Výkonovka - měření výkonu Brno
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Výkonovka - měření výkonu Brno
Nemáte někdo nějakýho známýho v Brně, kam by se dalo zajít na změření výkonu či nějakej typ kde je to v poho. Ideální by bylo levně a aby se k tomu autu chovali slušně.
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Přes zimu se v SAS chystáme udělat test brněnských válcových brzd porovnáním s výkonem naměřeným na motorové brzdě. Jinak jsem byl u několika měření v Brně,ale výsledky vypadali velmi nevalidně,takže proto to chceme pro naše účely otestovat....
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
To ses jistě spletl,už z principu je jasné,že výkon motoru změříš nejlépe na motorové brzdě-přenáší výstupní energii v podstatě přímo na měřidlo a to ještě s nízkou setrvačností.Žádný exaktnější způsob měření výkonu motoru zřejmě neexistuje.Válcová brzda měří výkon přenesený na kola a vlastní výkon motoru poté přepočítává dle různých koeficientů(velikost kol atd).
Jiná otázka je výkon na kolech respektive výkon auta,ale pokud chce někdo posuzovat úpravy motoru je válcová brzda jen přibližný ukazatel se spornou výpovědní hodnotou-např pro vyšší výkony můžou být ztráty při přenosu na válec řádově desítky procent ..
Jiná otázka je výkon na kolech respektive výkon auta,ale pokud chce někdo posuzovat úpravy motoru je válcová brzda jen přibližný ukazatel se spornou výpovědní hodnotou-např pro vyšší výkony můžou být ztráty při přenosu na válec řádově desítky procent ..
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
2Jonny:přesně jak řekl anonym,motorovka je jedinej přesnej a objektivní způsob.
2Medour:Tak to bych ti mohl doporučit Bosch v Líšni,uloží si tam údaje o tvým autě do počítače a příště ti řeknou alespoň relativní rozdíl mezi měřeníma..cena obou 1400,- dohromady
2Medour:Tak to bych ti mohl doporučit Bosch v Líšni,uloží si tam údaje o tvým autě do počítače a příště ti řeknou alespoň relativní rozdíl mezi měřeníma..cena obou 1400,- dohromady
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
nj to je predsa tou presnostou brzdy nie?Čejda píše:Na začátku roku nám naměřili na válcové zkušebně 178 koni a na konci sezony nám naměřili 155 koní což je celkem veliký rozdíl, nejdříve jsme mysleli že je neco spatne na aute ale vše je v pořádku.
ja sa s vami hadat nebudem.
edit: jeden priklad uviedol Čejda hore. druhy. v slovenskom autotuningu meraly na brzde seriovu feldu 1.4 . pri pouziti jedneho vetraku to tusim nestihalo chladit. pri pouziti druheho nameraly o cca 5kw viac....
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
No tak pak už jenom jediná možnost..vyndat motor ven...
Je zvláštní jak někdo říká že na motorové brzdě má tolik a tolik, a někdo že to je vlastně zařízení úplně na nic...Já myslím, že když si změříš auto a pak ho začneš tunit tak je to ten nejlepší způsob jak ten výkon zjístit, páč oni ti řeknou že ten motor má takovejhle a takovehle výkon, ale na brzdě díky zpřevodování a různým odchylkám máš výkon menší než ti řekli. No a Válcová brzda je snad jedinej způsob jak zjístiti nárůst výkonu po úpravě, bez nutnosti vymontovávat ho ven. I když z matematického hlediska sledovat úpravu která má přidat +10% výkonu na Válcové brzdě která má relativní chybu +-10% je asi blbost...Ale maluje to pěkný grafy ne? A to za ten litr stojí..ne?
Je zvláštní jak někdo říká že na motorové brzdě má tolik a tolik, a někdo že to je vlastně zařízení úplně na nic...Já myslím, že když si změříš auto a pak ho začneš tunit tak je to ten nejlepší způsob jak ten výkon zjístit, páč oni ti řeknou že ten motor má takovejhle a takovehle výkon, ale na brzdě díky zpřevodování a různým odchylkám máš výkon menší než ti řekli. No a Válcová brzda je snad jedinej způsob jak zjístiti nárůst výkonu po úpravě, bez nutnosti vymontovávat ho ven. I když z matematického hlediska sledovat úpravu která má přidat +10% výkonu na Válcové brzdě která má relativní chybu +-10% je asi blbost...Ale maluje to pěkný grafy ne? A to za ten litr stojí..ne?
Re: Výkonovka
MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc
Re: Výkonovka
Vzhledem ke stáří auta buď rád, že to bylo jenom 10 kW...Medour píše:MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Výkonovka
No kdybych nedal na sprintu 150koňovou oktávku tak neřeknu, jenže to bych se 110 koňma asi nedalBeaver píše:Vzhledem ke stáří auta buď rád, že to bylo jenom 10 kW...Medour píše:MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc
Navíc auto je dělaný na sprint na 200m kde mu to docela jde.
Re: Výkonovka
Ochcávka bude dost těžká oproti starýmu golfu nemyslíš? Já chci po zimě taky jen ze zvědavosti zajet na brzdu. V TP mam psáno 120ps a neupravená oktávka RS je vždycky za mnou........Medour píše:No kdybych nedal na sprintu 150koňovou oktávku tak neřeknu, jenže to bych se 110 koňma asi nedalBeaver píše:Vzhledem ke stáří auta buď rád, že to bylo jenom 10 kW...Medour píše:MarArt: Tak jsem byl na Křižíkove a naměřili mi tam ještě menší výkon než mám v techničáku a to o 10kW, čemuž moc nevěřím. Takže až uděláte ten test brzd či jestli už víš o nějaké že je dobrá tak to prosimtě napiš. Dík moc
Navíc auto je dělaný na sprint na 200m kde mu to docela jde.
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
No bodejť, když je to těžký jak prase.pov píše:Medour: oktavka se 150ps nema sanci ani u me (1,6ka a 81kw v technicaku)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
No to budu muset ale těžko říct co je tam špatně. Mám tam vačku s KR-ka, sportovní vložku, vyhozenej kat. a udělanej vejfuk takže o to je to horší, že je tam tak málo.pov píše:Mno a vo tom to je...Beaver píše:No bodejť, když je to těžký jak prase.pov píše:Medour: oktavka se 150ps nema sanci ani u me (1,6ka a 81kw v technicaku)
Medour: Pokud mas na 16V namerenych 85kw tak je neco spatne, neco s tim udelej
Chtělo by to asi seřídit motor se vším všudy, ale kde?? Má někdo nějakej typ na šikovnýho člověka??
Jsem na to koukal a vypadá to že je motor docela rozštelovanej, hlavně volnoběh a předstih mám dost špatnej, no a vrcholem všeho bylo zjištění že jsem to měřil na fest zakouslejch kolechsilverman píše:Chodim na valcovku na COP do kyjova a kdyz sem tam byl bez uprav tak me namerily skoro stejnou hodnotu jakou dava vyrobce vykon aji tocak tak nevim jestli tomu mam verit nebo ne
Já jsem teď měřil Ibizu 05 (32 000km) v sérii, pro kontrolu brzdy.O proti techničáku 2kW a 4Nm rozdíl do plusu,což si myslím je dost přesný.Jak bylo napsáno výše:Nejdřív to musíš mít v pořádku a pak si to nech změřit,jinak budeš zbytečně kyselej.
Zásada č.1:Měř vždy na té samé brzdě a za stejných podmínek(tlak v pneu., teplota a vlhkost vzduchu,teplota provozních kapalin,přitažení kurty atd.)
Absolutní čisla opravdu nejsou to nejpodstatnější.Daleko důležitější je posazení maxima na křivce grafu a tudíž možnost jeho využití.
Zásada č.1:Měř vždy na té samé brzdě a za stejných podmínek(tlak v pneu., teplota a vlhkost vzduchu,teplota provozních kapalin,přitažení kurty atd.)
Absolutní čisla opravdu nejsou to nejpodstatnější.Daleko důležitější je posazení maxima na křivce grafu a tudíž možnost jeho využití.