Vse k upravam motoru, vyfuky, turba, intercoolery atd.

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

NTI: no nevim jak ty ale na váze bejvá šroub kterej určuje kolik tam má jít vzduchu když máš volnoběh a ten by podle mě stačilo trochu povolit
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

PJ: ja mam volnobezny ventyl ktery ovlada RJ ;)
Spis slo o to jak se to dela s tim regulatorem tlaku paliva ;) ... pokud by mi slo pouze pridani vice vzduchu pri volnobehu tak muzu napr zvetsit prumer volnobezneho ventylu ;)

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

NTI píše:Zajimalo by me zda pri pouziti "intake plenum" ma vyznam jestli pouziju "quad throttle bodies" a nebo jetli dam throttle body na vstup "intake plenum" hned za filtr, je v tom nejaky rozdil?

Pak me zajma jak daleko umistit vstrikovace? V serii jsou umisteny praktycky ned u hlavy valcu.
NTI píše:Dal me zajima kdyz do sani privedu nejaky nemereny vzduch a umerne tomu zvysim tlak paliva, jak je to pri volnobeznych otackach? ... volnobezne otacky mam fegulovany volnobeznym ventilem (vzduch) ale regulator tlaku paliva ma porad nastaveny vissi tlak => prilis bohata smes :(

jak se toto resi?

Jeste by me zajimal jakym zpusobem urcit optymalni delku sani, mate nejakou metodu? ... stacilo by treba merit pomoci MAF senzoru mnozstvy vzduchu v konkretnich otackach v zavyslosti na delce sani? Takze dejme tomu pri 6000ot/min namerim s delsim sanim mene vzduchu a s kratsim vice vzduchu ... ja ma uvaha spravna?
Nikdo mi neporadi ?? :o)

Uživatelský avatar
peugeot_405_extreme
Příspěvky: 29
Registrován: 22 úno 2005 15:36
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peugeot_405_extreme »

Zdravim vsechny pritomne lidicky! Mel bych docela zajimavej dotaz, tedy alespon pro me. Zajimalo by me jak se bude chovat, pripadne jestli je to mozne a jestli vydrzi atmosferyckej motor 1,9i u peogeota 405 (prosim nesmejte se, snazim se z tohodle kdysi oblibeneho auta vytvorit nejakou fajn zbran) instalaci kompresoru, jelikož předpokladam, že o instalaci turba nemuže byt vubec řeč. Pripadne jaky komporesor by byl nej.. a proste vse co vas k tomuhle napadne. Snad me potesite kdyz mi odpovite.. stacilo by mi kdyby ten motor vydrze pul roku rok, pak chci instalovat dvoulitrovy agregat ze 405 4x4 s turbem. ale pro radost, bych zkusil, co vyzdimu z tohodle motoru. Dekuji vsem co poradi. at zije extremni tuning :alien:
:alien: ET4EVER :alien:

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Uz tu byla diskuze o tom zda na NA motor kompresor nebo turbo, jestli se nepletu tak vychazelo spis lip turbo ... ale pokud jde o preplnovani jako takove tak upravy na motoru jsou stejne
Pokud mas moznost sehnat jiz ted ten motor s turbem tak bych ho sehnal, vyjde te to financen lip nez shanet veci na upravu NA motoru na preplnovany a potom stejne sezenes ten preplnovany motor ;)

Musis snizit kompresi, zpusobu je vic, bud kovane pisty s nizsi kompresi a nebo treba dekompresni podlozku pod hlavu, pak motor manegment nejlip z te trubo verze, cidla z turbo motoru, nejaky IC, zlepseni "dychani motoru", nejake to turbo/kompresor jine sani, jine svody (turbo), jine vstrikovace ... a to jeste nemusi byt vse ;)

Nikdy jsem NA motor na preplnovany nestavel, ale zajimal jsem se o to a tohle jsem se dozvedel na ruznych webech lidi zo NA motor predelavali na turbo (konekretne ZETEC od forda) ale obecne lze rict ze potrebuje vise jmenovane :o)

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

peugeot: myslimsi ze to je nesmysl a je to ztrata casu i penez, dostupnej kompresor je z mercedesu radsi dej poradne dohromady to Mi16

NTI: timhle se zabyval lander na swiftu

Uživatelský avatar
peugeot_405_extreme
Příspěvky: 29
Registrován: 22 úno 2005 15:36
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peugeot_405_extreme »

NO jasne mno neco na tom je.. ale problem je v tom, ze agregat s turbem je docela tezko k sehnani a nevim jak dlouho to bude trvat a pak ja bych si to docela rad vyzkousel poskladat a vyladit.. fakt me to bavi.. a nijak extreme rozdilny to nebude tak me to proste jenom tak zajima.. sem se tak poptaval, tak padla i cena, jako ze se necha sehnat zrepasovanej kompresor kolem 15 tacu... mimochodem kdyz ten motor dozenu, tak pod 30 mi ho nikdo neda.. nemluve o ostatnich vecech.. to musim vsechno poschanet a naplanovat. zatim bych chtel vyzkouset neco takovedleho.. ale samozrejme na kazdem z techto prispevku je velke procento pravdy. Zatim dekuji za vase prispevky a tesim se na dalsi :alien:
:alien: ET4EVER :alien:

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Myslim ze se schanenim tech komponet budes mi taky problemy ... ty komponety co musis vymenit pochazi z preplnovane verze motoru ;) ... ale pokud se chces dat touto cestou tak proc ne ... drzim palce :lol:

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Ono asi je naozaj jednoduchsie rovno zhanat ten turbomotor nez to prestavovat. Podla vsetkeho to bude chciet vymenit vsetky vnutornosti. A myslim ze aj tak tam je velka sanca, ze koli nejakej blbosti zadres motor, prepalis piesty....
Ale ak do toho pojdes tak drzim palce....

Uživatelský avatar
peugeot_405_extreme
Příspěvky: 29
Registrován: 22 úno 2005 15:36
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peugeot_405_extreme »

SAkra lidi.. ja vim že mate pravdu.. ale stejně bych to chtěl vyzkoušet. Spíš bych rad četl příspěvek kde mi nekdo řekne jakou ma tenhle motor šanci vydržet ze seriovýma vnitřnostma co ma teď napojkení turba nebo kompresoru. :alien:
:alien: ET4EVER :alien:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

hoď tam svody s turbem,udělej přívod a odtok oleje udělej vejfuk a pak tam pouštěj tlak max 0,4 a uvidíš co se bude dít a nic jinýho neupravuj no a pak si už můžeš začít hrát....Pokud tě životnost motoru nezajímá,tak máš volnou cestu ke zničení..... :lol:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Rekl bych se do kolik vydrzi zalezi od toho kolik tam budes tlacit :o)
Zjisti si co vsechno je jine v tom tvem motoru oproti tomu turbo motoru, v idealnim pripade pokud ten turbo motor vychazi z toho tveho NA motoru tak by mohl pri patricnem snizeni komprese (pisty) vydrzev to stejne, pokud mas treba klikovku a ojnice stejne s tim turbo motorem ;)

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Taky zalezi kolik chces mit plnici tlak....Myslim ze N/A motory snesou kolem 0,5bar jen s miniaturnimi zasahy do motoru :wink:

Uživatelský avatar
peugeot_405_extreme
Příspěvky: 29
Registrován: 22 úno 2005 15:36
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peugeot_405_extreme »

A tak tohle uz zacina bejt zajimavesi pro muj zajem, dekuji zati za vsechny prispevky.. konecne slysim, ze je to relativne mozne. :alien:
Ať žije extremni tuning :alien:
:alien: ET4EVER :alien:

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Kazdopadne to neni levna investice.....Nas vysla s kamaradem prestavba N/A na +-50tkc a to plnime pouze 0,9bar!!!
Ono se to nezda ale ty ceny az moc radi lezou nahoru....

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Jeste sem zapomel dodat at si stahnes program "Turbo Calc", je to velice uzitecna utilita 8)

Uživatelský avatar
peugeot_405_extreme
Příspěvky: 29
Registrován: 22 úno 2005 15:36
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peugeot_405_extreme »

To LObo a co ste dělali za motor..?
:alien: ET4EVER :alien:

Uživatelský avatar
petis
Příspěvky: 61
Registrován: 19 pro 2004 09:39
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petis »

Už jsem to psal několikrát, a asi to napíšu znova:-)). Bouchnout na N/A motor turbo není nic složitýho, řekl bych že je to to nejjednoduší z cele instalace. Složitější je naučit ECU, aby to všechno makalo tak jak má. Ale nic není nemožné:-))

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Petis>presne tak, to je jeden z nejvetsich problemu..

Peugot> 2x Mazda 323f 1.8 16v, v zakladu 115koni...Tedkon kolem 170, ale neni jeste vse doladeno...

Uživatelský avatar
peugeot_405_extreme
Příspěvky: 29
Registrován: 22 úno 2005 15:36
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peugeot_405_extreme »

:alien:
:alien: ET4EVER :alien:

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Lobo: mam NA 1.8i 16V (ford ZETEC) v zakaladu 130HP nevym jestli za tak "maly" prachy, ale dostanu z toho 170HP stale v NA 8) ... nejvetsi problem je ale motor managment :o)
Co jste na tom motoru menili ??

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

NTI píše:Lobo: mam NA 1.8i 16V (ford ZETEC) v zakaladu 130HP nevym jestli za tak "maly" prachy, ale dostanu z toho 170HP stale v NA 8) ... nejvetsi problem je ale motor managment :o)
Co jste na tom motoru menili ??

To je sice pekny ze z toho dostanes 170koni ale pak kdyz budes chtit vetsi vykon uz bude o dost drazsi...Tady pak staci zvednout jen plnici tlak,par mensich uprav a je to, ale to urcite vis :D

Uprav je na jedny docela dost, z hlavnich bych jmenoval kovany pisty,tvrdsi pruziny,uprava ventilu, sani prestavily, vetsi palivovy trysky atd.....
Az bude vic casu tak se to znova rozebere a udela se poradne motor, chcem plnit kolem 1,6bar aby to trosku jelo :D

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

No tak koukam ze to mas pripraveno ;) ... takze ted uz jenom budes zvedat plnici tlak a cekat co se ti pos... :o)

Jasne ze preplnovani je velice efektyvni zvedani vykonu :lol:, ale aby jsi potom nezacal mit problem s klikovkou, ojnicemi, prevodovkou a polosami :o) ... prece jen ty z NA motoru nevydrzi asi takovou zatez ... ovsem pokud ten motor mas jako "pokusneho kralika" tak se na tom dost naucis 8)

Atmosferickou cestu volim mimo jine z duvodu sprinu ;) ... s motorem 1.8/2.0 v turbo to s prestavenym NA motorem nebudes mit zrovna jednoduche :) ... s dobre vyladenou atmosferou uz je to o necem jinem ...

Samozrejme ta prestavba je zajimava uz jen v tom ze to dokazes :o) a taky jako zaklad pro pozdejsi zadeni toho "original" turbo motoru :lol: 8)

Abych nezapomel ... brzdi ti to ?? :o)

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Jojo, no ale doufam ze se mi podari prave predejit tomu aby se neco pos*alo :wink:
Vidis na sprinty sem vubec nevzpomel, no doufam ze to dojde do takovyho stadia kdy snad nebude problem konkurovat s N/A prestavbou v kategorii 1.8T tem na hornich prickach :lol:

Brzdy byly na prvnim miste v seznamu,jsou tam "pouze" 300vky a vzadu 296tky,pak prevodovka a pak ten zbytek :D

Kdyz to schrnu,tak ze zacatku sem se dost bal, ale po precteni nekolika uzitecnejch vecech a rad od ruznych kamaradu(diky Taboo), to zas takovej problem neni 8) :wink:

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Prevodovku jsi tam dal nejakou "kompatybilni" a nebo jsi tam nabastlil z neceho jineho?? ... pokud to nebylo z tveho modelu tak jak jsi upravil poloosy? ...
No motor ac preplnovany nebo ne je porad motor, zakladni princip fungovani je stejny akorad u toho preplnovaneho mas par veci navic :lol: ...
napr 1.6 turbo CVH od fordu vychazi z NA verze 1.6 CVH :o) ... do focusu RS dali taky "upraveny" NA ZETEC 2.0 (treti generace)

Zajimalo by me jestli se spis vyrabeji primo preplnovane motory a nebo se jde cestou prepracovani NA motoru :o)

mimochodem musim Taboo take podekovat, jeho prispevky jsou jedine prinosem 8) , jen skoda ze do tohoto vlakna jiz delsi dobu nezavital :(

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Nene,prevodovka je nove prestavena,jsou tam pevnejsi komponenty..
Bohuzel mazda delala jen GTR a GTX, to byly turbo verze ktery se uz ale par let nedelaj a sehnat takovej motor treba na GTR je docela fuska.
Vetsinou se dela swap motoru GTR nebo GTX do tehle modelu, je to mozna min narocny a vykon leckdy lepsi, ale zase to neni ono.Takhle se aspon necemu priucis :wink:

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Krosmen píše:hoď tam svody s turbem,udělej přívod a odtok oleje udělej vejfuk a pak tam pouštěj tlak max 0,4 a uvidíš co se bude dít a nic jinýho neupravuj no a pak si už můžeš začít hrát....Pokud tě životnost motoru nezajímá,tak máš volnou cestu ke zničení..... :lol:
hehehe bez inych zasahov?
seriova kompresia, nezmenena ECU, vstrekovace? hehe to by ma zaujimalo ci skorej roztopi piesty, alebo ventily...
a este odpojit lambdu, aby to islo rychlejsie.... :?: :wink: :lol:
typujem motoru minutu zivota :wink:

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

NA motory a jejich motor managment pracuje s podtlakem v sani kdezto u preplnovanych motoru je v sani pretlak!! ... ;) ... krosmen to jsi trosku ustrelil :o)
a jak rika JonnY kdyz tam davas vic vzduchu musis tam narvat i vic paliva -> min vetsi vstrikovace nebo vetsi tlak paliva a to jeste aby to zvladala uridit jednotka ;)

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Ja myslim ze Krosmen to myslel vseobecne a ve zkratce, je jasny ze kdyby to bylo az tak jednoduchy tak to ma kazdej :lol:

Uživatelský avatar
peugeot_405_extreme
Příspěvky: 29
Registrován: 22 úno 2005 15:36
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peugeot_405_extreme »

NU koukaM, diksuse se rozjela, chtelo by to udelat nejaky vytah, kez by mi treba taboo udelal nejaky slohovy cviceni :-) MImochodem lidi, nemohl by mi nekdo poradit, kdyz mam ted ten motor slozenej, jak ho spravne roztocit.:?? Byl dva mesice bez oleje a bez naplni, tak aby se hned po otoceni klickem nepridrel nebo tak neco.. prosim prosim :alien:
:alien: ET4EVER :alien:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“