přidání turba do atmosferického motoru
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
přidání turba do atmosferického motoru
zdárek všem...chtěl bych si do svého autí(Hyundai Coupe 2.0,16V)nechat přidat turbo a tak bych byl vděčný za pár rad odborníků...díky všem
- Violator
- Příspěvky: 216
- Registrován: 28 čer 2005 17:28
- Bydliště: Praha inteligence : pravděpodobná
- Kontaktovat uživatele:
Re: přidání turba do atmosferického motoru
no ty asi budeš jeden z nichBART158 píše:hmmmmm
až bude FAJFKA chtít.......tak všem ujedu
Re: přidání turba do atmosferického motoru
tak nějak... taky jsem o tom nejdřív uvažoval, zvolil jsem výměnu celýho motoru. TDI místo benzínu...
Re: přidání turba do atmosferického motoru
no tenhle typ TDI nemel..škoda..tam asi nacpu turbo z ponorky bo tak něcoBART158 píše:tak nějak... taky jsem o tom nejdřív uvažoval, zvolil jsem výměnu celýho motoru. TDI místo benzínu...
Re: přidání turba do atmosferického motoru
turbo z ponorky ? pobavils !keeno píše:no tenhle typ TDI nemel..škoda..tam asi nacpu turbo z ponorky bo tak něcoBART158 píše:tak nějak... taky jsem o tom nejdřív uvažoval, zvolil jsem výměnu celýho motoru. TDI místo benzínu...
nissan sunny N14 1,6 16V/66kW GA16DS
Re: přidání turba do atmosferického motoru
vim...jsem z ftipnýho krajeNazogaR píše:turbo z ponorky ? pobavils !keeno píše:no tenhle typ TDI nemel..škoda..tam asi nacpu turbo z ponorky bo tak něcoBART158 píše:tak nějak... taky jsem o tom nejdřív uvažoval, zvolil jsem výměnu celýho motoru. TDI místo benzínu...
Re: přidání turba do atmosferického motoru
hmm jde spíš o to jak si to představuješ fiančne.. dělal Huynday neco s turbem co by tvým požadavkum vyhovovalo??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Fazeey
- Příspěvky: 4726
- Registrován: 09 bře 2004 17:06
- Bydliště: nýr da Melnik sidé
- Kontaktovat uživatele:
Re: přidání turba do atmosferického motoru
snad 1.6T do starejch modelů..
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu
Re: přidání turba do atmosferického motoru
Přesně tak, pokud Hyuynday vyrábí nějakej jinej motor s turbínou, kterej bys tam chtěl, bude to určitě menší problém ho tam nacpat, než dolaďovat motor na kterym turbo nikdy nebylo. Já jsem z VW II. vyhodil 1,6 benzín karburátor a putije dovnitř 1,9 TDI PD z Passatu, kde byl původně podélně uloženej a vím, že ten motor bude chodit pořád stejně. Kdežto, když budeš dávat turbo kde nebylo, budeš si muset uvědomit, že ten motor na to není stavěvěj. Samozřejmě, že to jde, ale pokud s tím nemáš zkušenosti a soused taky ne, tak s tím budeš mít víc starostí než užitku. Neříkám abys měnil benzín za naftu, ale.... prodej tvýho motoru + nákup ideálního nemusí vyjít finančně až tak špatně. Určitě by se tam dalo dát i něco od jiné značky...
Re: přidání turba do atmosferického motoru
zde je článek, sice o škodovce, ale myslilm, že to tak nějak vystihuje danou problematiku.
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=442
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=442
Re: přidání turba do atmosferického motoru
Měl by sis nejdřív ujasnit kolik z toho chceš vyždímat koní a k jakýmu účelu budeš auto používat (dení ježdění/okruhy/sprinty atd).Od toho se bude pak odvíjet rozsáhlost a finanční náročnost přestavby,stejně tak jako její postup.
Karel Gott Funclub member
No, popravde bych se vubec nebal toho dat tam motor jineho vyrobce, pokud nesezenes rozumnou alternativu od Hyundaie. Nez laborovat s puvodnim motorem, coz muze byt financnde nakladne, klidne bych tam nabastlil osvedceny 1.8T od vw, pokud chces "čmoud", tak tdi... Kdyz tam usadis jinej motor s prevodovkou, ostatni uz se nejak podda.
Ten G4CP 2.0L Hyundai motor je identicky s Mitsu 4G63 motorem, takze dat na nej turbo a vyzdimat z neho 250-300 HP se da za investici mene nez $1000. Jednoduse, pouzij vse, co potrebujes z turbo 4G63 motoru z Mitsu Eclipse/Eagle Talon/Plymouth Laser/Mitsu Galant VR4: 1G intake manifold + TB, 1G turbo vacky, 2G exhaust manifold + 14B (anebo 16G) turbo, 2G O2 housing, 450cc (anebo 510 cc) injectory, 1G intercooler, oil pan, main harness, knock sensor, ECU a MAS. Nejlepe by bylo koupit cely horni trakt motoru. Az na MAS, ostatni sensory jsou stejne a ten blok je uz vybaven zavitem pro knock sensor (takze musis vymenit jen tu main harness a ECU). Ten G4CP by mel mit 9:1 kompresi (ale nektere evropske modely by mohly mit taky 9.5:1), coz by nemelo ale predstavovat vaznejsi problem (my jsme dali turbo na mnoho tech N/A 9:1 4G63). Jen v pripade te 9.5:1 komprese by bylo lepsi vymenit pisty za 2G Mitsu Eclipse 8.5:1 komponenty. Tovarni ojnice toho G4CP motoru snesou pres 400 HP, takze by jsi s tim mohl jit trochu dale (kdyz uz to delas ) a placnout na to 20G turbo a 550 cc injectory. Pote jen vetsi palivove cerpadlo (Walbro 255), FMIC a SAFC (anebo DSM link). To by te prislo (i s temi pisty a ACT2100 anebo 2600 spojkou) mezi $2500-3000, coz za nejalych dodatecnych 300 HP neni spatna investice. Pokud miris jeste vice, vymena toho motoru za staveny 4G63 6-bolt (ktery snese pres 1000 HP) by nebyl problem.
IQ stylingem nenahradis.
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: přidání turba do atmosferického motoru
hlavně tam necpi TDI jinak Taboo opět nezklamal
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- Violator
- Příspěvky: 216
- Registrován: 28 čer 2005 17:28
- Bydliště: Praha inteligence : pravděpodobná
- Kontaktovat uživatele:
Re: přidání turba do atmosferického motoru
taboo tak nějak sem čekal že tě tady uvidim. díky ..keeno dorazí v noci. to je konečně slovo do pranice
až bude FAJFKA chtít.......tak všem ujedu
Re: přidání turba do atmosferického motoru
Tak takhle bych si to představoval taky.... ale keenova peněženka už asi míň... A když k tomu udělá adekvátní podvozek a brzdy... Mně se ta varisnta s 1,8 T od VW docela zamlouvá. Je to "levné", dostupné díly a zbyde na ostatní. Je to ale trochu jinej směr.
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: přidání turba do atmosferického motoru
narvat jinej motor do auta kam nepatří rozhodně nebude žádná prdel a ve výsledku klidně vyjde dráž jako varianta od Taboo
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: přidání turba do atmosferického motoru
Technicky to složité není. Ale souhlasím, že u nějkterých kombinací to může stát v konečném důsledku hodně peněz. Dráž to vyjde asi těžko, ale při přepočtu výkon/cena se mi návrh mr. taboo docela zamlouvá.
Re: přidání turba do atmosferického motoru
To by ani zdaleka nebylo tak levne a ani jednoduche vzhledem k mnozstvi fabrikace. Pokud to prijde na engine swap, clovek by mohl pouzit 1.8L turbo motor z Mitsu Colt anebo si nechat primo poslat (pres street.racera) JDM 4G63T (nejlepe RS verzi, ktera prisla s 16G turbem, 510 cc injectory a i lehcim setrvacnikem), ktere tam spadnou bez jakychkoliv uprav uchytu motoru a prevodovky. Pokud by nekdo pouzil ten 6-bolt 4G63 + F5M33 (FWD turbo) prevodovku, tak ma do budoucna skvely zaklad pro 450 HP bez jakychkoliv dodatecnych nutnych uprav vnitrnosti motoru. I s tim tovarnim 16G turbem a 510cc injectory te RS verze tady mluvime o 340-350 HP jen za dalsi cenu silnejsiho palivoveho cerpadla, MBC a FMIC (a samozrejme, "nezbytnosti" jako vetsi vyfukove potrubi a silnejsi spojka). Pokud s tim chce nekdo jit jeste dal, z toho 4G63 2.0L se da snadno a levne udelat 2.3L stroker, anebo se muze rovnou pouzit 4G64 blok + 4G63 hlava pro dosazeni 2.4L objemu. Co se tyce dostupnosti dilu - a to nejen tovarnich ale i aftermarket, ta 4G63 platforma ma 20i-letou tradici ve vozech od Australskeho Starionu v 80ych letech pres Mitsu Eclipse v 90ych letech a doslova vsechny roky Mitsu Evo - az do dnesniho Evo IX a cele tuny aftermarket performance dilu jsou velice snadno dostupne nejen v USA ale i v Japan anebo UK.BART158 píše:Mně se ta varisnta s 1,8 T od VW docela zamlouvá. Je to "levné", dostupné díly a zbyde na ostatní.
IQ stylingem nenahradis.
No nějakejch 250-300HP by určo bylo super aale na asi moc finančně přepálené...To coupe má v základu asi 140 HP takže si myslím že nějakejch +-200HP by určo nebylo k zahození...Mám zato že jsem v nynějším Tuning Magazínu našel turbo z Eclipse asi za 6 000 což je hodně slušná cena...Sice bylo jetý ale vem to Mikuláš .Jen by me jeste zajímalo jak to bude treba až přijdu na technickou a tam zjistej ze je tam Turboš...to asi nebudou moc nadšení ne?Jinak zatím všem díky za rady
Turbo Eclipse pouzivaly tri rozdilne turba, z nichz to 14B (z 89-94 modelu s M/T) ma nejvice potencialu. Pokud ovsem chces nove turbo (a ne moc drahe), EVO 16G lze dostat pod $600. Jinak na eBay muzes narazit na ty pouzite 14B za $100-150. I to T25 z 2G Eclipse te dostane nad 200 HP, ale to turbo opravdu nema nejaky velky potencial.keeno píše:Mám zato že jsem v nynějším Tuning Magazínu našel turbo z Eclipse asi za 6 000 což je hodně slušná cena...
IQ stylingem nenahradis.
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: přidání turba do atmosferického motoru
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
[Turbo Eclipse pouzivaly tri rozdilne turba, z nichz to 14B (z 89-94 modelu s M/T) ma nejvice potencialu. Pokud ovsem chces nove turbo (a ne moc drahe), EVO 16G lze dostat pod $600. Jinak na eBay muzes narazit na ty pouzite 14B za $100-150. I to T25 z 2G Eclipse te dostane nad 200 HP, ale to turbo opravdu nema nejaky velky potencial.[/quote]no hlavne cenove dostupné....baj oko tak kolem 10 000 at nove nebo jete...a ktere z tech dvou ..14B nebo 16G je lepší?
Re:
Zdravím, nevím jestli jste tu ještě aktivní, ale chci se zkusit zeptat. Nešel by motor vyměnit za variantu 2.7?Taboo píše: ↑07 pro 2005 12:36Ten G4CP 2.0L Hyundai motor je identicky s Mitsu 4G63 motorem, takze dat na nej turbo a vyzdimat z neho 250-300 HP se da za investici mene nez $1000. Jednoduse, pouzij vse, co potrebujes z turbo 4G63 motoru z Mitsu Eclipse/Eagle Talon/Plymouth Laser/Mitsu Galant VR4: 1G intake manifold + TB, 1G turbo vacky, 2G exhaust manifold + 14B (anebo 16G) turbo, 2G O2 housing, 450cc (anebo 510 cc) injectory, 1G intercooler, oil pan, main harness, knock sensor, ECU a MAS. Nejlepe by bylo koupit cely horni trakt motoru. Az na MAS, ostatni sensory jsou stejne a ten blok je uz vybaven zavitem pro knock sensor (takze musis vymenit jen tu main harness a ECU). Ten G4CP by mel mit 9:1 kompresi (ale nektere evropske modely by mohly mit taky 9.5:1), coz by nemelo ale predstavovat vaznejsi problem (my jsme dali turbo na mnoho tech N/A 9:1 4G63). Jen v pripade te 9.5:1 komprese by bylo lepsi vymenit pisty za 2G Mitsu Eclipse 8.5:1 komponenty. Tovarni ojnice toho G4CP motoru snesou pres 400 HP, takze by jsi s tim mohl jit trochu dale (kdyz uz to delas ) a placnout na to 20G turbo a 550 cc injectory. Pote jen vetsi palivove cerpadlo (Walbro 255), FMIC a SAFC (anebo DSM link). To by te prislo (i s temi pisty a ACT2100 anebo 2600 spojkou) mezi $2500-3000, coz za nejalych dodatecnych 300 HP neni spatna investice. Pokud miris jeste vice, vymena toho motoru za staveny 4G63 6-bolt (ktery snese pres 1000 HP) by nebyl problem.