Výkonovka - měření výkonu Brno

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Medour
Příspěvky: 38
Registrován: 27 říj 2005 21:46
Bydliště: Brno

Výkonovka - měření výkonu Brno

Příspěvek od Medour »

Nemáte někdo nějakýho známýho v Brně, kam by se dalo zajít na změření výkonu či nějakej typ kde je to v poho. Ideální by bylo levně a aby se k tomu autu chovali slušně.

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Přes zimu se v SAS chystáme udělat test brněnských válcových brzd porovnáním s výkonem naměřeným na motorové brzdě. Jinak jsem byl u několika měření v Brně,ale výsledky vypadali velmi nevalidně,takže proto to chceme pro naše účely otestovat....
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Takže když někam půjdu a změří mi to, tak to vlastně nemusí být pravda?

A na kdy ten testík chystáte? Že bych pak zašel do té s lepší známkou.

Uživatelský avatar
Medour
Příspěvky: 38
Registrován: 27 říj 2005 21:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Medour »

Anonymous píše:Takže když někam půjdu a změří mi to, tak to vlastně nemusí být pravda?

A na kdy ten testík chystáte? Že bych pak zašel do té s lepší známkou.
To je mí, sem se akorát zapoměl přihlásit :roll:

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

taboo myslim pisal, ze motorova brzda je jeden z NAJMENEJ presnych sposobov, ako zmerat vykon. pre ladenie motoru / krivky krutaku je nepostradatelna, ale zmerat si tam vykon a potom tvrdit ze mam tolko a tolko koni nieje uplne realisticke.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To ses jistě spletl,už z principu je jasné,že výkon motoru změříš nejlépe na motorové brzdě-přenáší výstupní energii v podstatě přímo na měřidlo a to ještě s nízkou setrvačností.Žádný exaktnější způsob měření výkonu motoru zřejmě neexistuje.Válcová brzda měří výkon přenesený na kola a vlastní výkon motoru poté přepočítává dle různých koeficientů(velikost kol atd).
Jiná otázka je výkon na kolech respektive výkon auta,ale pokud chce někdo posuzovat úpravy motoru je válcová brzda jen přibližný ukazatel se spornou výpovědní hodnotou-např pro vyšší výkony můžou být ztráty při přenosu na válec řádově desítky procent ..

Uživatelský avatar
Medour
Příspěvky: 38
Registrován: 27 říj 2005 21:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Medour »

No já ten údaj nechci na machrování či co, ale na to, abych mohl potom zjistit zda úpravy které na tom provedu k něčemu byly. Takže když půjdu dvakrát na to stejný místo, měl by tam být rozdíl té úpravy.

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

2Jonny:přesně jak řekl anonym,motorovka je jedinej přesnej a objektivní způsob.
2Medour:Tak to bych ti mohl doporučit Bosch v Líšni,uloží si tam údaje o tvým autě do počítače a příště ti řeknou alespoň relativní rozdíl mezi měřeníma..cena obou 1400,- dohromady
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Čejda
Příspěvky: 68
Registrován: 01 srp 2005 13:44
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čejda »

Na začátku roku nám naměřili na válcové zkušebně 178 koni a na konci sezony nám naměřili 155 koní což je celkem veliký rozdíl, nejdříve jsme mysleli že je neco spatne na aute ale vše je v pořádku.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Čejda píše:Na začátku roku nám naměřili na válcové zkušebně 178 koni a na konci sezony nám naměřili 155 koní což je celkem veliký rozdíl, nejdříve jsme mysleli že je neco spatne na aute ale vše je v pořádku.
nj to je predsa tou presnostou brzdy nie?

ja sa s vami hadat nebudem. :?:

edit: jeden priklad uviedol Čejda hore. druhy. v slovenskom autotuningu meraly na brzde seriovu feldu 1.4 . pri pouziti jedneho vetraku to tusim nestihalo chladit. pri pouziti druheho nameraly o cca 5kw viac....

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

No tak pak už jenom jediná možnost..vyndat motor ven...

Je zvláštní jak někdo říká že na motorové brzdě má tolik a tolik, a někdo že to je vlastně zařízení úplně na nic...Já myslím, že když si změříš auto a pak ho začneš tunit tak je to ten nejlepší způsob jak ten výkon zjístit, páč oni ti řeknou že ten motor má takovejhle a takovehle výkon, ale na brzdě díky zpřevodování a různým odchylkám máš výkon menší než ti řekli. No a Válcová brzda je snad jedinej způsob jak zjístiti nárůst výkonu po úpravě, bez nutnosti vymontovávat ho ven. I když z matematického hlediska sledovat úpravu která má přidat +10% výkonu na Válcové brzdě která má relativní chybu +-10% je asi blbost...Ale maluje to pěkný grafy ne? A to za ten litr stojí..ne?

Uživatelský avatar
Medour
Příspěvky: 38
Registrován: 27 říj 2005 21:46
Bydliště: Brno

Re: Výkonovka

Příspěvek od Medour »

MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výkonovka

Příspěvek od Beaver »

Medour píše:MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc
Vzhledem ke stáří auta buď rád, že to bylo jenom 10 kW... :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Medour
Příspěvky: 38
Registrován: 27 říj 2005 21:46
Bydliště: Brno

Re: Výkonovka

Příspěvek od Medour »

Beaver píše:
Medour píše:MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc
Vzhledem ke stáří auta buď rád, že to bylo jenom 10 kW... :wink:
No kdybych nedal na sprintu 150koňovou oktávku tak neřeknu, jenže to bych se 110 koňma asi nedal :?
Navíc auto je dělaný na sprint na 200m kde mu to docela jde.

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Re: Výkonovka

Příspěvek od Ritchma »

Medour píše:
Beaver píše:
Medour píše:MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc
Vzhledem ke stáří auta buď rád, že to bylo jenom 10 kW... :wink:
No kdybych nedal na sprintu 150koňovou oktávku tak neřeknu, jenže to bych se 110 koňma asi nedal :?
Navíc auto je dělaný na sprint na 200m kde mu to docela jde.
Ochcávka bude dost těžká oproti starýmu golfu nemyslíš? Já chci po zimě taky jen ze zvědavosti zajet na brzdu. V TP mam psáno 120ps a neupravená oktávka RS je vždycky za mnou........
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
pov
Příspěvky: 172
Registrován: 15 úno 2004 12:07
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pov »

Medour: oktavka se 150ps nema sanci ani u me (1,6ka a 81kw v technicaku)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

pov píše:Medour: oktavka se 150ps nema sanci ani u me (1,6ka a 81kw v technicaku)
No bodejť, když je to těžký jak prase.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
pov
Příspěvky: 172
Registrován: 15 úno 2004 12:07
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pov »

Beaver píše:
pov píše:Medour: oktavka se 150ps nema sanci ani u me (1,6ka a 81kw v technicaku)
No bodejť, když je to těžký jak prase.
Mno a vo tom to je...

Medour: Pokud mas na 16V namerenych 85kw tak je neco spatne, neco s tim udelej :)

Uživatelský avatar
Medour
Příspěvky: 38
Registrován: 27 říj 2005 21:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Medour »

pov píše:
Beaver píše:
pov píše:Medour: oktavka se 150ps nema sanci ani u me (1,6ka a 81kw v technicaku)
No bodejť, když je to těžký jak prase.
Mno a vo tom to je...

Medour: Pokud mas na 16V namerenych 85kw tak je neco spatne, neco s tim udelej :)
No to budu muset ale těžko říct co je tam špatně. Mám tam vačku s KR-ka, sportovní vložku, vyhozenej kat. a udělanej vejfuk takže o to je to horší, že je tam tak málo.
Chtělo by to asi seřídit motor se vším všudy, ale kde?? Má někdo nějakej typ na šikovnýho člověka??

Uživatelský avatar
silverman
Příspěvky: 18
Registrován: 15 čer 2004 11:49
Bydliště: koryčany

Příspěvek od silverman »

Chodim na valcovku na COP do kyjova a kdyz sem tam byl bez uprav tak me namerily skoro stejnou hodnotu jakou dava vyrobce vykon aji tocak tak nevim jestli tomu mam verit nebo ne
Auto s bleskem ve znaku podoba se zazraku.
Opel Tigra 1.6 88 Kw (120 Ps) 151 Nm

Uživatelský avatar
Medour
Příspěvky: 38
Registrován: 27 říj 2005 21:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Medour »

silverman píše:Chodim na valcovku na COP do kyjova a kdyz sem tam byl bez uprav tak me namerily skoro stejnou hodnotu jakou dava vyrobce vykon aji tocak tak nevim jestli tomu mam verit nebo ne
Jsem na to koukal a vypadá to že je motor docela rozštelovanej, hlavně volnoběh a předstih mám dost špatnej, no a vrcholem všeho bylo zjištění že jsem to měřil na fest zakouslejch kolech :?:

JirkaŠ
Příspěvky: 121
Registrován: 06 pro 2005 11:07
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JirkaŠ »

Já jsem teď měřil Ibizu 05 (32 000km) v sérii, pro kontrolu brzdy.O proti techničáku 2kW a 4Nm rozdíl do plusu,což si myslím je dost přesný.Jak bylo napsáno výše:Nejdřív to musíš mít v pořádku a pak si to nech změřit,jinak budeš zbytečně kyselej.
Zásada č.1:Měř vždy na té samé brzdě a za stejných podmínek(tlak v pneu., teplota a vlhkost vzduchu,teplota provozních kapalin,přitažení kurty atd.)
Absolutní čisla opravdu nejsou to nejpodstatnější.Daleko důležitější je posazení maxima na křivce grafu a tudíž možnost jeho využití.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“