Olej s sani - porucha Turba
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Olej s sani - porucha Turba
Viem ze to sem nepatri, ale vzhladom na to, ze toto je uplne bezny problem turbomotorov, tak som to dal sem, miesto do poruch, kde moc ludi nechodi.
Takze, uz dlhsiu dobu pozorujem, ze nas citron 1.4HDi straca vykon. nieje to nic dramaticke, ale...
Tak som dnes dal dole trubku za turbom a podla mojho ocakavania v nej bol olej.
Citron jazdi dost v meste kratke trasy, a zenske za volantom si nevedia osvojit problematiku slusneho spravania k dieslu.
A moje otazky.
1) Nakolko je to dramaticke? je nutna repas / kupa noveho turba?
2) Co to sposobuje? ak sa nenecha vychladnut turbo po zatazi. a aj ak sa nenecha zahriat studeny motor?
Takze, uz dlhsiu dobu pozorujem, ze nas citron 1.4HDi straca vykon. nieje to nic dramaticke, ale...
Tak som dnes dal dole trubku za turbom a podla mojho ocakavania v nej bol olej.
Citron jazdi dost v meste kratke trasy, a zenske za volantom si nevedia osvojit problematiku slusneho spravania k dieslu.
A moje otazky.
1) Nakolko je to dramaticke? je nutna repas / kupa noveho turba?
2) Co to sposobuje? ak sa nenecha vychladnut turbo po zatazi. a aj ak sa nenecha zahriat studeny motor?
Všechno se ti zakarbonuje,výkon dolů a hlavně se to bude časem horšit,repasi bych udělal hned-zkus si vůli na osičce.Příčin může být velké množství-od špatné nafty nebo čehokoliv jiného co vyfrkl motor/nasál kompresor až tepelnému poškození o kterém píšeš,taktéž je dobré zkontrolovat tlak,teplotu a typ oleje.
Karel Gott Funclub member
Re: Olej s sani - porucha Turba
ako vlastne zistim ci je to turbo?
ci to nieje olej z odvetrania kluky alebo recirkulacia vyfuku?
motor nema IC takze sa olej nema kde hromadit. a najspodnejsi kus v sani je turbo.
ci to nieje olej z odvetrania kluky alebo recirkulacia vyfuku?
motor nema IC takze sa olej nema kde hromadit. a najspodnejsi kus v sani je turbo.
Re: Olej s sani - porucha Turba
Zkus vůli osičky turba,oddechy můžeš nechat hadicí pod auto,v lepší opravně turb ti jsou schopni turbo otestovat...
Karel Gott Funclub member
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej s sani - porucha Turba
ja mel kdusi propaleny pist na 4 valci a olej se mi dostaval do turba odvetranim kliky ...... taky jsem si myslel, ze je to turbem. Jake bylo me prekvapeni po vymene turba na vetsi kdyz to coudilo stejne jako pred timJonnY píše:ako vlastne zistim ci je to turbo?
ci to nieje olej z odvetrania kluky alebo recirkulacia vyfuku?
motor nema IC takze sa olej nema kde hromadit. a najspodnejsi kus v sani je turbo.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
Re: Olej s sani - porucha Turba
prave preto sa snazim dostat co najviac info. ak to odvezem do citron servisu, tak sa moze stat, za mi nauctuju nove turbo a bude to robit to iste...
Re: Olej s sani - porucha Turba
Měl jsem stejnej problém....můžu tě ujistit, že až se ti oddělá turbo tak to poznáš hned, protože výkon dolu bude extrémní, mě se rozletěla osička a celá turbína se zasekla a jezdil jsem s tim ještě měsíc, než sem sehnal jiný....
Ty repase jsou nehorázně drahý, na moje Vento by přišla na 11000,- nový turbo na 20000,- nejlevnější a tak jsem zvolil třetí možnost a to koupit jetý, to mě přišlo na 3500,-
Ty repase jsou nehorázně drahý, na moje Vento by přišla na 11000,- nový turbo na 20000,- nejlevnější a tak jsem zvolil třetí možnost a to koupit jetý, to mě přišlo na 3500,-
VW Vento 1.9 TD
VW Passat 1.9 TDi
VW Passat 1.9 TDi
Re: Olej s sani - porucha Turba
urcite nieje uplne smahnute. len mam z toho dojem, ze viac cmudi a mejej jede -> menej vzduchu -> problem s turbom
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej s sani - porucha Turba
viac cmudi menej ide ...... tak to budou IMHO vstrikovaceJonnY píše:urcite nieje uplne smahnute. len mam z toho dojem, ze viac cmudi a mejej jede -> menej vzduchu -> problem s turbom
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- Leňulka
- Moderátor
- Příspěvky: 925
- Registrován: 06 dub 2004 16:42
- Bydliště: Březová
- Kontaktovat uživatele:
nemam sice turbo ale souhlasim s tomokingem...mela sem praskly (odstiply) kousek pistu...a sel mi olej pres klapku do sani...snizil se vykon a strasne to coudilo...jenom nazor
...:::Toyota Celica 2.0GTi 16V 115kW 89':::...- Ex
...:::Toyota Celica 2.0Turbo All Track 150kW 89':::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo 4WD 136kW 88':::...- Ex
...:::Toyota 4Runner 2.4i 84kW 89':::...
...:::N.M.T. Engineering:::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo All Track 150kW 89':::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo 4WD 136kW 88':::...- Ex
...:::Toyota 4Runner 2.4i 84kW 89':::...
...:::N.M.T. Engineering:::...
Re: Olej s sani - porucha Turba
Pokud tvuj motor ma odvetravani vika ventilu vedeno do sani (vetsinou mezi vztup turba a vzduchovym filtrem), sance je, ze ho motor pouziva jako "primary", coz se vetsinou deje pote, co PCV ventil nastane neoperacni. Zkus nejdrive odpojit tu "breather" hadici (z hadice air filtru do vika ventilu) a zjistit, jestli ma v sobe olej taky. Pokud ano, vymen PCV valve, nech tu "breather" hadici docasne upevnenou jen k viku ventilu (a nech ji smerovat k zemi) a docasne zaslep ten "nipple" na te hadici air filtru (aby jsi nenasaval nemereny vzduch - pokud mas merici system vztupniho vzduchu hned za air filtrem a pred tim "nipple" te "breather" hadice). Zkus s tim par dnu takto jezdit a pote sundej tu hadici turba znova. Pokud tam zase bude olej, predni oil seal toho turba bude muset byt vymenen. Zkus taky (rukou), jestli se to turbo volne toci a jakou ma vuli. Dalsi pricinou - pokud ten olej vychazi z turba - muze byt zvyseny tlak oleje v turbu diky jeho zvysene hustote (vzhledem k chladnejsimu podnebi), nez dojde k zahrani motoru (a oleje). V tom pripade, zkus pouzit mene husty olej.JonnY píše: Tak som dnes dal dole trubku za turbom a podla mojho ocakavania v nej bol olej.
IQ stylingem nenahradis.
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej s sani - porucha Turba
jj tu "breather" hadici mam taky nasmerovanou dolu ..... na cestu ..... neni to sice moc ekologicke ale je to ucinneTaboo píše:Pokud tvuj motor ma odvetravani vika ventilu vedeno do sani (vetsinou mezi vztup turba a vzduchovym filtrem), sance je, ze ho motor pouziva jako "primary", coz se vetsinou deje pote, co PCV ventil nastane neoperacni. Zkus nejdrive odpojit tu "breather" hadici (z hadice air filtru do vika ventilu) a zjistit, jestli ma v sobe olej taky. Pokud ano, vymen PCV valve, nech tu "breather" hadici docasne upevnenou jen k viku ventilu (a nech ji smerovat k zemi) a docasne zaslep ten "nipple" na te hadici air filtru (aby jsi nenasaval nemereny vzduch - pokud mas merici system vztupniho vzduchu hned za air filtrem a pred tim "nipple" te "breather" hadice). Zkus s tim par dnu takto jezdit a pote sundej tu hadici turba znova. Pokud tam zase bude olej, predni oil seal toho turba bude muset byt vymenen. Zkus taky (rukou), jestli se to turbo volne toci a jakou ma vuli. Dalsi pricinou - pokud ten olej vychazi z turba - muze byt zvyseny tlak oleje v turbu diky jeho zvysene hustote (vzhledem k chladnejsimu podnebi), nez dojde k zahrani motoru (a oleje). V tom pripade, zkus pouzit mene husty olej.JonnY píše: Tak som dnes dal dole trubku za turbom a podla mojho ocakavania v nej bol olej.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
Re: Olej s sani - porucha Turba
Neni ten PCV valve ovladan podtlakem?Cili jestli odpojim tu hadici od sani a necham jen tak, tak ten PCV ventil se nebude otvirat..nebo je ovladan podtlakem z intake mainfoldu?V tomhle nemam celkem jasno...Taboo píše:Pokud tvuj motor ma odvetravani vika ventilu vedeno do sani (vetsinou mezi vztup turba a vzduchovym filtrem), sance je, ze ho motor pouziva jako "primary", coz se vetsinou deje pote, co PCV ventil nastane neoperacni. Zkus nejdrive odpojit tu "breather" hadici (z hadice air filtru do vika ventilu) a zjistit, jestli ma v sobe olej taky. Pokud ano, vymen PCV valve, nech tu "breather" hadici docasne upevnenou jen k viku ventilu (a nech ji smerovat k zemi) a docasne zaslep ten "nipple" na te hadici air filtru (aby jsi nenasaval nemereny vzduch - pokud mas merici system vztupniho vzduchu hned za air filtrem a pred tim "nipple" te "breather" hadice). Zkus s tim par dnu takto jezdit a pote sundej tu hadici turba znova. Pokud tam zase bude olej, predni oil seal toho turba bude muset byt vymenen. Zkus taky (rukou), jestli se to turbo volne toci a jakou ma vuli. Dalsi pricinou - pokud ten olej vychazi z turba - muze byt zvyseny tlak oleje v turbu diky jeho zvysene hustote (vzhledem k chladnejsimu podnebi), nez dojde k zahrani motoru (a oleje). V tom pripade, zkus pouzit mene husty olej.JonnY píše: Tak som dnes dal dole trubku za turbom a podla mojho ocakavania v nej bol olej.
Lexus GS300
Nissan 200sx S14
Nissan 200sx S14
Re: Olej s sani - porucha Turba
co je PCV ventil? odvetranie sa pripaja kusok pred turbom. vaha vzduchu a setko je az za turbom.Taboo píše: Pokud tvuj motor ma odvetravani vika ventilu vedeno do sani (vetsinou mezi vztup turba a vzduchovym filtrem), sance je, ze ho motor pouziva jako "primary", coz se vetsinou deje pote, co PCV ventil nastane neoperacni. Zkus nejdrive odpojit tu "breather" hadici (z hadice air filtru do vika ventilu) a zjistit, jestli ma v sobe olej taky. Pokud ano, vymen PCV valve, nech tu "breather" hadici docasne upevnenou jen k viku ventilu (a nech ji smerovat k zemi) a docasne zaslep ten "nipple" na te hadici air filtru (aby jsi nenasaval nemereny vzduch - pokud mas merici system vztupniho vzduchu hned za air filtrem a pred tim "nipple" te "breather" hadice). Zkus s tim par dnu takto jezdit a pote sundej tu hadici turba znova. Pokud tam zase bude olej, predni oil seal toho turba bude muset byt vymenen. Zkus taky (rukou), jestli se to turbo volne toci a jakou ma vuli. Dalsi pricinou - pokud ten olej vychazi z turba - muze byt zvyseny tlak oleje v turbu diky jeho zvysene hustote (vzhledem k chladnejsimu podnebi), nez dojde k zahrani motoru (a oleje). V tom pripade, zkus pouzit mene husty olej.
pozeral som, a myslim ze olej bol aj v tom odvetrani. skusim dat dole...
olej sa kazdopadne bude menit.
mam z toho dojem, ze to menej taha a viac cmudi. moze to byt sposobene niecim inym? (alebo to je tym, ze jazdim aj na inom diesly s viac nez 2 nasobnym krutakom... )
Re: Olej s sani - porucha Turba
U vetsiny turbo motoru je PCV ventil ovladan tlakem/podtlakem v intake manifoldu. Ta "breather" hadice (ktera vede vetsinou od vika ventilu pred turbo) slouzi k privodu cerstveho vzduchu a k vyvazovani tlaku v klikove skrini (proto je jeji prumer, delka a umisteni dulezite). V pripade, ze ale dojde k selhani PCV ventilu, ta "breather" hadice prevezme castecne jeho funkci a ta klikova skrin se zacne odvetravat pres ni. Jelikoz tam ale neni zadny jiny "port", ktery by vyvazoval tlak/podtlak, to turbo vytvari v klikove skrini a pod vikem ventilu podtlak, se kterym pak nasava i olej z hlavy - az do te chvile, kdy dojde k limitaci propustnosti te "breather" hadice a pisty zacnou ve vyssich otackach vytvaret v klikove skrini zase pozitivni tlak, ktery pak vede ke ztrate vykonu. Proste, pokud je ten PCV ventil ucpany, to turbo bude vytvaret v klikove skrini a hlave podtlak a s nim nasavat i olej az do te doby, dokud prumer te hadice bude tomu tlaku vytvarenym pisty stacit. Pote v te klikove skrini ten tlak bude narustat a ten olej je z te hlavy pres tu "breather" hadici ne nasavan, ale vlastne tlacen ven.GTRunner píše: Neni ten PCV valve ovladan podtlakem?Cili jestli odpojim tu hadici od sani a necham jen tak, tak ten PCV ventil se nebude otvirat..nebo je ovladan podtlakem z intake mainfoldu?
Pokud ale ten PCV ventil pracuje spravne, tak je dost sporne, jestli odpojeni te "breather" hadice pred turbem je "lepsi", protoze pote je ten odpojeny konec hadice trvale vystaven atmosferickemu tlaku a vyvazeni tlaku v klikove skrini zacne byt poruseno. Ono to je "lepsi" v tom smyslu, ze kdyz ten PCV system zacne pracovat nespravne pote, co selze PCV ventil, tesneni klapky, intake manifoldu anebo injectoru, tak nedojde k nasavani oleje do turba, ktery by pak skoncil i v intercooleru a zpet v intake manifoldu. Tomu se da ale predejit umistenim "oil catch can" mezi viko ventilu a ten "port" pred turbem. U zavodnich motoru se vetsinou ten PCV ventil uplne vynechava a vetsinou se pouzije progresivni podtlakova pumpa zavisla na otackach motoru, anebo se jen jednoduse zvetsi ty otvory ve viku ventilu. Ja to mam reseno tak, ze odvetravam primo do atmosfery samotnou klikovou skrin hned pod dolni uvrati pistu a k tomu jeste i hlavu pres viko ventilu. Tradicni PCV system je dobry, ale v jeho teorii dost idealisticky a v praxi pak velice citlivy a i dost nespolehlivy.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Olej s sani - porucha Turba
Pod tim selhanim PCV ventilu mam rozumet ucpani nebo naopak otevreni ventilu? Vim, ze nekteri kluci z GTR fora to delaji tak, ze PCV ventil vyvrtaji/odstraneji aby byl pruchozi a vsechny 3 vyvody (2 z vika a jeden z PCV) zavedou do OCC....Taboo píše:U vetsiny turbo motoru je PCV ventil ovladan tlakem/podtlakem v intake manifoldu. Ta "breather" hadice (ktera vede vetsinou od vika ventilu pred turbo) slouzi k privodu cerstveho vzduchu a k vyvazovani tlaku v klikove skrini (proto je jeji prumer, delka a umisteni dulezite). V pripade, ze ale dojde k selhani PCV ventilu, ta "breather" hadice prevezme castecne jeho funkci a ta klikova skrin se zacne odvetravat pres ni. Jelikoz tam ale neni zadny jiny "port", ktery by vyvazoval tlak/podtlak, to turbo vytvari v klikove skrini a pod vikem ventilu podtlak, se kterym pak nasava i olej z hlavy - az do te chvile, kdy dojde k limitaci propustnosti te "breather" hadice a pisty zacnou ve vyssich otackach vytvaret v klikove skrini zase pozitivni tlak, ktery pak vede ke ztrate vykonu. Proste, pokud je ten PCV ventil ucpany, to turbo bude vytvaret v klikove skrini a hlave podtlak a s nim nasavat i olej az do te doby, dokud prumer te hadice bude tomu tlaku vytvarenym pisty stacit. Pote v te klikove skrini ten tlak bude narustat a ten olej je z te hlavy pres tu "breather" hadici ne nasavan, ale vlastne tlacen ven.GTRunner píše: Neni ten PCV valve ovladan podtlakem?Cili jestli odpojim tu hadici od sani a necham jen tak, tak ten PCV ventil se nebude otvirat..nebo je ovladan podtlakem z intake mainfoldu?
Pokud ale ten PCV ventil pracuje spravne, tak je dost sporne, jestli odpojeni te "breather" hadice pred turbem je "lepsi", protoze pote je ten odpojeny konec hadice trvale vystaven atmosferickemu tlaku a vyvazeni tlaku v klikove skrini zacne byt poruseno. Ono to je "lepsi" v tom smyslu, ze kdyz ten PCV system zacne pracovat nespravne pote, co selze PCV ventil, tesneni klapky, intake manifoldu anebo injectoru, tak nedojde k nasavani oleje do turba, ktery by pak skoncil i v intercooleru a zpet v intake manifoldu. Tomu se da ale predejit umistenim "oil catch can" mezi viko ventilu a ten "port" pred turbem. U zavodnich motoru se vetsinou ten PCV ventil uplne vynechava a vetsinou se pouzije progresivni podtlakova pumpa zavisla na otackach motoru, anebo se jen jednoduse zvetsi ty otvory ve viku ventilu. Ja to mam reseno tak, ze odvetravam primo do atmosfery samotnou klikovou skrin hned pod dolni uvrati pistu a k tomu jeste i hlavu pres viko ventilu. Tradicni PCV system je dobry, ale v jeho teorii dost idealisticky a v praxi pak velice citlivy a i dost nespolehlivy.
Lexus GS300
Nissan 200sx S14
Nissan 200sx S14
Re: Olej s sani - porucha Turba
Mnozstvi otevreni/zavreni toho PCV ventilu je progresivni v zavislosti na "blow-by" vyfukovych plynu do klikove skrine v ruznych rezimech motoru v tom smyslu, ze ten PCV ventil neni jen "open/closed". Ten PCV ventil reguluje mnozstvi vstupu a vystupu v obou smerech soucasne pouzitim rozdilnych pruzin, velikosti vstupniho a vystupniho otvoru a tvarem toho samotneho vnitrniho tela toho ventilu, ktery tu propustnost tech vztupnich a vystupnich otvoru reguluje v ruznych fazich chodu motoru. Vpodstate, vzhledem k rozdilnemu fyzickemu umisteni toho vnitrniho tela ventilu vzhledem k tem otvorum je dosazeno vzdy jejich jine propustnosti pri ruznych rezimech chodu motoru. Ve vetsine pripadu ale ty pruziny vlivem tepla ztrati po case jejich originalni tvrdost a zanesou se olejem. Ten nanos oleje na tech pruzinach a vnitrnim telu toho ventilu mu pak zacne branit zejmena v plnem otevreni pri "low load cruising" a jeho funkci pak castecne prevezme ta "breather" hadice.GTRunner píše: Pod tim selhanim PCV ventilu mam rozumet ucpani nebo naopak otevreni ventilu? Vim, ze nekteri kluci z GTR fora to delaji tak, ze PCV ventil vyvrtaji/odstraneji aby byl pruchozi a vsechny 3 vyvody (2 z vika a jeden z PCV) zavedou do OCC....
IQ stylingem nenahradis.