The Legendary Drift Icon - Nissan 200sx RS13
The Legendary Drift Icon - Nissan 200sx RS13
Nissan 200SX S13 je auto za dnes již vcelku přijatelné peníze, se kterým si užijete díky jeho výkonu a jízdním vlastnostem opravdu hodně legrace.
[align=center]Typ 200SX S13 se vyráběl v letech 1988 – 1994 jako Silvia coupé a 200SX hatchback a byl poháněn výhradně motorem 1.8 o výkonu 124kW přenášených na zadní kola. Vůz s tímto motorem uháněl z nuly na 100km/h během 6,7 sekund a dech mu došel až na hranici 220 km/h. V roce 1991 byl proveden facelift - byl pozměněn přední nárazník, kola dostala nový design, vpředu se montovaly větší brzdové kotouče a pozměněny byly také přední sedačky.
Bez diskuse je 200SX vynikající auto na úpravy. Má extrémně odolný litinový blok a jako většině turbomotorů se mu snadno přidá nějaký ten koník. Nový výfuk bez katu z 3" trubky přidá okolo 8-13% a více výkonu, upravené sání, ať už předělaný airbox nebo hříbek přidá dalších 3-5%. Před zvýšením plnícího tlaku je doporučováno instalovat nějaký vylepšený intercooler - ideálně do předního nárazníku, kam se vejde opravdu velký radiátor. S těmito úpravami je možné zvednout plnící tlak na 1 až 1,2baru což přidá dalších 10-20% výkonu. To si zase většinou vyžádá použití výkonější palivové pumpy a přeprogramování dat v ŘJ, aby se do motoru dostalo dostatečné množství paliva
O tomto voze si dnes povíme trochu víc. Martin je majitelem modelu z roku 1989 a jeho vlastníkem je od března roku 2003. Po koupi dostalo auto na uvítanou 18“ kola Alessio Arizona a přísun čerstvého vzduchu k motoru byl oživen vzduchovým filtrem od firmy Eufab. Martin s autem chvíli jezdil, než ho potkala na letišti v Chřásťanech nepříjemná nehoda s motocyklem. Ale proto, že všechno zlé je pro něco dobré, náprava škody přinesla majiteli i mnoho nových zkušeností s technikou a konstrukcí celého vozu, kdy po zakoupení nové karoserie začal stavět celé auto znovu. Protože se Martin soustředí hlavně na zlepšování výkonu a jízdních vlastností vozu, nejvíce úprav najdeme právě v motorovém prostoru a na podvozku. Auto bylo díky kombinaci sportovních tlumičů Koni a pružin H&R sníženo o 40mm blíže k zemi což se příznivě projevilo na jízdních vlastnostech vozu. K nim přispěla i dvojice rozpěr mezi tlumiče, jedna se nachází v motorovém prostoru a druhá v kufru, obě jsou shodně od firmy Megan Racing a mají svůj podíl na výrazném snížení kroucení karoserie v zatáčkách. Auto v dnešní době brázdí silnice na kolech Alluet o rozměrech 7x16 palců, obutých na přední nápravě do pneumatik o šířce 205mm a 225mm na zadní nápravě.
Přeplňovaný motor 1.8 dosahuje už v sérii docela slušným výkonem, v našem případě byl však jeho výkon ještě poněkud popohnán. O lepší spalování směsi ve válcích se starají svíčky Denso Iridium, motor lépe dýchá díky již zmiňovanému filtru Eufab. Dalším neméně důležitým doplňkem v motoru je blow off ventil od firmy Bidrin, jedná se o variantu MkIV. Pod vozem najdeme nerezové výfukové potrubí domácí výroby o průměru 55mm, zakončené koncovým tlumičem FK automotive. Původní mezichladič stlačeného vzduchu byl nahrazen větším modelem z Avie a sestaven za pomoci nerezových trubek a hadic od firmy Samco. Poslední věcí kterou bych měl zmínit je ta, že motor si lebedí v olejové lázni Castrol Formula RS.
Po nahlédnutí do interiéru si můžeme všimnout hned trojice budíků. Informují nás o tlaku turbodmychadla, tlaku oleje a o teplotě oleje. Všechny tyto budíky s bílým podkladem dodala firma Autostyle. Sériový volant byl nahrazen výrobkem firmy Victor,přesněji typem F1, jeho průměr činí 30cm. Nahrazená byla i původní hlavice řadící páky, na její místo se nastěhovala řadička značky Bidrin. V zájmu snížení hmotnosti byla odebrána klimatizace a o hudbu ve voze se stará autorádio Panasonic CQ DFX777. Interiér ještě není ve finální podobě, auto je vlastně stále ve výstavbě a prioritu mají hlavně výkonové parametry vozu. Jako další změny Martin do budoucna plánuje výměnu stávajících předních světel za xenonové výbojky a nová kola značky Borbet.
Na exteriéru auta najdeme jen velice drobné kosmetické změny jedná se o zavařenou anténu, stěrač a ostřikovač zadního okna. Kdysi bylo na zádi vozu i karbonové křídlo TCC.
Martinův Nissan má najeto zatím 177000 Km, přičemž motor pouhých 84000 Km, přejme mu tedy hodně dalších kilometrů bez nehod a mnoho zdařilých tuningových úprav.
Tuto recenzi napsal pro Martina 534 naš VIP člen Laconi, a myslím, že se mu tento článek dost povedl, co říkáte?
[/align]
Naposledy upravil(a) milosh dne 28 dub 2005 08:13, celkem upraveno 3 x.
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mala poznamka, v JPN se do toho montovali i SR20DE popr. SR20DET, v USA i KA24DE..
Jinak Laconi,
Jinak Laconi,
Naposledy upravil(a) street.racer dne 21 úno 2005 01:20, celkem upraveno 1 x.
Jinak musim říct, že se to Laconimu povedlo, kdo by to do něj řek, hlavně že pořád mlžil že neumí psát články, tak jsem to na stránku musel psát já....odteď má utrum
A abych se taky vyjádřil k autu....tyhle tradiční sporťáky se mi líběji, onoho času jich produkovala každý japonská automobilka hromady a to myslim bylo jedno z nejelšpích období vůbec, generace co nastoupila po nich už mě nějak neoslňuje, jde spíš o komerci než o pohodovou káru....
A abych se taky vyjádřil k autu....tyhle tradiční sporťáky se mi líběji, onoho času jich produkovala každý japonská automobilka hromady a to myslim bylo jedno z nejelšpích období vůbec, generace co nastoupila po nich už mě nějak neoslňuje, jde spíš o komerci než o pohodovou káru....
VW Vento 1.9 TD
VW Passat 1.9 TDi
VW Passat 1.9 TDi
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 16 zář 2004 15:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
fakt pekny auto, zacinas spravne, motor prevodovka
jinak Laconi
jinak Laconi
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 16 zář 2004 15:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
víš ono je to trochu složitější, s toudle kastlí se dělala spousta aut s různejma názvama - silvia, 180sx, 200sx a 240sx a kdyby se měl dělat článek o historii a výbavě všech tědlech modelů, tak by to bylo tak přez 3 stránkygeorg píše:Do Nissanu Silivia byl 1,8i Turbo, ale dával i motor 2,0i 16V 150PS.
Já jen, že ve článku je napsáno že se dávali výhradně 1,8i T.
a do 200sx rs13 se opravdu dával jen ca18det
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 16 zář 2004 15:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 16 zář 2004 15:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: