Zahřívání motoru na místě

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Zahřívání motoru na místě

Příspěvek od Ondras »

Tak mě teď překvapili na ČRo. Prý když se zahřívá motor na místě (a např. při tom škrábu okna), tak se netočí převodovka a tudíž je pak po rozjezdu (už s trošku zahřátým motorem) přetěžována. Co je to za blbost? Přeci pokud není vyšlápnuta spojka, tak se i na neutrál převodovka točí a tudíž se prohřívá olej. Pletu se já nebo rádio? :?:
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

MH
Příspěvky: 12
Registrován: 14 pro 2005 16:17

Příspěvek od MH »

Podle mě se plete rádio, už jsem sám něco podobnýho slyšel.
Je to jak říkáš, když není vyšláplá spojka, točí se i nějaké to kolečko v převodovce.

Uživatelský avatar
Laconi
Příspěvky: 5529
Registrován: 05 úno 2004 20:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laconi »

Já zas někde čet, že při zahřívání motoru na místě, se motor nezahřívá rovnoměrně tak jako při jízdě a to mu nedělá dobrotu, ale nevim to asi taky bude kec :ja_nic:

Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 20
Registrován: 12 pro 2005 21:26
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kessler »

Samozřejmě že se plete rádio...točí se točí :D U mně je při pouštění spojky po nastartování krásně slyšet jak se kvaltovna roztáčí a otáčky jdou k zemi jak se to musí probojovávat tím tuhým olejem...zvlášť v zimě...
Škoda Felicia LX

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahřívání motoru na místě

Příspěvek od Shr3k »

No hlavním problémem může být nedostatečné mazání při zahřívání motoru na volnoběh (hlavně u starších aut). Jinak je to fuk.
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Re: Zahřívání motoru na místě

Příspěvek od Bulda »

vsechno sou to kravyny ale totalni

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Nevýhoda při zahřívání motoru na místě je to, že se ohřívá o něco delší dobu (páč jede na volnoběžný otáčky + trochu sytiče), tím pádem motor víc trpí a ta převodovka se za jízdy ohřeje taky mnohem líp - když totiž vyjedete s motorem ohřátým a autem vytopeným, převodovka ještě optimální teplotu mít nebude, kdežto vy už s autem pojedete jakoby by bylo všechno OK a převodovka může dostat trochu větší záhul. U toho ohřívání motoru je hlavní negativum to, že dlouho se prohřívá spodek válců a vzniká tam kvůli kondenzaci vody kyselina, co pak postupně znehodnocuje olej.

Optimální z hlediska životnosti by asi bylo motor nikdy nevypínat :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
escaper
Příspěvky: 88
Registrován: 07 dub 2005 15:24
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od escaper »

Beaver píše:
Optimální z hlediska životnosti by asi bylo motor nikdy nevypínat :lol:
ale to potom musíš být DžejÁr z Dallasu abys měl na benál :lol:

Uživatelský avatar
ARV6
Moderátor
Příspěvky: 6707
Registrován: 01 dub 2005 22:29
Bydliště: Chodov u KV
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahřívání motoru na místě

Příspěvek od ARV6 »

V radiich sou takovyhle kydy normalni... Podle mne je nejlepsi nastartovat, a v klidku bez nejakyho vytaceni jet nez se poradne olej zahreje
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Zahřívání motoru na místě

Příspěvek od Beaver »

ARV6 píše:V radiich sou takovyhle kydy normalni... Podle mne je nejlepsi nastartovat, a v klidku bez nejakyho vytaceni jet nez se poradne olej zahreje
Je to asi tak to nejlepší řešení, já to třeba bohužel nemůžu aplikovat u Favoucha v zimě, protože se mi zamlží okna (nebo jsou zevnitř už zamrzlý), takže stejně musím počkat dokud nezačnu něco vidět. Ale pokud se okna nezamlžujoua nic nebrání v jízdě, je lepší rovnou vyjet.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“