JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKON
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Breaver: Já nevím že musíš mít pokaždé poslední slovo, ale nejsou ty všechny úpravy tak trošičku k tomu všemu? Myslím tím že každá úprava má větší nebo menší vliv na to co nás zajímá. Jinak prosím čti moje příspěvky pomaleji a né jedním dechem, zjístíš tak že jsem psal, že co se týká snížení tak nemá cenu o tom vůbec psát, páč to je jasný, že se tím auto nebude naklánět a celá jízda pak bude bezpečnější (co se týká zatáček...atd... A přestaň se do mě navážet., se do tebe taky nenavážím)
A co se týká vzduchu , budeme se hádat a slovíčkařit? Každej ví že to bylo prostě airodynamikou, sem někde slyšel, že si tenkrát mysleli že je to diferenciál páč ho při zastávkách v boxech skovávali do hader a každej se snažil zahlídnout ten kousek zázračnýho diferenciálu. Prej takhle Lotus zamlžoval to že je to auto přilepený k zemi pomocí toho přítlcucného systému. A co se týká podtlaku tak ti snížení musí taky kapku pomoct, ne? (znovu připomínám že za přispění spojlerů, atd...)
A co se týká vzduchu , budeme se hádat a slovíčkařit? Každej ví že to bylo prostě airodynamikou, sem někde slyšel, že si tenkrát mysleli že je to diferenciál páč ho při zastávkách v boxech skovávali do hader a každej se snažil zahlídnout ten kousek zázračnýho diferenciálu. Prej takhle Lotus zamlžoval to že je to auto přilepený k zemi pomocí toho přítlcucného systému. A co se týká podtlaku tak ti snížení musí taky kapku pomoct, ne? (znovu připomínám že za přispění spojlerů, atd...)
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
není to tak úplně pravda - některé firmy vyrábějící kola dodávají ke svým kolům zároveň podložky, vyrábějí prostě kola s jedním nebo pár ET a zbytek doženou podložkou pod kolo, je to pochopitelný že namáhání je naprosto shodný pro nápravu a ložisko tedy pro kolo se stejným ET jako tahle sestava (kolo a podložka) samo není to řešený nějakejma 10 cm šroubama, ale tak, že se podložka upevní na unašeč a kolo zas do podložky ...Idaho píše:podložky jako takové jsou asi jedna z největších a nejdostupnějších prasáren.. uznávám co nejteenčí opdložky kvuli změně rtozteče, ale měnit tím rozchod kol, jepodel mne prasečina.. Většina lidí to stejně dělá jen "..aby to hezky vypadlo.." proboha stejného efektu dosáhnete i kolama s jiným ET a nebude to tak namáhané, navíc i bezpečnější..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
zhruba jako mar.. jeste dodam , ze pokud podlozka ma osazeni pro centrovani kola, a je navic centrovana na naboji tak ty srouby zas na ten strih tolik namahany nejsou... jako u podlozky kde to osazeni chybi.. tam uz ten strih je...
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
co to je??[/quote]Smoothy píše:...kde se předpružením,line locky...
Předpružení(preloading) je nastavení podvozku s větším důrazem na jednu nápravu.Zámek brzd (linelock) ti umožní odpojit libovolnou brzdu(brzdy),resp. nezávislé brždění. Tvoří velkou skupinu nemotorových úprav na kterých můžeš nahrabat doslova sekundy.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
S tim se opravdu neda souhlasit. Line locks se pouzivaji jen jako roll control, aby ridic nemusel stat pred startem na brzde. Ke konecnemu casu ale nijak neprispivaji, protoze jsou vypnuty tesne pred startem. Stutter boxes (launch control) = nastavitelne rev limitery jen pro nastaveni RPM pro start - se pouzivaji i v rally a F1. Narozdil ale od F1, ani 6000 HP Top Fuel dragstery anebo Funny Cars nepouzivaji zadnou traction control a od samotneho startu az do cile je doslova vse v rukou ridice: od trakce, pres rizeni a razeni rychlosti az po brzdeni. Tech necelych pet sekund, za ktere ty vozy urazi 1/4 mile je taky moc kratkych na to, aby jim nekdo nadalku upravoval AFR, predstih zapalovani anebo dokonce i charakteristiky podvozku pro doslova kazdou zatacku anebo jejim ridicum nekdo pomahal pres radio. Plus, u drag racing si nikdo nemuze dovolit udelat pit stop v polovine zavodu, aby mu tam nekdo upravil tlak v pneumatikach, sklon kridla anebo pritvrdil swaybar. To se deje jen pred a po samotnem zavode, ne behem zavodu. Ten dragster a jeho ridic tam jsou na vsechno od startu az do cile uplne sami - a to bez jakekoliv technologie, ktera by mu nejak zazracne pomohla minimalizovat lidsky faktor k nule...Smoothy píše:pravidla F1 se však neustále uzpůsobují faktu,aby v co největší míře rozhodovaly schopnosti řidiče(narozdíl od sprintů,kde se předpružením,line locky,launch control atd lidský faktor minimalizuje k nule)
IQ stylingem nenahradis.
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Je to sice nekonstruktivní diskuze,ale restrikce v F1 mi přijdou proti téměř volným pravidlům ve sprintu asi jako karsobruslařské povinné jízdy proti exhibici.Taboo píše:S tim se opravdu neda souhlasit. Line locks se pouzivaji jen jako roll control, aby ridic nemusel stat pred startem na brzde. Ke konecnemu casu ale nijak neprispivaji, protoze jsou vypnuty tesne pred startem. Stutter boxes (launch control) = nastavitelne rev limitery jen pro nastaveni RPM pro start - se pouzivaji i v rally a F1. Narozdil ale od F1, ani 6000 HP Top Fuel dragstery anebo Funny Cars nepouzivaji zadnou traction control a od samotneho startu az do cile je doslova vse v rukou ridice: od trakce, pres rizeni a razeni rychlosti az po brzdeni. Tech necelych pet sekund, za ktere ty vozy urazi 1/4 mile je taky moc kratkych na to, aby jim nekdo nadalku upravoval AFR, predstih zapalovani anebo dokonce i charakteristiky podvozku pro doslova kazdou zatacku anebo jejim ridicum nekdo pomahal pres radio. Plus, u drag racing si nikdo nemuze dovolit udelat pit stop v polovine zavodu, aby mu tam nekdo upravil tlak v pneumatikach, sklon kridla anebo pritvrdil swaybar. To se deje jen pred a po samotnem zavode, ne behem zavodu. Ten dragster a jeho ridic tam jsou na vsechno od startu az do cile uplne sami - a to bez jakekoliv technologie, ktera by mu nejak zazracne pomohla minimalizovat lidsky faktor k nule...Smoothy píše:pravidla F1 se však neustále uzpůsobují faktu,aby v co největší míře rozhodovaly schopnosti řidiče(narozdíl od sprintů,kde se předpružením,line locky,launch control atd lidský faktor minimalizuje k nule)
BTW určitě dobře víš,že brždění před startem ti umožní rychlejší změnu kinetické energie auta díky fiktivní protisíle a tudíž i větší rychlost startu a většina tebou vyjmenovaných vychytávek v F1 je už přes rok zakázaná.
Naposledy upravil(a) Smoothy dne 10 pro 2005 22:12, celkem upraveno 2 x.
Karel Gott Funclub member
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
f1 uz nesledujem, ale myslim ze trakcnu kontrolu maju. vzhladom na to, ze sa to nedalo nijak dokazat, tak to radsej povolily
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Je to naopak, launch control je zakázaná, traction control se používá. V letošní sezóně navíc naposled jezdily třílitrový desetiválce, další sezóna už je omezená na osmiválce. Nadále platí zákaz výměny pneumatik, určitý změny jsou myslím ještě v dalším omezení přítlaku.octaviaTDi píše:ja si prave myslim ze trakcni kontrolu uz nemaj maj akorat launch control.Ale kontrola trakce je myslim bud od minuleho roku zakazana
Zmiňovaný LOTUS měl boční těsnící lišty, díky kterým docházelo k zamezení průtoku vzduchu do stran mezi přední a zadní nápravou, tím se urychlil průtok pod autem. Tím, jak stoupá rychlost, klesá tlak, takže pomalejší vzduch nad autem ho přitlačí k silnici, tj. relativně "přicucne". Jak už se tu psalo, stejného efektu se využívá u křídel (jak přítlačných, tak u letadel, kde je využito vztlaku) a dokonce existují i počítačové disky, co pracovaly na obdobném principu, kdy se rozdílným tlakem vzduchu donutil disk přiblížit ke čtecí hlavě. Ve Formuli 1 se těsnící lišty nakonec zakázaly, protože se značně zvyšovala rychlost aut v zatáčkách. Zakázalo se toho ale mnohem víc, těsnící lišty jsou jen zlomek, jako další je možný jmenovat turbomotory, adaptivní podvozky, automatický převodovky atd.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Mě současný pravidla F1 přijdou jako nesmysl. Je to sice úžasně rychlý, ale to je tak všechno. Všechny auta stejný, pořád se snažej kurvit pravidla tak, aby to bylo vyrovnaný a stejně se předjedou dvakrát za závod. Nedávno jsem viděl Top Gear, kde o tomhle mluvili a ukazovali tam jedno kolo někdy ze 70. let, kde se Villeneuve a ještě někdo (teď si nevzpomenu kdo) předjeli PĚTKRÁT. ZA KOLO. A z toho dvakrát si škrtli.
Piloti současný F1 jsou srabi, který berou těžký peníze a jakmile je něco trošku nebezpečnýho, tak začnou brečet, že se bojej.
Piloti současný F1 jsou srabi, který berou těžký peníze a jakmile je něco trošku nebezpečnýho, tak začnou brečet, že se bojej.
Speed kills. Drive Ford and live forever.
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
no nic v zlom, ale si trocha mimo.bob ash píše:Piloti současný F1 jsou srabi, který berou těžký peníze a jakmile je něco trošku nebezpečnýho, tak začnou brečet, že se bojej.
ale co od nich chces? kazdy zavod dvaja mrtvy? jj to by bolo zaujimave. a aspon by tomu tak dlho nedominoval sumacher, bo by bol uz par rokov mrtvy...
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
mě se líbí Nascar v tom, že tam nemaj vůbec nic jen auto a pilot bez žádnejch vyfikundací, když zajede do boxu tak vše se dělá ručně, benzín se tankuje tak, že borec má bandasku na rameni a leje to do nádrže, auto se zvedá hyd zvedákem .. prostě dbá se na to aby tam byl co nejvíc lidskej faktor ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- Fazeey
- Příspěvky: 4726
- Registrován: 09 bře 2004 17:06
- Bydliště: nýr da Melnik sidé
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
hlavně tam nejsou takový rozdíly mezi autama, používaj se snad 3 typy podovozků a 2 typy motorů, takže je to víc o tom co kdo umí.. jenom mě moc nebaví čumět jak několik hodin jezděj jeden ovál z toho by jeden zblb
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
to jo zato když je tam srážka je docela vzrůšo
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Mám to videjko nahraný,dnes už se to nevidí,ale bylo to fakt napínavý,navíc tam šlo myslím o pohár.bob ash píše:Mě současný pravidla F1 přijdou jako nesmysl. Je to sice úžasně rychlý, ale to je tak všechno. Všechny auta stejný, pořád se snažej kurvit pravidla tak, aby to bylo vyrovnaný a stejně se předjedou dvakrát za závod. Nedávno jsem viděl Top Gear, kde o tomhle mluvili a ukazovali tam jedno kolo někdy ze 70. let, kde se Villeneuve a ještě někdo (teď si nevzpomenu kdo) předjeli PĚTKRÁT. ZA KOLO. A z toho dvakrát si škrtli.
Piloti současný F1 jsou srabi, který berou těžký peníze a jakmile je něco trošku nebezpečnýho, tak začnou brečet, že se bojej.
Karel Gott Funclub member
To ti tak muze prijit mozna pouze v pripade vasich sprintu a naproste neznalosti pravidel profesionalniho NHRA drag racing nejrychlejsich vozu v 1/4 mile na teto planete, ktere se tady snazis porovnavat s dalsi profesionalni tridou jako F1. Co se tyce treba Top fuel dragsteru, ty restrikce jsou takove, ze stanovi i treba i sklon ventilu +/- 1 stupen, obsah spalovacich komor anebo maximalni roztec valcu na maximum 4.840". NIC z toho, co si myslis, ze tam eliminuje lidskou chybu na minimum NENI povoleno. Zadna traction control, zadna launch control, zadne delay anebo stutter boxes anebo data recorders... NIC. Ty nejrychlejsi vozy v 1/4 mile na teto planete nemaji v sobe zadnou elektroniku, ktera by za jejich ridice delala neco automaticky. Ty tisice restrikci a velice presnych pravidel se vztahuje taky na vsech pet ostatnich profesionalnich trid, dalsich osum neprofesionalnich a pres 220 podtrid.Smoothy píše: Je to sice nekonstruktivní diskuze,ale restrikce v F1 mi přijdou proti téměř volným pravidlům ve sprintu asi jako karsobruslařské povinné jízdy proti exhibici.
Jednoduse, s prominutim, nemas ani poneti o tom, co tady tvrdis. Pokud jsi na pochybach, precti si pravidla NHRA pro kazdou tridu...
To je teda pro mne uplna novinka. Ja pouzivam line locks uz nekolik let a ze by nejake auto disponovalo nejakou kinetickou energii zatimco nehybne ceka na zelene svetlo s vypnutou spojkou me nikdy nenapadlo... Kde dostanu koupit tu "fiktivni protisilu", ktera mi umozni tu rychlejsi zmenu te nulove kineticke energie a tudiz i vetsi rychlost startu? Ja uz ted ujedu prvnich 60 stop pod 1.5 sekundy a taham pri tom nad 2G, takze bych si s tou fiktivni protisilou musel nejspis asi poridit i kyslikovou masku...Smoothy píše: BTW určitě dobře víš,že brždění před startem ti umožní rychlejší změnu kinetické energie auta díky fiktivní protisíle a tudíž i větší rychlost startu
Line locks slouzi jen k jednomu prostemu ucelu: Protoze vetsina lidi nema tri nohy, aby mohli stat na vypnute spojce, prinest otacky motoru nahoru druhou nohou a jeste pritom zabranit pripadnemu pohybu auta a prejeti paprsku casomiry jeste pred zelenou, coz by je samozrejme automaticky vyradilo ze zavodu za "predcasny start". Namisto line locks se taky zcela normalne pouziva rucni brzda. Nic zahadneho na tom neni a ke konecnemu casu to taky neprispiva...
IQ stylingem nenahradis.
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
sem vcera vecer pouzil brain lock a vzpamatovavam se z toho jeste tedka
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
2Taboo: 1)Ano neporovnával jsem váš NHRA drag racing (o kterém jsem se ani slovem nezmínil),ale naše sprinty,kterými tolik opovrhuješ.Je zajímavé,v jakém kontrastu jsou tvá jednotlivá vyjádření (přikládám jedno měsíc staré pro pobavení,jehož cílem bylo zrušení byť i základních pravidel sprintu u nás)
BTW. Respektuji tě,ale na další thready s podtextem osobní urážky nebudu příště reagovat.
2)Co se týče line locks,dal si mi za pravdu ve svém vysvětlení sám,takže nemá cenu se o tom dál rozepisovat.Taboo píše:Drag racing je jednoduse o ujeti 1/4 mile za co nejnizsi cas. Na prostredcich, kterymi clovek dosahne tech vysledku, absolutne nezalezi, protoze 12 sekund je porad 12 sekund at uz byly dosazeny lehkou turbo Hondou na slicks a C16 anebo Vette Z06 s 100HP shot of nitrous a 500 lbs audiem v kufru. Drag racing se proste nemeri temi prostredky, ale jen a pouze vysledky ve velicinach casu a konecne rychlosti. Proto jsou jakekoliv objemove kategorie a koeficienty naprosto nelogicke. Objem motoru neurcuje jeho vykon a ani vahu anebo trakci celeho vozu, ktere se na konecnych vysledcich podili taky. Proto je rozdeleni do nejakych kategorii jen podle objemu motoru asi stejne tak "logicke", "fer" a "spravedlive" jako rozdeleni do kategorii podle toho, jakou stanici ma kdo prave nalazenou na radiu.
BTW. Respektuji tě,ale na další thready s podtextem osobní urážky nebudu příště reagovat.
Karel Gott Funclub member
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Takze tvrdis, ze u vasich amaterskych sprintu se - narozdil od pravidel profesionalni F1 - minimalizuje lidsky faktor k nule pouzitim predpruzeni, line locks, launch control atd., ktere nejsou povoleny ani u nasich 6000 HP dragsteru? Kolik lidi na tomto foru, kteri se zucastnuji vasich sprintu, ma treba line locks anebo delay boxes?Smoothy píše:2Taboo: 1)Ano neporovnával jsem váš NHRA drag racing (o kterém jsem se ani slovem nezmínil),ale naše sprinty,kterými tolik opovrhuješ.
A co presne te na tech vyjadrenich tak udivuje? Jen proto, ze srovnavam pravidla/restrikce dvou zavodnich kategorii jeste neznamena, ze se s temi pravidly slucuji anebo s nema souhlasim - jak ocividne vyplyva z toho meho mesic stareho prispevku. Ja se zavodu podlehajicim NHRA pravidlum neuzucastnuji, protoze si nenecham nikym diktovat, kolik me auto ma vazit, jake pneumatiky budu pouzivat anebo jestli budu mit nitrous anebo ne. I presto, ze v automobilovem zavodeni dochazi k neustalemu rozvoji na zaklade nuceni konstrukteru neustale dodrzovat anebo obchazet ty mnohdy nesmyslne pravidla a restrikce, ten rozvoj by byl na daleko vyssi urovni, kdyby ti konstrukteri mohli pracovat svobodne a bez jakehokoliv omezeni.Smoothy píše:Je zajímavé,v jakém kontrastu jsou tvá jednotlivá vyjádření (přikládám jedno měsíc staré pro pobavení,jehož cílem bylo zrušení byť i základních pravidel sprintu u nás)
To si nejspis zase jen vysvetlujes po svem, protoze jsem ti nikde nedal za pravdu, ze line locks "umozni rychlejsi zmenu kineticke energie auta diky fiktivni protisile a tudiz i vetsi rychlost startu". Naopak jsem napsal, ze to je naprosta blbost. Line locks jednoduse slouzi k zabraneni pohybu vozu at uz dopredu anebo dozadu coby dusledek nerovneho povrchu vozovky pred samotnym startem. K zadne kineticke energii, fiktivni protisile anebo dokonce vetsi rychlosti startu tam naprosto nedochazi.Smoothy píše: 2)Co se týče line locks,dal si mi za pravdu ve svém vysvětlení sám,takže nemá cenu se o tom dál rozepisovat.
V tom pripade neargumentuj blbostma. Nejdriv si sam over, jestli se to, cim argumentujes, zaklada na pravde - a az pote to predloz jako argument. Jenze to by se pricilo pravidlum sdileni informaci na tomto foru:Smoothy píše: BTW. Respektuji tě,ale na další thready s podtextem osobní urážky nebudu příště reagovat.
1) Abych se dozvedel pravdu anebo neco, co nevim, tak nejdriv placnu naprostou blbost.
2) Pak si tu blbost necham nekym vymluvit a tu pravdu si temer proti sve vlastni vuli nekym vnutit.
3) Pote se urazim, ze mi nekdo rekl, ze placam blbosti a budu od neho zadat omluvu za to, ze mi sdelil neco, co jsem se puvodne chtel dozvedet.
Ja na takovy zpusob "sdileni informaci" prostrednictvim neustalych argumentu a hadek, ktery se tady opravdu zda byt naprosto bezny, opravdu moc nejsem... Pokud te ale me prispevky jakkoliv urazeji, prijatelnou reakci k dosazeni tve (i me) budouci spokojenosti by mohlo byt pouziti funkce "Ignore" ve spojeni s mym nickname.
IQ stylingem nenahradis.
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Ježiši to je dlouhý,seš dost výřečnej,takže stručně
1)ano naše sprinty nezakazují line locks ani další úpravy,které v F1 mnohdy zakázané jsou a pokud se pravidla nezmění nebude nikterak obtížné,aby místo nás jezdily naše přítelkyně se stejnými časy(omlouvám se ženám řidičkám),protože LL,LC,TC,automatické převodovky nebo alespoň shift light a mnohé další pomůcky postupně minimalizují lidský faktor.
2)s těma line locks mě opravdu dojímáš
a/ty nebo někdo jiný jezdí sprint na nerovné trati,kde auto popojíždí VZAD,když nestojíš na brzdě
b/navíc těsně před startem,kdy už spojka začíná spínat a na polovypuštěných slickách s přilnavostí staré prostitutky.
c/každé malé dítě ví,že s ruční brzdou se rozjede rychleji,pokud to umí,line lock je v podstatě obdoba
Pokud totiž line lock brání jízdě vpřed a po jeho vypnutí by se auto rozjelo máme tu právě onu kinetickou energii,kterou si řidič může přičíst k dobru po odpadnutí této fiktivní protisíly.
3)Nechci být tak příkrý,ale si to ty,kdo se spletl,ale chápu,že si snědl nejvíc moudrosti na tomto fóru a nikdy to nepřiznáš,proto mě přijde tato diskuze v podstatě zbytečná.
1)ano naše sprinty nezakazují line locks ani další úpravy,které v F1 mnohdy zakázané jsou a pokud se pravidla nezmění nebude nikterak obtížné,aby místo nás jezdily naše přítelkyně se stejnými časy(omlouvám se ženám řidičkám),protože LL,LC,TC,automatické převodovky nebo alespoň shift light a mnohé další pomůcky postupně minimalizují lidský faktor.
2)s těma line locks mě opravdu dojímáš
a/ty nebo někdo jiný jezdí sprint na nerovné trati,kde auto popojíždí VZAD,když nestojíš na brzdě
b/navíc těsně před startem,kdy už spojka začíná spínat a na polovypuštěných slickách s přilnavostí staré prostitutky.
c/každé malé dítě ví,že s ruční brzdou se rozjede rychleji,pokud to umí,line lock je v podstatě obdoba
Pokud totiž line lock brání jízdě vpřed a po jeho vypnutí by se auto rozjelo máme tu právě onu kinetickou energii,kterou si řidič může přičíst k dobru po odpadnutí této fiktivní protisíly.
3)Nechci být tak příkrý,ale si to ty,kdo se spletl,ale chápu,že si snědl nejvíc moudrosti na tomto fóru a nikdy to nepřiznáš,proto mě přijde tato diskuze v podstatě zbytečná.
Karel Gott Funclub member
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
smoothy:
Pride mi ze kineticka energie jakyhokoliv nehybnyho predmetu a to i auta bude vzdycky nula to ze mas ''zapreny auto o kola na rucni brzde, pardon line locks'' a vytocenej motor a spojku v prokluzu, tak to podle me nikomu nic neprida protoze jediny co je na to asi zajimavyho ze mas motor v otackach a treba muze tlacit uz turbo, vsechna energie se ale spotrebovava na teplo pri prokluzu spojkz, takze se Ti neroztaci az po startu ale toho se da dosahnout i jinyma prostredkama a asi i jednodusej,
pokud jezdis jenom na vodorovne plose, tak jsi docela borec protoze leckde at koukas jak koukas je to ponekud skopce sice ne treba 12% stoupani ale je, byl jsem jednou jedinkrat na tuning srazu a byli tam sprinty, docela dost lidem to popojizdelo trochu dozadu nejaky letiste za mladou boleslavi
potom este k tomu TC tak to si myslim ze neautomatizuje rozjezdy na sprinty protoze se snazi uderzet auto ovladatelne a urcite to nedela tak, ze by bylo optimalizovane na maximalni prenos vykonu. jako kdyz das plnej knedl a pustis spojku tak Te TC asi nekatapultuje na 10 sekund
pokud Ti shift light pripada jako nejaka high tech vychytavka co Te zrychli, mam pocit ze by jsi se mel zamyslet, pripadne pouzit frote rucnik
Pride mi ze kineticka energie jakyhokoliv nehybnyho predmetu a to i auta bude vzdycky nula to ze mas ''zapreny auto o kola na rucni brzde, pardon line locks'' a vytocenej motor a spojku v prokluzu, tak to podle me nikomu nic neprida protoze jediny co je na to asi zajimavyho ze mas motor v otackach a treba muze tlacit uz turbo, vsechna energie se ale spotrebovava na teplo pri prokluzu spojkz, takze se Ti neroztaci az po startu ale toho se da dosahnout i jinyma prostredkama a asi i jednodusej,
pokud jezdis jenom na vodorovne plose, tak jsi docela borec protoze leckde at koukas jak koukas je to ponekud skopce sice ne treba 12% stoupani ale je, byl jsem jednou jedinkrat na tuning srazu a byli tam sprinty, docela dost lidem to popojizdelo trochu dozadu nejaky letiste za mladou boleslavi
potom este k tomu TC tak to si myslim ze neautomatizuje rozjezdy na sprinty protoze se snazi uderzet auto ovladatelne a urcite to nedela tak, ze by bylo optimalizovane na maximalni prenos vykonu. jako kdyz das plnej knedl a pustis spojku tak Te TC asi nekatapultuje na 10 sekund
pokud Ti shift light pripada jako nejaka high tech vychytavka co Te zrychli, mam pocit ze by jsi se mel zamyslet, pripadne pouzit frote rucnik
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
Ne, ne, ne ... Ty jsi tady tvrdil, ze to tam u vas vsechno uz kazdy na jeho 17i-sekundovem prditku prece davno ma, ne ze jednoho krasneho dne ty pomucky postupne budou u vas minimalizovat lidsky faktor k nule (coz se nejak nepovedlo ani u nas za nejakych poslednich 60 let). Zatim ale neumis jmenovat ani jednoho clena tohoto fora, ktery by mel nejaky delay box, traction control (= ne naistalovanou primo z tovarny, ale dodatecne nainstalovanou na jeho drag racing specialu jen za samotnym ucelem minimalizace lidskeho faktoru k nule) anebo line lock. Taky ti prozradim male tajemstvi, ktere ty, coby internetovy drag racer, samozrejme nevis: I s automatickou prevodovkou se pri drag racing zcela bezne radi manualne. Jedine, co pri razeni odpada, je funkce spojky, ale to se deje taktez v F1 anebo s dogbox prevodovkama treba v rally. Co se tyka shift lights, ty se pouzivaji doslova v kazdem motorsportu, ne jen v drag racing. A stejne jako v F1, i v drag racing zavodi i zeny proti muzum...Smoothy píše: 1)ano naše sprinty nezakazují line locks ani další úpravy,které v F1 mnohdy zakázané jsou a pokud se pravidla nezmění nebude nikterak obtížné,aby místo nás jezdily naše přítelkyně se stejnými časy(omlouvám se ženám řidičkám),protože LL,LC,TC,automatické převodovky nebo alespoň shift light a mnohé další pomůcky postupně minimalizují lidský faktor.
Ja jsem tohle prelozil klukum v dilne a ti se tady doslova valeli smichy...Smoothy píše: 2)s těma line locks mě opravdu dojímáš
a/ty nebo někdo jiný jezdí sprint na nerovné trati,kde auto popojíždí VZAD,když nestojíš na brzdě
b/navíc těsně před startem,kdy už spojka začíná spínat a na polovypuštěných slickách s přilnavostí staré prostitutky.
c/každé malé dítě ví,že s ruční brzdou se rozjede rychleji,pokud to umí,line lock je v podstatě obdoba
Pokud totiž line lock brání jízdě vpřed a po jeho vypnutí by se auto rozjelo máme tu právě onu kinetickou energii,kterou si řidič může přičíst k dobru po odpadnutí této fiktivní protisíly.
3)Nechci být tak příkrý,ale si to ty,kdo se spletl,ale chápu,že si snědl nejvíc moudrosti na tomto fóru a nikdy to nepřiznáš,proto mě přijde tato diskuze v podstatě zbytečná.
Nejenze je zcela zrejme, ze ty jsi nikdy zadny line lock nepouzival, ale ja pochybuji, ze jsi ho nekdy v zivote i na vlastni oci i videl - stejne jako opravdovou 1/4 mile trat, ktera u vas neni ani jedna (= tim nemyslim nejake stare letiste s pneumatikami). Pokud by jsi totiz na nejake opravdove 1/4 mile trati nekdy byl (a nevidel ji jen nekde v televizi anebo na obrazcich ze zahranici na Internetu) - anebo tam dokonce i s necim osobne zavodil, tak by jsi vedel, ze ne vsechny trate jsou perfektne pripravene a jejich povrch prefektne rovny, takze ono tam jen nestaci jen nejak postavit auto a myslet si, ze ono tam bude na tom samem miste nehybne stat naveky. Jestli mas pochyby, zapni si sve oblibene Gran Turismo a nech tam to auto po startu na kazde trati jen necine sedet (kdyz uz nemas moznost to udelat v realite). Pak mi rekni, v kolika pripadech ta startovaci rovina byla naprosto rovna a to auto se ani nehlo ani dopredu anebo dozadu po cele hodiny... U drag racing navic pouzivame "shallow" anebo "deep" staging, kde zalezi doslova na kazdem centimetru. Jednoduse, pokud se ti to auto pohne jen o par centimetru dopredu anebo dozadu kvuli nerovnomernemu nanosu gumy na povrchu vozovky, jejimu mirnemu sklonu anebo dolikum, ktere jsou v ni po rocich zanechany koly aut stejne tak, jako treba na nekterych krizovatkach pred semafory, anebo kvuli nahlemu poryvu vetru, tak jsi prohral zavod. Prave proto a jen z tohoto duvodu se pouzivaji line locks - aby clovek mohl zastavit a drzet ten vuz pred startem PRESNE tam, kde potrebuje, bez ohledu na kondici startovaci roviny anebo pocasi. Z toho sameho duvodu se pouzivaji line locks i na ulici pri street racing. Anebo jsou snad vsechny trate, ulice a krizovatky v Ceske Republice perfektene rovne, zadna nema ani mirny sklon z kopce anebo do kopce a nikdo tam proto nemusi stat na brzdach zatimco ceka na zelenou? A vitr tam u vas taky nefouka?
Ten tvuj povedeny "bod B" je velice zabavna kapitola neznalosti a absurdnich predstav sama o sobe... Nejenze line locks se pouzivaji i pri street racing na ulici (z duvodu, o kterych jsem se uz zminil), kde ne kazdy jezdi kazdy den do prace a do obchodu na slicks, taktez ne kazdy jezdi na slicks i na 1/4 mile tratich. I pote, i kazde slabe prditko dokaze jet se zatazenou rucni brzdou, natoz pak, aby nejaky line lock branil nejakemu 1500 HP Camaru anebo 6000 HP dragsteru v rozjezdu. U techto vozu jejich spojky nijak postupne nezabiraji, ale pracuji jen jako on/off spinac, takze ja bych se mlatil smichy, kdybych te videl, jak se snazis ustanovit tu "fiktivni protisilu" nejakym polovicnim zaberem te on/off spojky, k cemuz by jsi mel pred startem - po staging a zapnuti toho line lock - jen asi dve sekundy. Muj vuz ma jen neco pod 800 HP (bez pouziti N2O), proti kterym ani ty line locks + zatazena rucni brzda + Wilwood 13" kotouce s 6i-pistovymi BSL6 calipers nemaji ani tu sebemensi sanci. Mozna bychom ale meli mit na tech 1/4 mile tratich silne zelezne sloupy, ke kterym bychom ty auta privazovali retezy jako parniky v pristavu a pak je vypousteli preseknutim tech retezu ... Ja bych te ale velice rad pozoroval, jak vytvaris tu "fiktivni protosilu" zatimco si palis lamelu spojky, protoze te samozrejme ani nenapadlo, ze ten kroutici moment motoru musi asi nekam kam jit, pokud mu pomoci line locks zabranis v premenu do kineticke energie (= pohybu) toho vozu. Zalej si kola do betonu, dej to auto do jednicky a vypust spojku - a uvidis, co se stane. Budto se ten motor zastavi, zacne prokluzovat spojka anebo ohoblujes ozubene kola v prevodovce anebo zlomis osy. Proc? Protoze s tou sepnutou spojkou ten kroutici moment toho motoru nema jednoduse kam jit a v neco jineho se premenit. A kdyby jsi ty kola z toho betonu nejak najednou uvolnil, ten vuz nebude v zadnem pripade akcelerovat rychleji, protoze zatimco se ten samotny vuz pred startem nepohybuje, tak jedine "skladiste" energie tam je na tom vozu naopak neco, co se pohybuje nezavisle na pohybu toho vozu, cimz je setrvacnik, ktery se toci a uskladnuje kinetickou energii at je spojka pred samotnym startem a prvnimu pohybu toho vozu vypnuta anebo sepnuta. Jinak by jsi musel vysvetlit, kde presne se ta kineticka energie v tom voze uskladnuje - kdyz prevodovka, kardanova hridel, osy ani kola se u toho nehybne stojiciho auta s tim line lock netoci. Anebo si snad myslis, ze to auto je jako pruzina anebo kus gumy, kterou jen nejak pres tu spojku tim motorem napnes a pak vystrelis? K tomu by jsi ten kroutici moment toho motoru musel nejdriv nekde nejak uschovat - a pokud si myslis, ze ho uschovas v krouceni os anebo kardanove hridele, tak zkus, kolik krouticiho momentu to vyzaduje pokroutit ocelovou tyc o prumeru jen 1" a jen o 1 stupen rotace - aby se pak navratila do puvodniho stavu a chovala se jako pruzina. Mozna ale na tvem aute pouzivas osy, kardanovou hridel a ozubene kola v prevodovce z gumy, takze je muzes motorem nakroutit pred startem, zatimco se kola ani nehnou...
Takze ano, opet jsem to byl ja, kdo se tady pletl i presto, ze narozdil od tebe ty line locks sam pouzivam a jezdim stovky 1/4 mile zavodu rocne, zatimco ty o tom jen ctes na Internetu. Dik za zabavu.
Naposledy upravil(a) Taboo dne 14 pro 2005 10:18, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: JAK SI RYCHLE A ZA PŘÍPLATEK ZNIČIT MOTOR,ČI SNÍŽIT VÝKO
jediny pripad pri ktorom si dokazem predstavit zatiahnutu rucnu brzdu ako urychlenie, je RWD bez samosvorneho diff.
tam by pribrzdanie vytvaralo odpor a zabranilo prenosu vsetkeho momentu na jedno koleso.
ale to nema s profi dragracingom nic spolocne.
tam by pribrzdanie vytvaralo odpor a zabranilo prenosu vsetkeho momentu na jedno koleso.
ale to nema s profi dragracingom nic spolocne.
Dobre. Hodne stesti.Smoothy píše: Vyčerpal jsi mě,vzdávám to a du si zahrát své oblíbené Grand turismo,pak zkusím našprtat nějakou další problematiku z internetu a dát ti záminku k další při,abych ti to vrátil.
A ještě něco -jednou ze mě bude určitě velký drag racer a přijedu do ameriky a tam tě porazím!
IQ stylingem nenahradis.