Otevřené sání X Přímé sání

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
ZaludnikRS
Příspěvky: 44
Registrován: 10 úno 2005 18:39
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Otevřené sání X Přímé sání

Příspěvek od ZaludnikRS »

Každej to popisuje trošku jinak tak bych byl rád kdyby mi to už někdo pořádně vysvětlil co jak a k cemu popr.co je lepsi atd :) chcu si dát prostě na auto sání ale chci to udělat celý ne jenom nasadit filtr na hadicu a nechat to v motoru kde je vedro jako blazen :nono:
apropos,muze mi jeste nekdo rici k cemu je odfukový filtr???
Díky moc Jiřa

Uživatelský avatar
ZaludnikRS
Příspěvky: 44
Registrován: 10 úno 2005 18:39
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

.

Příspěvek od ZaludnikRS »

nikdo nic nevíte?

Uživatelský avatar
frost
Příspěvky: 49
Registrován: 26 dub 2005 14:46

Příspěvek od frost »

Můžeš blíže specifikovat jaký si myslíš že je rozdíl mezí "otevřeným" a přímím sáním? Jinak odfukový filtr je takový malí filtřík do kterého jde vzduch při točení vaček motoru.

Uživatelský avatar
ZaludnikRS
Příspěvky: 44
Registrován: 10 úno 2005 18:39
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ZaludnikRS »

proste vim co je kit primeho sani aĺe nevim co je to sani otevrene?jde mi o to ze to ted budu resit a chci to mit udelany co nejlepe a nejkvalitneji´,nejde mi o vzhled ale o účinnost!nevim jestli trebas jen nekdo nenaziva primi sani otevrenenym sanim,proto bych chtel vedet jestli je rozdil mezi sanim primim a sanim "otevřeným" nebo jestli je to jedna a ta sama vec nazvana trosku jinak
PS:porad jsem nejak nepochopil k cemu je ten filtr u tech vaček ;)

Uživatelský avatar
jim.vw
Příspěvky: 1402
Registrován: 28 lis 2004 20:13
Bydliště: libervwec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jim.vw »

otevřený sání sem nikdy neslyšel..
ten filtr je tam misto hadicky která původně vedla do sání (EGR). Spalujou se tak jedovaty vypary z klikovky (vent. víka) kuli lepším emisím. Protože tim de do sání taková sračka že to zasírá celý sání a zhoršuje kvalitu vzduchu vedenýho normal filtrem, tahle hadice se odpojí, u sání se zaslepí a u motoru se dá filtřík.
.slow Obrázek
head&shoulders power...

seendy
Moderátor
Příspěvky: 81
Registrován: 06 říj 2005 20:58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od seendy »

PS:porad jsem nejak nepochopil k cemu je ten filtr u tech vaček ;)[/quote]
ten filtr je tam od toho abi ti odvetral viko ventilu proc je tam nevim ale bejt tam musi dyt to ma i 120tka asi kvuli tlaku?

Kolbik
Příspěvky: 51
Registrován: 02 črc 2005 15:01
Bydliště: Praha

Re: Otevřené sání X Přímé sání

Příspěvek od Kolbik »

Otevřene sání je dle me saní bez filtru.Primo ke skrtici klapce.To bych ti nedoporucoval.Maji casto dragstery.Myslim.Muzu se mylit.

Kolbik
Příspěvky: 51
Registrován: 02 črc 2005 15:01
Bydliště: Praha

Re: Otevřené sání X Přímé sání

Příspěvek od Kolbik »

Samozrejme je to z hlediska vykonu nejucinnejsi ale motor ti vydrzi...hov..!!:) pac se ti tam dostane bordel.

Uživatelský avatar
jim.vw
Příspěvky: 1402
Registrován: 28 lis 2004 20:13
Bydliště: libervwec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jim.vw »

seendy píše: ten filtr je tam od toho abi ti odvetral viko ventilu proc je tam nevim ale bejt tam musi dyt to ma i 120tka asi kvuli tlaku?
v tom prispevku nad tvym je to doufam ze jasne popsany :roll:

to že otevřený sání = sání bez filtru mě taky napadlo, ale nikdy sem neslyšel že by se tomu tak řikalo
.slow Obrázek
head&shoulders power...

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 364
Registrován: 11 čer 2005 21:21
Bydliště: Praha Věk: 14
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřené sání X Přímé sání

Příspěvek od CharlitoCZ »

ale houby... otevření sání rozhodně neznamená bez filtru :D tywe, to by auto který jede v trochu horších podmínkách celkem rychle zkuwilo co jen jde :D

otevřený/přímý, to je jedno, hlavní je, když budeš dávat konus, abys ho umístil tak že bude sát vzuch od někud venku z motoru, docela šikovný jsou ty filtry jak tam máš vstup i výstup na hadici, jednu napojíš na váhu/klapku, nebo cokoliv tam máš a druhou chytni mimo, aby to sosalo rovnou z venku, nejlíp i náporem větru když jedeš..
BMW 320i Saloon 110kW/190Nm Obrázek
hledam spolubydlici (holku), info na sz/mejlu

Uživatelský avatar
ZaludnikRS
Příspěvky: 44
Registrován: 10 úno 2005 18:39
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ZaludnikRS »

Kluci všem moc díky za příspěvky,dá se říct že už su z teho vcelku chytrej.Díky moc ;)

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřené sání X Přímé sání

Příspěvek od Fazeey »

charlito: no do beňochů sem moc neséru ale taky bych řek že otevřený sání je bez filtru, myslim že to má např. Lander na Swiftu co tady ukazoval
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Jim píše:otevřený sání sem nikdy neslyšel..
ten filtr je tam misto hadicky která původně vedla do sání (EGR). Spalujou se tak jedovaty vypary z klikovky (vent. víka) kuli lepším emisím. Protože tim de do sání taková sračka že to zasírá celý sání a zhoršuje kvalitu vzduchu vedenýho normal filtrem, tahle hadice se odpojí, u sání se zaslepí a u motoru se dá filtřík.
Jim: skoro :lol: EGR je recirkulace výfukovejch plynů a ta se zaslepuje, jinak tohle je normálně do sání někdy snad bejvá vývod i od kliky sem snad slyšel, ale lepší je podle mě OCC než filtr, jednou se tu už rozebírali důvody proč
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřené sání X Přímé sání

Příspěvek od Fazeey »

:D toho sem si ani nevšim
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Uživatelský avatar
jim.vw
Příspěvky: 1402
Registrován: 28 lis 2004 20:13
Bydliště: libervwec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jim.vw »

PJ: no jo to je možný :lol:
a to occ je lepší v tom že ten ten olej se může zavýst zpákty do vany a hlavně ta chromovaná plechovka líp vypadá :lol:
.slow Obrázek
head&shoulders power...

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

Taky přihodim trochou do mlýna, podle mě je otevřený sání "individual throttle body"

Obrázek

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

eric píše:Taky přihodim trochou do mlýna, podle mě je otevřený sání "individual throttle body"

...img...
Individual throttle body je právě "víceklapka". Sice nechápu, proč by se kitu se sportovním filtrem mělo říkat přímé sání (ono snad sériový saje nějak nepřímo ?), ale otevřeným sáním bych se nebál nazvat nasáváním bez filtru - ať už přímo turbem nebo těma trychtýřema rovnou do klapky případně karburátoru.

Ohledně OCC - olej zpátky do vany bych z OCC asi osobně zpátky nevedl, hlavně z důvodu, že je "načichlej" plynama co prošly kolem kroužků. Jinak jak vyplynulo z kravé debaty s Tabooem, tak je OCC lepší v tom, že připojená na sací potrubí zachovává "dýchání" toho odvětrávání jako je v sérii. Filtr je ovšem levnější a pokud ho člověk čistí když se zasviní, svoji práci taky splní - sání bude čistší.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřené sání X Přímé sání

Příspěvek od Fazeey »

tobude ono pane :D
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fazeey »

Jim píše:PJ: no jo to je možný :lol:
a to occ je lepší v tom že ten ten olej se může zavýst zpákty do vany a hlavně ta chromovaná plechovka líp vypadá :lol:
no nevim jesi se to leje zpátky hlavně se ten filtr hned za*ere
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřené sání X Přímé sání

Příspěvek od PJ »

Jim: nebo jednodušejc vylejt :lol:
eric: nojo ale na itb stejně tak můžeš dát sběrnej box s filtrem :)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

PJ: mužeš,když si šikovnej :) ale nikoho takovýho sem neviděl,neslyšel :lol: max nasadí 4 filtry.
Ono je to naše český pojmenovávání takový nepřesný s už vžitejma chybama.
Beaver: jj,víceklapka,na každej válec,jistě.
Ale při zaslechnutí slova otevřený sání mě fakt nenapad pepa se šáde co udělal tjůnink a vykop hadici od filtru do sání...

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Bling bling tady mas kompletni navod tak muzes zacit... :o)

http://www.homemadeturbo.com/tech_projects/itb/

No jinak ja mam zafixovano ze otevreny sani je proste konus do kteryho ten air leze ze vsech stran a prime je TB... :?:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

to Zemi: jo to s tim ze suzuki sem už viděl. Jinak s tim přimym/otevřenym to mam zafixovaný přesně opačně.

Uživatelský avatar
ZaludnikRS
Příspěvky: 44
Registrován: 10 úno 2005 18:39
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ZaludnikRS »

sakra tak uz sem to aji chapal ale ted v tym mam zase zmatek :D to je sami OCC a ERG ;) ze ted ani nevim co driv....Podle me je otevreny sani bez filtru jak je na obrazku a primi sani maji auta proste seriove ale tim ze se zkrati hadica,da se tam lepsi filtr a nahodi se privod vzduchu tak se to proste akorat troskas votuninguje,si myslim ja teda :) Jeste bych se vratil k odfukovymu filtru :) dava se k vyvodu odvetravani kliky nebo vika ventilu nebo ke klikove skrini?z vika ventilu jdou ty vypary do sani tak by se to tam melo nejak zaslepit a dat to tam ne?pletu se?

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřené sání X Přímé sání

Příspěvek od PJ »

ZaludnikRS: nejlíp nikam jenom mezi ty hadice zapojit OCC na zachytavani tech olejovejch vyparu.
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

ZaludnikRS píše:sakra tak uz sem to aji chapal ale ted v tym mam zase zmatek :D to je sami OCC a ERG ;) ze ted ani nevim co driv....Podle me je otevreny sani bez filtru jak je na obrazku a primi sani maji auta proste seriove ale tim ze se zkrati hadica,da se tam lepsi filtr a nahodi se privod vzduchu tak se to proste akorat troskas votuninguje,si myslim ja teda :) Jeste bych se vratil k odfukovymu filtru :) dava se k vyvodu odvetravani kliky nebo vika ventilu nebo ke klikove skrini?z vika ventilu jdou ty vypary do sani tak by se to tam melo nejak zaslepit a dat to tam ne?pletu se?
Nevím jak to máš u tebe na motoru, ale u mně je odvětrání klikovky vedený hadicí do díry ve jednom ventilovým víku a obě víka jsou potom dalšíma dírama napojený na sání. Za předpokladu že bych tam dával ten oddychovej filtr, tak bych ho napojil na výstup z těch vík, aby to nešlo do sání. V žádným případě nemůžeš výstupy ucpat, protože tlaky by ti vyfoukly gufero na klikovce (a s ním i olejovou náplň).

Co je OCC máš vysvětlený v debatě, EGR je systém, kterej vezme část výfukových plynů a foukne je zpět do sání za účelem ovlivnění emisí. Jelikož to ale na výkon má vliv veskrze negativní a špiní to sání, tak se to zaslepuje, abys zabránil těm výfukovým plnyům pronikat do sání.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

EGR by mělo být aktivní pouze v nízkých/nižších otáčkách,v oblasti maximálního výkonu jde všechno z válců výfukem pryč

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřené sání X Přímé sání

Příspěvek od PJ »

eric: nojo, ale když ti to v oblasti nižších otáček zasere sání a motor tak to je pak znát i v oblasti max výkonu
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
ZaludnikRS
Příspěvky: 44
Registrován: 10 úno 2005 18:39
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

sani

Příspěvek od ZaludnikRS »

takze staci kdyz na tu EGR na tu jednu hadicku dam odfukovej filtr a u sani to zaslepim a pohoda jo?nemusim se nijak trapit s tim zarizenim OCC na zachytavani olej vejparu ne?bylo by to podle me zbytecne drahy a ne prilis potrebny nebo se pletu?

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřené sání X Přímé sání

Příspěvek od PJ »

ZaludnikRS: ty si z nás snad děláš srandu ne? EGR je recirkulace výfukovejch plynů do sání ta se zaslepuje na tu se zadnej filtr nedava, ten se dava na odvetravani vyka ventilu a nekdy od kliky, ale lepsi je stejne ten OCC pac ti zachova proudeni co tam ma bejt ten filtr ne.
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“