konstrukce výfuku

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

konstrukce výfuku

Příspěvek od DC »

jak postavit výfuk pro největší výkon?

svody sou jasný, ale jak dál? pouze trubky, rezonátory, tlumiče?

napiště s čím máte nejlepší zkušenosti

vše pro běžnou atmosferickou M20 2,5 - v serii 2 trubky pod celým autem s katem, středním a zadním tlumičem

dík
Shark Racing team

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC »

ale noták, to je tady samej styler, nebo někdo i umí věci okolo výkonu jinak než koupit?
Shark Racing team

Uživatelský avatar
Kessler
Příspěvky: 20
Registrován: 12 pro 2005 21:26
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kessler »

DC píše:...nebo někdo i umí věci okolo výkonu jinak než koupit?
Ne :D
Škoda Felicia LX

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Rad bych ti poradil, ale... mam nejlepsi zkusenosti jen s prazdnou trubkou od turba az dozadu, ale to plati u turboropaku, a to asi tezko aplikujes na jinem nez primovstrikovem benzinu... :lol:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: konstrukce výfuku

Příspěvek od Beaver »

DC píše:jak postavit výfuk pro největší výkon?

svody sou jasný, ale jak dál? pouze trubky, rezonátory, tlumiče?

napiště s čím máte nejlepší zkušenosti

vše pro běžnou atmosferickou M20 2,5 - v serii 2 trubky pod celým autem s katem, středním a zadním tlumičem

dík
Držel bych se té konfigurace svody-rezonátor-tlumič a zachoval dvě větve, řadovej šestiválec jsou dva zrcadlově otočený tříválce, takže proč nedopřát "oběma motorům" vlastní výfuk. Pokud tam budou jen trubky, ztratí motor spodek, což je určitě škoda.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: konstrukce výfuku

Příspěvek od honza 2.0 16v »

pro max vykon bych rezonatory zavrhnul(sice rezonator mam, ale jak sem psal, pro dalsi upravy na motoru to podle cloveka co ten motor bude delat je zcela nevhodna uprava, takze misto nej pude trubka..)...spis bych sel cestou svody- trubka-pruchozi koncak, ale spis vetsich rozmeru pokud nechce s delat kraval.... no alibi se mi navrh beavera..udelat dve vetve a tahnout to v trubkach mensich prumeru...

Uživatelský avatar
Dytuska
Příspěvky: 212
Registrován: 09 dub 2004 18:11
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dytuska »

Hoši když jste u toho skládání trubek! Potřebuju radu! Já s mým autím jezdím každý den dosti km a mám hlavu jen jednu, takže mi nesmí prasknout! Budu teď dávat duál, jaký je normální složení? může být svody, sport. kat., rezonec a pak rozdvojka a koncovky??
Protože tam není žádnej tlumič, tak to asi bude mco řvát ne??

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: konstrukce výfuku

Příspěvek od Lukaash »

DC píše:jak postavit výfuk pro největší výkon?

svody sou jasný, ale jak dál? pouze trubky, rezonátory, tlumiče?

napiště s čím máte nejlepší zkušenosti

vše pro běžnou atmosferickou M20 2,5 - v serii 2 trubky pod celým autem s katem, středním a zadním tlumičem

dík
co znamena "svody jsou jasny"?

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: konstrukce výfuku

Příspěvek od Sly »

Konstrukce meho vyfuku. Svody 4-1, stredni dil pouze trubka. Rezonator, kat, stredni tlumic, vsechno tohle slo ven. Tady je vnitrni prumer 45mm, koncovy tlumic double loop - vnitrni prumer 48mm. Podle cloveka, ktery vyfuk delal je to na atmosferu 1.6 dostacujici prumer. Ted se chystam na brzdu, takze zverejnim graf v tematu "Pocitane potrubi".
Live4Ride Syndicate

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Re: konstrukce výfuku

Příspěvek od DC »

Lukaash píše: co znamena "svody jsou jasny"?
svody se použijou od jednoho z úpravců (Hartge, Alpina, Schnitzer apod.), kteří dělají nerezové svody se stejně dlouhým potrubím pro každý válec
Shark Racing team

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

8)

Uživatelský avatar
Dytuska
Příspěvky: 212
Registrován: 09 dub 2004 18:11
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dytuska »

takže mi všichni dokonale pomohli, díky hoši! :roll:

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sly »

Dytuska píše:Hoši když jste u toho skládání trubek! Potřebuju radu! Já s mým autím jezdím každý den dosti km a mám hlavu jen jednu, takže mi nesmí prasknout! Budu teď dávat duál, jaký je normální složení? může být svody, sport. kat., rezonec a pak rozdvojka a koncovky??
Protože tam není žádnej tlumič, tak to asi bude mco řvát ne??
Myslim, ze je to velmi individualni. Neni dual, jako dual. Kazdy ma jinou perforaci, kazdy propousti jinou hladinu zvuku. Kazdopadne rezonator doda spis zvonivy, bzucivy ton. Nevim, jak vic poradit.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Sly píše:
Dytuska píše:Hoši když jste u toho skládání trubek! Potřebuju radu! Já s mým autím jezdím každý den dosti km a mám hlavu jen jednu, takže mi nesmí prasknout! Budu teď dávat duál, jaký je normální složení? může být svody, sport. kat., rezonec a pak rozdvojka a koncovky??
Protože tam není žádnej tlumič, tak to asi bude mco řvát ne??
Myslim, ze je to velmi individualni. Neni dual, jako dual. Kazdy ma jinou perforaci, kazdy propousti jinou hladinu zvuku. Kazdopadne rezonator doda spis zvonivy, bzucivy ton. Nevim, jak vic poradit.
No hlavne co jsem slysel tak dual kdyz je 50 na 50 (stejna delka kazdy vetve) tlumi - taky se prodlouzi delka potrubi oproti serii logicky... Kdyz das nakonce na kazdou stranu vlastni tlumic tak pohoda.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

Dytuska píše:Hoši když jste u toho skládání trubek! Potřebuju radu! Já s mým autím jezdím každý den dosti km a mám hlavu jen jednu, takže mi nesmí prasknout! Budu teď dávat duál, jaký je normální složení? může být svody, sport. kat., rezonec a pak rozdvojka a koncovky??
Protože tam není žádnej tlumič, tak to asi bude mco řvát ne??
Na rezonátor bych se vyprd, je nanic , radši bych dal plnoprůchozí střední tlumič,kat ,rozdvojení a dozadu dva další plnoprůchozí koncový tlumiče-velikost co se vejde.

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: konstrukce výfuku

Příspěvek od monty01 »

Sly píše:Konstrukce meho vyfuku. Svody 4-1, stredni dil pouze trubka. Rezonator, kat, stredni tlumic, vsechno tohle slo ven. Tady je vnitrni prumer 45mm, koncovy tlumic double loop - vnitrni prumer 48mm. Podle cloveka, ktery vyfuk delal je to na atmosferu 1.6 dostacujici prumer. Ted se chystam na brzdu, takze zverejnim graf v tematu "Pocitane potrubi".
na co to stavíš? na max výkon?

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sly »

monty01 píše:Na rezonátor bych se vyprd, je nanic , radši bych dal plnoprůchozí střední tlumič,kat ,rozdvojení a dozadu dva další plnoprůchozí koncový tlumiče-velikost co se vejde.
Nesouhlasim. Komu jde pouze o zvuk, je rezonator prijemne zpestreni :-D Kdo ladi vykon, rezonator samozrejme pryc.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: konstrukce výfuku

Příspěvek od Sly »

monty01 píše:
Sly píše:Konstrukce meho vyfuku. Svody 4-1, stredni dil pouze trubka. Rezonator, kat, stredni tlumic, vsechno tohle slo ven. Tady je vnitrni prumer 45mm, koncovy tlumic double loop - vnitrni prumer 48mm. Podle cloveka, ktery vyfuk delal je to na atmosferu 1.6 dostacujici prumer. Ted se chystam na brzdu, takze zverejnim graf v tematu "Pocitane potrubi".
na co to stavíš? na max výkon?
Ano.
Live4Ride Syndicate

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

Sly píše:
monty01 píše:Na rezonátor bych se vyprd, je nanic , radši bych dal plnoprůchozí střední tlumič,kat ,rozdvojení a dozadu dva další plnoprůchozí koncový tlumiče-velikost co se vejde.
Nesouhlasim. Komu jde pouze o zvuk, je rezonator prijemne zpestreni :-D Kdo ladi vykon, rezonator samozrejme pryc.
zvuk ?když budu chtít zvuk tak udělám megafonový rozšíření -sice mě všichni kolem zabijou ,ale zvuk to bude paráda :?: :D

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

nepřijdeš o zátah do 4tisíc?

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sly »

monty01 píše:
Sly píše:
monty01 píše:Na rezonátor bych se vyprd, je nanic , radši bych dal plnoprůchozí střední tlumič,kat ,rozdvojení a dozadu dva další plnoprůchozí koncový tlumiče-velikost co se vejde.
Nesouhlasim. Komu jde pouze o zvuk, je rezonator prijemne zpestreni :-D Kdo ladi vykon, rezonator samozrejme pryc.
zvuk ?když budu chtít zvuk tak udělám megafonový rozšíření -sice mě všichni kolem zabijou ,ale zvuk to bude paráda :?: :D
Tak potom muzes potrubi utnout hned u svodu :lol: Kazdemu se libi jiny zvuk. Kazdopadne co je nejhlasitejsi, nemusi byt pro nekoho nejefektnejsi. Me se zvuk rezonatoru libi. Dokaze dat zvuku, ktery je tak charakteristicky pro vykuchane potrubi, ten spravny ton. Tot muj nazor.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sly »

monty01 píše:nepřijdeš o zátah do 4tisíc?
Naopak. Vnitrni prumer potrubi je 45mm, coz je seriovy rozmer.
Naposledy upravil(a) Sly dne 31 led 2006 21:41, celkem upraveno 1 x.
Live4Ride Syndicate

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

Sly píše: Tak potom muzes potrubi utnout hned u svodu :lol: Kazdemu se libi jiny zvuk. Kazdopadne co je nejhlasitejsi, nemusi byt pro nekoho nejefektnejsi. Me se zvuk rezonatoru libi. Dokaze dat zvuku, ktery je tak charakteristicky pro vykuchane potrubi, ten spravny ton. Tot muj nazor.
ne mě o hluk nejde,já mám radši klid a výkon 8) ,když to utneš hned u svodů tak to má zvuk jak harlej ,lítaj z toho pěkný plameny a mooc se to líbí lambdě. :D

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

Sly píše: Naopak. Vnitrni prumer potrubi je 45mm, coz je seriovy rozmer.
To jo,ale nemáš tam kat a tlumič?

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sly »

monty01 píše:
Sly píše: Naopak. Vnitrni prumer potrubi je 45mm, coz je seriovy rozmer.
To jo,ale nemáš tam kat a tlumič?
Nic takoveho. Svody, trubka a koncovy tlumic.
Live4Ride Syndicate

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

Budeš měřit před a po ? nebo budeš měřit jenom až po ?

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: konstrukce výfuku

Příspěvek od Sly »

Bude se merit ted. Bohuzel jedina valcova brzda v okoli je momentalne kvuli snehu nedostupna. Az to roztaje, tak se odmeri vykon pred motorem. Az bude hotovy motor, bude se ladit ECU. Tehdy budu mit udaj po upravach. Bude to sice z jine brzdy, takze vcelku neobjektivni a k nicemu, ale prvni mereni mi bylo nabidnuto jako promo akce od prodejce koncoveho tlumice, tak proc toho nevyuzit. Jen zjistit orientacni vykon, po komplet vyfukovem systemu.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: konstrukce výfuku

Příspěvek od Idaho »

pokecej o tom s dynomaxem ( písni mu SZ )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: konstrukce výfuku

Příspěvek od monty01 »

Idaho píše:pokecej o tom s dynomaxem ( písni mu SZ )
Já si říkal ,jestli to není to crx co chce měřit 8) :lol:

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: konstrukce výfuku

Příspěvek od Sly »

monty01 píše:
Idaho píše:pokecej o tom s dynomaxem ( písni mu SZ )
Já si říkal ,jestli to není to crx co chce měřit 8) :lol:
Je :wink:
Live4Ride Syndicate

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“