Výfuky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
gizmi
Příspěvky: 2068
Registrován: 08 kvě 2005 21:50
Bydliště: Plzeň

Re: Výfuky

Příspěvek od gizmi »

Já třeba pouštím ze zrušeného krámu tuhle koncovku, která zvuk na 99% změní:
https://www.sbazar.cz/gizmi/detail/1816 ... vka-vyfuku" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže hláška "NEJDE to koncovkou" je mimo.. 8) a navíc může být i s homologací a ne od Číňana :lol:
Lotus Elise (podvozek Nitron, brzdy EBC, unibaly) :evil:
Honda Jazz v org. stavu
Honda NSR, Honda Monkey a cross
Matra Grand Espace Initiale
VW Golf IV TDi 150PS/350Nm v decentní úpravě
VW Golf VI TDi v cabriu
Mercedes Sprinter - odtahovka

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: Výfuky

Příspěvek od pufko »

Lio666 píše:Jenže tohle je "TUNING FORUM", ne "KUPTE SI SILNĚJŠÍ SÉRIOVKU". Takže už běž s těma radama do prd*le. Jediný tvoje příspěvky jsou: nedělejte tuning, kupte silnější sériovku, Subaru je nejlepší a rozjedu se všude, i když mám hovn* výkon, protože mám 4x4.

A člověk prostě někde musí začít a udělá spoustu chyb. Jako ten zelenej otrava, ale posouvá se.
O mna a moje auto sa nestaraj, nevnucujem ti ho. Myslím že výkonovo to tiež nie je tragédia

Ale vysvetli mi k čomu je dobré aby niekto opakoval chyby iných???
Toto mi prosím vysvetli!!!


Ja tuning nikomu nezakazujem, ja len vravím že je lepšie si kúpiť rovno silnejšie auto ako nahánať kone zo zdochliny. Pre mna za mna nech si niekto tuninguje aj STI, M3, S4...
Ale určite nie som zástancom toho aby niekto opakoval chyby iných z minulosti, že sypal peniaze do auta kde aj po tuningu zdochlina ostala stále zdochlinou.

Vyššie som ti dal príklad na blbej Octavii I - miesto 1.6i sa dá kúpiť 1.8T a tam nech si tuninguje tak isto, pekné kolesá, uprava sania, ladený výfuk... Ja vidím zásadný rozdiel v tom či to isté robím na 1.6i alebo na 1.8T.
Nie som koncernofil, ale predpokladám že 1.8T má väčšie brzdy ako 1.6i
Ba si myslím že 1.6i má vzadu bubnové brzdy.
Má zmysel vôbec tuningovať taký šerbel?

gizmi: tuning koncovka....
Dobre zmení zvuk o pol prdu. Čo tou koncovkou okrem zanedbatelnej zmeny zvuku získam? Úplne NIČ
Sa bojím že vo vnútri auta by som ani nepoznal rozdiel v zmene zvuku, ešte vonku možno
Poviem ti na rovinu, že pre taký tuning by som bol darebný sa vôbec zohnúť pod auto. Ked už sa válať pod autom tak kvôli celému koncovému tlmiču

Edit: ja sa vyjadrujem tak, aby niekto kto sa nevyzná neopakoval chyby iných. A niekto tomu hovorí že som proti tuningu

Uživatelský avatar
Kuno
Příspěvky: 199
Registrován: 02 pro 2013 20:15
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Výfuky

Příspěvek od Kuno »

Zdravím. Všichni zde chtějí hutný,dunivý zvuk motoru. Já chci naopak hluboký zvuk na benz. turbomotoru potlačit a získat vysoký "uřvaný" zvuk. Jaký koncový tlumič a jaké vnitřní konstrukce je třeba vyrobit aby ořezal ty hluboké tony? Poradíte? Kupovat nic nechci. Děkuji.
Chysler PT Cruiser,Mitsubishi 3000GT,VW Transporter,Renault Kangoo.
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek. :)))

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Výfuky

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Turbo právě udělá zvuk výfuku vždycky trochu hlubší/dunivější. Hlavně, když nemáš středový tlumič, tak to v kabině může působit dost nepříjemně. Vysoké tóny z toho dostaneš prostě až v otáčkách
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
Kuno
Příspěvky: 199
Registrován: 02 pro 2013 20:15
Bydliště: Zlín-Malenovice

Re: Výfuky

Příspěvek od Kuno »

v kabině mi to je jedno,pro mne je důležité,co je slyšet venku. :D
Chysler PT Cruiser,Mitsubishi 3000GT,VW Transporter,Renault Kangoo.
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek. :)))

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Výfuky

Příspěvek od LiberaleMiguel »

https://www.youtube.com/watch?v=4T6udaOUouY&" onclick="window.open(this.href);return false;

Tady je na 2,7 V6 turbo GT35 a úplně obyčejné plně průchozí tlumiče. Vnitřní kosntrukce klasika, děrovaná roura obalená vatou. Basové to je dost od spoda, ale v otáčkách se to pěkně rozeřve.
Navíc je tady udělaný screamer pipe, který je to videu taky trochu slyšet (když auto jede z dálky, tak je slyšet jak se po naběhnutí auta rozeřve. Ale ten už dělá takový kravál, že to prost ěkamera pořádně nepobere :D
Jestli ti jde o řádný zvuoký projev, tak bych šel touhle cestou. Vývod z externího wastegate je trubka malého průměru a když jí vyvedeš někam hodně na krátko, tak prostě ty vibrace nemají ani čas se v tom výfuku zklidnit :-) navíc je to vlastně trubka přímo z motoru, takže zvuk "nedeformuje" turbo

Tady to má asi metr na délku a je vyvedený před přední kolo 8)
screamer4.jpg
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Pánové potřebuji radu, nevím, co udělat jinak. Vyrobil jsem si středový tlumič. Děrovaná trubka (dírky 3 mm) omotaná ještě kovovou síťkou, dále žáruvzdorný materiál PROMAGLAF - HTI 1200°C (řádně napěchováno) a opláštění. Schválně jsem to nesvařoval,ale jen snýtoval, abych mohl kontrolovat stav tlumení. Po ujetí cca 1000 km je všechen materiál pryč, prostě to z výfuku vylétalo. Zbytky jsem našel i v koncovce výfuku. Je nějaká metoda /řešení, jak tomu zabránit?
Přílohy
2016-05-07 10.19.48.jpg
2016-05-07 10.11.26.jpg
2016-04-17 17.13.51.jpg
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

Nepoužívej takovouhle vatu, musí to být rouno, které drží pohromadě. Vatu ti to "vyzobe" po kouskách.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Je to rouno, dal jsem blbou fotku, kdy jsem zkoušel normální zateplovací vatu. Má to to takovouhle formu. Co použít teda jiného? Nějaký odkaz?
Přílohy
_vyrp14_200P5260045.jpg
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Našel jsem tento obrázek, jedná se o ocelovou vatu, která by tomu si mohla zabránit, ale poté jsem našel i toto video https://www.youtube.com/watch?v=YSSp-RmhUDE" onclick="window.open(this.href);return false; a nerad bych aby mi začal hořet výfuk.
Přílohy
stahování.jpg
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

No používá se tam, ta teplota na konci už není taková, aby se to mělo vznítit. Viz třeba http://shop.razzo.cz/technika/vyfuky-mo ... epack-kit/
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Jenže to potřebuji na střed a tam ty teploty jsou přece jen vyšší. I když to vydrží na motorce, která má kratší výfuk, tak snad by neměl být problém. A nebo mě napadlo použít thermo pásku na svody, ale nevím, zda by byla dostatečně propustná pro plyny.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Tak doufám, že tohle již vydrží, aby vata nevylétala. Děrovaná trubka->kovová síťka->thermo omotávka na výfuky->vata.
Přílohy
2018-08-27 18.15.54.jpg
2018-08-27 18.00.45.jpg
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Výfuky

Příspěvek od F.I.K »

Ahoj. Potřebuji menší radu. Jakou ocel můžu použít k výrobě svodu pro turbo? Dočetl jsem se, že 316Ti, nebo lépe 321, ale co použít, kdybych nechtěl nerez, ale klasickou černou ocel?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

Svodům pro turbo bude teplo, tam spíš 439. U obyčejné oceli nevím, ale většinou tam byl litinový kolektor a byť roli hrála určitě cena a masovost produkce tak si myslím, že klasická ocel nejspíš úplně ideální nebude - nerez sice může praskat, ale hádám, že váha turba a měknutí obyčejné ocele za vyšších teplot neni zrovna dobrá kombinace.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Tom_ »

Kdyz to udelas z 321cky , aspon 2mm+ a kvalitne svareno, tak nebudes mit problem...Dalsi vec je, ze pokud mas tezke turbo, tak si udelej drzaky turba nekde na hlavu/ventidekl aby se odlehcilo svodum...
Co se tyce cerne oceli, tak s ni taky neni problem...Nejvetsi problem byva s korozi, ktera nasledne zacne oslabovat material...Nekolik let ti to vydrzi, znam nekolik lidi, kteri pouzili cernou ocel v tloustce 2,5-3mm a v pohode. Ale jak rikam, vzdy je dulezite udelat "vzpery" turba

Jinak pokud chces opravdu top material tak vem Inconel, ale to asi nezapaltis, kdyz se bavime o cerne oceli :lol:
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Výfuky

Příspěvek od F.I.K »

Svody co chci dělat se v GB vyrábí z 316Ti, nebo za příplatek 321.

Už mi doma dva roky leží priruby a ty z nerezi nejsou, tak bych je využil. Auto nebude normálně v provozu a Svody povedou okolo hlavy nad převodovku, takže se koroze moc nebojím a se vzperama počítám. Pokud by mi to mělo vydržet dva roky, tak to samozřejmě udělám z té 321, ale jinak je to na můj low cost projekt naprosto zbytečný.

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Tom_ »

Jake auto? Vykon? TAk to udelej z 3mm 304ky a vydrzi ti to dlouho...321 je stavena na vetsi teploty z duvodu vetsiho obsahu uhliku a taky je drazsi...cca 3x tolik co 304
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

Vnější koroze se ani tak moc bát nemusíš, tu klasickou ocel ti budou žrát hlavně výfukové plyny a případná kondenzace uvnitř (ne že by to teda nerezivělo i zvenku :D ).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Výfuky

Příspěvek od F.I.K »

No ja bych je hlavně nerad dělal dvakrát. :D
Pežo 205 a výkon by měl být 200kW+, to si netroufám nějak blíž odhadovat.

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: Výfuky

Příspěvek od monty01 »

Normálně pouzivam varný kolena a je to v pohodě, svody drží (schválně jsem koukal na fotky) od roku 2011 doted, jedinej problém je koroze z vnějšku, vnitřek se pokryje sazema vnejsek je potřeba po nějakým čase prestriknout, sice se to postupně vypálí ale nerezavi to. Taky se dělavalo sopovani hlinikem a pak to vydrželo víc. Výztuhy samozřejmě.
Přílohy
521.jpg
svodypaska.jpg

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Výfuky

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Bez výztuh jsem narazil i na problém, že se povolaly matky, které drží turbo na svodech, takže bez nich ani ránu

Jinak teda, kdyby bylo třeba, tak kolektory 4-1 a 6-1 se dají koupit za pár stovek u číňanů, akorát teda jen nerezové....
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Výfuky

Příspěvek od F.I.K »

Kolektor si nejspíš zvládnu udělat, to už nebude problém. Ale vím o nich. 8)

Tak do mě. :mrgreen:
received_1728526460512928.jpeg

fb_kryštof
Příspěvky: 1
Registrován: 14 dub 2020 12:03

Domácí úprava výfuku a STK

Příspěvek od fb_kryštof »

Zdravím.
Na úvod chci jen zmínit, že jsem v tomhle úplně nový tak budou mé dotazy asi hloupé a pro ostatní zřejmé.

Mám BMW E46 318i (vím měl jsem koupit šestiválec) a chtěl bych, aby auto aspoň torchu lépe znělo.
Moje otázka je, jestli je jediné řešení laděný výfuk dělaný někde v servise s nějakým papírem aby prošlo na STK nebo jestli mohu nějakou úpravu udělat doma jako například otevřít zadní tlumič a upravit ho zevnitř. Prošlo by auto u STK?

Děkuji za jakoukoliv odpověď.

Uživatelský avatar
Lukáš.N
Příspěvky: 66
Registrován: 22 črc 2011 22:03
Bydliště: Skoropolsko

Re: Výfuky

Příspěvek od Lukáš.N »

Dělal jsem taky takovou "úpravu" a na STK nebyl problém.
P829.jpg

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Ivan »

Tady máte něco funkčního z mé garáže:

výfuk01.jpg
výfuk02.jpg

farg101
Příspěvky: 1
Registrován: 27 led 2023 16:44

Re: Výfuky

Příspěvek od farg101 »

Zdravím,

mám problém se zvukem auta a je až moc hlučné. Chci to ale zachovat na různé "machrovačky" u Teska, ale zase na delší cesty je to fakt hlučné. Přemýšlel jsem o tlumiči s klapkou. (Funguje jako průchoďák, ale když se zavře klapka je tam obtok do obalu a přes ten zase zpět zpátky do trubkky). Můj dotaz zní. Když budu jezdit na užavřenou klapku, zničím si turbo / (motor?) ? Nebo jak to zjistit ? :)
Průměr výfuku mám 63.5mm
obvodná trubka má asi 45mm
Výkon auta je 135hp - turbo 1.1bar.

Děkuji za odpovědi.

díky za odpovědi.
images-maxi_PR-EMCO-1X25_3.jpg
images-maxi_PR-EMCO-1X25_3.jpg (46.05 KiB) Zobrazeno 4343 x

miko77
Příspěvky: 1
Registrován: 10 bře 2023 23:15

Re: Výfuky

Příspěvek od miko77 »

Zdravím, poradil by mi někdo zadní tlumič výfuku na VW Scirocco 1.4 90kw 2010?
Nejlíp samozřejmě s homologací, ale kdyby ne tak nevadí.

Díky

Uživatelský avatar
benyxyz
Příspěvky: 4
Registrován: 22 říj 2022 14:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od benyxyz »

miko77 píše:
10 bře 2023 23:29
Zdravím, poradil by mi někdo zadní tlumič výfuku na VW Scirocco 1.4 90kw 2010?
Nejlíp samozřejmě s homologací, ale kdyby ne tak nevadí.

Díky
Co značka Ulter Sport? Jsou to pšonckové, ale homologaci mají :)
Zakladatel automobilové komunity, sociální sítě a magazínu DriveZone.cz
https://drivezone.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“