JAKÉ KOVANÉ PÍSTY?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

IMHO na pisty se vykasli pokud chces jit do 370 HP. Stejne te cekaji nemale investice.

Svody + 3" turbo back
vetsi turbo (treba Mitsu TD 05)
palivove cerpadlo (treba Walbro 255)
intercooler typu FMIC (treba Apexi)
vstrikovace 650 ccm
preprogramovani ridici jednotky (napr. Ecutek)

to by ti melo dat 370 HP i kdyz amici uvadeji hodnoty kolem 400HP pri upravach takoveho rozsahu
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

tomoking píše: to by ti melo dat 370 HP i kdyz amici uvadeji hodnoty kolem 400HP pri upravach takoveho rozsahu
Amíci maj velký oči, asi jako Češi na rybách (táááááákovouhle rybu sem chytil) :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

MarauderZ28 píše:Hele ale jestli to dobře chápu z toho co jsem tady vyčetl pro přeplňovaný motory jsou lepší písty s větším obsahem silikonu neb se míň roztahujou, nadruhou stranu MaeArt je zase propálil.
To se opravdu neda takhle zevseobecnit. Ja bych to rekl tak, ze pro preplnovane motory pro bezny provoz na ulici, kde clovek nejde do nejakych extremu, jsou pisty s vyssim obsahem silikonu vhodnejsi a pisty s nizsim obsahem silikonu naprosto nepotrebne. Pisty s nizsim obsahem silikonu by mely byt pouzivany tam, kde pisty s vyssim procentem silikonu pro dany motor uz opravdu nestaci a tech dodatecnych 10-15% ve zvyseni jejich sily nastane opravdu potrebne, ne proto, ze nekdo neumi ladit. Pokud nekdo stavi 800HP motor, tak by mel mit dostatecne vedomosti k tomu, aby se poskozeni pistu coby nasledek jeho neschopnosti ten motor spravne vyladit vyvaroval - a ne pouzivat pisty s nizkym obsahem silikonu jen proto, aby ho zachranily v pripade, ze nevi, co dela. Jednoduse, kazdy blb muze propalit 2618 pisty na jeho 200HP motoru, zatimco nekdo jiny dokaze spolehlive dostat pres 800HP z toho sameho motoru s 4032 pisty. U 500HP motoru to absolutne neni vzhledem ke skutecnym potrebam o materialu kovanych pistu, ale o lazeni, protoze obe dve verze pistu - 2618 i 4032 - jsou vice nez dostatecne silne, aby tech 500HP bez jakychkoliv problemu spolehlive snesly.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Je to v podstatě jak napsal Taboo,v době,kdy jsem je propálil jsem udělal několik chyb v konstrukci a odladění motoru,dneska už by mi možná ty SRPčka stačily,ale stále je to těch 15% rezerva,která se hodí.Proto bych 2618 doporučil pro začátečníka spíš,víc mu odpustí při dolaďování motoru.
Pro Maraudera:2618 se víc roztahují teplem,ale také větší teplo snesou a méně snadno podléhají detonaci,daní za to je hluk,větší spotřeba oleje a rychlejší opotřebení pístu o stěnu válce.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

ještě se chci zeptat - u těch pístů jsou napsaný nějaký propozice od výrobce jaký tolerance při výrobě válce pro ně dodržovat ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

MarauderZ28 píše:ještě se chci zeptat - u těch pístů jsou napsaný nějaký propozice od výrobce jaký tolerance při výrobě válce pro ně dodržovat ?
psal jsem kdysi do Arias Pistons a napsali, ze rozmery valce zustavaji jako u serioveho auta . Nabizeji i pisty po prvnim a druhem vybrusu coz musis pri obednavce zduraznit.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

u mě budou písty myslím určo širší neb já jdu z 5,7 na 6,2 litr není to teda jen průměrem, ale i změnou zdvihu ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

MarauderZ28 píše:ještě se chci zeptat - u těch pístů jsou napsaný nějaký propozice od výrobce jaký tolerance při výrobě válce pro ně dodržovat ?
Jo,je tam napsaný kde máš píst přeměřit a kolik přidat na stěnu válce.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

MarauderZ28 píše:u mě budou písty myslím určo širší neb já jdu z 5,7 na 6,2 litr není to teda jen průměrem, ale i změnou zdvihu ...
IMHO u tebe je to jen zmenou zdvihu ...... klasicky stroker kit
382 cubic inches - Forged stroker crankshaft - Ultra-light billet stroker rods - Lightweight forged pistons

http://www.dougrippie.com/drm/engine_conversion.htm
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

mno já si nedovedu moc dobře představit tam dát nový písty bez výbrusu to je divný ne ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

MarauderZ28 píše:mno já si nedovedu moc dobře představit tam dát nový písty bez výbrusu to je divný ne ?
ja daval nove pisty kdyz jsem mel najeto necelych 20 000 km ..... rozmery valcu byly jako u noveho motoru stejne tak i jine parametry (nevim jak se to rekne spravne cesky .... asi ovalita nebo tak nejak)
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

aha mno já mám nalítáno kapku víc, válce jsou v sice gut stavu je na nich vidět ještě křížkování, ale stejně, když už to dělám chtěl bych udělat výbrus aspoň pro jistotu, napíšu případně amíkům aby daly jiný písty teda jako pro výbrus - to musím ještě zjistit, každopádně co vím tak i u klasickýho rebuilt kitu jsou písty teď něchci kecat ale myslím o 0,030" větší
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

podle mě bych vždycky doladil válce pístům,tzn pokud mám větší písty než je momentální stav válců tak výbrusem docílím přesnýho usazení.Válce se měří na třech místech,píst taky....sou daný nejaký tolerance a odchylky...ale to je asi podle konstrukce motoru...
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

MarauderZ28 píše:aha mno já mám nalítáno kapku víc, válce jsou v sice gut stavu je na nich vidět ještě křížkování, ale stejně, když už to dělám chtěl bych udělat výbrus aspoň pro jistotu, napíšu případně amíkům aby daly jiný písty teda jako pro výbrus - to musím ještě zjistit, každopádně co vím tak i u klasickýho rebuilt kitu jsou písty teď něchci kecat ale myslím o 0,030" větší
Ja neznam patricne ceske technicke vyrazy, ale my "bore" valce (20, 30, 40 etc. over) a pak je "hone" (vetsinou s okolo 320 grit brusnymi kameny) abychom dosahly toho krizkovani (crosshatching). To vse je samozrejme delano s "torque plate" namontovanou na bloku, ktera simuluje stress hlavy, aby ty valce byly po tom procesu perfektne kulate. My navic pouzivame proces, kteremu se rika "plateau-honing", ktery umoznuje rychlejsi break-in pistnich krouzku. Nase tajemstvi pro rychly break-in je WD-40 a velice tvrdy break-in, zadne 1500 mil mazleni :lol: . Uz nekolikrat jsme takto postavili motor rano, odpoledne ho vyladili na dynometru, vecer ho doladili na ulici a tu samou noc s nim vyhravali zavody.
Pokud to crosshatching je viditelne v dobrem stavu po celem obvodu a delce jednotlivych valcu a (samozrejme) steny valcu nemaji zadne ryhy a vetsi poskozeni, "honing" tech valcu je ve vetsine pripadu dostacujici a "boring" je over neni vetsinou zapotrebi. Pote samozrejme zalezi na stavu pistu. Jak Krosmen rekl, po vyvazeni klikove hridele, ojnic a pistu pak urcime kazdou ojnici pro kazdy valec na zaklade toleranci na klikove hrideli a pote pisty taky pro jednotlive valce (po predchozim doladeni prumeru kazdeho valce pro prumer kazdeho pistu. Pak ty komba jen splacame dohromady, udelame pre-assembly, pak blueprinting a nakonec konecne assembly. Nic moc na tom neni. I cvicena opice umi postavit motor - pokud vi jak, ma dostatek trpelivosti a spravne naradi... :D
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Tak sem si to tady pečlivě přečet a mě budou stačit písty s většim obsahem silikonu,jelikož pudu max okolo 400 ať už s lancií nebo něčim jinym.....
Asi to bude blbej dotaz ale co všechno obsahuje Strooker kit?pokud píše Marauder že se mu změní i zdvih ne jenom vrtání tak musí obsahovat i kliku pokud se nemejlim....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

nekde pisal. kluka, ojnice, piesty...
viewtopic.php?t=23300

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

JonnY píše:nekde pisal. kluka, ojnice, piesty...
viewtopic.php?t=23300
tak tim je to jasný...... :oops:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Jasně stroker má: kliku, ojnice, písty, krouřky, ložiska ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

MarauderZ28 píše:Jasně stroker má: kliku, ojnice, písty, krouřky, ložiska ...
Vo kolik by se mělo zvětšit vrtání?
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

5,7 na 6,2 litr tedy 350 cui na 383 cui
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

MarauderZ28 píše:5,7 na 6,2 litr tedy 350 cui na 383 cui
ale prd tohle je celkovej obsah,mě de vo to kolik budeš muset ubrat ze stěn válců materiálu...pokud to vůbec víš dřív než ti to dorazí...Asi v tom nebude problém,když je to ověřená a používaná aplikace,ale jenom tak mě to zajímalo....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

nevím a popravdě tohle mě netrápí, je to na ten motor dělaný takže to už bude na motorářích
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

MarauderZ28 píše:nevím a popravdě tohle mě netrápí, je to na ten motor dělaný takže to už bude na motorářích
Jak sem psal bylo to spíš ze zvědavosti,sem ještě u auta nedělal jenom u motorek a tam je to řešený z devadesáti procent jen zvětšenim vrtání,je to jednodušší potom se změnou zdvihu se mění kompletně celá charakteristika motoru což u zvětšení vrtání neni až tak výrazný u čtyřtaktu,dvoutakt je kapitola sama pro sebe.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

jasně to je nějakej ten nadčtvercovej nebo podčtverco vej motor ne ? pokud nekecám, každopádně sem slyšel, že když přepískneš zdvih tak je ten motor děsně línej

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Při změně zdvihu se mnění kompletně charakteristika,časování,předstih,doba vstřiku......Ale u vrtání se pracovní cyklus nemění jenom je potřeba motor nadopovat správnym množstvim směsi paliva a vzduchu....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

tak pokud se vše takhle kurevsky změní sem zvědavej jak to vůbec poštěluju, čím víc se to ho učím a zjišťuju o těhle věcech tak zjišťuju, že ještě vlastně skoro nic nevím ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: JAKÉ KOVANÉ PÍSTY?

Příspěvek od JonnY »

stroker kit by mal byt len zmena zdvihu.
co sa tyka vplyvu zdvihu, neviem, ale co som si vsimal pomer zdvihu a vrtania na otacky max vykonu, tak som usudil, ze vacky maju vacsi vplyv.
alebo, kym sa to nezenie do extremu (co sa tu asi zenie) tak to je fuk

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

MarauderZ28 píše:tak pokud se vše takhle kurevsky změní sem zvědavej jak to vůbec poštěluju, čím víc se to ho učím a zjišťuju o těhle věcech tak zjišťuju, že ještě vlastně skoro nic nevím ...
Z toho by mohla byt (a vzdycky - na jinych forech - je) diskuze na HODNE stranek :D . My vzdy velice radi rozebirame vyhody a nevyhody long-rod a short-rod motoru, dwell time a rychlost pistu, uhly ojnic, problematiku vacek spojenou se stroker motoru, etc. Vzdycky dobra a poucna diskuze... :lol: :lol: :lol:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Stroker kit může bý i samotná klikovka - viz "stroker" kit pro Favorita, kterej je tvořenej klikou z Fábie 1.4. Navíc je to patrný už z názvu, že zvýšení obsahu je dělaný zdvihem (stroke), kdežto na vrtání (bore) se zpravidla nesahá. Proto jsou taky úpravy motoru na vyšší obsah buď převrtáním a nebo stroker kitem. Ale je pochopitelně možná i kombinace, což může být Marauderův případ.

Taboo: Tak začni :D Teoreticky by se na nic nemuselo sahat, protože válec si nasaje směsi "kolik potřebuje", pokud by to nestačilo, tak prodloužit dobu otevření ventilů vačkou a je to vykompenzovaný - ale protože ve stroker kitu jsem zatím vačku neviděl, tak to možná nebude tak kritický. No a teď zahaj palbu :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Beaver píše: Taboo: Tak začni :D Teoreticky by se na nic nemuselo sahat, protože válec si nasaje směsi "kolik potřebuje", pokud by to nestačilo, tak prodloužit dobu otevření ventilů vačkou a je to vykompenzovaný - ale protože ve stroker kitu jsem zatím vačku neviděl, tak to možná nebude tak kritický. No a teď zahaj palbu :lol:
Ja uz jsem za ty roky na jinych forech, v emailech a osobne toho rekl o stroker motorech, upravach hlav a lazeni tolik, ze by z toho mohla byt opravdu velka a tlusta kniha :lol: - a neustale opakovani se je pro mne opravdu dost nudne :( . Proto to radeji prenecham vam a budu vse se zajmem a potesenim sledovat... :D
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“