sám seba. Kufor na kočík moc nie je - neviem možno sa tam nejak vopchá, ale teraz k autu
Komfort - predné sedačky sa nedajú ohodnotiť ani ako lehátka, vzadu bežnú dospelú osobu tlačí do chrbta opierka hlavy - by som ich chytil a zahodil do smetiaka. Aj ked ju človek dvihne tak sama padá za jazdy dolu (švagor to má po človekovi z rodiny ktorému zobrali papiere a dnes na tom nemá ani 100tkm)
Trebárs rádio - ked ho človek pustí tak sa znovu len naserie, lebo taká zvuková tragedia to je že som to vždy radšej vypol
Výkon u 1.6i asi ujde, ale u 1.4i zasa len tragédia, ono to ako tak stačí pre jednoho, ale ak do toho sadnú traja tak koniec.
Zhodnotil by som to asi tak že čo by človek chcel od auta čo stálo nové pár šupov, celé to je samá lacnota. Mne je úplne jedno či Fusion alebo iná nákupná taška všetko to stojí za deravú bačkoru. Radšej staršie ale o triedu väčšie. Pre rodinu ideálne C-Max
Ten ti rovnako ordporúčam ked chceš potrestať zasa len sám seba. Kufor na kočík moc nie je - neviem možno sa tam nejak vopchá, ale teraz k autu
Komfort - predné sedačky sa nedajú ohodnotiť ani ako lehátka, vzadu bežnú dospelú osobu tlačí do chrbta opierka hlavy - by som ich chytil a zahodil do smetiaka. Aj ked ju človek dvihne tak sama padá za jazdy dolu (švagor to má po človekovi z rodiny ktorému zobrali papiere a dnes na tom nemá ani 100tkm)
Trebárs rádio - ked ho človek pustí tak sa znovu len naserie, lebo taká zvuková tragedia to je že som to vždy radšej vypol
Výkon u 1.6i asi ujde, ale u 1.4i zasa len tragédia, ono to ako tak stačí pre jednoho, ale ak do toho sadnú traja tak koniec.
Zhodnotil by som to asi tak že čo by človek chcel od auta čo stálo nové pár šupov, celé to je samá lacnota. Mne je úplne jedno či Fusion alebo iná nákupná taška všetko to stojí za deravú bačkoru. Radšej staršie ale o triedu väčšie. Pre rodinu ideálne C-Max
- Chamelion
- Příspěvky: 1455
- Registrován: 04 pro 2004 09:45
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kombi do 100 tisíc
Já teda jen přidám pár svých zkušeností, když jsem sháněl auto pro rodinu a co jsem postupně vyzkoušel.
Měl jsem teda dvě mkIII mondea v kombiku, obě 2,0tddi a jakožto kombík super - hodně místa, dobrá výbava, nízká pořizovačka, všude spousta dílů. Je fakt, že jsem na nich často něco řešil, altíky, startéry u obou, zadní brzdiče,...ale nic zásadního.
Nicméně za mě je to pro rodinu pořád malý. Koupil jsem pak trojkovýho Espace (prostorný, pohodlný,...) v 2.0 benzín, celkem mě to bavilo. Jen je to designově starší auto prostě. Pak jsem koupil jedničku Sharana v plný, vr6 2.8, automat...prostorově taky super jako espace, ale míň pohodlný, ale zase lepší dostupnost dílů. Sharan mi teda nakonec klekl na automat, přičemž oprava vycházela kolem 40tis,-, tak jsem se ho zbavil nakonec.
Ve výsledku jsem vybíral už jen mezi mpv a rozhodoval jsem se mezi T4 2.5tdi poface/ něčím ze skupinky Galaxy/Sharan/Alhambra a třetí varianta Peugeot 807/ Citroen C8/ Fiat/ Lancia...rozpočet byl 100-150tis.
Nakonec jsem skončil u Peugeot 807, rv. 2007, 2.0hdi 88kw a popravdě ač je to frantík, tak super auto. Výbava dobrá, motor spolehlivej, spotřeba v pohodě, posuvný dveře na obou stranách, výkonově dobrý, teď nedávno jsem překročil 300tis najeto a za poslední 3 roky jsem krom startéru řešil jen běžnou údržbu. Nicméně jelikož se nám postupně narodili 3 caparti, tak bych dnes už upřednostnil prostorově tu T4, protože ta je o level výš .
Resume - jak jednou zkušíš MPV, nic menšího už chtít nebudeš
Měl jsem teda dvě mkIII mondea v kombiku, obě 2,0tddi a jakožto kombík super - hodně místa, dobrá výbava, nízká pořizovačka, všude spousta dílů. Je fakt, že jsem na nich často něco řešil, altíky, startéry u obou, zadní brzdiče,...ale nic zásadního.
Nicméně za mě je to pro rodinu pořád malý. Koupil jsem pak trojkovýho Espace (prostorný, pohodlný,...) v 2.0 benzín, celkem mě to bavilo. Jen je to designově starší auto prostě. Pak jsem koupil jedničku Sharana v plný, vr6 2.8, automat...prostorově taky super jako espace, ale míň pohodlný, ale zase lepší dostupnost dílů. Sharan mi teda nakonec klekl na automat, přičemž oprava vycházela kolem 40tis,-, tak jsem se ho zbavil nakonec.
Ve výsledku jsem vybíral už jen mezi mpv a rozhodoval jsem se mezi T4 2.5tdi poface/ něčím ze skupinky Galaxy/Sharan/Alhambra a třetí varianta Peugeot 807/ Citroen C8/ Fiat/ Lancia...rozpočet byl 100-150tis.
Nakonec jsem skončil u Peugeot 807, rv. 2007, 2.0hdi 88kw a popravdě ač je to frantík, tak super auto. Výbava dobrá, motor spolehlivej, spotřeba v pohodě, posuvný dveře na obou stranách, výkonově dobrý, teď nedávno jsem překročil 300tis najeto a za poslední 3 roky jsem krom startéru řešil jen běžnou údržbu. Nicméně jelikož se nám postupně narodili 3 caparti, tak bych dnes už upřednostnil prostorově tu T4, protože ta je o level výš .
Resume - jak jednou zkušíš MPV, nic menšího už chtít nebudeš