JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKON

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Smoothy
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2005 10:38

JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKON

Příspěvek od Smoothy »

Na četné žádosti mnoha začínajících a mírně pokročilých tunerů si dovoluji otevřít toto vděčné téma.
Jednotlivé nápady prosím bodujete číslem ať se na ně dá dobře odkazovat.Neuvádějte banality,u kterých výrobce neslibuje navýšení výkonu.

1. Power booster a jiný elektrický pseudokompresor
Nehledě na naprosto nedostačující produkci vzduchu skrz nízké otáčky a nekompresorový charakter vrtulky hrozí též při jejím poškození vcucnutí do sání a destrukce motoru.Výkon snižuje zejména restrikcí sání,narušením lineárního proudění vzduchu a vysilováním baterie.
Karel Gott Funclub member

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

Montaz kitu primeho sani bez zajisteni privodu studeneho vzduchu ....... :wink:
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Čejda
Příspěvky: 68
Registrován: 01 srp 2005 13:44
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čejda »

Myslím že jako bod2. bych mohl napsat tzv Power kabely.

2.Power kabely

Otázku navýšení výkonu motoru který výrobce uvádí v rozmezí 8-12 PS.Podle mnoha lidi co se zabývají stavbou závodních motorů je to další kravina stejně jako u bodu jedna resp power boosteru.

Kabely budou jiste o něco lepší než seriové,ale rozhodně žádný výkon nepřidají a jsou to vyhozené peníze.
Obrázek

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

Jako Bod 3 : Magnetizery



http://www.magnetizer.cz/ a jine podobne "zazraky"
Obrázek
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
Smoothy
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2005 10:38

Příspěvek od Smoothy »

tomoking píše:Jako Bod 3 : Magnetizery



http://www.magnetizer.cz/ a jine podobne "zazraky"
Obrázek
O tom jsem ani nikdy neslyšel...to je dobrá pecka :D
Ideální příklad do této rubriky :wink:
Jinak magnetová objímka se někdy narozdíl od tohoto případu účelně používá na cirkulaci oleje,kde vychytává kovové pylinky a partikule z oleje.
Naposledy upravil(a) Smoothy dne 26 lis 2005 14:50, celkem upraveno 1 x.
Karel Gott Funclub member

Uživatelský avatar
Smoothy
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2005 10:38

Příspěvek od Smoothy »

Čejda píše:Myslím že jako bod2. bych mohl napsat tzv Power kabely.

2.Power kabely

Otázku navýšení výkonu motoru který výrobce uvádí v rozmezí 8-12 PS.Podle mnoha lidi co se zabývají stavbou závodních motorů je to další kravina stejně jako u bodu jedna resp power boosteru.

Kabely budou jiste o něco lepší než seriové,ale rozhodně žádný výkon nepřidají a jsou to vyhozené peníze.
Je to přesně tak,výkon nepřidají,ale díky často masivnějšímu provedení se hůř opotřebují a málokdy začnou třeba probíjet.
Karel Gott Funclub member

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

Smoothy píše:
tomoking píše:Jako Bod 3 : Magnetizery



http://www.magnetizer.cz/ a jine podobne "zazraky"
Obrázek
O tom jsem ani nikdy neslyšel...to je dobrá pecka :D
Ideální příklad do této rubriky :wink:
Jinak magnetová objímka se někdy narozdíl od tohoto případu účelně používá na cirkulaci oleje,kde vychytává kovové pylinky a partikule z oleje.

tento se da koupit v Polsku za ..... 70 kc :lol: ten prodavany u nas za 3900kc :lol:


http://photos.allegro.pl/photos/orygina ... 4/72444456
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
Leňulka
Moderátor
Příspěvky: 925
Registrován: 06 dub 2004 16:42
Bydliště: Březová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Leňulka »

uf tak o tom magnetizeru slysim poprve...zase sem o neco chytrejsi... 8)

dost dobre tema!!! musim souhlasit :wink:
...:::Toyota Celica 2.0GTi 16V 115kW 89':::...- Ex
...:::Toyota Celica 2.0Turbo All Track 150kW 89':::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo 4WD 136kW 88':::...- Ex
...:::Toyota 4Runner 2.4i 84kW 89':::...
...:::N.M.T. Engineering:::...

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

4. instalace turba nebo kompresoru bez znalostí problematiky

Slibované navýšení výkonu je velice lákavé a protože to mechanicky vypadá velice jednoduše "plácnu turbo na svody", má mnoho lidí dojem, že to je nejsnadnější cesta jak zvýšit výkon auta. Opomíjené problémy jsou často hlavní příčinou destrukce motoru:
1. vysoká komprese atmosférického motoru, dojde k propálení pístů
2. vysoký plnící tlak, pokud nevylítají hadice, tak to samé co bod 1
3. špatná směs, ECU nepočítá s turbem, propálení pístů nebo to nepojede vůbec
4. nedostatečně dimenzovaný motor, zvýšená zátež zničí klikovku nebo prostě někde něco praskne
5. podceňování investic, protože pokud to má být dělané pořádně, bude to stát opravdu hodně a nestačí koupit nějaké turbo z vraku
6. atd. atd. atd.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Leňulka
Moderátor
Příspěvky: 925
Registrován: 06 dub 2004 16:42
Bydliště: Březová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Leňulka »

viz. Beaver...a taky to neni jen o montazi turba...auto se tomu musi nebo teda melo by prizpusobit cele...aby to bylo tak jak ma...rozebirat to asi nemusim...
...:::Toyota Celica 2.0GTi 16V 115kW 89':::...- Ex
...:::Toyota Celica 2.0Turbo All Track 150kW 89':::...
...:::Toyota Celica 2.0Turbo 4WD 136kW 88':::...- Ex
...:::Toyota 4Runner 2.4i 84kW 89':::...
...:::N.M.T. Engineering:::...

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

5. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
Obrázek
Naposledy upravil(a) tomoking dne 27 lis 2005 15:35, celkem upraveno 1 x.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Klasik
Příspěvky: 128
Registrován: 27 čer 2005 15:39

Příspěvek od Klasik »

tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
Obrázek
Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

Klasik píše:
tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
Obrázek
Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?
nekdy ano nekdy ne :) ... hlavne musis poladit ECU nebo pridat nejaky piggyback (pridavna rid.jednotka)
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Klasik píše:
tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
http://www.dawesdevices.com/hybrid.JPG
Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?
nebo pridanim dalsiho vstriku..ale ta jednotka je zaklad...

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
... pripadne moze znicit turbo

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

JonnY píše:
tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani

... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
... pripadne moze znicit turbo
turbo spis znicis .... manipulaci (tuzingem) wastegate :wink:
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
Sagi
Příspěvky: 582
Registrován: 05 dub 2005 17:05
Bydliště: VM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sagi »

To Smoothy: Dobry tema,zas se neco priucim... 8) 8) 8)
VW Passat Variant 1,8 T

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

tomoking: Přečísluj se na 5ku, 4ku mám já :D Ohledně toho zvedání tlaku to je ale přesný, u Mk.III je možný ho zdvojnásobit z 0.5 na 1 bar, u jinýho auta by to mohlo už znamenat problém s tragickými následky.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

tomoking píše:... takze vsechny jednoduche manual boost controllers jsou dobre jen pro mirne zvednuti tlaku
Ja pouzivam $7.00 MBC s tlaky nad 30psi na sve 800HP+ GSX. Taktez Brent Rau na jeho 6i-sekundove Eclipsi, Sean Glazar na jeho 1150HP Eagle Talonu a mnoho jinych lidi s tlaky nad 40 psi. Mozna na tech MBCs neco bude...
tomoking píše:
Klasik píše:
tomoking píše:4. zvedani plniciho tlaku u preplnovanych motoru bez znalostí problematiky

.... vetsinou dojde k propaleni pistu z duvodu provozu na prilis chudou smes, ktera ma mnohem vyssi teplotu spalovani
Jestli tomu dobře rozumim, tak se tohle řeší většía vstřikama ne?
nekdy ano nekdy ne :) ... hlavne musis poladit ECU nebo pridat nejaky piggyback (pridavna rid.jednotka)
Neni pravda. U mnoha motoru se da zvednout preplnovaci tlak temer neomezene (pokud je na to ten motor pripraven po mechanicke strance - cimz myslim i vhodne turbo, intercooler, palivova soustava, etc.) - a to bez jakychkoliv zasahu do ECU a bez jakychkoliv piggy-backs. Clovek jen musi vedet jak... :wink:

Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Taboo píše:Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
You're right, akorát tady šlo spíš o to, že 15 psi na Supře je "trochu" něco jiného než pokusit se naládovat 15 psi do motoru Škoda Favorit 1.3 8v. Jak sis jistě všimnul, tak se tu množí lidi, co pokládají dodatečné přeplňování NA motoru za naprosto bezproblémové, protože přece jen stačí namontovat turbo nebo kompresor a je to "hotový".
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Beaver píše:
Taboo píše:Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
You're right, akorát tady šlo spíš o to, že 15 psi na Supře je "trochu" něco jiného než pokusit se naládovat 15 psi do motoru Škoda Favorit 1.3 8v
Opet, tlak turba sam o sobe s tim nema vubec nic spolecneho. Tovarni motor Supry se muze rozsypat na kusy i jen pri 5 psi, zatimco tovarni motor te Skody 1.3 pri tom samem tlaku nemusi mit absolutne zadne problemy.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Michell
Příspěvky: 92
Registrován: 02 kvě 2005 16:16
Bydliště: ... dobra otazka...

Příspěvek od Michell »

Taboo píše:
Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
Mohl by si to prosim neak bliz vysvetlit? Neak mi unika podstata.

15 psi na malem turbu a 15 psi na velkem turbu by preci mely byt naprosto totozne hodnoty. Lisit by se mel jen pocet otacek ve kterych dane turbo toho tlaku dosahne....?

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od semysak »

no ono taky zalezi kolik vzduchu turbo ''prepravuje'' do motoru pri danym tlaku

Uživatelský avatar
Michell
Příspěvky: 92
Registrován: 02 kvě 2005 16:16
Bydliště: ... dobra otazka...

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Michell »

Hm tak to bude vono...

Mel sem zato, ze vystup z turba je pokazdy stejnej... Jinymy slovy: vetsi turbo = vetsi tlak. Nikoliv vetsi turbo = vice vzduchu pri stejnem tlaku.

Ale i tak mi to prijde jako kravina... Velikost spalovaci komory je stejna, takze pokud tam jde vic vzduchu, musi se zvetsovat i tlak...

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Vecernicek »

Tlak je snad při otevřeným ventilu všude stejnej (po ustálení). Větší turbo má v sobě více namačkanýho vzduchu a tím asi dokáže naládovat větší objem motoru při menší ztrátě tlaku po otevření ventilu....
Sakra to je zamotaný, a není to jedno?
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Michell píše:
Taboo píše:
Zda se, ze hodne lidi si neuvedomuje, ze tlak turba sam o sobe moc neznamena. 15 psi na T25 turbu je "trochu" neco jineho, nez 15 psi na T76 turbu.
Mohl by si to prosim neak bliz vysvetlit? Neak mi unika podstata.

15 psi na malem turbu a 15 psi na velkem turbu by preci mely byt naprosto totozne hodnoty. Lisit by se mel jen pocet otacek ve kterych dane turbo toho tlaku dosahne....?
Dve turba rozdilnych proporci a charakteristics tlaci pri stejnem tlaku rozdilny objem vzduchu. To ale neznamena, ze do valcu clovek tlaci jen ten samotny tlak anebo jen ten samotny objem vzduchu (anebo ze danemu tlaku vzdy odpovida stejny objem), ale "mass" (cesky "masa" ? :? ) vzduchu.
"Mass" (kg) = "Density" (cesky "hustota" ? :? ) (kg/m3) x "volume" (cesky "objem" anebo "mnozstvi" ? :? ) (m3).
"Density" neni samozrejme ovlivnena jen tlakem, ale taky teplotou. I presto, ze dve rozdilne turba dodavaji vzduch pri tom samem tlaku, tak ho taky dodavaji i pri rozdilne teplote a pri rozdilnem mnozstvi. "Boost" je pote - velice laicky, ale dobre receno - jen tlak vzduchu, ktery se nedostane do valcu. Proto je treba zcela bezne videt pokles tlaku vztupniho vzduchu po upravach, ktere delaji motor vice efektivni (napriklad "head porting" anebo odstraneni restrikci sani anebo vyfuku) zatimco vykon motoru se nezmeni (a da se pote zvysit zvednutim tlaku na jeho puvodni uroven + dodatecnym mnozstvim paliva). Jak je teda mozne znicit motor Supry i pri nizkem vztupnim tlaku? Velkym objemem vzduchu, ktery nasoben tlakem tvori "mass" vzduchu, ktera je smisena s patricnou "mass" paliva a tvori "mass" smesi, jejiz chemicka energie je pote prevedena na tepelnou a mechanickou (kterou ten motor nemusi vydrzet). Naopak zase, nizsi objem vzduchu nasoben vyssim tlakem turba, muze tvorit mensi "mass", ktera muze mit za nasledek nizsi mnozstvi mechanicke energie, kterou ten motor nemusi mit zadne problemy vydrzet. Po strukturalni strance je tomu motoru uplne jedno, odkud ta mechanicka energie prisla, ale zalezi mu jen na jejim mnozstvi. Jestli nejakych 200HP prijde z velkeho turba s nizkym tlakem, maleho turba s vysokym tlakem anebo 200HP shot of nitrous (samozrejme, to vse po smichani s patricnym mnozstvim paliva), tomu motoru to je jedno. Budto tech dodatecnych 200HP vydrzi, anebo ne.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
bob ash
Příspěvky: 431
Registrován: 07 úno 2005 01:39
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bob ash »

Taboo píše: Dve turba rozdilnych proporci a charakteristics tlaci pri stejnem tlaku rozdilny objem vzduchu. To ale neznamena, ze do valcu clovek tlaci jen ten samotny tlak anebo jen ten samotny objem vzduchu (anebo ze danemu tlaku vzdy odpovida stejny objem), ale "mass" (cesky "masa" ? :? ) vzduchu.
"Mass" (kg) = "Density" (cesky "hustota" ? :? ) (kg/m3) x "volume" (cesky "objem" anebo "mnozstvi" ? :? ) (m3).
"Density" neni samozrejme ovlivnena jen tlakem, ale taky teplotou. I presto, ze dve rozdilne turba dodavaji vzduch pri tom samem tlaku, tak ho taky dodavaji i pri rozdilne teplote a pri rozdilnem mnozstvi. "Boost" je pote - velice laicky, ale dobre receno - jen tlak vzduchu, ktery se nedostane do valcu. Proto je treba zcela bezne videt pokles tlaku vztupniho vzduchu po upravach, ktere delaji motor vice efektivni (napriklad "head porting" anebo odstraneni restrikci sani anebo vyfuku) zatimco vykon motoru se nezmeni (a da se pote zvysit zvednutim tlaku na jeho puvodni uroven + dodatecnym mnozstvim paliva). Jak je teda mozne znicit motor Supry i pri nizkem vztupnim tlaku? Velkym objemem vzduchu, ktery nasoben tlakem tvori "mass" vzduchu, ktera je smisena s patricnou "mass" paliva a tvori "mass" smesi, jejiz chemicka energie je pote prevedena na tepelnou a mechanickou (kterou ten motor nemusi vydrzet). Naopak zase, nizsi objem vzduchu nasoben vyssim tlakem turba, muze tvorit mensi "mass", ktera muze mit za nasledek nizsi mnozstvi mechanicke energie, kterou ten motor nemusi mit zadne problemy vydrzet. Po strukturalni strance je tomu motoru uplne jedno, odkud ta mechanicka energie prisla, ale zalezi mu jen na jejim mnozstvi. Jestli nejakych 200HP prijde z velkeho turba s nizkym tlakem, maleho turba s vysokym tlakem anebo 200HP shot of nitrous (samozrejme, to vse po smichani s patricnym mnozstvim paliva), tomu motoru to je jedno. Budto tech dodatecnych 200HP vydrzi, anebo ne.
:wink:
Dobrý vysvětlení, jen překladatelskej dodatek:
mass=hmotnost
density=hustota
volume=objem

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

bob ash píše: Dobrý vysvětlení, jen překladatelskej dodatek:
mass=hmotnost
density=hustota
volume=objem
Dekuji 8) . Moje slovni zasoba je po technicke strance velice limitovana :lol: ... Ja jsem nevedel, jestli muzu prelozit "mass" v tomto pripade jako "hmotnost" (weight), protoze my chapeme mass a weight trochu rozdilne. :D
IQ stylingem nenahradis.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

motoru je sice jedno ale nesmíme zapomínat na to při jakých otáčkch motoru nám dokáže ono množství vzduchu turbo dopravit,.. jaký náběh samotné turbo má..

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

blázen píše:motoru je sice jedno ale nesmíme zapomínat na to při jakých otáčkch motoru nám dokáže ono množství vzduchu turbo dopravit,.. jaký náběh samotné turbo má..
Turbo neni zavisle na otackach motoru.
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“