Výfuky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Výfuky
Já třeba pouštím ze zrušeného krámu tuhle koncovku, která zvuk na 99% změní:
https://www.sbazar.cz/gizmi/detail/1816 ... vka-vyfuku" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže hláška "NEJDE to koncovkou" je mimo.. a navíc může být i s homologací a ne od Číňana
https://www.sbazar.cz/gizmi/detail/1816 ... vka-vyfuku" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže hláška "NEJDE to koncovkou" je mimo.. a navíc může být i s homologací a ne od Číňana
Lotus Elise (podvozek Nitron, brzdy EBC, unibaly)
Honda Jazz v org. stavu
Honda NSR, Honda Monkey a cross
Matra Grand Espace Initiale
VW Golf IV TDi 150PS/350Nm v decentní úpravě
VW Golf VI TDi v cabriu
Mercedes Sprinter - odtahovka
Honda Jazz v org. stavu
Honda NSR, Honda Monkey a cross
Matra Grand Espace Initiale
VW Golf IV TDi 150PS/350Nm v decentní úpravě
VW Golf VI TDi v cabriu
Mercedes Sprinter - odtahovka
Re: Výfuky
O mna a moje auto sa nestaraj, nevnucujem ti ho. Myslím že výkonovo to tiež nie je tragédiaLio666 píše:Jenže tohle je "TUNING FORUM", ne "KUPTE SI SILNĚJŠÍ SÉRIOVKU". Takže už běž s těma radama do prd*le. Jediný tvoje příspěvky jsou: nedělejte tuning, kupte silnější sériovku, Subaru je nejlepší a rozjedu se všude, i když mám hovn* výkon, protože mám 4x4.
A člověk prostě někde musí začít a udělá spoustu chyb. Jako ten zelenej otrava, ale posouvá se.
Ale vysvetli mi k čomu je dobré aby niekto opakoval chyby iných???
Toto mi prosím vysvetli!!!
Ja tuning nikomu nezakazujem, ja len vravím že je lepšie si kúpiť rovno silnejšie auto ako nahánať kone zo zdochliny. Pre mna za mna nech si niekto tuninguje aj STI, M3, S4...
Ale určite nie som zástancom toho aby niekto opakoval chyby iných z minulosti, že sypal peniaze do auta kde aj po tuningu zdochlina ostala stále zdochlinou.
Vyššie som ti dal príklad na blbej Octavii I - miesto 1.6i sa dá kúpiť 1.8T a tam nech si tuninguje tak isto, pekné kolesá, uprava sania, ladený výfuk... Ja vidím zásadný rozdiel v tom či to isté robím na 1.6i alebo na 1.8T.
Nie som koncernofil, ale predpokladám že 1.8T má väčšie brzdy ako 1.6i
Ba si myslím že 1.6i má vzadu bubnové brzdy.
Má zmysel vôbec tuningovať taký šerbel?
gizmi: tuning koncovka....
Dobre zmení zvuk o pol prdu. Čo tou koncovkou okrem zanedbatelnej zmeny zvuku získam? Úplne NIČ
Sa bojím že vo vnútri auta by som ani nepoznal rozdiel v zmene zvuku, ešte vonku možno
Poviem ti na rovinu, že pre taký tuning by som bol darebný sa vôbec zohnúť pod auto. Ked už sa válať pod autom tak kvôli celému koncovému tlmiču
Edit: ja sa vyjadrujem tak, aby niekto kto sa nevyzná neopakoval chyby iných. A niekto tomu hovorí že som proti tuningu
Re: Výfuky
Zdravím. Všichni zde chtějí hutný,dunivý zvuk motoru. Já chci naopak hluboký zvuk na benz. turbomotoru potlačit a získat vysoký "uřvaný" zvuk. Jaký koncový tlumič a jaké vnitřní konstrukce je třeba vyrobit aby ořezal ty hluboké tony? Poradíte? Kupovat nic nechci. Děkuji.
Chysler PT Cruiser,Mitsubishi 3000GT,VW Transporter,Renault Kangoo.
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek. ))
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek. ))
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Výfuky
Turbo právě udělá zvuk výfuku vždycky trochu hlubší/dunivější. Hlavně, když nemáš středový tlumič, tak to v kabině může působit dost nepříjemně. Vysoké tóny z toho dostaneš prostě až v otáčkách
Re: Výfuky
v kabině mi to je jedno,pro mne je důležité,co je slyšet venku.
Chysler PT Cruiser,Mitsubishi 3000GT,VW Transporter,Renault Kangoo.
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek. ))
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek. ))
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Výfuky
https://www.youtube.com/watch?v=4T6udaOUouY&" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady je na 2,7 V6 turbo GT35 a úplně obyčejné plně průchozí tlumiče. Vnitřní kosntrukce klasika, děrovaná roura obalená vatou. Basové to je dost od spoda, ale v otáčkách se to pěkně rozeřve.
Navíc je tady udělaný screamer pipe, který je to videu taky trochu slyšet (když auto jede z dálky, tak je slyšet jak se po naběhnutí auta rozeřve. Ale ten už dělá takový kravál, že to prost ěkamera pořádně nepobere
Jestli ti jde o řádný zvuoký projev, tak bych šel touhle cestou. Vývod z externího wastegate je trubka malého průměru a když jí vyvedeš někam hodně na krátko, tak prostě ty vibrace nemají ani čas se v tom výfuku zklidnit navíc je to vlastně trubka přímo z motoru, takže zvuk "nedeformuje" turbo
Tady to má asi metr na délku a je vyvedený před přední kolo
Tady je na 2,7 V6 turbo GT35 a úplně obyčejné plně průchozí tlumiče. Vnitřní kosntrukce klasika, děrovaná roura obalená vatou. Basové to je dost od spoda, ale v otáčkách se to pěkně rozeřve.
Navíc je tady udělaný screamer pipe, který je to videu taky trochu slyšet (když auto jede z dálky, tak je slyšet jak se po naběhnutí auta rozeřve. Ale ten už dělá takový kravál, že to prost ěkamera pořádně nepobere
Jestli ti jde o řádný zvuoký projev, tak bych šel touhle cestou. Vývod z externího wastegate je trubka malého průměru a když jí vyvedeš někam hodně na krátko, tak prostě ty vibrace nemají ani čas se v tom výfuku zklidnit navíc je to vlastně trubka přímo z motoru, takže zvuk "nedeformuje" turbo
Tady to má asi metr na délku a je vyvedený před přední kolo
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Pánové potřebuji radu, nevím, co udělat jinak. Vyrobil jsem si středový tlumič. Děrovaná trubka (dírky 3 mm) omotaná ještě kovovou síťkou, dále žáruvzdorný materiál PROMAGLAF - HTI 1200°C (řádně napěchováno) a opláštění. Schválně jsem to nesvařoval,ale jen snýtoval, abych mohl kontrolovat stav tlumení. Po ujetí cca 1000 km je všechen materiál pryč, prostě to z výfuku vylétalo. Zbytky jsem našel i v koncovce výfuku. Je nějaká metoda /řešení, jak tomu zabránit?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: Výfuky
Nepoužívej takovouhle vatu, musí to být rouno, které drží pohromadě. Vatu ti to "vyzobe" po kouskách.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Je to rouno, dal jsem blbou fotku, kdy jsem zkoušel normální zateplovací vatu. Má to to takovouhle formu. Co použít teda jiného? Nějaký odkaz?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Našel jsem tento obrázek, jedná se o ocelovou vatu, která by tomu si mohla zabránit, ale poté jsem našel i toto video https://www.youtube.com/watch?v=YSSp-RmhUDE" onclick="window.open(this.href);return false; a nerad bych aby mi začal hořet výfuk.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: Výfuky
No používá se tam, ta teplota na konci už není taková, aby se to mělo vznítit. Viz třeba http://shop.razzo.cz/technika/vyfuky-mo ... epack-kit/
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Jenže to potřebuji na střed a tam ty teploty jsou přece jen vyšší. I když to vydrží na motorce, která má kratší výfuk, tak snad by neměl být problém. A nebo mě napadlo použít thermo pásku na svody, ale nevím, zda by byla dostatečně propustná pro plyny.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Tak doufám, že tohle již vydrží, aby vata nevylétala. Děrovaná trubka->kovová síťka->thermo omotávka na výfuky->vata.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: Výfuky
Ahoj. Potřebuji menší radu. Jakou ocel můžu použít k výrobě svodu pro turbo? Dočetl jsem se, že 316Ti, nebo lépe 321, ale co použít, kdybych nechtěl nerez, ale klasickou černou ocel?
Re: Výfuky
Svodům pro turbo bude teplo, tam spíš 439. U obyčejné oceli nevím, ale většinou tam byl litinový kolektor a byť roli hrála určitě cena a masovost produkce tak si myslím, že klasická ocel nejspíš úplně ideální nebude - nerez sice může praskat, ale hádám, že váha turba a měknutí obyčejné ocele za vyšších teplot neni zrovna dobrá kombinace.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Kdyz to udelas z 321cky , aspon 2mm+ a kvalitne svareno, tak nebudes mit problem...Dalsi vec je, ze pokud mas tezke turbo, tak si udelej drzaky turba nekde na hlavu/ventidekl aby se odlehcilo svodum...
Co se tyce cerne oceli, tak s ni taky neni problem...Nejvetsi problem byva s korozi, ktera nasledne zacne oslabovat material...Nekolik let ti to vydrzi, znam nekolik lidi, kteri pouzili cernou ocel v tloustce 2,5-3mm a v pohode. Ale jak rikam, vzdy je dulezite udelat "vzpery" turba
Jinak pokud chces opravdu top material tak vem Inconel, ale to asi nezapaltis, kdyz se bavime o cerne oceli
Co se tyce cerne oceli, tak s ni taky neni problem...Nejvetsi problem byva s korozi, ktera nasledne zacne oslabovat material...Nekolik let ti to vydrzi, znam nekolik lidi, kteri pouzili cernou ocel v tloustce 2,5-3mm a v pohode. Ale jak rikam, vzdy je dulezite udelat "vzpery" turba
Jinak pokud chces opravdu top material tak vem Inconel, ale to asi nezapaltis, kdyz se bavime o cerne oceli
Audi Coupe Quattro
Re: Výfuky
Svody co chci dělat se v GB vyrábí z 316Ti, nebo za příplatek 321.
Už mi doma dva roky leží priruby a ty z nerezi nejsou, tak bych je využil. Auto nebude normálně v provozu a Svody povedou okolo hlavy nad převodovku, takže se koroze moc nebojím a se vzperama počítám. Pokud by mi to mělo vydržet dva roky, tak to samozřejmě udělám z té 321, ale jinak je to na můj low cost projekt naprosto zbytečný.
Už mi doma dva roky leží priruby a ty z nerezi nejsou, tak bych je využil. Auto nebude normálně v provozu a Svody povedou okolo hlavy nad převodovku, takže se koroze moc nebojím a se vzperama počítám. Pokud by mi to mělo vydržet dva roky, tak to samozřejmě udělám z té 321, ale jinak je to na můj low cost projekt naprosto zbytečný.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Jake auto? Vykon? TAk to udelej z 3mm 304ky a vydrzi ti to dlouho...321 je stavena na vetsi teploty z duvodu vetsiho obsahu uhliku a taky je drazsi...cca 3x tolik co 304
Audi Coupe Quattro
Re: Výfuky
Vnější koroze se ani tak moc bát nemusíš, tu klasickou ocel ti budou žrát hlavně výfukové plyny a případná kondenzace uvnitř (ne že by to teda nerezivělo i zvenku ).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Výfuky
No ja bych je hlavně nerad dělal dvakrát.
Pežo 205 a výkon by měl být 200kW+, to si netroufám nějak blíž odhadovat.
Pežo 205 a výkon by měl být 200kW+, to si netroufám nějak blíž odhadovat.
Re: Výfuky
Normálně pouzivam varný kolena a je to v pohodě, svody drží (schválně jsem koukal na fotky) od roku 2011 doted, jedinej problém je koroze z vnějšku, vnitřek se pokryje sazema vnejsek je potřeba po nějakým čase prestriknout, sice se to postupně vypálí ale nerezavi to. Taky se dělavalo sopovani hlinikem a pak to vydrželo víc. Výztuhy samozřejmě.
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Výfuky
Bez výztuh jsem narazil i na problém, že se povolaly matky, které drží turbo na svodech, takže bez nich ani ránu
Jinak teda, kdyby bylo třeba, tak kolektory 4-1 a 6-1 se dají koupit za pár stovek u číňanů, akorát teda jen nerezové....
Jinak teda, kdyby bylo třeba, tak kolektory 4-1 a 6-1 se dají koupit za pár stovek u číňanů, akorát teda jen nerezové....
Re: Výfuky
Kolektor si nejspíš zvládnu udělat, to už nebude problém. Ale vím o nich.
Tak do mě.
Tak do mě.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 14 dub 2020 12:03
Domácí úprava výfuku a STK
Zdravím.
Na úvod chci jen zmínit, že jsem v tomhle úplně nový tak budou mé dotazy asi hloupé a pro ostatní zřejmé.
Mám BMW E46 318i (vím měl jsem koupit šestiválec) a chtěl bych, aby auto aspoň torchu lépe znělo.
Moje otázka je, jestli je jediné řešení laděný výfuk dělaný někde v servise s nějakým papírem aby prošlo na STK nebo jestli mohu nějakou úpravu udělat doma jako například otevřít zadní tlumič a upravit ho zevnitř. Prošlo by auto u STK?
Děkuji za jakoukoliv odpověď.
Na úvod chci jen zmínit, že jsem v tomhle úplně nový tak budou mé dotazy asi hloupé a pro ostatní zřejmé.
Mám BMW E46 318i (vím měl jsem koupit šestiválec) a chtěl bych, aby auto aspoň torchu lépe znělo.
Moje otázka je, jestli je jediné řešení laděný výfuk dělaný někde v servise s nějakým papírem aby prošlo na STK nebo jestli mohu nějakou úpravu udělat doma jako například otevřít zadní tlumič a upravit ho zevnitř. Prošlo by auto u STK?
Děkuji za jakoukoliv odpověď.
Re: Výfuky
Dělal jsem taky takovou "úpravu" a na STK nebyl problém.
Re: Výfuky
Zdravím,
mám problém se zvukem auta a je až moc hlučné. Chci to ale zachovat na různé "machrovačky" u Teska, ale zase na delší cesty je to fakt hlučné. Přemýšlel jsem o tlumiči s klapkou. (Funguje jako průchoďák, ale když se zavře klapka je tam obtok do obalu a přes ten zase zpět zpátky do trubkky). Můj dotaz zní. Když budu jezdit na užavřenou klapku, zničím si turbo / (motor?) ? Nebo jak to zjistit ?
Průměr výfuku mám 63.5mm
obvodná trubka má asi 45mm
Výkon auta je 135hp - turbo 1.1bar.
Děkuji za odpovědi.
díky za odpovědi.
mám problém se zvukem auta a je až moc hlučné. Chci to ale zachovat na různé "machrovačky" u Teska, ale zase na delší cesty je to fakt hlučné. Přemýšlel jsem o tlumiči s klapkou. (Funguje jako průchoďák, ale když se zavře klapka je tam obtok do obalu a přes ten zase zpět zpátky do trubkky). Můj dotaz zní. Když budu jezdit na užavřenou klapku, zničím si turbo / (motor?) ? Nebo jak to zjistit ?
Průměr výfuku mám 63.5mm
obvodná trubka má asi 45mm
Výkon auta je 135hp - turbo 1.1bar.
Děkuji za odpovědi.
díky za odpovědi.
Re: Výfuky
Zdravím, poradil by mi někdo zadní tlumič výfuku na VW Scirocco 1.4 90kw 2010?
Nejlíp samozřejmě s homologací, ale kdyby ne tak nevadí.
Díky
Nejlíp samozřejmě s homologací, ale kdyby ne tak nevadí.
Díky
Re: Výfuky
Co značka Ulter Sport? Jsou to pšonckové, ale homologaci mají
Zakladatel automobilové komunity, sociální sítě a magazínu DriveZone.cz
https://drivezone.cz
https://drivezone.cz