JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKON
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKON
Na četné žádosti mnoha začínajících a mírně pokročilých tunerů si dovoluji otevřít toto vděčné téma.
Jednotlivé nápady prosím bodujete číslem ať se na ně dá dobře odkazovat.Neuvádějte banality,u kterých výrobce neslibuje navýšení výkonu.
1. Power booster a jiný elektrický pseudokompresor
Nehledě na naprosto nedostačující produkci vzduchu skrz nízké otáčky a nekompresorový charakter vrtulky hrozí též při jejím poškození vcucnutí do sání a destrukce motoru.Výkon snižuje zejména restrikcí sání,narušením lineárního proudění vzduchu a vysilováním baterie.
Jednotlivé nápady prosím bodujete číslem ať se na ně dá dobře odkazovat.Neuvádějte banality,u kterých výrobce neslibuje navýšení výkonu.
1. Power booster a jiný elektrický pseudokompresor
Nehledě na naprosto nedostačující produkci vzduchu skrz nízké otáčky a nekompresorový charakter vrtulky hrozí též při jejím poškození vcucnutí do sání a destrukce motoru.Výkon snižuje zejména restrikcí sání,narušením lineárního proudění vzduchu a vysilováním baterie.
Karel Gott Funclub member
Myslím že jako bod2. bych mohl napsat tzv Power kabely.
2.Power kabely
Otázku navýšení výkonu motoru který výrobce uvádí v rozmezí 8-12 PS.Podle mnoha lidi co se zabývají stavbou závodních motorů je to další kravina stejně jako u bodu jedna resp power boosteru.
Kabely budou jiste o něco lepší než seriové,ale rozhodně žádný výkon nepřidají a jsou to vyhozené peníze.
2.Power kabely
Otázku navýšení výkonu motoru který výrobce uvádí v rozmezí 8-12 PS.Podle mnoha lidi co se zabývají stavbou závodních motorů je to další kravina stejně jako u bodu jedna resp power boosteru.
Kabely budou jiste o něco lepší než seriové,ale rozhodně žádný výkon nepřidají a jsou to vyhozené peníze.
O tom jsem ani nikdy neslyšel...to je dobrá pecka
Ideální příklad do této rubriky
Jinak magnetová objímka se někdy narozdíl od tohoto případu účelně používá na cirkulaci oleje,kde vychytává kovové pylinky a partikule z oleje.
Naposledy upravil(a) Smoothy dne 26 lis 2005 14:50, celkem upraveno 1 x.
Karel Gott Funclub member
Je to přesně tak,výkon nepřidají,ale díky často masivnějšímu provedení se hůř opotřebují a málokdy začnou třeba probíjet.Čejda píše:Myslím že jako bod2. bych mohl napsat tzv Power kabely.
2.Power kabely
Otázku navýšení výkonu motoru který výrobce uvádí v rozmezí 8-12 PS.Podle mnoha lidi co se zabývají stavbou závodních motorů je to další kravina stejně jako u bodu jedna resp power boosteru.
Kabely budou jiste o něco lepší než seriové,ale rozhodně žádný výkon nepřidají a jsou to vyhozené peníze.
Karel Gott Funclub member
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
Smoothy píše:O tom jsem ani nikdy neslyšel...to je dobrá pecka
Ideální příklad do této rubriky
Jinak magnetová objímka se někdy narozdíl od tohoto případu účelně používá na cirkulaci oleje,kde vychytává kovové pylinky a partikule z oleje.
tento se da koupit v Polsku za ..... 70 kc ten prodavany u nas za 3900kc
http://photos.allegro.pl/photos/orygina ... 4/72444456
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- Leňulka
- Moderátor
- Příspěvky: 925
- Registrován: 06 dub 2004 16:42
- Bydliště: Březová
- Kontaktovat uživatele:
uf tak o tom magnetizeru slysim poprve...zase sem o neco chytrejsi...
dost dobre tema!!! musim souhlasit
dost dobre tema!!! musim souhlasit
...:::Toyota Celica 2.0GTi 16V 115kW 89':::...- Ex
...:::Toyota Celica 2.0Turbo All Track 150kW 89':::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo 4WD 136kW 88':::...- Ex
...:::Toyota 4Runner 2.4i 84kW 89':::...
...:::N.M.T. Engineering:::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo All Track 150kW 89':::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo 4WD 136kW 88':::...- Ex
...:::Toyota 4Runner 2.4i 84kW 89':::...
...:::N.M.T. Engineering:::...
4. instalace turba nebo kompresoru bez znalostí problematiky
Slibované navýšení výkonu je velice lákavé a protože to mechanicky vypadá velice jednoduše "plácnu turbo na svody", má mnoho lidí dojem, že to je nejsnadnější cesta jak zvýšit výkon auta. Opomíjené problémy jsou často hlavní příčinou destrukce motoru:
1. vysoká komprese atmosférického motoru, dojde k propálení pístů
2. vysoký plnící tlak, pokud nevylítají hadice, tak to samé co bod 1
3. špatná směs, ECU nepočítá s turbem, propálení pístů nebo to nepojede vůbec
4. nedostatečně dimenzovaný motor, zvýšená zátež zničí klikovku nebo prostě někde něco praskne
5. podceňování investic, protože pokud to má být dělané pořádně, bude to stát opravdu hodně a nestačí koupit nějaké turbo z vraku
6. atd. atd. atd.
Slibované navýšení výkonu je velice lákavé a protože to mechanicky vypadá velice jednoduše "plácnu turbo na svody", má mnoho lidí dojem, že to je nejsnadnější cesta jak zvýšit výkon auta. Opomíjené problémy jsou často hlavní příčinou destrukce motoru:
1. vysoká komprese atmosférického motoru, dojde k propálení pístů
2. vysoký plnící tlak, pokud nevylítají hadice, tak to samé co bod 1
3. špatná směs, ECU nepočítá s turbem, propálení pístů nebo to nepojede vůbec
4. nedostatečně dimenzovaný motor, zvýšená zátež zničí klikovku nebo prostě někde něco praskne
5. podceňování investic, protože pokud to má být dělané pořádně, bude to stát opravdu hodně a nestačí koupit nějaké turbo z vraku
6. atd. atd. atd.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Leňulka
- Moderátor
- Příspěvky: 925
- Registrován: 06 dub 2004 16:42
- Bydliště: Březová
- Kontaktovat uživatele:
viz. Beaver...a taky to neni jen o montazi turba...auto se tomu musi nebo teda melo by prizpusobit cele...aby to bylo tak jak ma...rozebirat to asi nemusim...
...:::Toyota Celica 2.0GTi 16V 115kW 89':::...- Ex
...:::Toyota Celica 2.0Turbo All Track 150kW 89':::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo 4WD 136kW 88':::...- Ex
...:::Toyota 4Runner 2.4i 84kW 89':::...
...:::N.M.T. Engineering:::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo All Track 150kW 89':::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo 4WD 136kW 88':::...- Ex
...:::Toyota 4Runner 2.4i 84kW 89':::...
...:::N.M.T. Engineering:::...
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
5. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky
.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani
... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani
... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
Naposledy upravil(a) tomoking dne 27 lis 2005 15:35, celkem upraveno 1 x.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky
.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani
... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
nekdy ano nekdy ne ... hlavne musis poladit ECU nebo pridat nejaky piggyback (pridavna rid.jednotka)Klasik píše:Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky
.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani
... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
-
- Příspěvky: 815
- Registrován: 08 čer 2004 13:35
- Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
- Kontaktovat uživatele:
nebo pridanim dalsiho vstriku..ale ta jednotka je zaklad...Klasik píše:Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky
.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani
... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
http://www.dawesdevices.com/hybrid.JPG
... pripadne moze znicit turbotomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky
.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani
... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
turbo spis znicis .... manipulaci (tuzingem) wastegateJonnY píše:... pripadne moze znicit turbotomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky
.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani
... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
tomoking: Přečísluj se na 5ku, 4ku mám já Ohledně toho zvedání tlaku to je ale přesný, u Mk.III je možný ho zdvojnásobit z 0.5 na 1 bar, u jinýho auta by to mohlo už znamenat problém s tragickými následky.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Ja pouzivam $7.00 MBC s tlaky nad 30psi na sve 800HP+ GSX. Taktez Brent Rau na jeho 6i-sekundove Eclipsi, Sean Glazar na jeho 1150HP Eagle Talonu a mnoho jinych lidi s tlaky nad 40 psi. Mozna na tech MBCs neco bude...tomoking píše:... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
Neni pravda. U mnoha motoru se da zvednout preplnovaci tlak temer neomezene (pokud je na to ten motor pripraven po mechanicke strance - cimz myslim i vhodne turbo, intercooler, palivova soustava, etc.) - a to bez jakychkoliv zasahu do ECU a bez jakychkoliv piggy-backs. Clovek jen musi vedet jak...tomoking píše:nekdy ano nekdy ne ... hlavne musis poladit ECU nebo pridat nejaky piggyback (pridavna rid.jednotka)Klasik píše:Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky
.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani
Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
IQ stylingem nenahradis.
You're right, akorát tady šlo spíš o to, že 15 psi na Supře je "trochu" něco jiného než pokusit se naládovat 15 psi do motoru Škoda Favorit 1.3 8v. Jak sis jistě všimnul, tak se tu množí lidi, co pokládají dodatečné přeplňování NA motoru za naprosto bezproblémové, protože přece jen stačí namontovat turbo nebo kompresor a je to "hotový".Taboo píše:Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Opet, tlak turba sam o sobe s tim nema vubec nic spolecneho. Tovarni motor Supry se muze rozsypat na kusy i jen pri 5 psi, zatimco tovarni motor te Skody 1.3 pri tom samem tlaku nemusi mit absolutne zadne problemy.Beaver píše:You're right, akorát tady šlo spíš o to, že 15 psi na Supře je "trochu" něco jiného než pokusit se naládovat 15 psi do motoru Škoda Favorit 1.3 8vTaboo píše:Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
IQ stylingem nenahradis.
Mohl by si to prosim neak bliz vysvetlit? Neak mi unika podstata.Taboo píše:
Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
15 psi na malem turbu a 15 psi na velkem turbu by preci mely byt naprosto totozne hodnoty. Lisit by se mel jen pocet otacek ve kterych dane turbo toho tlaku dosahne....?
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
no ono taky zalezi kolik vzduchu turbo ''prepravuje'' do motoru pri danym tlaku
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Hm tak to bude vono...
Mel sem zato, ze vystup z turba je pokazdy stejnej... Jinymy slovy: vetsi turbo = vetsi tlak. Nikoliv vetsi turbo = vice vzduchu pri stejnem tlaku.
Ale i tak mi to prijde jako kravina... Velikost spalovaci komory je stejna, takze pokud tam jde vic vzduchu, musi se zvetsovat i tlak...
Mel sem zato, ze vystup z turba je pokazdy stejnej... Jinymy slovy: vetsi turbo = vetsi tlak. Nikoliv vetsi turbo = vice vzduchu pri stejnem tlaku.
Ale i tak mi to prijde jako kravina... Velikost spalovaci komory je stejna, takze pokud tam jde vic vzduchu, musi se zvetsovat i tlak...
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Tlak je snad při otevřeným ventilu všude stejnej (po ustálení). Větší turbo má v sobě více namačkanýho vzduchu a tím asi dokáže naládovat větší objem motoru při menší ztrátě tlaku po otevření ventilu....
Sakra to je zamotaný, a není to jedno?
Sakra to je zamotaný, a není to jedno?
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Dve turba rozdilnych proporci a charakteristics tlaci pri stejnem tlaku rozdilny objem vzduchu. To ale neznamena, ze do valcu clovek tlaci jen ten samotny tlak anebo jen ten samotny objem vzduchu (anebo ze danemu tlaku vzdy odpovida stejny objem), ale "mass" (cesky "masa" ? ) vzduchu.Michell píše:Mohl by si to prosim neak bliz vysvetlit? Neak mi unika podstata.Taboo píše:
Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
15 psi na malem turbu a 15 psi na velkem turbu by preci mely byt naprosto totozne hodnoty. Lisit by se mel jen pocet otacek ve kterych dane turbo toho tlaku dosahne....?
"Mass" (kg) = "Density" (cesky "hustota" ? ) (kg/m3) x "volume" (cesky "objem" anebo "mnozstvi" ? ) (m3).
"Density" neni samozrejme ovlivnena jen tlakem, ale taky teplotou. I presto, ze dve rozdilne turba dodavaji vzduch pri tom samem tlaku, tak ho taky dodavaji i pri rozdilne teplote a pri rozdilnem mnozstvi. "Boost" je pote - velice laicky, ale dobre receno - jen tlak vzduchu, ktery se nedostane do valcu. Proto je treba zcela bezne videt pokles tlaku vztupniho vzduchu po upravach, ktere delaji motor vice efektivni (napriklad "head porting" anebo odstraneni restrikci sani anebo vyfuku) zatimco vykon motoru se nezmeni (a da se pote zvysit zvednutim tlaku na jeho puvodni uroven + dodatecnym mnozstvim paliva). Jak je teda mozne znicit motor Supry i pri nizkem vztupnim tlaku? Velkym objemem vzduchu, ktery nasoben tlakem tvori "mass" vzduchu, ktera je smisena s patricnou "mass" paliva a tvori "mass" smesi, jejiz chemicka energie je pote prevedena na tepelnou a mechanickou (kterou ten motor nemusi vydrzet). Naopak zase, nizsi objem vzduchu nasoben vyssim tlakem turba, muze tvorit mensi "mass", ktera muze mit za nasledek nizsi mnozstvi mechanicke energie, kterou ten motor nemusi mit zadne problemy vydrzet. Po strukturalni strance je tomu motoru uplne jedno, odkud ta mechanicka energie prisla, ale zalezi mu jen na jejim mnozstvi. Jestli nejakych 200HP prijde z velkeho turba s nizkym tlakem, maleho turba s vysokym tlakem anebo 200HP shot of nitrous (samozrejme, to vse po smichani s patricnym mnozstvim paliva), tomu motoru to je jedno. Budto tech dodatecnych 200HP vydrzi, anebo ne.
IQ stylingem nenahradis.
Dobrý vysvětlení, jen překladatelskej dodatek:Taboo píše: Dve turba rozdilnych proporci a charakteristics tlaci pri stejnem tlaku rozdilny objem vzduchu. To ale neznamena, ze do valcu clovek tlaci jen ten samotny tlak anebo jen ten samotny objem vzduchu (anebo ze danemu tlaku vzdy odpovida stejny objem), ale "mass" (cesky "masa" ? ) vzduchu.
"Mass" (kg) = "Density" (cesky "hustota" ? ) (kg/m3) x "volume" (cesky "objem" anebo "mnozstvi" ? ) (m3).
"Density" neni samozrejme ovlivnena jen tlakem, ale taky teplotou. I presto, ze dve rozdilne turba dodavaji vzduch pri tom samem tlaku, tak ho taky dodavaji i pri rozdilne teplote a pri rozdilnem mnozstvi. "Boost" je pote - velice laicky, ale dobre receno - jen tlak vzduchu, ktery se nedostane do valcu. Proto je treba zcela bezne videt pokles tlaku vztupniho vzduchu po upravach, ktere delaji motor vice efektivni (napriklad "head porting" anebo odstraneni restrikci sani anebo vyfuku) zatimco vykon motoru se nezmeni (a da se pote zvysit zvednutim tlaku na jeho puvodni uroven + dodatecnym mnozstvim paliva). Jak je teda mozne znicit motor Supry i pri nizkem vztupnim tlaku? Velkym objemem vzduchu, ktery nasoben tlakem tvori "mass" vzduchu, ktera je smisena s patricnou "mass" paliva a tvori "mass" smesi, jejiz chemicka energie je pote prevedena na tepelnou a mechanickou (kterou ten motor nemusi vydrzet). Naopak zase, nizsi objem vzduchu nasoben vyssim tlakem turba, muze tvorit mensi "mass", ktera muze mit za nasledek nizsi mnozstvi mechanicke energie, kterou ten motor nemusi mit zadne problemy vydrzet. Po strukturalni strance je tomu motoru uplne jedno, odkud ta mechanicka energie prisla, ale zalezi mu jen na jejim mnozstvi. Jestli nejakych 200HP prijde z velkeho turba s nizkym tlakem, maleho turba s vysokym tlakem anebo 200HP shot of nitrous (samozrejme, to vse po smichani s patricnym mnozstvim paliva), tomu motoru to je jedno. Budto tech dodatecnych 200HP vydrzi, anebo ne.
mass=hmotnost
density=hustota
volume=objem
Dekuji . Moje slovni zasoba je po technicke strance velice limitovana ... Ja jsem nevedel, jestli muzu prelozit "mass" v tomto pripade jako "hmotnost" (weight), protoze my chapeme mass a weight trochu rozdilne.bob ash píše: Dobrý vysvětlení, jen překladatelskej dodatek:
mass=hmotnost
density=hustota
volume=objem
IQ stylingem nenahradis.