přidání turba do atmosferického motoru

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
keeno
Příspěvky: 8
Registrován: 06 pro 2005 23:58
Bydliště: Ústí nad Labem

přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od keeno »

zdárek všem...chtěl bych si do svého autí(Hyundai Coupe 2.0,16V)nechat přidat turbo a tak bych byl vděčný za pár rad odborníků...díky všem

Uživatelský avatar
Violator
Příspěvky: 216
Registrován: 28 čer 2005 17:28
Bydliště: Praha inteligence : pravděpodobná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Violator »

jen dodám že keeno je muj kámoš a rozumí tomu stejný hovno jako já. tak jestli to téma někde bylo tak sorry. za odkaz díky. a je to HYundai coupe 97, 2.l

poslal sem ho sem...bo tady lítaj občas chytráci co tomu fakt rozuměj
až bude FAJFKA chtít.......tak všem ujedu Obrázek

Uživatelský avatar
BART158
Příspěvky: 55
Registrován: 02 lis 2005 16:59
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od BART158 »

hmmmmm
:driver:

Uživatelský avatar
Violator
Příspěvky: 216
Registrován: 28 čer 2005 17:28
Bydliště: Praha inteligence : pravděpodobná
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od Violator »

BART158 píše:hmmmmm
no ty asi budeš jeden z nich :smich:
až bude FAJFKA chtít.......tak všem ujedu Obrázek

Uživatelský avatar
BART158
Příspěvky: 55
Registrován: 02 lis 2005 16:59
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od BART158 »

tak nějak... taky jsem o tom nejdřív uvažoval, zvolil jsem výměnu celýho motoru. TDI místo benzínu...
:driver:

Uživatelský avatar
keeno
Příspěvky: 8
Registrován: 06 pro 2005 23:58
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od keeno »

BART158 píše:tak nějak... taky jsem o tom nejdřív uvažoval, zvolil jsem výměnu celýho motoru. TDI místo benzínu...
no tenhle typ TDI nemel..škoda..tam asi nacpu turbo z ponorky bo tak něco :lol:

Uživatelský avatar
NazogaR
Příspěvky: 119
Registrován: 09 říj 2005 19:39
Bydliště: Pragl

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od NazogaR »

keeno píše:
BART158 píše:tak nějak... taky jsem o tom nejdřív uvažoval, zvolil jsem výměnu celýho motoru. TDI místo benzínu...
no tenhle typ TDI nemel..škoda..tam asi nacpu turbo z ponorky bo tak něco :lol:
turbo z ponorky ? pobavils !
nissan sunny N14 1,6 16V/66kW GA16DS

Uživatelský avatar
keeno
Příspěvky: 8
Registrován: 06 pro 2005 23:58
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od keeno »

NazogaR píše:
keeno píše:
BART158 píše:tak nějak... taky jsem o tom nejdřív uvažoval, zvolil jsem výměnu celýho motoru. TDI místo benzínu...
no tenhle typ TDI nemel..škoda..tam asi nacpu turbo z ponorky bo tak něco :lol:
turbo z ponorky ? pobavils !
vim...jsem z ftipnýho kraje 8)

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od Idaho »

hmm jde spíš o to jak si to představuješ fiančne.. dělal Huynday neco s turbem co by tvým požadavkum vyhovovalo??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od Fazeey »

snad 1.6T do starejch modelů..
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Uživatelský avatar
BART158
Příspěvky: 55
Registrován: 02 lis 2005 16:59
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od BART158 »

Přesně tak, pokud Hyuynday vyrábí nějakej jinej motor s turbínou, kterej bys tam chtěl, bude to určitě menší problém ho tam nacpat, než dolaďovat motor na kterym turbo nikdy nebylo. Já jsem z VW II. vyhodil 1,6 benzín karburátor a putije dovnitř 1,9 TDI PD z Passatu, kde byl původně podélně uloženej a vím, že ten motor bude chodit pořád stejně. Kdežto, když budeš dávat turbo kde nebylo, budeš si muset uvědomit, že ten motor na to není stavěvěj. Samozřejmě, že to jde, ale pokud s tím nemáš zkušenosti a soused taky ne, tak s tím budeš mít víc starostí než užitku. Neříkám abys měnil benzín za naftu, ale.... prodej tvýho motoru + nákup ideálního nemusí vyjít finančně až tak špatně. Určitě by se tam dalo dát i něco od jiné značky...
:driver:

Uživatelský avatar
BART158
Příspěvky: 55
Registrován: 02 lis 2005 16:59
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od BART158 »

zde je článek, sice o škodovce, ale myslilm, že to tak nějak vystihuje danou problematiku.

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=442
:driver:

Uživatelský avatar
Smoothy
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2005 10:38

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od Smoothy »

Měl by sis nejdřív ujasnit kolik z toho chceš vyždímat koní a k jakýmu účelu budeš auto používat (dení ježdění/okruhy/sprinty atd).Od toho se bude pak odvíjet rozsáhlost a finanční náročnost přestavby,stejně tak jako její postup.
Karel Gott Funclub member

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

No, popravde bych se vubec nebal toho dat tam motor jineho vyrobce, pokud nesezenes rozumnou alternativu od Hyundaie. Nez laborovat s puvodnim motorem, coz muze byt financnde nakladne, klidne bych tam nabastlil osvedceny 1.8T od vw, pokud chces "čmoud", tak tdi... :lol: Kdyz tam usadis jinej motor s prevodovkou, ostatni uz se nejak podda.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Ten G4CP 2.0L Hyundai motor je identicky s Mitsu 4G63 motorem, takze dat na nej turbo a vyzdimat z neho 250-300 HP se da za investici mene nez $1000. Jednoduse, pouzij vse, co potrebujes z turbo 4G63 motoru z Mitsu Eclipse/Eagle Talon/Plymouth Laser/Mitsu Galant VR4: 1G intake manifold + TB, 1G turbo vacky, 2G exhaust manifold + 14B (anebo 16G) turbo, 2G O2 housing, 450cc (anebo 510 cc) injectory, 1G intercooler, oil pan, main harness, knock sensor, ECU a MAS. Nejlepe by bylo koupit cely horni trakt motoru. Az na MAS, ostatni sensory jsou stejne a ten blok je uz vybaven zavitem pro knock sensor (takze musis vymenit jen tu main harness a ECU). Ten G4CP by mel mit 9:1 kompresi (ale nektere evropske modely by mohly mit taky 9.5:1), coz by nemelo ale predstavovat vaznejsi problem (my jsme dali turbo na mnoho tech N/A 9:1 4G63). Jen v pripade te 9.5:1 komprese by bylo lepsi vymenit pisty za 2G Mitsu Eclipse 8.5:1 komponenty. Tovarni ojnice toho G4CP motoru snesou pres 400 HP, takze by jsi s tim mohl jit trochu dale (kdyz uz to delas :lol: ) a placnout na to 20G turbo a 550 cc injectory. Pote jen vetsi palivove cerpadlo (Walbro 255), FMIC a SAFC (anebo DSM link). To by te prislo (i s temi pisty a ACT2100 anebo 2600 spojkou) mezi $2500-3000, coz za nejalych dodatecnych 300 HP neni spatna investice. Pokud miris jeste vice, vymena toho motoru za staveny 4G63 6-bolt (ktery snese pres 1000 HP) by nebyl problem.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od MarauderZ28 »

hlavně tam necpi TDI :o) jinak Taboo opět nezklamal :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Violator
Příspěvky: 216
Registrován: 28 čer 2005 17:28
Bydliště: Praha inteligence : pravděpodobná
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od Violator »

taboo tak nějak sem čekal že tě tady uvidim. díky ..keeno dorazí v noci. to je konečně slovo do pranice
až bude FAJFKA chtít.......tak všem ujedu Obrázek

Uživatelský avatar
BART158
Příspěvky: 55
Registrován: 02 lis 2005 16:59
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od BART158 »

Tak takhle bych si to představoval taky.... ale keenova peněženka už asi míň... A když k tomu udělá adekvátní podvozek a brzdy... Mně se ta varisnta s 1,8 T od VW docela zamlouvá. Je to "levné", dostupné díly a zbyde na ostatní. Je to ale trochu jinej směr.
:driver:

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od MarauderZ28 »

narvat jinej motor do auta kam nepatří rozhodně nebude žádná prdel a ve výsledku klidně vyjde dráž jako varianta od Taboo
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
BART158
Příspěvky: 55
Registrován: 02 lis 2005 16:59
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od BART158 »

Technicky to složité není. Ale souhlasím, že u nějkterých kombinací to může stát v konečném důsledku hodně peněz. Dráž to vyjde asi těžko, ale při přepočtu výkon/cena se mi návrh mr. taboo docela zamlouvá.
:driver:

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Jj, Taboovy zkusenosti se nezaprou... 8) Pokud to tak je, tak bych se priklanel k ponechani puvodniho motoru a sehnani komponentu z Mitsu tak, jak uz bylo napsano.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od Taboo »

BART158 píše:Mně se ta varisnta s 1,8 T od VW docela zamlouvá. Je to "levné", dostupné díly a zbyde na ostatní.
To by ani zdaleka nebylo tak levne a ani jednoduche vzhledem k mnozstvi fabrikace. Pokud to prijde na engine swap, clovek by mohl pouzit 1.8L turbo motor z Mitsu Colt anebo si nechat primo poslat (pres street.racera) JDM 4G63T (nejlepe RS verzi, ktera prisla s 16G turbem, 510 cc injectory a i lehcim setrvacnikem), ktere tam spadnou bez jakychkoliv uprav uchytu motoru a prevodovky. Pokud by nekdo pouzil ten 6-bolt 4G63 + F5M33 (FWD turbo) prevodovku, tak ma do budoucna skvely zaklad pro 450 HP bez jakychkoliv dodatecnych nutnych uprav vnitrnosti motoru. I s tim tovarnim 16G turbem a 510cc injectory te RS verze tady mluvime o 340-350 HP jen za dalsi cenu silnejsiho palivoveho cerpadla, MBC a FMIC (a samozrejme, "nezbytnosti" jako vetsi vyfukove potrubi a silnejsi spojka). Pokud s tim chce nekdo jit jeste dal, z toho 4G63 2.0L se da snadno a levne udelat 2.3L stroker, anebo se muze rovnou pouzit 4G64 blok + 4G63 hlava pro dosazeni 2.4L objemu. Co se tyce dostupnosti dilu - a to nejen tovarnich ale i aftermarket, ta 4G63 platforma ma 20i-letou tradici ve vozech od Australskeho Starionu v 80ych letech pres Mitsu Eclipse v 90ych letech a doslova vsechny roky Mitsu Evo - az do dnesniho Evo IX a cele tuny aftermarket performance dilu jsou velice snadno dostupne nejen v USA ale i v Japan anebo UK.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
keeno
Příspěvky: 8
Registrován: 06 pro 2005 23:58
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od keeno »

No nějakejch 250-300HP by určo bylo super aale na asi moc finančně přepálené...To coupe má v základu asi 140 HP takže si myslím že nějakejch +-200HP by určo nebylo k zahození...Mám zato že jsem v nynějším Tuning Magazínu našel turbo z Eclipse asi za 6 000 což je hodně slušná cena...Sice bylo jetý ale vem to Mikuláš :D .Jen by me jeste zajímalo jak to bude treba až přijdu na technickou a tam zjistej ze je tam Turboš...to asi nebudou moc nadšení ne?Jinak zatím všem díky za rady

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

keeno píše:Mám zato že jsem v nynějším Tuning Magazínu našel turbo z Eclipse asi za 6 000 což je hodně slušná cena...
Turbo Eclipse pouzivaly tri rozdilne turba, z nichz to 14B (z 89-94 modelu s M/T) ma nejvice potencialu. Pokud ovsem chces nove turbo (a ne moc drahe), EVO 16G lze dostat pod $600. Jinak na eBay muzes narazit na ty pouzite 14B za $100-150. I to T25 z 2G Eclipse te dostane nad 200 HP, ale to turbo opravdu nema nejaky velky potencial.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: přidání turba do atmosferického motoru

Příspěvek od MarauderZ28 »

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
keeno
Příspěvky: 8
Registrován: 06 pro 2005 23:58
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od keeno »

[Turbo Eclipse pouzivaly tri rozdilne turba, z nichz to 14B (z 89-94 modelu s M/T) ma nejvice potencialu. Pokud ovsem chces nove turbo (a ne moc drahe), EVO 16G lze dostat pod $600. Jinak na eBay muzes narazit na ty pouzite 14B za $100-150. I to T25 z 2G Eclipse te dostane nad 200 HP, ale to turbo opravdu nema nejaky velky potencial.[/quote]no hlavne cenove dostupné....baj oko tak kolem 10 000 at nove nebo jete...a ktere z tech dvou ..14B nebo 16G je lepší?

Patches
Příspěvky: 1
Registrován: 09 srp 2024 07:50

Re:

Příspěvek od Patches »

Taboo píše:
07 pro 2005 12:36
Ten G4CP 2.0L Hyundai motor je identicky s Mitsu 4G63 motorem, takze dat na nej turbo a vyzdimat z neho 250-300 HP se da za investici mene nez $1000. Jednoduse, pouzij vse, co potrebujes z turbo 4G63 motoru z Mitsu Eclipse/Eagle Talon/Plymouth Laser/Mitsu Galant VR4: 1G intake manifold + TB, 1G turbo vacky, 2G exhaust manifold + 14B (anebo 16G) turbo, 2G O2 housing, 450cc (anebo 510 cc) injectory, 1G intercooler, oil pan, main harness, knock sensor, ECU a MAS. Nejlepe by bylo koupit cely horni trakt motoru. Az na MAS, ostatni sensory jsou stejne a ten blok je uz vybaven zavitem pro knock sensor (takze musis vymenit jen tu main harness a ECU). Ten G4CP by mel mit 9:1 kompresi (ale nektere evropske modely by mohly mit taky 9.5:1), coz by nemelo ale predstavovat vaznejsi problem (my jsme dali turbo na mnoho tech N/A 9:1 4G63). Jen v pripade te 9.5:1 komprese by bylo lepsi vymenit pisty za 2G Mitsu Eclipse 8.5:1 komponenty. Tovarni ojnice toho G4CP motoru snesou pres 400 HP, takze by jsi s tim mohl jit trochu dale (kdyz uz to delas :lol: ) a placnout na to 20G turbo a 550 cc injectory. Pote jen vetsi palivove cerpadlo (Walbro 255), FMIC a SAFC (anebo DSM link). To by te prislo (i s temi pisty a ACT2100 anebo 2600 spojkou) mezi $2500-3000, coz za nejalych dodatecnych 300 HP neni spatna investice. Pokud miris jeste vice, vymena toho motoru za staveny 4G63 6-bolt (ktery snese pres 1000 HP) by nebyl problem.
:wink:
Zdravím, nevím jestli jste tu ještě aktivní, ale chci se zkusit zeptat. Nešel by motor vyměnit za variantu 2.7?

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“