Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Moderátoři: Berry, Tommy1978, Rudi
Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Ahoj, takze bohuzel po 10letwch s 1.9tdi 66kw musim auto updrgadnout.. asi po 14 dnech zjistovani atd , jsem se dozvedel ze z Octavek 2 , 2.0tdi CR nejspise nebrat, 1.2tsi , 1.8tsi take ne a 1.6tdi taktez ne (DPF, Dvojhmota atd)
Kazdopadne jezdim do prace cca 3km a 5x mesicne 60km .. za tech 10let jsem najezdil okolo 75tis km.. no a ted je otazka
Rozhodl jsem se z motoru asi 1.9tdi PD (ne BXE) a z motoru 1.4 TSI
Co by jste ze zkusenosti atd doporucili? Jde mi hlavne o servis, vydrz a spolehlivost.. a jaky je mezi motory rozdil v poruchovosti.. radeji bych bral benzin, ale jestli nebude lepsi koupit klasickou 1.9tdi, milion dilu atd .
Pocet kilometvu bude asi od 160tis do 230tis km ..
Dekuji predem
Kazdopadne jezdim do prace cca 3km a 5x mesicne 60km .. za tech 10let jsem najezdil okolo 75tis km.. no a ted je otazka
Rozhodl jsem se z motoru asi 1.9tdi PD (ne BXE) a z motoru 1.4 TSI
Co by jste ze zkusenosti atd doporucili? Jde mi hlavne o servis, vydrz a spolehlivost.. a jaky je mezi motory rozdil v poruchovosti.. radeji bych bral benzin, ale jestli nebude lepsi koupit klasickou 1.9tdi, milion dilu atd .
Pocet kilometvu bude asi od 160tis do 230tis km ..
Dekuji predem
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
A co do výběru zařadit i 1.6 benzin nebo 2.0 FSI (pokud nevybíráš jen poface)? Co se týče DPF a dvouhmoty, tu má i 1.9 TDI PD. V rodině máme 1.9 PD BLS (má DPF) a BXE (nemá DPF z výroby, verze s lepšími ojničními šálami) a známý má 1.6 TDI CR. Po motorové stránce ani s jedním není problém, obě 1.9 mají kolem 300t km (ve 260t km má BXE dělanou spojku), ta 1.6 má kolem 140t km. Tichost hraje ve prospěch 1.6 TDI.
V práci je několik benzinových 1.6 a 1.8 TSI. Na těch 1.8 se u sposty aut řeší spotřeba oleje, některá auta mají už i měněné motory. Ale naopak jsou tam i 1.8, které jsou bezporuchové. Ohledně 1.4 TSI 90kW na internetu taky něco najdeš (zadřené motory, chrastící rozvody, hydraulický napínák), ale třeba na Octavia Clubu jsem si nevšiml, že by na ně někdo vyloženě nadával. Od MR2012 do nich dávali inovovaný přestavovač.
Jinak vzhledem k nájezdu bych spíše pokukoval po benzinu.
V práci je několik benzinových 1.6 a 1.8 TSI. Na těch 1.8 se u sposty aut řeší spotřeba oleje, některá auta mají už i měněné motory. Ale naopak jsou tam i 1.8, které jsou bezporuchové. Ohledně 1.4 TSI 90kW na internetu taky něco najdeš (zadřené motory, chrastící rozvody, hydraulický napínák), ale třeba na Octavia Clubu jsem si nevšiml, že by na ně někdo vyloženě nadával. Od MR2012 do nich dávali inovovaný přestavovač.
Jinak vzhledem k nájezdu bych spíše pokukoval po benzinu.
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
PD bych se nebal ale jedině !!! bez dpf. PD vstřik s regeneraci dpf nejde dohromady už z konstrukčního hlediska.
1,4tsi s řetězem bych se vyhnul obloukem - opotřebované napínáky - přicpané síto ztráta tlaku mazaní motor kaput gleich...a více nemoci toho super motoru , sice lepší než 1,2 ale pořád průser... co kouknout po 2,0tdi bmp 8v ale jedině bez dpf .. nebo bkd 20ventil taky bez dpf jen nemá solenoidové vstřikovače a vyvažováky jako BKP jinak totožný.. ale to bkd určitě rok 2007+ a udělat hned rozvody i s převrtáním šteftu napínací kladky z bmp (bkd má m8 s jemným závitem v hliníku
) - převrtat na m10 ... tomu CRku bych se vyhnul obloukem sice spotřeba lepší , kultivovanost taky pěkná ale poruchy častější - DPF, věčně netěsnost na čidle tlaku rail lišty - tím pádem rozvody od nafty - takže celá sada rozvodu na výměnu + kryty rozvodů které se naftou celé rozmočí...
.. záleží kde chceš jezdit ..jak daleko ..město atd...
1,4tsi s řetězem bych se vyhnul obloukem - opotřebované napínáky - přicpané síto ztráta tlaku mazaní motor kaput gleich...a více nemoci toho super motoru , sice lepší než 1,2 ale pořád průser... co kouknout po 2,0tdi bmp 8v ale jedině bez dpf .. nebo bkd 20ventil taky bez dpf jen nemá solenoidové vstřikovače a vyvažováky jako BKP jinak totožný.. ale to bkd určitě rok 2007+ a udělat hned rozvody i s převrtáním šteftu napínací kladky z bmp (bkd má m8 s jemným závitem v hliníku


Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Já bych osobně tu common-railovou 1.6 TDi (77kW, CAYC) úplně nezavrhoval. Možná jsem měl štěstí na dobrej kus, ale spotřeba naprosto fantastická a auto bezúdržbový. Auto jsem prodával se 300.000 km a řešil jsem za celou dobu akorát drobnost s čidlem rozdílového tlaku DPF. Jinak vše původní - vstřiky, turbo, DPF (a mělo ještě rezervu),... Spojka s dvouhmotou taky původní, ale ta byla akorát na výměnu.
A možná je to náhoda, ale u 1.6 jsem niky nedolil ani kapku oleje při 15t intervalu, narozdíl od 1.9 TDi.
Na závodění to není, ale oproti 1.9 TDi (BXE) to žere ještě míň a je tišší.
Navíc díky "modle jedna devět" je většinou 1.9 TDi dražší oproti 1.6.
A možná je to náhoda, ale u 1.6 jsem niky nedolil ani kapku oleje při 15t intervalu, narozdíl od 1.9 TDi.
Na závodění to není, ale oproti 1.9 TDi (BXE) to žere ještě míň a je tišší.
Navíc díky "modle jedna devět" je většinou 1.9 TDi dražší oproti 1.6.
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
U té 1.4 TSI snad je doporučeno rozvody vyměnit (výměna probíhala i v rámci záruky) a dnes je v sadách už vylepšená revize napínáku. Prvotní problém s rozvody se projeví chrastěním. Co jsem koukal, tak 90kW verze byla relativně bezproblémová (kromě těch rozvodů) oproti 103kW a 132kW.
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Tolké dilema, možno by stačilo sa obzrieť mimo koncern
Pri koncerne budeš akurát obehávať vergle, lebo pri tom kvante ponúkaných kusov je aj kvantum odpadu. Naraziť na solídny kus hned na začiatok je velké šťastie
Pri koncerne budeš akurát obehávať vergle, lebo pri tom kvante ponúkaných kusov je aj kvantum odpadu. Naraziť na solídny kus hned na začiatok je velké šťastie
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
dělal sem už i rozvody po te revizi takže tak
.. ale samozřejmě je to co člověk to jiný názor já se setkal s problémy CR .. spoustu lidí mi říkalo že poruchy CRka nedělá a dělá pořád dokola jen PDčka ... kamarád na 1,6tdi najeto 500 000km ... vybrat dobrý kus ne nejlevnější mrdku na trhu a dávat tomu dobrý servis a budeš spokojený.. a nebo koupit subaru dvoulitrový dízl boxer a šterekrátštére a než to zaklepe budeš možná taky spokojený








Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Na to jeho jazdenie 3km do práce je diesel nezmysel, v zime sa ani benzín poriadne nezohreje na takom kúsku
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Děkuji moc všem, volím 1.4 TSI na 100%
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Chceš servisne nenáročné auto a kúpiš si oturbenú kosačku...
Ja som bol vždy v tom že primitívna atmosféra je servisne najmenej náročná
Ja som bol vždy v tom že primitívna atmosféra je servisne najmenej náročná
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Osobně bych zkusil zvážit tu 1.6 MPI 75kW. Na té krátké trase to turbo stejně nevyužiješ. Nezvažoval jsi třeba i jinou značku, co třeba Toyota Auris? Ve faceliftované první generaci 1.8 je i šestikvalt.
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Čekám na argument "na to jsou drahý díly" 

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Z toho výběru a nájezdu bych šel do benzínovýho RSa 

VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Octa RS = zvýšené riziko odcudzenia
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Pokud by šlo o benzinové RS poface, čili motor 2.0 TSI, tak by to chtělo taky pohlídat napínák rozvodů. Jinak motor 2.0 TSI vychází z 1.8 TSI, takže mu stačí N95. Předface RS 2.0 TFSI vychází z 2.0 FSI, takže N98.
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Octavii 2 RS jedině před face,ten má ještě spolehlivé rozvody řemenem,po face má řetěz a je to to samé jako u všech koncernových motorů.Ta Toyota Auris 1,6i je dobrý auto,rozvody se neřeší je tam BEZ ÚDRŽBOVÝ řetěz,podvozkový díly a brzdy stojí stejně jak na všechno ostatní a může to mít i mnohem lepší vybavu než O2.Manželka má třeba i kolení airbagy,keyless atd a o tom se Octávii ani nezdálo.Jen je potřeba vzít poface model s šestikvaltem,protože ten pětikvalt točí při stovce 2500 otáček.
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
I když byla řeč o benzinu, tak v případě dieselu RS ale zase naopak spíš brát poface, která měla CR (někde jsem četl, že CR dostaly i poslední modely předface). Ještě k tomu Aurisu, tak ta 1.6 s šestikvaltem ani moc nežere. Táta s tím běžnou jízdou snad jezdí pod šest litrů, co mi říkal (abych nekecal, tak to zkusím zjistit).
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Volil bych fsi 1.6 bez turba. Těch duvodu je asi milion, skoro vubec se to nesere, je sice problem je sehnat, lidi se toho neradi zbavuji. 1.2 TSi bych taky nezavrhoval doma to mame 6 let (najeto cca 80K) nic tomu dotedka není a nic se ani neměnilo (verze s řetězem a 6q). Dynamicky je to srovnatelny se starejma koncernovejma 1.6 atmosferama a žere to znatelně míň.
Škoda RAPID 1.2 TSI 77kw
Škoda Fabia I. - Hromada Technických Problémů
- bejvávalo :/
Škoda Fabia I. - Hromada Technických Problémů

Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Já bych třeba FSI mít nemohl,v okolí 12km není jedinná pumpa s N98 který se do toho musí tankovat.S eresem jsem ze začátku taky jezdil na N98 ,ale pak mě přestalo bavit jezdit tankovat do okresního města 

Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Tak FSI spálí i N95. O to bude akorát nižší výkon. Otázkou je, jak moc ten pokles bude znatelný. Já mám v 1.8T taky předepsaný N98 a můžu jet i na N95. V manuálu by to mělo být zmíněné. Ale pokud někdo ví, že bude jezdit jen na N95, myslím si, že ta MPI je lepší volba.
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
ja mam na 2.0TSi predepsanou i 95tku.. v cem by mel byt problem?rejchy píše:Já bych třeba FSI mít nemohl,v okolí 12km není jedinná pumpa s N98 který se do toho musí tankovat.S eresem jsem ze začátku taky jezdil na N98 ,ale pak mě přestalo bavit jezdit tankovat do okresního města
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Croc: Četl jsem, že FSI mělo na 95 problémy s karbonem. Mám pocit, že na trvalou jízdu na 95 se musel upravit ve Škodovce software.
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Přesně FSI bez turba by mělo jezdit na N98,i když Škodovka tvrdí že se tam lít N95 může.U TFSI s tím nemám problém,spotřeba i výkon stejný 

Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Dovolil bych si parafrázovat "Octavii chtěl, protože mu říkali, že je spolehlivá, myslel si, že je to známka punku"
Co motor, to problém 


Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Asi tak no
každé vlákno za ty roky, které tady bylo "Který motor v tomhle koncernu je nejlepší" skončilo tím, že všechny jsou mrdky, jen možná ta jedna verze, kterous tejně neseženeš, je mrdka nejmenší 


Re: Octavia 2 (1.9tdi PD nebo 1.4 TSI
Tak zrovna obě benzinové 1.6 (MPI i FSI) a 2.0 FSI nejsou špatné motory. S 2.0 CR 125kW už taky nebyly problémy jako s 2.0 PD. V Octách mk1 nebyl vyloženě žádný motor průser. V okolí mám několik 1.9 PD a problémy s nimi nejsou. Důležité je zohlednit taky to, že v ČR je většina aut koncernových, takže se to může zdát, že jsou nějak extra poruchové. Pokud se nepletu, tak dnešní TSI motory jsou třeba dobré. Tím nechci říct, že nejsou lepší motory. Myslím si, že každý motor má něco, na co by se měl člověk při výběru auta zaměřit.