Astra F Caravan s legendárním hrbem jako dokonalý sleeper

Tiskové zprávy, novinky na auto trhu, technika, srazy a nejen to :o)

Moderátor: Eiffel

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 190
Registrován: 26 říj 2012 13:19

Astra F Caravan s legendárním hrbem jako dokonalý sleeper

Příspěvek od admin »

Majitel vozidla pořídil v březnu 2020 plně originální vůz po dvou majitelích s pouhými 105 000 km na tachometru a kompletní servisní historií. . Opel z roku 1995 měl řadový čtyřválcový motor o objemu 1,4 litru. Co si budeme povídat ani 8V 1,6 s 55kW nebyl žádný zázrak.

engine-swapped-and-tuned-astra-f-is-perfect-sleeper-is-for-sale_11.jpg
Nový majitel se rozhodl lenocha trošku rozpohybovat. Na přetřes přišel motor Saab B204, který je mezi tunery oblíbený kvůli své nezničitelnosti.

Ve Velké Británii se verze tohoto motoru B204 a B234 montovaly do vozů Saab 9-3, ale také do modelů Saab 900. Přirozenou výhodou je, že se sedí do Vauxhall Astra F z 90. let tedy i do našeho Caravanu a to bez většího úsilí. V sériovém stavu by Saab B204 poskytoval výkon 205 koní, což bylo v té době úctyhodné. Základ tedy máme. Majitel Astry F se rozhodl výkon ještě lehce poštelovat. Nainstaloval vstřikovače Deka 630 cm3 a velké upravené turbo Td04 s vlastní mapou vytvořenou skrze Saabworx. Takto poladěná jednotka poskytuje 347 k (351 koní) při tlaku 19 psi (1,31 baru). Sériová jednotka pracovala s tlakem 15 psi (1 bar), takže je zde velký prostor pro pokračování.
engine-swapped-and-tuned-astra-f-is-perfect-sleeper-is-for-sale_3.jpg
Úprava doslova utavila sériový výfuk, který se přepálil za svody od turba. Nahradil jej 3palcový výfuk s downpipe a 200článkovým sportovním katalyzátorem. Dále přišlo na přetřes i sání vyměněné za 3palcové sání Ramair, které je napájeno z mezichladiče FMIC Toyosport. Umístění intercooleru je tradiční za sériovým předním nárazníkem. Masivní vstřikovače jsou napájeny palivovým čerpadlem které dokáže poskytnout 255 litrů za hodinu a je umístěno ve standardní nádrži.
engine-swapped-and-tuned-astra-f-is-perfect-sleeper-is-for-sale_6.jpg
Tím výčet nekončí, protože motor dostal sadu pro odstranění vyvažovacího hřídele a také nový rozvodový řetěz, který byl namontován před instalací do vozu Opel Astra F. Svou plnou sílu posílá na přední kola za pomoci nové spojky Sachs a převodovky Saab FM55 501. Standardní by se asi rozpadla dříve než by se protočila kola.

Všechna čtyři kola jsou nově brzděna pětipístkovými brzdami a všude jsou kotoučové brzdy. Brzdit auto standardními bubny by bylo doslova onlinecasino cz. Novější Vectra "darovala" svá 16palcová ocelová kola, doplněná odpovídajícími kryty nábojů.
engine-swapped-and-tuned-astra-f-is-perfect-sleeper-is-for-sale_4.jpg
Kola mohou být zvenčí jediným poznávacím znamením, kromě většího výfuku a jeho hluku. Jinak je to dokonalý sleeper, když se nad tím zamyslíte.

Odpovědět

Zpět na „News Room“