Diamantschwarz liebhaberstück 325i coupe & M-technik 325
Diamantschwarz liebhaberstück 325i coupe & M-technik 325
Aktuální auto, kterému věnuji první a poslední je BMW E30. Tento typ mě osobně absolutně učaroval a těžko bych za něj hledal v podobné cenové kategorii náhradu.
[align=center]Myslím že tento model je v českých podmínkách dost známý a patří k autům, které si nenechají nic líbit. Jezdí zde poměrně velké množství tohoto typu, hlavně díky tomu, že starší vozy už se dají koupit za relativně rozumné peníze. Pravdou také je, že bohužel tyto auta už prošla rukama mnohých a většinou nepečlivých majitelů, takže je u nich častý zubožený stav. Když se ale najde pár maniaků, kteří se o auta starají a kupují jim nové díly, kdykoliv je jen náznak jejich potřeby, tak se z těchto aut dají udělat velmi pěkné exempláře, které se následně odvděčí splněním majitelových přání.
Modelová řada E30 spatřila světlo světa na počátku 80 let a přetrvala lehce přes 10 let. Díky své spolehlivosti, která byla vykoupena vyšší cenou, se prodávaly E30-tky velmi úspěšně po celou dobu své výroby. Do tohoto auta se dala objednat většina luxusní výbavy, kterou tehdejší technika poskytovala – jmenujme například klimatizaci, kožené čalounění v různých barvách, přídavné topení, samosvorný diferenciál, tempovat, airbag, sportovní pakety M-technik a samozřejmě co nejvíce výbavy na elektrický pohon. Všechna tato nadstandardní výbava byla na přání zákazníka, takže je prakticky každé auto individuální.
A teď už k mému miláčkovi Jedná se o 325i rv. 11/86 v barvě Diamantschwarz a je to verze bez katalyzátoru, což značí mírně odlišnou techniku motoru – hlavně jiné písty díky kterým má motor vyšší kompresi (i když na dnešní dobu pouze 9,7:1) oproti verzi s katalyzátorem. Taktéž mám ulehčenou práci s výfukovým potrubím, které díky tomu nemusím nijak zvlášť upravovat.
Koupeno teprve 18.10.2004 jako náhrada za předchozí modrou 325tku. Auto bylo podrobeno drobnému tuzingu, který už jsem ve většině případů odstranil. Auto je v ČR od roku 1993, kdy bylo dovezeno z Německa. Je celkově ve velmi zachovalém stavu hlavně co se týká rzi a celkové nezvyklé zachovalosti. Je vybaveno sportovním podvozkem Koni (nyní s zadními tlumiči Bilstein) a má ztmavená zadní skla. Sportovní zvuk dodal koncový tlumič výfuku neznámého původu. Nadstandardní výbavu tohoto auta tvoří centrál na dálku kombinovaný s alarmem, el. okna, a el. nastavitelná zrcátka, manuální šíbr, servo a ABS.
Výkon: 126kW/171 koní při 5800 ot./min; maximální rychlost: 220 km/h; zrychlení z 0-100 za 8s . Tyto výkony poskytuje osvědčený šestiválec M20B25 se zdvihovým objemem 2494 ccm a 12ventilovou technikou, který tvoří vrcholnou nabídku pro E30, pokud nepočítám závodní verzi M3.
Zvenku se auto tváří poměrně civilně a na tom nechci ani nic měnit – pouze ráfky 7x15 od úpravce Hartge, decentní snížení o 40mm a ztmavená zadní okna signalizují odklon od sériové podoby.
Nyní přes zimu pracuji na výměně běžných spotřebních komponentů, jelikož auto relativně dlouho nejezdilo, takže už byl pro jistotu vyměněn rozvodový řemen, svíčky, kapaliny a spousty dalších drobností z řad originálních dílů BMW. Dále se chystám hlavně na kompletní brzdy (kotouče, destičky a pakny) většinou z dílů Ate a Ferodo. Jelikož je auto vybaveno na obou nápravách kotoučovými brzdami a ABS, tak není nutné pro mé potřeby měnit za lepší než originální komponenty.
Toto auto je pro mě hezkým koníčkem (na denní ježdění mám naštěstí jiného dělníka-Fabii) a chtěl bych ho zachovat v co nejoriginálnějším stavu, jelikož takto staré a zachovalé auto si to dle mého názoru zaslouží.[/align]
Minulá E30 je pro oko tunerovo více nápadná, tak jí zde zmíním taktéž. Samo sebou 325ka, ale verze M-technik s pár vylepšeními oproti standardu – komplet černý interiér, optický kit spoilerů a podvozek.
Já jsem ještě přidal 9x16 ráfky Azev A sport, bi-xenonové světlomety a zatmavené okna. Auto mělo taktéž otevřený sportovní výfuk značky Bosima, který mu dodával pořádně naštvaný zvuk, ale ještě nebyl nepříjemný na delších cestách. Nemohl chybět ani samosvorný diferenciál, který dodává lepší ovladatelnost při projíždění zatáček bokem napřed. Motor byl standardní bez úprav, jelikož to celkem stačilo. Byl podroben pouze drobné designové změně patrné z obrázků.
Na tomto autě jsem taktéž zkoušel efekt používání sportovního filtru, ale efekt byl minimálně znatelný i přesto, že jsem jednu dobu přiváděl čerstvý vzduch i náporově, tak sem se nakonec vrátil k osvědčenému originálnímu řešení.
Kompletní aktualizované popisy těchto mých aut jsou k nalezení na adrese http://bmw.zpevak.net
Rozumnému tuningu zdar přeje
DC
Naposledy upravil(a) milosh dne 02 bře 2005 21:06, celkem upraveno 2 x.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
me se libi oba potlesk
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
Budu opakovat už několik členů, ale ten modrej je fakt hezčí a má hezčí kola
||| PRODEJ & VÝKUP ALU KOL, PNEU a PLECHOVÝCH DISKŮ ||| DENNĚ AKTUALIZOVÁNO !
http://WWW.ALUBAZAR.CZ *** tel/sms/mms : 604 533 997
http://WWW.ALUBAZAR.CZ *** tel/sms/mms : 604 533 997
Tak tak, kolik já už jsem nasral majitelů nových luxusních vozů svým šrotem z devadesátýho rokuDC píše:jj z pohledu tunera určitě, ale mým momentálním cílem už to nejní . mnohem víc se mi líbí, když jedu takovou "starou černou plechovkou" ale dokážu s ní pozlobit pjeknejch pár novejch autvomy píše:Budu opakovat už několik členů, ale ten modrej je fakt hezčí a má hezčí kola
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
už jsem to tady někde psal:PJ píše:DC: a co tak stojí ta pasta a jak dlouho vydrží, koupit asi pude v nějakym baumaxu nebo podobnym typu obchodu
Pragochema
Uhříněves - Přátelství 550
cena 200 Kč za kilo - spotřeba je poměrně malá - já spotřeboval tak 50-100 gramů
potom to chce taky filcový a látkový kotouče - ideálně na flexu, v horším případě na vrtačku
Shark Racing team