Přebroušení vaček
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Jinak pro opláky jedna moc zajímavá stránka
http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/ps-bausatze.html , jen na to mít prachy 


Naposledy upravil(a) kada31 dne 15 zář 2004 14:07, celkem upraveno 1 x.
tuner
"Hydroštely" jsou hydraulický zdvihátka ventilů, není potřeba u ventilů nastavovat vůli, ta se tím seřizuje automaticky, ale na druhou stranu když se to posere (je to pak hlučný když motor běží, ťuká to), tak většinou stojí jeden kus kolem tisícovky, což třeba u dvacetičtyřventilovýho motoru dokáže pěkně nasratRitchma píše:Co sou to ty hydroštely?Beaver píše:A proto se udávají u vaček dvě hodnoty - úhel náběhu pro ventil sací a úhel pro ventil výfukový. Úpravou sacího prostě docílíte toho, že do válců se napustí o něco víc směsi. V tom je celá věda. Tvrdší pružiny jsou potřeba u "zvodnějších" vaček, základem je hlavně po vyměně vačky zkontrolovat předstih a ventilové vůle (pokud teda nemáte hydroštely), brácha lupnul do Favorita vačku 260° a pružiny originál stíhají naprosto bezproblémově.
Dobrý den,
můžeme Vám nabídnou sadu vaček od firmy dbilas v provedení hydro od
266 - do
278° a pro mechan. zdvihátka 296 a 304°.Nové stojí od 20869
Kč,přebroušení
stávajících stojí 15500 Kč.
Tohle je odpověď na můj dotaz na ostrý vačky schrick (maj na netu napsáno že nabízí komoplet sortiment schrick, ale tu mi nenabídli).
296° a 304° už mi příjde moc. 278° mi příjde akorát ale dát za to skoro 21tis je moc. Na žádný přebroušení nebo tak něco sem se neptal, takže upravit je na ostřejší asi zřejmě jde.

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Ano, cena je za přebroušení obou vačkových hřídelů.
Přebrušování se provádí zmenšením základní kružnice vačkového palce,
tím
naroste zdvih a délka otevření ventilu. Povrchová úprava se již
neprovádí.
Tímto způsobem je samozřejmě možno zvětšit časování jen v omezené
míře.
Záleží na konstrukci vačky, na prokalení, materiálu atd. nakolik je
možno ji
upravit.
Pokud by jste chtěl čistě závodní vačku, museli bychom ji vyrobit z
polotorvaru. V tom případě počítejte nárůst ceny cca 3500,- Kč.
S pozdravem
Zdeněk Chovanec
Toť moje otázka zda-li se materiál přidáva nebo jestli se zbrušuje. Další můj dotaz byl jestli 8000kč je cena za broušení obou vaček. Ovšem nechápu tu povrchovou úpravu, že se neprovádí. A závodní vačka za 11500kč nezní špatně, ale co bych s ní dělal........
Přebrušování se provádí zmenšením základní kružnice vačkového palce,
tím
naroste zdvih a délka otevření ventilu. Povrchová úprava se již
neprovádí.
Tímto způsobem je samozřejmě možno zvětšit časování jen v omezené
míře.
Záleží na konstrukci vačky, na prokalení, materiálu atd. nakolik je
možno ji
upravit.
Pokud by jste chtěl čistě závodní vačku, museli bychom ji vyrobit z
polotorvaru. V tom případě počítejte nárůst ceny cca 3500,- Kč.
S pozdravem
Zdeněk Chovanec
Toť moje otázka zda-li se materiál přidáva nebo jestli se zbrušuje. Další můj dotaz byl jestli 8000kč je cena za broušení obou vaček. Ovšem nechápu tu povrchovou úpravu, že se neprovádí. A závodní vačka za 11500kč nezní špatně, ale co bych s ní dělal........
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
Např. závodil
Ta povrchová úprava mě překvapila, ale je možný, že budou brousit jen do takové míry, že pod obroušeným materiálem má pořád ještě vačka patřičnou tvrdost. Každopádně vzhledem k charakteru firmy Engitec bych se nebál, že to zdrbají 


Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
No právě, jenže závodit fakt nechci, i když na závody by to bylo auto ideální, chci to ještě zachovat do normálního provozu. Tak myslim že po zimě se s nima domluvim a vačky tam nechám udělat, ale na gxtuningu píšou spotřeba nahoru o 2-5 litrů. Ten človíček co má saxo s vačkama říkal že spotřeba narostla nepatrně a že celkově jezdí za 8 průměr a ve městě samozřejmě mnohem vícBeaver píše:Např. závodilTa povrchová úprava mě překvapila, ale je možný, že budou brousit jen do takové míry, že pod obroušeným materiálem má pořád ještě vačka patřičnou tvrdost. Každopádně vzhledem k charakteru firmy Engitec bych se nebál, že to zdrbají
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
No u velmi ostrých vaček samozřejmě spotřeba nahoru půjde o dost, když napustíš víc směsi, tak to přirozeně vyžaduje víc paliva. Ale ty rozumně ostrý vačky tak drasticky spotřebu nezvedají. Taky další věc je, že ostrý vačky posunujou krouťák do vyšších otáček, takže pak navíc motor i víc točíš aby ses k němu dostal -> zase spotřeba nahoru.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Já ho točim stejně, tak je to jedno. No jelikož to nebdou úplně nový vačky, ale jen přebroušený a tam asi nebudou takový možnosti počítám že tak hrozně to nevzroste. A myslíte že se tim rapidně snižuje životnost motoru nebo nějaký dílů na motoru?Beaver píše:No u velmi ostrých vaček samozřejmě spotřeba nahoru půjde o dost, když napustíš víc směsi, tak to přirozeně vyžaduje víc paliva. Ale ty rozumně ostrý vačky tak drasticky spotřebu nezvedají. Taky další věc je, že ostrý vačky posunujou krouťák do vyšších otáček, takže pak navíc motor i víc točíš aby ses k němu dostal -> zase spotřeba nahoru.
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
Rapidně ne, ale nějaký procento životnosti se tím asi odečte, to je skoro u každé úpravy.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Zabrušování vačky
Každá vačka je po povrchu cementována a pokud ji zabrousíš tak tu vrstvu poškodíš a začne se ti pomalu sypat - ubývat
. A ta cena je trochu přehnaná. To radši ty nové a pořádně udělané

VW golf II GT 1.8Turbo
Re: Přebroušení vaček
Pan Chovanec vám to snad vysvětlil,nebo né? Broušením se zmenší základní kružnice palce vačky,to znamená,že se brousí ta kruhová (odvrácená) část vačky.Tím se jakoby zvětší původní ventilová vůle,kterou kdyř vymezíte,tak dosáhnete zvětšení zdvihu ventilu a nikoliv změnu tvaru vačky.Proto se neprovádí žádná povrchová úprava na tvrdost.Tam se vačka zdvihátka nedotíká,tam je ventilová vůle.Tuto úpravu vačky je třeba dělat s citem,protože se mimo jiné přibližují otevřené ventily k pístům.
Věřím, jen naměřeným hodnotám!
Re: Přebroušení vaček
Což se mi osobně moc nelíbí a preferoval bych spíš vačky s delší dobou otevření ventilu. Některý motory můžou mít dostatečnou rezervu, jiný mají preventivní vybrání v pístech aby se zabránilo potkání ventilu s pístem, což může naznačovat, že větší zdvih by mohl ohrozit motor a to zřejmě ve vyšších otáčkách, kdy už by nestihl motor ventil dovřít.JirkaŠ píše:Pan Chovanec vám to snad vysvětlil,nebo né? Broušením se zmenší základní kružnice palce vačky,to znamená,že se brousí ta kruhová (odvrácená) část vačky.Tím se jakoby zvětší původní ventilová vůle,kterou kdyř vymezíte,tak dosáhnete zvětšení zdvihu ventilu a nikoliv změnu tvaru vačky.Proto se neprovádí žádná povrchová úprava na tvrdost.Tam se vačka zdvihátka nedotíká,tam je ventilová vůle.Tuto úpravu vačky je třeba dělat s citem,protože se mimo jiné přibližují otevřené ventily k pístům.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Přebroušení vaček
S tím souhlasím, ta vačka s delším otevřením ventilů je rozhodně lepší a má to větší účinek. S tím zabrušováním té kulaté strany
Asi bych do toho nešel



VW golf II GT 1.8Turbo
Re: Přebroušení vaček
Já bych se toho konkrétně u saxa VTS nebál, protože sbroušený vačky ze seriových používá i sám Tlusťák ve svojem Saxu Kit caru a to tam má 220ps. To že se s brousenýma vačkama příblížej ventily k pístům je uplně stejný jako s už většíma hotovýma ostrýma vačkama. On se totiž nebrousí palec vačky ale to ostatní, na palci se jen upravuje tvar na prodloužení doby otevření. Tu vůli která se tam pak vytvoří si vyštelují hydrošteli pak sami. Doba otevření ventilu i jeho zdvihu může být uplně stejná jak u broušených tak hotových vaček. Jde jen o to na jakou hodnotu si je necháš nabrousit. Tady v praze je dobře brousí pan Krejbych v Bohnicích. U toho TU5J4 saxo motoru je problem v tom že zdvih ventilu je hodně omezen malou vzdáleností ventilu od pístu už v serii. Na webu belgickýho catcams je krásně vidět až do jakých parametrů lze jít bez úpravy pístů, je tam OEM nebo custom.
http://www.catcams.be/800x600/prod01Ali ... 13217xx.js
Já sám bych volil asi ty 1321705 v kombinaci s tou motorsportovou mapou na Mini Gr. A. V kombinaci se supersprint svodama bych očekával tak 155-160ps.
http://www.catcams.be/800x600/prod01Ali ... 13217xx.js
Já sám bych volil asi ty 1321705 v kombinaci s tou motorsportovou mapou na Mini Gr. A. V kombinaci se supersprint svodama bych očekával tak 155-160ps.
Beaver píše:Což se mi osobně moc nelíbí a preferoval bych spíš vačky s delší dobou otevření ventilu. Některý motory můžou mít dostatečnou rezervu, jiný mají preventivní vybrání v pístech aby se zabránilo potkání ventilu s pístem, což může naznačovat, že větší zdvih by mohl ohrozit motor a to zřejmě ve vyšších otáčkách, kdy už by nestihl motor ventil dovřít.JirkaŠ píše:Pan Chovanec vám to snad vysvětlil,nebo né? Broušením se zmenší základní kružnice palce vačky,to znamená,že se brousí ta kruhová (odvrácená) část vačky.Tím se jakoby zvětší původní ventilová vůle,kterou kdyř vymezíte,tak dosáhnete zvětšení zdvihu ventilu a nikoliv změnu tvaru vačky.Proto se neprovádí žádná povrchová úprava na tvrdost.Tam se vačka zdvihátka nedotíká,tam je ventilová vůle.Tuto úpravu vačky je třeba dělat s citem,protože se mimo jiné přibližují otevřené ventily k pístům.