Práce na supřičce pokračuje
Moderátor: Zemi
Práce na supřičce pokračuje
Takže koukám že to v "Japoncích" mocnežije, Supraforum je co se týče MK3 mrtvé, tak jsme se rozhodl založit tenhle threat.
Supru dělám poprvé, manuál jsme do začátku neměl, dnes is ho teprve nesu domu.
Day 0
Do začátku hodím foto v původním stavu :
Day 1 :
O víkednu jsem Krysulce maloval baráček, takže zase tolik času nebylo, ale přeci jen jsem začal. Absence manuálu pro začátek nevadila, v dalších krocích již bude přítomen.
Omlouvám se za menší množství foteček, po čtvrtečním exempore na pláži v Oostende jsme měl vypnutej blesk a než jsme si toho všiml byla polovin apráce za mnou, takže ze začátku moc snímku neuvidíte.
Zvednutá kapota moc místa neposkytovala, proto jsem začal jejím odstraněním, ke keterému bystejně muselo dojít, kvuli použití jeřábu na vyjmutí motoru.
Práci jsem začal odpojením agregátů - alternátoru, serva, vyjmutím vzduchových přívodu, první části sání a výfukových svodů. Pro jistotu jsem po předešlých zkušenostech vyjmul i chladič, přeci jen místa je v motorovém prostoru poskrovnu.
Servo jsme nechal jen odpojené, vyset na hadicích, ale ty jsou zpuchřelé, takže do budoucna budu jistě potřebovat jiné. Servo zatím zustalo v motorovém prostoru jen na straně.
Finále - motor visí jen na silentblokách a převodovce.
No nakonec jeden menší pohled na moji garáž.
Závěrem jen říkám že sice jsme již pár motoru dělal ( 3 ) ale nejsem nijak extra zkušený, nebo dokonce vyučený mechanik, takže uvítám komentáře a rady od kohokoliv zkušeného k mému postupu.
Autí dávám do kupy ve volném čase, kterého moc není, takže většinou se k němu dostanu tak na 3-4 hodky o víkendu - nic nechci uspěchat času mám dost.
Ted několik otázek :
1) Na obrázku s vyjmutými díly je vidět těsnění svodů - je fouklé na 1 a 2 válci, budu ho měnit ( stejně bych ho dával nové ) - dá se z toho něco vyvozovat, nebo je to jen vadné těsnění??
2) Potrubí sání je zevnitř ( za klapkama ) zanesené od oleje, znamená to nněco špatného, na co bych si měl dát pozor? ( třeba že ventily nedovýraly a část směsi šla do svodů zpět nebo co ?? )
Předem díky za přízpěvky, které mi pomohou dát Supřičku dohromady.
Příště bude obrázků více
Supru dělám poprvé, manuál jsme do začátku neměl, dnes is ho teprve nesu domu.
Day 0
Do začátku hodím foto v původním stavu :
Day 1 :
O víkednu jsem Krysulce maloval baráček, takže zase tolik času nebylo, ale přeci jen jsem začal. Absence manuálu pro začátek nevadila, v dalších krocích již bude přítomen.
Omlouvám se za menší množství foteček, po čtvrtečním exempore na pláži v Oostende jsme měl vypnutej blesk a než jsme si toho všiml byla polovin apráce za mnou, takže ze začátku moc snímku neuvidíte.
Zvednutá kapota moc místa neposkytovala, proto jsem začal jejím odstraněním, ke keterému bystejně muselo dojít, kvuli použití jeřábu na vyjmutí motoru.
Práci jsem začal odpojením agregátů - alternátoru, serva, vyjmutím vzduchových přívodu, první části sání a výfukových svodů. Pro jistotu jsem po předešlých zkušenostech vyjmul i chladič, přeci jen místa je v motorovém prostoru poskrovnu.
Servo jsme nechal jen odpojené, vyset na hadicích, ale ty jsou zpuchřelé, takže do budoucna budu jistě potřebovat jiné. Servo zatím zustalo v motorovém prostoru jen na straně.
Finále - motor visí jen na silentblokách a převodovce.
No nakonec jeden menší pohled na moji garáž.
Závěrem jen říkám že sice jsme již pár motoru dělal ( 3 ) ale nejsem nijak extra zkušený, nebo dokonce vyučený mechanik, takže uvítám komentáře a rady od kohokoliv zkušeného k mému postupu.
Autí dávám do kupy ve volném čase, kterého moc není, takže většinou se k němu dostanu tak na 3-4 hodky o víkendu - nic nechci uspěchat času mám dost.
Ted několik otázek :
1) Na obrázku s vyjmutými díly je vidět těsnění svodů - je fouklé na 1 a 2 válci, budu ho měnit ( stejně bych ho dával nové ) - dá se z toho něco vyvozovat, nebo je to jen vadné těsnění??
2) Potrubí sání je zevnitř ( za klapkama ) zanesené od oleje, znamená to nněco špatného, na co bych si měl dát pozor? ( třeba že ventily nedovýraly a část směsi šla do svodů zpět nebo co ?? )
Předem díky za přízpěvky, které mi pomohou dát Supřičku dohromady.
Příště bude obrázků více
Naposledy upravil(a) Idaho dne 20 úno 2006 09:19, celkem upraveno 2 x.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
o udělal jsem již GO na dvou motorech F22B5 ( Acco coupé, 2.2 SOHC ) a jednom A20 A4 - muj project.. takže také moc zkušenostnemám dal jsem to sem jen pro info, pokud by měl někdo zájem pokecat a občas poradit..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Idaho: Jojo 7M maji problemy s ulozenim kliky.... Celkove ten 7Mkovej motor je takovej pokusnej kralik Toyoty na kterem se ucili delat motory takze 7M neni zrovna spolehlivy motor.
Kazodpadne s tim tesnenim bych si vubec nelamal hlavu, tesneni casem odchazi... kor u takhle stareho motoru. Asi jsem Ti zrovna moc neporadil, ale drzim Ti palce. Kdyz budes mit nejaky problemy tak se zeptej kluku na www.mkiv.cz, napr. Suprista uz skladal (v pokoji ) 2 motory 7M, takze by Ti mohl prozradit par figlu
Kazodpadne s tim tesnenim bych si vubec nelamal hlavu, tesneni casem odchazi... kor u takhle stareho motoru. Asi jsem Ti zrovna moc neporadil, ale drzim Ti palce. Kdyz budes mit nejaky problemy tak se zeptej kluku na www.mkiv.cz, napr. Suprista uz skladal (v pokoji ) 2 motory 7M, takze by Ti mohl prozradit par figlu
street.. díky supristovi jsem psal už minulý týden, nějak nereaguje :o( tak asibudu skládat na kolelně sám.. nevadí mi že odešlo, spíš jestli to profukování se nemohlo podepsat na něčem jiném..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
skejt zatímnevím, ale každopádně 100pro výbrus.. pochybuji že bude tak uplně zničená, každopádně už to asi nebude na origo uložení ale druhovýrobu..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ještě dotaz přímo na tebe.. bloky sjou shodné s turbo i nonturbo, al eslyšel jsme že nonturbo odcházejí méně - mylsíš že je to způsobeo vyšší m výkon u turba? na kolik by zhruba vyšla nová klika přes tebe, byl bys schopen sehnat z JAP ??street.racer píše:Idaho: Jojo 7M maji problemy s ulozenim kliky.... Celkove ten 7Mkovej motor je takovej pokusnej kralik Toyoty na kterem se ucili delat motory takze 7M neni zrovna spolehlivy motor.
Kazodpadne s tim tesnenim bych si vubec nelamal hlavu, tesneni casem odchazi... kor u takhle stareho motoru. Asi jsem Ti zrovna moc neporadil, ale drzim Ti palce. Kdyz budes mit nejaky problemy tak se zeptej kluku na www.mkiv.cz, napr. Suprista uz skladal (v pokoji ) 2 motory 7M, takze by Ti mohl prozradit par figlu
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
To zasrany sani je pricinou odvetrani vika ne? No a to s tim tesnenim vypada jakoby byly volny srouby/matky kolem 1./2. valce... Pak to ty plyny takhle ofouknou... Me napadlo ze by ty svody mohly bejt zkrouceny tak je zkontroluj...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Zemi thanx za doporučení, zkontroluju, al evypadá to na volné štefty..
To all, nestíhám časově tak k supřičce přijdu v týdnu tak na hodku, dvě a zase letím dál. Včera sjme ale už pořídil fotáček ( viz pokec - doporučte fotoaparát ) takže už nebudu vázán pracovním.
Jinak práce postoupili, už s emi po dvou dnech ( tj cca 3 hodinách práce) podařilo rozpojit výfukové potrubí a vyjmout výfuk i svody ( šrouby byly tak zarelzé že byly tři dny naloženy ve WDéčku - BTW - nevíte o něčem lepším na zarezlé šrouby?? - ted mám problém rozpojit střední část kardanu, aby s emohla odpojit převodovka.. kua.. už jsme ohnul dva dlíče ( rukama ) a pořád to nemohu povolit.. nemáte někdo zkušenosti? není to arezlé, jen prostě kua utažené..
Jinak zítra sem hodím fotku toho zpraseného výfuku, uvidíte co dokážou "lidi" udělat...
To all, nestíhám časově tak k supřičce přijdu v týdnu tak na hodku, dvě a zase letím dál. Včera sjme ale už pořídil fotáček ( viz pokec - doporučte fotoaparát ) takže už nebudu vázán pracovním.
Jinak práce postoupili, už s emi po dvou dnech ( tj cca 3 hodinách práce) podařilo rozpojit výfukové potrubí a vyjmout výfuk i svody ( šrouby byly tak zarelzé že byly tři dny naloženy ve WDéčku - BTW - nevíte o něčem lepším na zarezlé šrouby?? - ted mám problém rozpojit střední část kardanu, aby s emohla odpojit převodovka.. kua.. už jsme ohnul dva dlíče ( rukama ) a pořád to nemohu povolit.. nemáte někdo zkušenosti? není to arezlé, jen prostě kua utažené..
Jinak zítra sem hodím fotku toho zpraseného výfuku, uvidíte co dokážou "lidi" udělat...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Nevim jak to tam mas s tim utazenym sroubem, ale jestli to jde pobouchej ho kladivem a kdyz ho striknes WDckem kolem mist kde doseda nic nezkazis... Dobry by bylo nasadit klid (krouzek) a kladivem jako "vycukat"...
Posledni reseni je pak privarit nakej kus zeleza na nej a proste do toho trisknout opet kladivem...
Posledni reseni je pak privarit nakej kus zeleza na nej a proste do toho trisknout opet kladivem...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Jo zei, je tam hrozně málo místa , trhákem s enedostanu a jediná šance je očkocej klíč ( resp. dva proti sobě šroub a matka ) jenže jsme je oba ohnutl... kleat jsme zkoušel, uvidíme, asi se k tomu dostanu zase zítra..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
vzhledem k dostupnosti to vidím spíše šrou uříznout a sehnat jinej ( jsou to vlastně dve desky navzájem poršroubované, jen mi štve to udělat na Osmi šroubechSkejT píše:posledni nouze opatrne odvrtat a vythnout zbytek sroubu
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
super to s ehodí - moc díky mě ted jen sere to řezání šroubu..
postupuju podle dílenksého manuálu a tam je než odpojím převodovku od motoru, že musím odpojit kardanku ( resp. ji uplně vyndat ) je to skutečně nutné, nebo je i jiná cesta kvyndání motoru, respektive odpojení motoru od převodovky..?
Mě to přijde že je tammálo místa a ta kardanka se musí dát pryč aby šlo s převodovkou šoupnout dozadu?, no asi mi nic jiného nezbyde, vždy jsme byl proti hrubému násilí na autě, ale tady mi asi nezbyde než ty šrouby fiknout..
postupuju podle dílenksého manuálu a tam je než odpojím převodovku od motoru, že musím odpojit kardanku ( resp. ji uplně vyndat ) je to skutečně nutné, nebo je i jiná cesta kvyndání motoru, respektive odpojení motoru od převodovky..?
Mě to přijde že je tammálo místa a ta kardanka se musí dát pryč aby šlo s převodovkou šoupnout dozadu?, no asi mi nic jiného nezbyde, vždy jsme byl proti hrubému násilí na autě, ale tady mi asi nezbyde než ty šrouby fiknout..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 16 zář 2004 15:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
hmm, zkusím to, jen jak ho odšroubuju od převodovky, když na horní šrouby s enedostanu mám mezi zadní částí motoru a přepážkou cca 5cm... takže já musím posunout motor i s převodovkou o kousek dopředu , povolit převodovku a šoupnout jí zpět... potom mi pujde motor nahoru.. jenže to je právě ten háček, nejsem schopnej povolit kardanku ani na jedné straně ( u převodky nebo diferáku )..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 16 zář 2004 15:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To Supra, věřím že to jde, jen to dělám porpvé a jediné vodítko co mám tak je manuál, jneže se nedostanu k zadním šroubum spojijícím motor a převodovku.. Skus mi npsat jak ten motor odpojuješ od převodovky? - hlavně šrouby nahoře vzadu.
To Martin :goal a dvě prodloužení myslíš nástavce mezi oříšek a ráčnu ? ( to nejde prostorově ) na šroub a matku jsem dostal dva očkové klíče, dlouhé, s tím že zaberu s nima nazvájem proti sobě, jenže jsme je oba jen ohnul, šroub ani matk se nehnou..
To All: dnes mne skolil zánět prudušek takže ted ležím v posteli a kurýruju se...
Bohužel tento víkend asi na Supřičku nesáhnu.. kua..
To Martin :goal a dvě prodloužení myslíš nástavce mezi oříšek a ráčnu ? ( to nejde prostorově ) na šroub a matku jsem dostal dva očkové klíče, dlouhé, s tím že zaberu s nima nazvájem proti sobě, jenže jsme je oba jen ohnul, šroub ani matk se nehnou..
To All: dnes mne skolil zánět prudušek takže ted ležím v posteli a kurýruju se...
Bohužel tento víkend asi na Supřičku nesáhnu.. kua..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 16 zář 2004 15:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no já to myslel na horní šrouby mezi motorem a převodovkou
kde vlezeš zsepodu pod auto nasadíš oříšek na šroub, v oříšku bude kloubek do něj dáš dlouhej nástavec, do něj ještě jeden a nakönec ráčnu, celý to ohneš tak, abys to měl co nejvíc rovný, co prostor pod autem dovolí a povolíš
v tu dobu je motor i převodovka na svejch místech v silentblocích
takle to dělám já u svýho nisanu, vy to můžete mít trochu jinak, ale myslim, že to bude dost podobný .-)
kde vlezeš zsepodu pod auto nasadíš oříšek na šroub, v oříšku bude kloubek do něj dáš dlouhej nástavec, do něj ještě jeden a nakönec ráčnu, celý to ohneš tak, abys to měl co nejvíc rovný, co prostor pod autem dovolí a povolíš
v tu dobu je motor i převodovka na svejch místech v silentblocích
takle to dělám já u svýho nisanu, vy to můžete mít trochu jinak, ale myslim, že to bude dost podobný .-)