turbo do 1,4 ky ho bude stat vic nez swap 1,6 nebo treba 2.0 z jineho nissanaNazogaR píše:moc pekne topic !
jeste existujou ruzne jine opicarny ale to sem postnu priste
ted mi jde o jedinou vec, jak zabranit blbci co si chce mermomocit znicit auto ?
jde konkretne o almeru 1,4i 64kW
ten vul si do ni chce nacpat turbo.... protoze do ted mel volvo 1,9TD
a furt placa o turbo efektu...
ja sam nissana mam a trochu se problematice vyznam
ale ten vul je schopnej vsecho
muzete mi poradit co mu mam rict aby se na to vysral ?
jo mimo jine nez tam da turbo tak chce u v CR nechat ten nissan ocipovat.... takze mozna ani rady s turbem nebudou nutny
jelikoz nevim o nikom kdo by u nas profi chipoval atmosfery od nissanu
JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKON
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
ale to vis ze neeeeeeetomoking píše:turbo do 1,4 ky ho bude stat vic nez swap 1,6 nebo treba 2.0 z jineho nissanaNazogaR píše:moc pekne topic !
jeste existujou ruzne jine opicarny ale to sem postnu priste
ted mi jde o jedinou vec, jak zabranit blbci co si chce mermomocit znicit auto ?
jde konkretne o almeru 1,4i 64kW
ten vul si do ni chce nacpat turbo.... protoze do ted mel volvo 1,9TD
a furt placa o turbo efektu...
ja sam nissana mam a trochu se problematice vyznam
ale ten vul je schopnej vsecho
muzete mi poradit co mu mam rict aby se na to vysral ?
jo mimo jine nez tam da turbo tak chce u v CR nechat ten nissan ocipovat.... takze mozna ani rady s turbem nebudou nutny
jelikoz nevim o nikom kdo by u nas profi chipoval atmosfery od nissanu
pooodleee neeeej, proste pude na vrakac veme nejakyho garetta proste to tam strci a bude :DDDD
je to maniak..... jen se bojim toho ze ho muzu nekde potkat na silnici
nejhur jak jede predemnou a z vejfuku na me budou strilet od svickek po pruziny ruzne soucastky
nissan sunny N14 1,6 16V/66kW GA16DS
- Brutus
- Moderátor
- Příspěvky: 1419
- Registrován: 23 pro 2004 22:47
- Bydliště: Crash bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Když sme u toho, má cenu zakládat topic o montáži turba/kompresoru do E36 M3 3.0 nebo mě sežerete?
E30 kundokábrolap
www.mrdna.cz
www.mrdna.cz
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02 pro 2005 20:55
- Bydliště: Slovensko
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Som zo slovenska a som pomerne mlady.Som uplny fanatik do tuningu.
Mam k dispozicii Fiat Punto II 1.9JTD.Kedze nemam ziadne skusenosti a snazim sa byt trochu rozumny tak sa najprv pytam pred tym nez nieco urobim.Takze moja otazka znie: V mojej hlave sa premieta predstava na aute vymenint intercooler za vacsi,prerobit to komplikovane sanie na jednoduche co najlepsie,aky narast vykonu by mohla tato uprava sposobit ,alebo ake problemy by mohli nastat?Ja z mojho laickeho hladiska myslim ze tato uprava by mohla zvysit vykon aspon trosku.Predsa cim chladnejsi vzduch tym vacsia hustota nie?Som zo slovenska a som pomerne mlady.Som uplny fanatik do tuningu.
Mam k dispozicii Fiat Punto II 1.9JTD.Kedze nemam ziadne skusenosti a snazim sa byt trochu rozumny tak sa najprv pytam pred tym nez nieco urobim.Takze moja otazka znie: V mojej hlave sa premieta predstava na aute vymenint intercooler za vacsi,prerobit to komplikovane sanie na jednoduche co najlepsie,aky narast vykonu by mohla tato uprava sposobit ,alebo ake problemy by mohli nastat?Ja z mojho laickeho hladiska myslim ze tato uprava by mohla zvysit vykon aspon trosku.Predsa cim chladnejsi vzduch tym vacsia hustota nie?
Mam k dispozicii Fiat Punto II 1.9JTD.Kedze nemam ziadne skusenosti a snazim sa byt trochu rozumny tak sa najprv pytam pred tym nez nieco urobim.Takze moja otazka znie: V mojej hlave sa premieta predstava na aute vymenint intercooler za vacsi,prerobit to komplikovane sanie na jednoduche co najlepsie,aky narast vykonu by mohla tato uprava sposobit ,alebo ake problemy by mohli nastat?Ja z mojho laickeho hladiska myslim ze tato uprava by mohla zvysit vykon aspon trosku.Predsa cim chladnejsi vzduch tym vacsia hustota nie?Som zo slovenska a som pomerne mlady.Som uplny fanatik do tuningu.
Mam k dispozicii Fiat Punto II 1.9JTD.Kedze nemam ziadne skusenosti a snazim sa byt trochu rozumny tak sa najprv pytam pred tym nez nieco urobim.Takze moja otazka znie: V mojej hlave sa premieta predstava na aute vymenint intercooler za vacsi,prerobit to komplikovane sanie na jednoduche co najlepsie,aky narast vykonu by mohla tato uprava sposobit ,alebo ake problemy by mohli nastat?Ja z mojho laickeho hladiska myslim ze tato uprava by mohla zvysit vykon aspon trosku.Predsa cim chladnejsi vzduch tym vacsia hustota nie?
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
tomoking píše:Čipovat 1,4 je blbost, nepoznas rozdil ani kdyby si chtěl.Stoji to hodne penez a nic z toho, jak píšou zde lesi je swap jiného motoru.NazogaR píše:moc pekne topic !
jeste existujou ruzne jine opicarny ale to sem postnu priste
ted mi jde o jedinou vec, jak zabranit blbci co si chce mermomocit znicit auto ?
jde konkretne o almeru 1,4i 64kW
ten vul si do ni chce nacpat turbo.... protoze do ted mel volvo 1,9TD
a furt placa o turbo efektu...
ja sam nissana mam a trochu se problematice vyznam
ale ten vul je schopnej vsecho
muzete mi poradit co mu mam rict aby se na to vysral ?
jo mimo jine nez tam da turbo tak chce u v CR nechat ten nissan ocipovat.... takze mozna ani rady s turbem nebudou nutny
jelikoz nevim o nikom kdo by u nas profi chipoval atmosfery od nissanu
turbo do 1,4 ky ho bude stat vic nez swap 1,6 nebo treba 2.0 z jineho nissana
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
nekde na BMW clubu je peknej clanek popisujici problematiku ... ´mozna si ho uz cet , ja nemuzu najit link a hodit ho semBrutus píše:Když sme u toho, má cenu zakládat topic o montáži turba/kompresoru do E36 M3 3.0 nebo mě sežerete?
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Taky jsem to četl a s borcem jsem i mluvil,odešla mu pak spojka a další věci,takže bude mít spoustu zkušeností a určitě v tomto směru dobře poradí,navíc měl odzkoušený plno věcí s vrakáče (např písty),takže úprava nebude ani tak drahá...honza 2.0 16v píše:nekde na BMW clubu je peknej clanek popisujici problematiku ... ´mozna si ho uz cet , ja nemuzu najit link a hodit ho semBrutus píše:Když sme u toho, má cenu zakládat topic o montáži turba/kompresoru do E36 M3 3.0 nebo mě sežerete?
Karel Gott Funclub member
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Myslím,že tuto úpravu by mohl motor a řídící jednotka v pohodě zvládnout a počítej za každých 10 C teploty dolů 3% výkonu nahoru.Maverick89 píše:Som zo slovenska a som pomerne mlady.Som uplny fanatik do tuningu.
Mam k dispozicii Fiat Punto II 1.9JTD.Kedze nemam ziadne skusenosti a snazim sa byt trochu rozumny tak sa najprv pytam pred tym nez nieco urobim.Takze moja otazka znie: V mojej hlave sa premieta predstava na aute vymenint intercooler za vacsi,prerobit to komplikovane sanie na jednoduche co najlepsie,aky narast vykonu by mohla tato uprava sposobit ,alebo ake problemy by mohli nastat?Ja z mojho laickeho hladiska myslim ze tato uprava by mohla zvysit vykon aspon trosku.Predsa cim chladnejsi vzduch tym vacsia hustota nie?Som zo slovenska a som pomerne mlady.Som uplny fanatik do tuningu.
Mam k dispozicii Fiat Punto II 1.9JTD.Kedze nemam ziadne skusenosti a snazim sa byt trochu rozumny tak sa najprv pytam pred tym nez nieco urobim.Takze moja otazka znie: V mojej hlave sa premieta predstava na aute vymenint intercooler za vacsi,prerobit to komplikovane sanie na jednoduche co najlepsie,aky narast vykonu by mohla tato uprava sposobit ,alebo ake problemy by mohli nastat?Ja z mojho laickeho hladiska myslim ze tato uprava by mohla zvysit vykon aspon trosku.Predsa cim chladnejsi vzduch tym vacsia hustota nie?
Karel Gott Funclub member
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Taktéž jsem už něco takového viděl, a můžeš podat trošku překlad pro né úplně super angličtináře?
- Brutus
- Moderátor
- Příspěvky: 1419
- Registrován: 23 pro 2004 22:47
- Bydliště: Crash bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
JO, to je na E30 klubuhonza 2.0 16v píše:nekde na BMW clubu je peknej clanek popisujici problematiku ... ´mozna si ho uz cet , ja nemuzu najit link a hodit ho semBrutus píše:Když sme u toho, má cenu zakládat topic o montáži turba/kompresoru do E36 M3 3.0 nebo mě sežerete?
http://www.e30.cz/technika/turbo.html
Mě zajímá spíš jestli je lepší tam cpát turbo nebo kompresor - jaký sou klady a zápory obojího a co to všechno obnáší...
E30 kundokábrolap
www.mrdna.cz
www.mrdna.cz
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
ono to je celkem jedno ..videl sem na zahraninich webech mnoho M3 , nektery na kompresoru , nektery na turbu...
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Jde to přeložit poměrně snadno - PÍČOVINAVecernicek píše:Taktéž jsem už něco takového viděl, a můžeš podat trošku překlad pro né úplně super angličtináře?
Opravdu si myslíš, že nějaký kovový trojúhelníčky co trčí do potrubí udělají přetlak ? A píšou tam "supercharge any car", čili by to tlakovat mělo (ale nebude...). V podstatě je proveditelný stlačovat vzduch i bez použití pohyblivých částí - v případě proudovýho motoru ve vysokých rychlostech to například funguje, jmenuje se to náporový motor, ale u auta to nepoužiješ, protože nejezdíš 800 km/h.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Díky za vysvětlení, jaký trojúhelníky? (no to je jedno)?Beaver píše:Jde to přeložit poměrně snadno - PÍČOVINAVecernicek píše:Taktéž jsem už něco takového viděl, a můžeš podat trošku překlad pro né úplně super angličtináře?
Opravdu si myslíš, že nějaký kovový trojúhelníčky co trčí do potrubí udělají přetlak ? A píšou tam "supercharge any car", čili by to tlakovat mělo (ale nebude...). V podstatě je proveditelný stlačovat vzduch i bez použití pohyblivých částí - v případě proudovýho motoru ve vysokých rychlostech to například funguje, jmenuje se to náporový motor, ale u auta to nepoužiješ, protože nejezdíš 800 km/h.
- Bajza
- Příspěvky: 117
- Registrován: 08 říj 2004 08:19
- Bydliště: (megacity)Lelov, Teplice, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Pokus se mu to nerozmlouvat... mel bych na prodej T25. A nebo kdyby chtel mit 110 konovou atmosferu tak mam CA 16 DE..NazogaR píše: pooodleee neeeej, proste pude na vrakac veme nejakyho garetta proste to tam strci a bude :DDDD
je to maniak..... jen se bojim toho ze ho muzu nekde potkat na silnici
nejhur jak jede predemnou a z vejfuku na me budou strilet od svickek po pruziny ruzne soucastky
Ale popravde nechtel bych potkat takle tjunenou turbo/atmosferu.... heh jestli by se na silnici vubec dostal. Myslim ze co by to nastartoval tak by mu to podfouklo palici
Bajza
DOJEB TUNING AUTOMOTORSPORT
DOJEB TUNING AUTOMOTORSPORT
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
podložky jako takové jsou asi jedna z největších a nejdostupnějších prasáren.. uznávám co nejteenčí opdložky kvuli změně rtozteče, ale měnit tím rozchod kol, jepodel mne prasečina.. Většina lidí to stejně dělá jen "..aby to hezky vypadlo.." proboha stejného efektu dosáhnete i kolama s jiným ET a nebude to tak namáhané, navíc i bezpečnější..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Jaký rozdíl (kromě zanedbatelné váhy a delších šroubů) je mezi 20 mm podložkou a o 20 mm menším ET ?Idaho píše:podložky jako takové jsou asi jedna z největších a nejdostupnějších prasáren.. uznávám co nejteenčí opdložky kvuli změně rtozteče, ale měnit tím rozchod kol, jepodel mne prasečina.. Většina lidí to stejně dělá jen "..aby to hezky vypadlo.." proboha stejného efektu dosáhnete i kolama s jiným ET a nebude to tak namáhané, navíc i bezpečnější..
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
třeba v tom, že ty delší šrouby jsou již namáhány n astřih , jsou mnohem více zatěžovány a v podstatě je tam větší pravděpodobnost nehody.. btw. do 20mm to už jde ale znám hovada co jezdí s podložkama na 30mm na dlouhejch šroubech
ale hlavní princip proč to odsuzuju, je v něčem jiným,j e to to samé jako s ensižováním, 90% lidí to dělá proto, aby "to dobře vypadalo" a už neřeší dopad na jízdní vlatsnosti vozu a opotřebení komponent podvozku, nehledě na bezpečnost ostatních lidí na a u silnice....
ale hlavní princip proč to odsuzuju, je v něčem jiným,j e to to samé jako s ensižováním, 90% lidí to dělá proto, aby "to dobře vypadalo" a už neřeší dopad na jízdní vlatsnosti vozu a opotřebení komponent podvozku, nehledě na bezpečnost ostatních lidí na a u silnice....
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Jasně...s tím nesouhlasím... Hlavním důvodem pro snížení, je přece ajrodynamika. Snížením se zvýší rychlost proudění vzduchu pod autem a tím pádem menšímu tlaku, takže vlastně to obrazně auto přisaje k vozovce. Samozřejmě za přispění spojelrů... A jestli myslíš že kecám píčoviny tak se podívej do historie formulí, kdyz Lotus udělal závodničku která byla nedostižná a vyhravali s ní jeden závod za druhým. Všichni si mysleli že to je diferenciálem, ale skutečností bylo že přilepený auto k zemi a na boku takový gumový lišty aby vzduch protékal co nejvíce laminárně. Jenomže to bylo na okruhu, skutečnost s českými silnicemi je jiná. A bezpečnost? hmm... ti nevím, ale vlastně WRC to mají snížený jenom tak z prdele a aby to vypadalo hezky vlastně...Idaho píše:třeba v tom, že ty delší šrouby jsou již namáhány n astřih , jsou mnohem více zatěžovány a v podstatě je tam větší pravděpodobnost nehody.. btw. do 20mm to už jde ale znám hovada co jezdí s podložkama na 30mm na dlouhejch šroubech
ale hlavní princip proč to odsuzuju, je v něčem jiným,j e to to samé jako s ensižováním, 90% lidí to dělá proto, aby "to dobře vypadalo" a už neřeší dopad na jízdní vlatsnosti vozu a opotřebení komponent podvozku, nehledě na bezpečnost ostatních lidí na a u silnice....
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
hlavny dovod znizovania je znizenie taziska a hlavne mensie naklananie
na to, co opisujes ty, musi byt znacne vymakana cela aerodynamika. napr komplet zakapotovany podvozok, vzadu difuzor...
na to, co opisujes ty, musi byt znacne vymakana cela aerodynamika. napr komplet zakapotovany podvozok, vzadu difuzor...
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
snizeni v pripade wrc je to asi spis kuli tezisti (mmch wrc jsou vyssi nez lecjakej tuningovej skvost], spis je dulezity aby auto se nechovalo jako kridlo, auto ma priblizne tvar jako kridlo taky je zespoda +- ploche a vyboulene nahoru a proto letadla letaji spoilery na formuli jsou jako klapky na kridle delaji pritlak resp. vztlak druhym smerem, je to dobre videt treba na autech co jezdeji na slunecni clanky casto je to jakoby kridlo co nelezi na zemi ani nahodou, je pravda ze na nabusenym a zahlazenym golfu 1.4 z roku raz dva to je asi jedno
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Jasně pravda, o tom že se nenaklání radši ani nepíšu páč to je jasný, ale jen si dovolím připustit to že když už se ti jedná o nenaklánění, tak se dělají tvrdší stabilizátory a ramena osazená místo silentblokama Kloubama (myslím že to byly Unibal nebo jak se to jmenuje)
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Zase blbě, tvrdší silentbloky a tužší stabilizátory jsou pro přesnější řízení, stejně jakou Unibally, který umožňují navíc seřídit různý parametry. Pokud se ti auto nemá naklánět, musíš mít tvrdší podvozek, tj. pružiny a tlumiče. Na aerodynamiku to má vliv skoro nulovej, jestli to snížíš - to má skutečně za úkol snížit těžiště, aby se auto neutrhlo v zatáčce díky odstředivé síle, která se snaží auto "odklopit" od silnice. Nastuduj si prosím aspoň nějaký základní vědomosti o autech, na webu je toho mraky.Vecernicek píše:Jasně pravda, o tom že se nenaklání radši ani nepíšu páč to je jasný, ale jen si dovolím připustit to že když už se ti jedná o nenaklánění, tak se dělají tvrdší stabilizátory a ramena osazená místo silentblokama Kloubama (myslím že to byly Unibal nebo jak se to jmenuje)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Beaver: sa ti divim, ze mas silu mu neco protiargumentovat. Ja uz len drzim hubu a krok...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
ce vecernickuv prispevek to perla
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Vecernicek píše:Jasně...s tím nesouhlasím... Hlavním důvodem pro snížení, je přece ajrodynamika. Snížením se zvýší rychlost proudění vzduchu pod autem a tím pádem menšímu tlaku, takže vlastně to obrazně auto přisaje k vozovce. Samozřejmě za přispění spojelrů... A jestli myslíš že kecám píčoviny tak se podívej do historie formulí, kdyz Lotus udělal závodničku která byla nedostižná a vyhravali s ní jeden závod za druhým. Všichni si mysleli že to je diferenciálem, ale skutečností bylo že přilepený auto k zemi a na boku takový gumový lišty aby vzduch protékal co nejvíce laminárně. Jenomže to bylo na okruhu, skutečnost s českými silnicemi je jiná. A bezpečnost? hmm... ti nevím, ale vlastně WRC to mají snížený jenom tak z prdele a aby to vypadalo hezky vlastně...Idaho píše:třeba v tom, že ty delší šrouby jsou již namáhány n astřih , jsou mnohem více zatěžovány a v podstatě je tam větší pravděpodobnost nehody.. btw. do 20mm to už jde ale znám hovada co jezdí s podložkama na 30mm na dlouhejch šroubech
ale hlavní princip proč to odsuzuju, je v něčem jiným,j e to to samé jako s ensižováním, 90% lidí to dělá proto, aby "to dobře vypadalo" a už neřeší dopad na jízdní vlatsnosti vozu a opotřebení komponent podvozku, nehledě na bezpečnost ostatních lidí na a u silnice....
Jo, Lotus skutecne kdysi udelal vuz co jezdil vyhraval s obrim naskokem, jenze za
a) si nikdo nemyslel, ze je to diferencialem, bylo jasne, ze se jedna o neaky aerodynamicky figl.
b) Myslim, ze to primo nemelo co delat s laminarnim proudenim vzduchu,nebot to vznika pri mensich rychlostech, ale mam dojem, ze "uzavrenim" toho prostoru pod monopostem vznikal vuci okoli podtlak, cimzto padem to auto bylo jakoby "pricucnute" k draze. Ale nekdo kdo do toho lip vidi by to asi umel u lepe vysvetlit.
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Vývoj došel dokonce tak daleko,že se vzduch z pod auta odsával ventilátory vzad a při vyšších rychlostech mohlo auto jezdit i vzhůru nohama,pravidla F1 se však neustále uzpůsobují faktu,aby v co největší míře rozhodovaly schopnosti řidiče(narozdíl od sprintů,kde se předpružením,line locky,launch control atd lidský faktor minimalizuje k nule) a tak došlo na restrikce.
Karel Gott Funclub member
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
ja do toho vobec nevidim a vysvetlit to tiez neviem.Michell píše: b) Myslim, ze to primo nemelo co delat s laminarnim proudenim vzduchu,nebot to vznika pri mensich rychlostech, ale mam dojem, ze "uzavrenim" toho prostoru pod monopostem vznikal vuci okoli podtlak, cimzto padem to auto bylo jakoby "pricucnute" k draze. Ale nekdo kdo do toho lip vidi by to asi umel u lepe vysvetlit.
ale mas pravdu. ked obmedzis vstup vzduchu (vpredu a na bokoch) ale zozadu ho vycucavas, tak tam logicky vznika podtlak. a ten podtlak prisava auto k zemy.
co to je??Smoothy píše:...kde se předpružením,line locky...