Dynamometer - skvělý pomocník, ale ne pan všemocný!!!
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
A na ktere americke dyno se to potom vztahovaloDJ TUNING píše:Souhlas Taboo, máš pravdu samozřejmě Mustang je loading type dyno (kdo by neznal jejich eddy curent dyno), omlouvám se, že jsem to tak blbě fromuloval, že se to vztahuje právě na MUSTANG, tak to myšleno nebylo
![]()
![Confused :?](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_confused.gif)
"Evropu jednoznačně ovládá BOSCH a MAHA.
Jižní hemisféru zase DYNO DYNAMICS (před časem založili pobočku v USA),v Evropě tuším jsou asi 3 kousky.
Ameriku MUSTANG (ale pozor v Americe je jiný uznávaný standard a to inertní dyno - na něm není možné klást jedoucímu auto odpor, nemá retardéry, proto je velice vhodné na měření výkonu vysokovýkonných aut, jejich zrychlení, pružného zrychlení, času na 1/4míle atd., ale nepoužitelné na tuning aut, oproti loading type dynos s retardéry.)"
JEDINE inertni dyno, ktere se u nas pouziva je Dynojet - o kterem jsi se nikde vubec nezminil.
Prirovnavat Unichip k Haltech E6X je jako prirovnavat detskou trikolku k vozu Formule 1.DJ TUNING píše:
Koukal jsem na Haltechovic E6X, UNICHIP nabízí stejné features...
![Laughing :lol:](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_lol.gif)
Prave tyto nepravdive tvrzeni ve mne zadnou duveru zrovna nebudi. Ono je dobre vedet predtim, nez clovek neco tvrdi.
![Wink :wink:](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_wink.gif)
IQ stylingem nenahradis.
Zdravím Taboo, díky za odpověď. Nepotřebuji v tobě budit nějakou důvěru a nevím o žádném nepravdivém tvrzení. Pouze jsem konstatoval, že je v americe jiný standard na měření výkonu, tak jak mi bylo řečeno, nebylo příliš rozumné to psát za Mustang, to je mi teď jasné
A pozor já !!!nepřirovnávám a ani nehodnotím!!! Unichip s Haltechem, jen jsem kouknul co umí ovládat...
Vím, že piggybacky mají svá omezení.....a taky netvrdím, že unichip (nebo jiné jsou spása všeho)....vše má své klady a zápory....na člověku potom je ať si vybere, co je pro něj nejvhodnější![Cool 8)](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_cool.gif)
![Very Happy :D](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_biggrin.gif)
A pozor já !!!nepřirovnávám a ani nehodnotím!!! Unichip s Haltechem, jen jsem kouknul co umí ovládat...
![Very Happy :D](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vím, že piggybacky mají svá omezení.....a taky netvrdím, že unichip (nebo jiné jsou spása všeho)....vše má své klady a zápory....na člověku potom je ať si vybere, co je pro něj nejvhodnější
![Cool 8)](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_cool.gif)
Haltech je plnohodnotná jednotka, přirovnat ho k piggyback je opravdu docela úsměvný. Jak o tom vím jinak celkem prd, tak tohle mě pobavilo ![Smile :)](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_smile.gif)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
suhlas ((:Beaver píše:Haltech je plnohodnotná jednotka, přirovnat ho k piggyback je opravdu docela úsměvný. Jak o tom vím jinak celkem prd, tak tohle mě pobavilo
ale ak ma niekto na aute tak maximalne vacku tak si nebude hupovat stand alone ECU ktora ho aj z naladenim a vsetkym vsudy bude stat 50-100k..... ten si kupi napr tento unichip a bude spokojny.
takze myslim ze pre cielovu skupinu je to idealne riesenie....
No já netvrdím, že pokud si někdo pořídí vačku, tak hned musí cpát do auta stand alone, mimochodem, ta cena je myslím docela přehnaná. Pochopitelně že mu bude stačit pomocí piggy back to auto trochu "popostrčit", ale to neznamená, že může tvrdit, že když stačí piggy back, tak je že je lepší než stand alone nebo stejně dobrej - samozřejmě že právě v určité fázi úprav kdy to člověk začne myslet vážně mu nezbyde, než všechny piggy back vytrhat ven, protože už nebude schopnej s nima auto naladit - překročí mez, kdy to sériová ECU vzdá a žádnej piggy back už s tím nebude schopnej nic udělat ať se jí bude snažit nakecat sebevíc "korekcí". To už tu ale myslím z debaty vyplynulo asi celkem jasně.JonnY píše:suhlas ((:Beaver píše:Haltech je plnohodnotná jednotka, přirovnat ho k piggyback je opravdu docela úsměvný. Jak o tom vím jinak celkem prd, tak tohle mě pobavilo
ale ak ma niekto na aute tak maximalne vacku tak si nebude hupovat stand alone ECU ktora ho aj z naladenim a vsetkym vsudy bude stat 50-100k..... ten si kupi napr tento unichip a bude spokojny.
takze myslim ze pre cielovu skupinu je to idealne riesenie....
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Prave takove nazory, ze doslova po kazde sebemensi uprave anebo upgrade motoru je "nutne" upravit AFR anebo predstih zapalovani v podobe naprogramovani E-PROM chipu anebo lhani ECU (= Unichip), jsou lidem vnucovany temi firmami, ktere se vyrobou tech chipu zivi. V realite to je samozrejme naprosta blbost. Treba DJ TUNING tady neco psal o uprave AFR, aby se zabranilo kolisani volnobehu s ostrou vackou - a pritom s tim AFR nema vubec nic delat, protoze to kolisani volnobehu je zpusobeno reverzi vyfukovych plynu v nizkych otackach, ne "nespravnym" AFR. Pak vam ti vyrobci tech chipu budou tvrdit, ze budete muset koupit jejich chip aby jste kompenzovali za vzduchovy filter, vyfuk a kdo vi, co vsechno. Pravdou je, ze kazda ECU ma pro ty nejzakladnejsi modifikace dostatek kompenzacniho rozmezi.JonnY píše:ale ak ma niekto na aute tak maximalne vacku tak si nebude hupovat stand alone ECU ktora ho aj z naladenim a vsetkym vsudy bude stat 50-100k..... ten si kupi napr tento unichip a bude spokojny.
Co se tyce zvyseni vykonu a lepsi spotreby, vyrobci tech chipu se radi snazi presvedcit lidi, ze tymy vyvojovych engineers automobilovych vyrobcu jsou tupci, kteri neumi to, co umi jen a pouze ti vyrobci tech chipu. Zamyslete se nad tim, o co se kazdy vyrobce automobilu usiluje: Co nejvyssi vykon, co nejnizsi spotreba, co nejvyssi spolehlivost a zivotnost - a to za cenu co nejinizsich vyrobnich nakladu a splneni mezinarodnich provoznich a bezpecnostnich zakonu. Vezmete si treba Hondu. Jejich motory jsou uz primo z tovarny vyladene temer do samotneho maxima, neni v nich moc rezervy at uz po fyzicke strance, tak po strance vylazeni a proto nemaji v sobe moc skryteho potencialu. Kdyby Honda dokazala zvysit vykon jejich motoru o 20HP a pritom jeste snizit spotrebu bez toho, aby tim trpela spolehlivost anebo zivotnost toho motoru - a to jen jednoduchou upravou binarniho kodu ECU, coz nijak nezvysuje vyrobni naklady, proc by to neudelala sama? Verite tomu, ze vyrobcum tech chipu opravdu zalezi na zivotnosti vasich motoru pote, co z vas uz vytahly penize anebo ze toho vi o vasich autech vic, nez ti lidi, ktere je sami vyrobili?
Ja jsem slibil, ze vam prozradim, co Unichip je - a co rozhodne neni. Predstavte si, ze si u benzinove pumpy koupite a nechate si naistalovat zamek vicka benzinove nadrze s tim, ze ta benzinova pumpa se necha klice od toho zamku, aby jste byli nuceni kupovat palivo jen u nich. To je Unichip. Narozdil od beznych piggy-backs, s kterymi je jejich vlastnik schopen opravdu upravit mapy paliva a zapalovani vzhledem k menicim se provoznim podminkam, Unichip diky sve chamtivosti jejich vlastniky o tuto moznost okrada. Ne jen ze Unichip "optimizuje" chod motoru modifikaci signalu jeho cidel a lhanim ECU, tato "optimizace" probiha v laboratornich podminkach a je proto jen docasna a kratkodoba - do te doby, nez se ty laboratorni podminky nezmeni. Proto, aby se Unichip mohl naistalovat se musi ta ECU a baterie odpojit, pri cemz ta ECU ztrati vsechny korekce, ktere v sobe mela. Jednoduse receno, ta ECU ma pamet korekci, ktere aplikuje pri beznych provoznich podminkach, ktere jsou ztraceny pri odpojeni te ECU. Presneji, kazda ECU ma, cemu se rika "short term trims" a "long term trims". "Short term trims" jsou korekce, ktere ta ECU aplikuje neustale podle toho, kde se ten vuz nachazi a za jakych okamzitych venkovnich podminek ten motor pracuje. Pokud se ty "short term trims" po delsi dobu nemeni (= ten motor pracuje ve stale stejnych venkovnich podminkach), tak jsou uskladneny do pamete te ECU jako "long term trims". Ta ECU pak neustale porovnava ty "short term trims" s temi "long term trims". Jednoduse receno, ta ECU se dozvi pomoci tech "short term trims" v jakych podminkach ten motor pracuje a pokud se ty podminky delsi dobu nemeni, tak je ta ECU zacne pokladat za "normalni" a uskladni je jako "long term trims". Pomoci tech "short term trims" pak ta ECU zkouma, co se na vnejsich podminkach meni. Pokud ty zmeny venkovnich podminek jsou jen docasne (jako treba kratkodoba zmena atmosferickeho tlaku anebo teploty), ta ECU jen aplikuje potrebne korekce. Pokud ty zmeny venkovnich podminek zacne byt trvala (treba pri zmene rocniho obdobi), ta ECU pak zacne nalezite taky upravovat ty "long term trims". Co to vsechno znamena? Jednoduse, pokud optimizujete mapy zapalovani a dodavky paliva v laboratornich podminkach bez simulace zmen venkovnich podminek, ta optimizace je ztracena jakmile se ta ECU nauci, ze na ulici v uplne jinem meste s jinou nadmorskou vyskou a jinou teplotou vzduchu, nez v te laboratori, ten motor pracuje za uplne jinych podminek. Nadale, opravdova optimizace predstihu zapalovani je mozna jen vzhledem k oktanovemu cislu paliva, takze pokud nekdo opravdu optimizuje predstih zapalovani (a ne to jen tvrdi), ten motor ztraci vykon pri pouziti paliva jak s nizsim, tak s vyssim oktanovym cislem. A to je prave to, kde Unichip - narozdil od mnoha jinych piggy-backs - ochuzuje jejich vlastniky o jejich vlastni moznost uprav map zapalovani a paliva - stejne tak, jako trvale naprogramovane chipy. Unichip je produkt spojeny se sluzbou s cilem vytahnout z lidi co nejvice penez. I presto, ze jeho vlastnik muze mit potrebne znalosti k tem nutnym upravam a dokonce i dyno ve sve vlastni garazi, Unichip nedodava to software, aby si ten vlastnik mohl ty upravy udelat sam. To software a potrebny kabel se da koupit priblizne za $500 jen pokud jste Unichip dealer, takze v pripade nutneho provedeni zmen ma vlastnik Unichipu jen dve moznosti: 1) Jet k dealeru Unichipu (coz uz samotne samozrejme stoji cas a penize) anebo 2) poslat ten chip k premapovani (pri cemz je ten vlastnik nekolik dnu anebo i tydnu bez auta). Samozrejme, ten dealer si necha v obou pripadech za to premapovani nalezite zaplatit.
Co se tyce samotnych schopnosti Unichipu, tak neni v tomto oboru nijak lepsi, nez mnohe ostatni piggy-backs. Jeho pouziti - v aspektu rozsahu ladicich schopnosti - je jen velice omezene, protoze je zalozeno jen na lhani te ECU, radeji nez na skutecne uprave jejiho kodu. V naproste vetsine ECUs jsou jejich parametry trvale svazany dohromady a zacnou se - po prekroceni hranice jejich toleranci - navzajem ovlivnovat, takze to rozmezi lazeni je jen velice omezene. Co to znamena? Clovek muze pracovat jen s hodnotama, ktere ta ECU v sobe ma, ne s tim, co tam neni. Pokud potrebujete k lazeni jine hodnoty (treba kratsi anebo delsi "injector pulse widths" = IPWs), tak to je mozne jen prepsanim binarniho kodu te ECU, coz Unichip neumi. Unichip neumi ani zvednout omezovac maximalnich otacek anebo kompenzovat za "dead time" vetsich injectoru. Upravy map paliva probihaji upravou signalu mericiho systemu vzduchu na zaklade lhani ECU, ze do motoru jde min anebo vic vzduchu, cimz ji clovek nuti dodavat min anebo vic paliva. Ale proto, ze signal mericiho systemu vzduchu (MAS, MAF, MAP, etc.) ma prednost pred signalem TPS, po prekroceni jisteho pomeru vzduch/IPWs, ktery ta ECU toleruje bez zmeny mapy zapalovani, zacne dochazet ke zmenam hodnot predstihu zapalovani. Priklad: Pokud pouzijete dvojnasobne velke injectory, ktere treba vyzaduji zkraceni jejich IPWs pri male zatezi anebo nizkych otackach motoru k zachovani spravneho AFR, Unichip toho dosahuje tim, ze lze te ECU, ze do motoru jde mnohem min vzduchu. Jenze na zaklade toho (protoze merici system vzduchu je pro tu ECU primarni) se ta ECU soucasne taky domniva, ze ten motor je pod mnohem mensi zatezi, nez tomu ve skutecnosti je, a doda hodnoty zapalovani odpovidajici tomu malemu mnozstvi vzduchu, ktere z toho mericiho systemu vzduchu vidi - coz je vzhledem k te skutecne velke zatezi moc vysoke. Vysledek? Detonace, ktera je schopna znicit loziska ojnic behem par kratkych sekund anebo zvyseni tlaku v cylindrech natolik, ze vam to odpraskne tesneni hlavy.
Jednoduse, jedine s piggy-back, ktery je schopen upravit primo binarni kod te ECU (a pouziva jeji zbytek jen jako hardware) anebo standalone, s kterym je mozno manipulovat hodnoty vzduchu, paliva, zapalovani, zateze, etc. zcela nezavisle jsou schopny opravdove optimizace chodu motoru za kazdych podminek a po jakychkoliv upravach. Piggy-backs, ktere jen lzou ECU vnejsi upravou signalu senzoru jsou jen barbarskou cestou, jak tu ECU znasilnit a donutit ji aby delala neco, k cemu nebyla naprogramovana. I presto, timto zpusobem se da dosahnout uspokojiveho kompromisu jen do jiste hranice, ale o nejake optimizaci tam nemuze byt ani rec. Pokud chcete jit touto cestou - at uz z duvodu nizkych potreb (vzhledem k ne tak moc modifikovanemu vozu) anebo financnim duvodum, v kazdem pripade si vyberte piggy-back, ktery vam ponecha svobodu uprav hodnot v kazde situaci - kdykoliv, kdekoliv a kymkoliv, ne neco (Unichip), co budete muset vzdycky pritahnout anebo poslat k nejakemu exclusivnimu dealerovi i presto, ze by jste si tu upravu mohli klidne udelat sami anebo by vam ji mohl provest nekdo jiny, nez jen ten dealer. Greddy, Apexi a mnohe jine firmy vyrabeji piggy-backs, ktere umi to same, co Unichip - a pritom vas neokradaji o moznost si to udelat sam. I kdyby jste meli pouzit treba dva jednoduche piggy-backs - jeden na palivo a jeden na zapalovani, tak ta svoboda, se kterou muzete ladit svuj vuz na kteremkoliv dynu vaseho vyberu je k nezaplaceni. Proste, nedejte si privazat kouli na nohu v podobe Unichipu.
To nerikam proto, ze bych neco proti Unichipu mel na osobni urovni (s vyjimkou snad, ze se mi hnusi jejich zcestne prodejni taktiky a snaha vydelavat penize na lidech bez vetsich vedomosti tim, ze se snazi ty lidi v jejich nevedomosti udrzovat, radeji nez jim dat moznost se neco naucit a umoznit jim si neco udelat i sami), ale jako objektivni pratelskou radu. Pokud se budete spolehat na Unichip (anebo nejaky pevne naprogramovany E-PROM), tak se o lazeni motoru nikdy nic nenaucite - a pokud ano (odjinud), tak to nebudete moci uplatnit v praxi. Na druhou stranu ale, pokud chcete byt jednemi z tech "tuneru", kterym jejich vuz ladi za jejich penize nekdo jiny a kteri po zadnych vedomostech netouzi, Unichip muze byt prave pro vas.
![Wink :wink:](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_wink.gif)
IQ stylingem nenahradis.
Taboo: To je nadherne napsany. Bravo!
Ja totiz nejsem zastancem techhle "ladeni" pomoci obelhavani signalu vubec. Podle me jsou jen dva rozumny zpusoby, jak poladit elektroniku - bud upravit kod ECU podle potreb/uprav motoru, nebo rovnou pouzit programovatelnou ECU. Dalsi zpusob je nevrtat do ECU vubec, a nechat ji at se s drobnyma upravama popere sama.
![Very Happy :D](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Beaver: az potom som si uvedomil, ze som nenapisal menu. u vas by to malo byt o tretinu menej....
Taboo: mne islo o to, ze ked mas auto v hodnote 100k, upravy za 30k, tak si nekupis motec za 70k, ale neco ine za 10k.....(to ci chip potrebujes je druha vec). to uz by si si mohol kupit 3krat rychlejsie auto za 200k
)
ale samozrejme mas pravdu.
ja som sa pred par dnami, v jednom pomerne dobrom slovenkom casopise, cital clanok o chiptuningu dieslov.
vysledok octavia 1.9 zo zvysenym vykonom o 40%, a nizsou spotrebou o cca 10-20%..... zivotnost, emisie samozrejme ostanu rovnake.
proste absurdny clanok. uz si o tom casopise zacinam mysliet svoje....
Taboo: mne islo o to, ze ked mas auto v hodnote 100k, upravy za 30k, tak si nekupis motec za 70k, ale neco ine za 10k.....(to ci chip potrebujes je druha vec). to uz by si si mohol kupit 3krat rychlejsie auto za 200k
![Smile :)](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_smile.gif)
ale samozrejme mas pravdu.
ja som sa pred par dnami, v jednom pomerne dobrom slovenkom casopise, cital clanok o chiptuningu dieslov.
vysledok octavia 1.9 zo zvysenym vykonom o 40%, a nizsou spotrebou o cca 10-20%..... zivotnost, emisie samozrejme ostanu rovnake.
proste absurdny clanok. uz si o tom casopise zacinam mysliet svoje....
hadat sa tu o totalnej OffTopic volovine nepotrebujem.
takze: podla mojho z toho co som napisal, jasne vyplyva co som tym myslel. preto som v tvojom prispevku nenasiel ziadnu pointu, len mierne podrypnutie.
takze ak ta neco v mojich prispevkoch urazilo, tak SRY.
ak to chces dalej riesit tak poprosim sukromnu spravu, nech tu zbytocne nazaplacavame miesto..... ja to tu uz pitvat nebudem
takze: podla mojho z toho co som napisal, jasne vyplyva co som tym myslel. preto som v tvojom prispevku nenasiel ziadnu pointu, len mierne podrypnutie.
takze ak ta neco v mojich prispevkoch urazilo, tak SRY.
ak to chces dalej riesit tak poprosim sukromnu spravu, nech tu zbytocne nazaplacavame miesto..... ja to tu uz pitvat nebudem
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
Ono se to "da" do jiste urovne delat i takhle, ale na uplne opacnych principech, nez na kterych to dela Unichip. Piggy-backs, ktere jen modifikuji signaly ruznych sensoru a pracuji na principu lhani ECU by nemely byt pouzivany k znasilnovani te ECU a nuceni ji delat neco, k cemu nebyla naprogramovana. Naopak, ty piggy-backs by mely byt pouzity tak, aby se tou upravou signalu zamaskovaly modifikace motoru urcene k vyssi dodavce vzduchu a paliva a ta ECU pritom nic netusila. Proste, radeji, nez je pouzivat k vymlaceni z te ECU co nejvice by se mely pouzivat naopak jen k udrzovani te ECU v domeni, ze se na tom motoru nic nezmenilo. To je samozrejme dosazitelne jen s upravama, na ktere ta ECU nema zadnou referenci a o kterych proste "nevi". Typicke scenario by byl napriklad vyssi privod nemereneho vzduchu (o kterem ta ECU nevi) v kombinaci s pouzitim vetsich injectoru (o jejichz velikosti ta ECU nevi taky). Pokud ty dve veliciny (= mnozstvi nemereneho vzduchu a vetsi velikost injectoru) jsou spravne slazeny natolik, ze v ruznych rezimech chodu toho motoru neni ta ECU jeste vyhnana z ramce jeji kompenzacnich schopnosti, tak zadny piggy-back neni ani potreba. Ten princip je proste: pouzit k lazeni veci, o kterych ta ECU nevi (= nemereny vzduch, velikost injectoru, tlak paliva [a uprava pomeru jeho zavislosti na tlaku turba], etc.) a pote udrzovat tu ECU v klidu a nic netusici upravou signalu sensoru toho o cem vi. Ono to je proste jako tahat spiciho lva za ocas bez toho, aby ho clovek vzbudil, radeji nez ho zacit mlatit klackem a nutit ho tak delat veci, ktere delat nechce. To se da samozrejme delat jen do jiste hranice, protoze drive anebo pozdeji clovek zjisti, ze vlastne neladi ten motor tak, jak opravdu potrebuje, ale tak, aby ta ECU nezjistila, ze tam neco neni vporadku. Clovek proste musi neustale zustavat jen v tom kompenzacnim rozmezi te ECU, coz mnohdy zacne predstavovat limitace (napriklad pri pouziti velkych injectoru, kdy je sice ta nejvyssi IPW, kterou ta ECU disponuje, patricne dlouha pro zachovani patricneho AFR pri plne zatezi a vysokych otackach motoru, ale na druhou stranu ta nejkratsi IPW, kterou ta ECU v sobe ma, je i nadale moc dlouha - vzhledem k te velke velikosti injectoru - pro dosazeni spravneho AFR pri volnobehu). Clovek to pak musi resit radeji fyzicky (protoze samozrejme nemuze pracovat s necim, co v te ECU neni), coz znamena ruzne progresivni "spring loaded flappers" regulujici privod nemereneho vzduchu v ruznych rezimech chodu motoru, boost-dependent AFPR s potrebnou progresivni "rate" (radeji nez jen typickou 1:1), etc.I.C. píše:Ja totiz nejsem zastancem techhle "ladeni" pomoci obelhavani signalu vubec.
Ono se to proste "da" - a clovek se hodne pri tom nauci, ale je to pain in the ass a vetsina lidi stejne nakonec skonci se standalone.
![Wink :wink:](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_wink.gif)
IQ stylingem nenahradis.
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
doporucuji u odbornych a zazitych terminu zustat u anglictiny, nemyslim si ze by jsi z 'pocestene' verze neco pochopilMarauderZ28 píše:pište česky kdo to má po Vás překládat
![Very Happy :D](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Muzu jen takovej lama dotaz
:
Co se vsechno musi nastavit pred merenim? nejaky rozmery pneu...?
Jaka by mohla byt odchylka mereni kdyby byly nastaveny, kola s rozdilem <> o 2" pri vykonu treba 150 PS? Da se to nejak odhadnout?
Bude spis odchylka v % nebo v desitkach koni?
Muze nekdo odpovedet z fleku?![Idea :idea:](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_idea.gif)
![Very Happy :D](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Co se vsechno musi nastavit pred merenim? nejaky rozmery pneu...?
Jaka by mohla byt odchylka mereni kdyby byly nastaveny, kola s rozdilem <> o 2" pri vykonu treba 150 PS? Da se to nejak odhadnout?
Bude spis odchylka v % nebo v desitkach koni?
![Embarassed :oops:](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_redface.gif)
Muze nekdo odpovedet z fleku?
![Idea :idea:](https://www.tuning-forum.org/images/smilies/icon_idea.gif)
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.