Světla z diod!!
0,5mA???? Ale to je proud. Já mluvím o napětí. U=R*I a když jedna dioda bude mít 20mA a odpor 500 ohmů a budou serioparalelně, tak vlastně napětí bude U=500*0,020 a to je 10V jen při zapojení jedné diody, ale když jich tam bude 7? To bude 10V pro 7 diod, které mají každá 20mA. No napsal jsem to nesrozumitelně, ale snad to pochopíte.
Tak tady to je. (Jen 5 diod v serii)
Jeden ten stabilizátor stojí asi 10Kč a když koupíš ten v pouzdře TO220 ten je do 1A takže tam mužeš připojit maximalně 50těch paralelních větvý ,takže 250 diod max.
Jeden ten stabilizátor stojí asi 10Kč a když koupíš ten v pouzdře TO220 ten je do 1A takže tam mužeš připojit maximalně 50těch paralelních větvý ,takže 250 diod max.
Naposledy upravil(a) xand3r dne 26 říj 2005 17:52, celkem upraveno 1 x.
aky su tu zrazu vsetci odbornici..... Ale pridam sa, nakolko na elektrotechnicku chodim:
Zapoj to tak ako napisal xand3r, ale ja by som dal stabilizator 7812 (12V) a namiesto 5 diod dat do serie 6. Ide o to, ze 9V stabilizator by ti zrazoval 3-5V, kym 12V lej 0-2V (napetie baterky-alternator) zakze 7812 sa bude menej hriat. Ale ako vravim, principialne je xand3rovo zapojenie spravne, len neviem kedy ti napetie poklesne pod 12V (okrem startovania) tak vhodnejsi bude ten 7812 a 6 diod.....
A s tymi odpormi, co ste tu preberali ci 500, 560....: ser na odpory a ak to nebudes aj zapojovat cez ten stabilizator, tak tam daj 7 diod seriovo a na ostatne sa vyser.....
Zapoj to tak ako napisal xand3r, ale ja by som dal stabilizator 7812 (12V) a namiesto 5 diod dat do serie 6. Ide o to, ze 9V stabilizator by ti zrazoval 3-5V, kym 12V lej 0-2V (napetie baterky-alternator) zakze 7812 sa bude menej hriat. Ale ako vravim, principialne je xand3rovo zapojenie spravne, len neviem kedy ti napetie poklesne pod 12V (okrem startovania) tak vhodnejsi bude ten 7812 a 6 diod.....
A s tymi odpormi, co ste tu preberali ci 500, 560....: ser na odpory a ak to nebudes aj zapojovat cez ten stabilizator, tak tam daj 7 diod seriovo a na ostatne sa vyser.....
ZAMETAC INZERCIE Na nevhodne OT/pokec v INZERECII ma upozornite stlacenim modreho tlacidla.
Dík za radu. Stručně a super jasné:o)OndrejGTi píše:aky su tu zrazu vsetci odbornici..... Ale pridam sa, nakolko na elektrotechnicku chodim:
Zapoj to tak ako napisal xand3r, ale ja by som dal stabilizator 7812 (12V) a namiesto 5 diod dat do serie 6. Ide o to, ze 9V stabilizator by ti zrazoval 3-5V, kym 12V lej 0-2V (napetie baterky-alternator) zakze 7812 sa bude menej hriat. Ale ako vravim, principialne je xand3rovo zapojenie spravne, len neviem kedy ti napetie poklesne pod 12V (okrem startovania) tak vhodnejsi bude ten 7812 a 6 diod.....
A s tymi odpormi, co ste tu preberali ci 500, 560....: ser na odpory a ak to nebudes aj zapojovat cez ten stabilizator, tak tam daj 7 diod seriovo a na ostatne sa vyser.....
No máš naprostou pravdu, 7812 potřebuje cca 15V vstupní napětí, aby dokázal vyplivnout stabilizovaných 12V. To je ovšem v případě diod jedno, protože cílem je dostat se POD 12V aby neshořely. S tou CD-ROMkou už jsem to taky kdysi zkoušel a fungovala mi, ALE... ale bylo to tím, že se mi podařilo sehnat velice vychcanou CD-ROMku, která fungovala na 5V a tu přípojku z PC zdroje na 12V vůbec nepoužívala. Potom se použil stabilizátor co sundal 12V na 5V a CD-ROM fungovala skvěle.xand3r píše:No stou 7812 nevim. Kamoš dělal jednou zdroj na CD-ROMku do auta a dal tam právě 7812 a CD-ROMka mu nefungovala protože ten stabilizátor potřebuje nějké napajecí napětí ktomu aby fungoval.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
som zabudol ze ten stabilizator chce o nejake 3V viac..... tak potom tam dat 7809 a 5 diod ako vravel xand3r, alebo 7 diod seriovo a bez stabilizatorov a odporov (na kazdu diodu ti pojde 1,7-2V co je vyhovujuci rozsah).Beaver píše:No máš naprostou pravdu, 7812 potřebuje cca 15V vstupní napětí, aby dokázal vyplivnout stabilizovaných 12V. To je ovšem v případě diod jedno, protože cílem je dostat se POD 12V aby neshořely. S tou CD-ROMkou už jsem to taky kdysi zkoušel a fungovala mi, ALE... ale bylo to tím, že se mi podařilo sehnat velice vychcanou CD-ROMku, která fungovala na 5V a tu přípojku z PC zdroje na 12V vůbec nepoužívala. Potom se použil stabilizátor co sundal 12V na 5V a CD-ROM fungovala skvěle.xand3r píše:No stou 7812 nevim. Kamoš dělal jednou zdroj na CD-ROMku do auta a dal tam právě 7812 a CD-ROMka mu nefungovala protože ten stabilizátor potřebuje nějké napajecí napětí ktomu aby fungoval.
OndrejGTi
kolko stoji plexisklo?Amanzes píše:čirá jde už sem to u někde psal vemeš tvé světlo, oddělíš od něj překryt, ten použiješ na kopyto a formu kterou uděláš ze sádry, pak v troubě do ní natavíš plexi a použiješ led žárovku nebo soustavu diod toť všeDarden píše:Dokáže někdo udelat čirou optiku nebo světla s diodama na MAZDU 626???
ZAMETAC INZERCIE Na nevhodne OT/pokec v INZERECII ma upozornite stlacenim modreho tlacidla.
záleží kde ho kupuješ a hlavně jestli je čiré, kouřové, mléčně zbarvené a taky na tloušťce takže nejde říct jednoznačně kolik třeba kupoval sem plexi na bočnici na case PC a na jedno okno přes celou bočnici mě přišlo na 150 kč ale jak říkám záleží jak kdeOndrejGTi píše:kolko stoji plexisklo?Amanzes píše:čirá jde už sem to u někde psal vemeš tvé světlo, oddělíš od něj překryt, ten použiješ na kopyto a formu kterou uděláš ze sádry, pak v troubě do ní natavíš plexi a použiješ led žárovku nebo soustavu diod toť všeDarden píše:Dokáže někdo udelat čirou optiku nebo světla s diodama na MAZDU 626???
to ako ides na svojich znackach a so svojimi papiermi a potom vymenis?Darden píše:Na STK jedu s kamosovou mazdou je to normální seriovka.Ja mam komplet všechny okna potaženy černou folii.A na zadku křidlo schoguna.
ZAMETAC INZERCIE Na nevhodne OT/pokec v INZERECII ma upozornite stlacenim modreho tlacidla.
tak mi vysvětli rozdíl mezi plexi z fabriky a plexi co se používá na závodech tzv. markolonu jo je netříštivé narozdíl o světla které se láme na střepy hm? a zajimavé že já s plůhlednými plexi prošel v poho jak vepředu tak i vzadu*tom2racekiller* píše:Akorát nezapomeňte, že ty průhledný kryty z plexiskla nemaj homologaci.
Jsou výborný na to, aby řidič trochu přispěl PČR.
Blbost, nesedělo by VINko a pokud není udělanej výmaz čísla motoru, tak ani to.Darden píše:Jako přehodí značku vezmu svoje papíry a tradáááá na kontrolu.OndrejGTi píše:to ako ides na svojich znackach a so svojimi papiermi a potom vymenis?Darden píše:Na STK jedu s kamosovou mazdou je to normální seriovka.Ja mam komplet všechny okna potaženy černou folii.A na zadku křidlo schoguna.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Výmaz je udelanej ale do velkýho techničáku strčím jednu Boženu Němcovou a ona to zařídíBeaver píše:Blbost, nesedělo by VINko a pokud není udělanej výmaz čísla motoru, tak ani to.Darden píše:Jako přehodí značku vezmu svoje papíry a tradáááá na kontrolu.OndrejGTi píše: to ako ides na svojich znackach a so svojimi papiermi a potom vymenis?
pokud ho máš tvarovaný tak rozptyluje líp než origo takže záleží na přístupu a myslím že každá stk dělá stejnou prohlídku....a bavím se o plexi které je pevnější než origo plast!!!tot vše PS prošli jsme všichni a policajti na to nic neříkaj dodnes takže tady neříkej jak nic neprojde jde to ovšem není to jen tak uřezat kus plexi a dát ho místo origachce to trochu promysletAnonymous píše:Projít jsi mohl.Amanzes píše:tak mi vysvětli rozdíl mezi plexi z fabriky a plexi co se používá na závodech tzv. markolonu jo je netříštivé narozdíl o světla které se láme na střepy hm? a zajimavé že já s plůhlednými plexi prošel v poho jak vepředu tak i vzadu*tom2racekiller* píše:Akorát nezapomeňte, že ty průhledný kryty z plexiskla nemaj homologaci.
Jsou výborný na to, aby řidič trochu přispěl PČR.
Každý nemá čas a náladu hledat deatily.
Plexi tam nemá co dělat, není to origo kryt a nerozptyluje správně světlo.
Souhlasím s tebou i nesouhlasím. Pokud by se někomu podařilo vytvořit formu podle originálního krytu blinkru a to vnější i vnitřní, potom bych atest neřešil tak striktně jako ty. A mimochodem jsem viděl kryty blinkru s atestem, který ani nelámaly světlo, akorát měly krytku žárovky aby světlo nezářilo přímo, ale odráželo se přes "parabolu". Intenzita světla u blinkrů není tak silná, aby to oslňovalo.*tom2racekiller* píše:Kryty světel podléhají homologaci, to je bez diskusí.Amanzes píše:pokud ho máš tvarovaný tak rozptyluje líp než origo takže záleží na přístupu a myslím že každá stk dělá stejnou prohlídku....a bavím se o plexi které je pevnější než origo plast!!!tot vše PS prošli jsme všichni a policajti na to nic neříkaj dodnes takže tady neříkej jak nic neprojde jde to ovšem není to jen tak uřezat kus plexi a dát ho místo origachce to trochu promyslet
Ono se na těch krytech, než je někdo schválí, testuje dost věcí.
Takže můžeš promýšlet co chceš,
ale
cokoli jako samo - domo
plexi kryt na světla auta je neschválený díl, na vozidle v silničním provozu nemá co dělat.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
No, souhlasím.Beaver píše: Souhlasím s tebou i nesouhlasím. Pokud by se někomu podařilo vytvořit formu podle originálního krytu blinkru a to vnější i vnitřní, potom bych atest neřešil tak striktně jako ty. A mimochodem jsem viděl kryty blinkru s atestem, který ani nelámaly světlo, akorát měly krytku žárovky aby světlo nezářilo přímo, ale odráželo se přes "parabolu". Intenzita světla u blinkrů není tak silná, aby to oslňovalo.
Pokud by někdo udělal formu a tak dál, asi by to byl téměř dokonalý padělek, možná srovnatelný, možná i kvalitnější.
Záleželo by jistě i na použitém materiálu a jeho zpracování.
Pak by samozřejmě šlo o nehomologovaný díl, já osobně bych to (pokud by to bylo v mé pravomoci) taky neřešil nějak ostře.
Hladké kryty s tou krytkou žárovky, to je OK, pokud je to komplet a není to vykuchané.
Re: Světla z diod!!
jo teď sem si dělal led neony a zapojoval sem to stejně jako xander a použil sem stabilizátor 7810 a do série sem dával vždy pět červených ale bacha na to třeba zelený ledky mají napájení 1,6V a musíš dát do série šest LEDek tak bacha musíš si to počítat a