JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKON

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od tomoking »

NazogaR píše:moc pekne topic !
jeste existujou ruzne jine opicarny ale to sem postnu priste
ted mi jde o jedinou vec, jak zabranit blbci co si chce mermomocit znicit auto ?

jde konkretne o almeru 1,4i 64kW
ten vul si do ni chce nacpat turbo.... protoze do ted mel volvo 1,9TD
a furt placa o turbo efektu...
ja sam nissana mam a trochu se problematice vyznam
ale ten vul je schopnej vsecho
muzete mi poradit co mu mam rict aby se na to vysral ?
jo mimo jine nez tam da turbo tak chce u v CR nechat ten nissan ocipovat.... takze mozna ani rady s turbem nebudou nutny
jelikoz nevim o nikom kdo by u nas profi chipoval atmosfery od nissanu
turbo do 1,4 ky ho bude stat vic nez swap 1,6 nebo treba 2.0 z jineho nissana
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
NazogaR
Příspěvky: 119
Registrován: 09 říj 2005 19:39
Bydliště: Pragl

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od NazogaR »

tomoking píše:
NazogaR píše:moc pekne topic !
jeste existujou ruzne jine opicarny ale to sem postnu priste
ted mi jde o jedinou vec, jak zabranit blbci co si chce mermomocit znicit auto ?

jde konkretne o almeru 1,4i 64kW
ten vul si do ni chce nacpat turbo.... protoze do ted mel volvo 1,9TD
a furt placa o turbo efektu...
ja sam nissana mam a trochu se problematice vyznam
ale ten vul je schopnej vsecho
muzete mi poradit co mu mam rict aby se na to vysral ?
jo mimo jine nez tam da turbo tak chce u v CR nechat ten nissan ocipovat.... takze mozna ani rady s turbem nebudou nutny
jelikoz nevim o nikom kdo by u nas profi chipoval atmosfery od nissanu
turbo do 1,4 ky ho bude stat vic nez swap 1,6 nebo treba 2.0 z jineho nissana
ale to vis ze neeeeeee
pooodleee neeeej, proste pude na vrakac veme nejakyho garetta proste to tam strci a bude :DDDD
je to maniak..... jen se bojim toho ze ho muzu nekde potkat na silnici
nejhur jak jede predemnou a z vejfuku na me budou strilet od svickek po pruziny ruzne soucastky
nissan sunny N14 1,6 16V/66kW GA16DS

Uživatelský avatar
Brutus
Moderátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 23 pro 2004 22:47
Bydliště: Crash bar
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Brutus »

Když sme u toho, má cenu zakládat topic o montáži turba/kompresoru do E36 M3 3.0 nebo mě sežerete? :?:
E30 kundokábrolap
www.mrdna.cz

Maverick89
Příspěvky: 1
Registrován: 02 pro 2005 20:55
Bydliště: Slovensko

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Maverick89 »

Som zo slovenska a som pomerne mlady.Som uplny fanatik do tuningu.
Mam k dispozicii Fiat Punto II 1.9JTD.Kedze nemam ziadne skusenosti a snazim sa byt trochu rozumny tak sa najprv pytam pred tym nez nieco urobim.Takze moja otazka znie: V mojej hlave sa premieta predstava na aute vymenint intercooler za vacsi,prerobit to komplikovane sanie na jednoduche co najlepsie,aky narast vykonu by mohla tato uprava sposobit ,alebo ake problemy by mohli nastat?Ja z mojho laickeho hladiska myslim ze tato uprava by mohla zvysit vykon aspon trosku.Predsa cim chladnejsi vzduch tym vacsia hustota nie?Som zo slovenska a som pomerne mlady.Som uplny fanatik do tuningu.
Mam k dispozicii Fiat Punto II 1.9JTD.Kedze nemam ziadne skusenosti a snazim sa byt trochu rozumny tak sa najprv pytam pred tym nez nieco urobim.Takze moja otazka znie: V mojej hlave sa premieta predstava na aute vymenint intercooler za vacsi,prerobit to komplikovane sanie na jednoduche co najlepsie,aky narast vykonu by mohla tato uprava sposobit ,alebo ake problemy by mohli nastat?Ja z mojho laickeho hladiska myslim ze tato uprava by mohla zvysit vykon aspon trosku.Predsa cim chladnejsi vzduch tym vacsia hustota nie?

Čejda
Příspěvky: 68
Registrován: 01 srp 2005 13:44
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Čejda »

tomoking píše:
NazogaR píše:moc pekne topic !
jeste existujou ruzne jine opicarny ale to sem postnu priste
ted mi jde o jedinou vec, jak zabranit blbci co si chce mermomocit znicit auto ?

jde konkretne o almeru 1,4i 64kW
ten vul si do ni chce nacpat turbo.... protoze do ted mel volvo 1,9TD
a furt placa o turbo efektu...
ja sam nissana mam a trochu se problematice vyznam
ale ten vul je schopnej vsecho
muzete mi poradit co mu mam rict aby se na to vysral ?
jo mimo jine nez tam da turbo tak chce u v CR nechat ten nissan ocipovat.... takze mozna ani rady s turbem nebudou nutny
jelikoz nevim o nikom kdo by u nas profi chipoval atmosfery od nissanu
Čipovat 1,4 je blbost, nepoznas rozdil ani kdyby si chtěl.Stoji to hodne penez a nic z toho, jak píšou zde lesi je swap jiného motoru.

turbo do 1,4 ky ho bude stat vic nez swap 1,6 nebo treba 2.0 z jineho nissana
Obrázek


Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Brutus píše:Když sme u toho, má cenu zakládat topic o montáži turba/kompresoru do E36 M3 3.0 nebo mě sežerete? :?:
nekde na BMW clubu je peknej clanek popisujici problematiku ... ´mozna si ho uz cet , ja nemuzu najit link a hodit ho sem

Uživatelský avatar
Smoothy
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2005 10:38

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Smoothy »

honza 2.0 16v píše:
Brutus píše:Když sme u toho, má cenu zakládat topic o montáži turba/kompresoru do E36 M3 3.0 nebo mě sežerete? :?:
nekde na BMW clubu je peknej clanek popisujici problematiku ... ´mozna si ho uz cet , ja nemuzu najit link a hodit ho sem
Taky jsem to četl a s borcem jsem i mluvil,odešla mu pak spojka a další věci,takže bude mít spoustu zkušeností a určitě v tomto směru dobře poradí,navíc měl odzkoušený plno věcí s vrakáče (např písty),takže úprava nebude ani tak drahá...
Karel Gott Funclub member

Uživatelský avatar
Smoothy
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2005 10:38

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Smoothy »

Maverick89 píše:Som zo slovenska a som pomerne mlady.Som uplny fanatik do tuningu.
Mam k dispozicii Fiat Punto II 1.9JTD.Kedze nemam ziadne skusenosti a snazim sa byt trochu rozumny tak sa najprv pytam pred tym nez nieco urobim.Takze moja otazka znie: V mojej hlave sa premieta predstava na aute vymenint intercooler za vacsi,prerobit to komplikovane sanie na jednoduche co najlepsie,aky narast vykonu by mohla tato uprava sposobit ,alebo ake problemy by mohli nastat?Ja z mojho laickeho hladiska myslim ze tato uprava by mohla zvysit vykon aspon trosku.Predsa cim chladnejsi vzduch tym vacsia hustota nie?Som zo slovenska a som pomerne mlady.Som uplny fanatik do tuningu.
Mam k dispozicii Fiat Punto II 1.9JTD.Kedze nemam ziadne skusenosti a snazim sa byt trochu rozumny tak sa najprv pytam pred tym nez nieco urobim.Takze moja otazka znie: V mojej hlave sa premieta predstava na aute vymenint intercooler za vacsi,prerobit to komplikovane sanie na jednoduche co najlepsie,aky narast vykonu by mohla tato uprava sposobit ,alebo ake problemy by mohli nastat?Ja z mojho laickeho hladiska myslim ze tato uprava by mohla zvysit vykon aspon trosku.Predsa cim chladnejsi vzduch tym vacsia hustota nie?
Myslím,že tuto úpravu by mohl motor a řídící jednotka v pohodě zvládnout a počítej za každých 10 C teploty dolů 3% výkonu nahoru.
Karel Gott Funclub member

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Vecernicek »

honza 2.0 16v píše:pridavam asi dalsi nesmysel

http://www.turbonator.com/Install.html
Taktéž jsem už něco takového viděl, a můžeš podat trošku překlad pro né úplně super angličtináře?

Uživatelský avatar
Brutus
Moderátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 23 pro 2004 22:47
Bydliště: Crash bar
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Brutus »

honza 2.0 16v píše:
Brutus píše:Když sme u toho, má cenu zakládat topic o montáži turba/kompresoru do E36 M3 3.0 nebo mě sežerete? :?:
nekde na BMW clubu je peknej clanek popisujici problematiku ... ´mozna si ho uz cet , ja nemuzu najit link a hodit ho sem
JO, to je na E30 klubu
http://www.e30.cz/technika/turbo.html
Mě zajímá spíš jestli je lepší tam cpát turbo nebo kompresor - jaký sou klady a zápory obojího a co to všechno obnáší... 8)
E30 kundokábrolap
www.mrdna.cz

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od honza 2.0 16v »

ono to je celkem jedno ..videl sem na zahraninich webech mnoho M3 , nektery na kompresoru , nektery na turbu...

Uživatelský avatar
Pepe
Příspěvky: 575
Registrován: 30 bře 2004 11:58
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Pepe »

NO nevim NO?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Beaver »

Vecernicek píše:
honza 2.0 16v píše:pridavam asi dalsi nesmysel

http://www.turbonator.com/Install.html
Taktéž jsem už něco takového viděl, a můžeš podat trošku překlad pro né úplně super angličtináře?
Jde to přeložit poměrně snadno - PÍČOVINA :D

Opravdu si myslíš, že nějaký kovový trojúhelníčky co trčí do potrubí udělají přetlak ? A píšou tam "supercharge any car", čili by to tlakovat mělo (ale nebude...). V podstatě je proveditelný stlačovat vzduch i bez použití pohyblivých částí - v případě proudovýho motoru ve vysokých rychlostech to například funguje, jmenuje se to náporový motor, ale u auta to nepoužiješ, protože nejezdíš 800 km/h.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Vecernicek »

Beaver píše:
Vecernicek píše:
honza 2.0 16v píše:pridavam asi dalsi nesmysel

http://www.turbonator.com/Install.html
Taktéž jsem už něco takového viděl, a můžeš podat trošku překlad pro né úplně super angličtináře?
Jde to přeložit poměrně snadno - PÍČOVINA :D

Opravdu si myslíš, že nějaký kovový trojúhelníčky co trčí do potrubí udělají přetlak ? A píšou tam "supercharge any car", čili by to tlakovat mělo (ale nebude...). V podstatě je proveditelný stlačovat vzduch i bez použití pohyblivých částí - v případě proudovýho motoru ve vysokých rychlostech to například funguje, jmenuje se to náporový motor, ale u auta to nepoužiješ, protože nejezdíš 800 km/h.
Díky za vysvětlení, jaký trojúhelníky? (no to je jedno)?

Uživatelský avatar
Bajza
Příspěvky: 117
Registrován: 08 říj 2004 08:19
Bydliště: (megacity)Lelov, Teplice, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Bajza »

NazogaR píše: pooodleee neeeej, proste pude na vrakac veme nejakyho garetta proste to tam strci a bude :DDDD
je to maniak..... jen se bojim toho ze ho muzu nekde potkat na silnici
nejhur jak jede predemnou a z vejfuku na me budou strilet od svickek po pruziny ruzne soucastky
Pokus se mu to nerozmlouvat... mel bych na prodej T25. A nebo kdyby chtel mit 110 konovou atmosferu tak mam CA 16 DE..
Ale popravde nechtel bych potkat takle tjunenou turbo/atmosferu.... heh jestli by se na silnici vubec dostal. Myslim ze co by to nastartoval tak by mu to podfouklo palici :D
Bajza :alkoholic:
DOJEB TUNING AUTOMOTORSPORT

Uživatelský avatar
Bajza
Příspěvky: 117
Registrován: 08 říj 2004 08:19
Bydliště: (megacity)Lelov, Teplice, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajza »

Jinak podle mýho názoru jsou pěkná prasárna distanční podložky 10mm+. Častokrát jsem si všim že někdo narve 30mm špalky pod kola chvíli s tím jezdí a pak to auto prodává.... čím to asi bude?
Bajza :alkoholic:
DOJEB TUNING AUTOMOTORSPORT

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Idaho »

podložky jako takové jsou asi jedna z největších a nejdostupnějších prasáren.. uznávám co nejteenčí opdložky kvuli změně rtozteče, ale měnit tím rozchod kol, jepodel mne prasečina.. Většina lidí to stejně dělá jen "..aby to hezky vypadlo.." proboha stejného efektu dosáhnete i kolama s jiným ET a nebude to tak namáhané, navíc i bezpečnější..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Ladislav
Příspěvky: 260
Registrován: 27 dub 2005 17:35
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Ladislav »

Idaho píše:podložky jako takové jsou asi jedna z největších a nejdostupnějších prasáren.. uznávám co nejteenčí opdložky kvuli změně rtozteče, ale měnit tím rozchod kol, jepodel mne prasečina.. Většina lidí to stejně dělá jen "..aby to hezky vypadlo.." proboha stejného efektu dosáhnete i kolama s jiným ET a nebude to tak namáhané, navíc i bezpečnější..
Jaký rozdíl (kromě zanedbatelné váhy a delších šroubů) je mezi 20 mm podložkou a o 20 mm menším ET ? :D

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Idaho »

třeba v tom, že ty delší šrouby jsou již namáhány n astřih , jsou mnohem více zatěžovány a v podstatě je tam větší pravděpodobnost nehody.. btw. do 20mm to už jde ale znám hovada co jezdí s podložkama na 30mm na dlouhejch šroubech :)

ale hlavní princip proč to odsuzuju, je v něčem jiným,j e to to samé jako s ensižováním, 90% lidí to dělá proto, aby "to dobře vypadalo" a už neřeší dopad na jízdní vlatsnosti vozu a opotřebení komponent podvozku, nehledě na bezpečnost ostatních lidí na a u silnice....
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Vecernicek »

Idaho píše:třeba v tom, že ty delší šrouby jsou již namáhány n astřih , jsou mnohem více zatěžovány a v podstatě je tam větší pravděpodobnost nehody.. btw. do 20mm to už jde ale znám hovada co jezdí s podložkama na 30mm na dlouhejch šroubech :)

ale hlavní princip proč to odsuzuju, je v něčem jiným,j e to to samé jako s ensižováním, 90% lidí to dělá proto, aby "to dobře vypadalo" a už neřeší dopad na jízdní vlatsnosti vozu a opotřebení komponent podvozku, nehledě na bezpečnost ostatních lidí na a u silnice....
Jasně...s tím nesouhlasím... Hlavním důvodem pro snížení, je přece ajrodynamika. Snížením se zvýší rychlost proudění vzduchu pod autem a tím pádem menšímu tlaku, takže vlastně to obrazně auto přisaje k vozovce. Samozřejmě za přispění spojelrů... A jestli myslíš že kecám píčoviny tak se podívej do historie formulí, kdyz Lotus udělal závodničku která byla nedostižná a vyhravali s ní jeden závod za druhým. Všichni si mysleli že to je diferenciálem, ale skutečností bylo že přilepený auto k zemi a na boku takový gumový lišty aby vzduch protékal co nejvíce laminárně. Jenomže to bylo na okruhu, skutečnost s českými silnicemi je jiná. A bezpečnost? hmm... ti nevím, ale vlastně WRC to mají snížený jenom tak z prdele a aby to vypadalo hezky vlastně...

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od JonnY »

hlavny dovod znizovania je znizenie taziska a hlavne mensie naklananie
na to, co opisujes ty, musi byt znacne vymakana cela aerodynamika. napr komplet zakapotovany podvozok, vzadu difuzor...

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od semysak »

snizeni v pripade wrc je to asi spis kuli tezisti (mmch wrc jsou vyssi nez lecjakej tuningovej skvost], spis je dulezity aby auto se nechovalo jako kridlo, auto ma priblizne tvar jako kridlo taky je zespoda +- ploche a vyboulene nahoru a proto letadla letaji spoilery na formuli jsou jako klapky na kridle delaji pritlak resp. vztlak druhym smerem, je to dobre videt treba na autech co jezdeji na slunecni clanky casto je to jakoby kridlo co nelezi na zemi ani nahodou, je pravda ze na nabusenym a zahlazenym golfu 1.4 z roku raz dva to je asi jedno

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Vecernicek »

Jasně pravda, o tom že se nenaklání radši ani nepíšu páč to je jasný, ale jen si dovolím připustit to že když už se ti jedná o nenaklánění, tak se dělají tvrdší stabilizátory a ramena osazená místo silentblokama Kloubama (myslím že to byly Unibal nebo jak se to jmenuje)
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Beaver »

Vecernicek píše:Jasně pravda, o tom že se nenaklání radši ani nepíšu páč to je jasný, ale jen si dovolím připustit to že když už se ti jedná o nenaklánění, tak se dělají tvrdší stabilizátory a ramena osazená místo silentblokama Kloubama (myslím že to byly Unibal nebo jak se to jmenuje)
Zase blbě, tvrdší silentbloky a tužší stabilizátory jsou pro přesnější řízení, stejně jakou Unibally, který umožňují navíc seřídit různý parametry. Pokud se ti auto nemá naklánět, musíš mít tvrdší podvozek, tj. pružiny a tlumiče. Na aerodynamiku to má vliv skoro nulovej, jestli to snížíš - to má skutečně za úkol snížit těžiště, aby se auto neutrhlo v zatáčce díky odstředivé síle, která se snaží auto "odklopit" od silnice. Nastuduj si prosím aspoň nějaký základní vědomosti o autech, na webu je toho mraky.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od JonnY »

Beaver: sa ti divim, ze mas silu mu neco protiargumentovat. Ja uz len drzim hubu a krok...

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Bordel »

ce vecernickuv prispevek to perla :D
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

Uživatelský avatar
Michell
Příspěvky: 92
Registrován: 02 kvě 2005 16:16
Bydliště: ... dobra otazka...

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Michell »

Vecernicek píše:
Idaho píše:třeba v tom, že ty delší šrouby jsou již namáhány n astřih , jsou mnohem více zatěžovány a v podstatě je tam větší pravděpodobnost nehody.. btw. do 20mm to už jde ale znám hovada co jezdí s podložkama na 30mm na dlouhejch šroubech :)

ale hlavní princip proč to odsuzuju, je v něčem jiným,j e to to samé jako s ensižováním, 90% lidí to dělá proto, aby "to dobře vypadalo" a už neřeší dopad na jízdní vlatsnosti vozu a opotřebení komponent podvozku, nehledě na bezpečnost ostatních lidí na a u silnice....
Jasně...s tím nesouhlasím... Hlavním důvodem pro snížení, je přece ajrodynamika. Snížením se zvýší rychlost proudění vzduchu pod autem a tím pádem menšímu tlaku, takže vlastně to obrazně auto přisaje k vozovce. Samozřejmě za přispění spojelrů... A jestli myslíš že kecám píčoviny tak se podívej do historie formulí, kdyz Lotus udělal závodničku která byla nedostižná a vyhravali s ní jeden závod za druhým. Všichni si mysleli že to je diferenciálem, ale skutečností bylo že přilepený auto k zemi a na boku takový gumový lišty aby vzduch protékal co nejvíce laminárně. Jenomže to bylo na okruhu, skutečnost s českými silnicemi je jiná. A bezpečnost? hmm... ti nevím, ale vlastně WRC to mají snížený jenom tak z prdele a aby to vypadalo hezky vlastně...

Jo, Lotus skutecne kdysi udelal vuz co jezdil vyhraval s obrim naskokem, jenze za

a) si nikdo nemyslel, ze je to diferencialem, bylo jasne, ze se jedna o neaky aerodynamicky figl.

b) Myslim, ze to primo nemelo co delat s laminarnim proudenim vzduchu,nebot to vznika pri mensich rychlostech, ale mam dojem, ze "uzavrenim" toho prostoru pod monopostem vznikal vuci okoli podtlak, cimzto padem to auto bylo jakoby "pricucnute" k draze. Ale nekdo kdo do toho lip vidi by to asi umel u lepe vysvetlit.

Uživatelský avatar
Smoothy
Příspěvky: 30
Registrován: 23 lis 2005 10:38

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od Smoothy »

Vývoj došel dokonce tak daleko,že se vzduch z pod auta odsával ventilátory vzad a při vyšších rychlostech mohlo auto jezdit i vzhůru nohama,pravidla F1 se však neustále uzpůsobují faktu,aby v co největší míře rozhodovaly schopnosti řidiče(narozdíl od sprintů,kde se předpružením,line locky,launch control atd lidský faktor minimalizuje k nule) a tak došlo na restrikce.
Karel Gott Funclub member

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO

Příspěvek od JonnY »

Michell píše: b) Myslim, ze to primo nemelo co delat s laminarnim proudenim vzduchu,nebot to vznika pri mensich rychlostech, ale mam dojem, ze "uzavrenim" toho prostoru pod monopostem vznikal vuci okoli podtlak, cimzto padem to auto bylo jakoby "pricucnute" k draze. Ale nekdo kdo do toho lip vidi by to asi umel u lepe vysvetlit.
ja do toho vobec nevidim a vysvetlit to tiez neviem. :)
ale mas pravdu. ked obmedzis vstup vzduchu (vpredu a na bokoch) ale zozadu ho vycucavas, tak tam logicky vznika podtlak. a ten podtlak prisava auto k zemy.

Smoothy píše:...kde se předpružením,line locky...
co to je??

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“