GRAF sortovního sání...???

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od M.v.K. »

Jak už název napovídá, pujde tu o sportovní sání... Co bych potřeboval... Jde mi o to, jestli někdo nemáte, nebo nevíte o nějakym odkazu kde sou grafy porovnávající sportovní filtr (mluvim o konusu, né o sport. vložce) s klasickym, pak co to udělá když se dá větší než má a naopak menší... Potřebuju si spočítat kterej filtr je nejvhodnější a vůbec to udělat tak, aby to bylo jak má bejt. Všechny filtry co prodávaj maj rozmezí od-do a to neni přesný, aspoň né pro mě. Ohledně sportovních filtrů koluje dost informací který si naprosto protiřečej a obě se vydávaj za fakt, jako příklad uvedu: čim větší filtr, tim je to lepší // čim větší, tim víc se strácí výkon...

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Máš Corrado? KN má ve světě už nějaký jméno a dělá filtry na hodně typů aut, na tvý by měly mít určitě. A ten filtr bude na tvůj model jen jeden, takže nebudeš muset vybírat z 10 velikostí. Řikáš že koluje hodně protichůdných informací, nevíš čemu věřit a co když i grafy o kterých mluvíš, budou mluvit protichůdně?
Jediněj graf kterýmu můžeš věřit je graf z motorový brzdy, protože se budou týkat tvého vozu. :wink:

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M.v.K. »

A né jedno... :D Ale o to nejde. S K&N počítám, NO NAME nekupuju... Vim že KáNko dělá filtry na míru a nejen oni, ale to funguje ze standartnim výkonem, pokud vyvstanou nějaký úpravy jako je chip, svody atd. tak je výkon úplně někde jinde. A pak o co jde... Člověk se dostane na nějakou úroveň a bude mít na výběr, buď o něco větší filtr, nebo o něco menší a teď kterej... dřív člověk slyšel že čim větší filtr, tim lepší je to pro motor a teď zase že čim větší, tim se výkon snižuje a teď co... :twisted:

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od PJ »

No že by vadil větší filt je podle mě blbost, menší může způsobit restrikci protože nebude mít dostatečnou plochu aby stihnul krmit motor, ale nevýhodu u velkýho si nedovedu představit, takže by to viděl tak, že tam prdni největší co se tam vejde a hlavně to dobře odstin od motoru aby ti tam nešel teplej vzduch
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Nejsem motorář ale můj názor je, že upravenej motor bude potřebovat více vzduchu - tím pádem větší filtr, ale zase by se nemělo zůstat jen u toho vzduchu, více vzduchu bude chtít taky více paliva, takže i tohle by mělo poštelovat.

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M.v.K. »

Ještě bych chtěl upřesnit že nejsem žádnej klučina kterej se díky časopisu začal zajímat o úpravu svojí stodvacítky... :D Už mám něco za sebou :wink: Takže aby šel do motoru studenej vzduch a né teplej je jasný... Co se týče velikosti filtru, tak si už právě vůbec nejsem jistej, jestli zrovna velikost XXL namísto L je to nejlepší... Kdysi sem někde na chvílu viděl graf, nejsem si jistej co za hodnoty to ukazovalo ale domnívám se že to značilo, že ve vysokejch otáčkách otevřený sání začne ubírat na výkonu... Proto bych si to rád ověřil...

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M.v.K. »

T-O-M píše:Nejsem motorář ale můj názor je, že upravenej motor bude potřebovat více vzduchu - tím pádem větší filtr, ale zase by se nemělo zůstat jen u toho vzduchu, více vzduchu bude chtít taky více paliva, takže i tohle by mělo poštelovat.
Vidíš, to sem úplně zapoměl napsat... Pokud teda větší filtr, tak by se musela seštelovat bohatost směsy a teď jde o to, jak se dopočítat ke správnýmu poměru...

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

M.v.K. píše:
T-O-M píše:Nejsem motorář ale můj názor je, že upravenej motor bude potřebovat více vzduchu - tím pádem větší filtr, ale zase by se nemělo zůstat jen u toho vzduchu, více vzduchu bude chtít taky více paliva, takže i tohle by mělo poštelovat.
Vidíš, to sem úplně zapoměl napsat... Pokud teda větší filtr, tak by se musela seštelovat bohatost směsy a teď jde o to, jak se dopočítat ke správnýmu poměru...
To je podle mě blbost, protože množství vzduchu ti změří váha a pak ti to dá paliva kolik bude potřeba :wink:
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od JonnY »

coze????
jaka bohatost zmesy?
mam taky dojem, ze tu riesite uplne hovadiny.
pre atmosfericky motor ma vymena filtru takmer nulovy vyznam. pre turbo dat co najvacsi nech neskrti.
samozrejme ak niekto po dvoch rokoch vymeni ucpany origo filter za super mega racing bavlneny, tak namera nejaky zisk.

mnozstvo vzduchu ktore sa do motora dostane sa neurcuje velkostou filtru.

a preco neriesite ultra priepustne palivove a olejove filtre? ved palivovy zvacsi prietok paliva a tym zvysi vykon, a olejovy zas zlepsi zivotnost. nie???? :D

Uživatelský avatar
Fáboš
Moderátor
Příspěvky: 4047
Registrován: 07 kvě 2004 22:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od Fáboš »

A co uvažovat nad tim, že na to u VW už mysleli a koupit jenom vložku do origo sání, třeba od KN?
bez špéry jak kretén a v naftě.....3er

[url]http://www.getphoto.cz

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Re: GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od Ritchma »

JonnY píše:coze????
jaka bohatost zmesy?
mam taky dojem, ze tu riesite uplne hovadiny.
pre atmosfericky motor ma vymena filtru takmer nulovy vyznam. pre turbo dat co najvacsi nech neskrti.
samozrejme ak niekto po dvoch rokoch vymeni ucpany origo filter za super mega racing bavlneny, tak namera nejaky zisk.

mnozstvo vzduchu ktore sa do motora dostane sa neurcuje velkostou filtru.

a preco neriesite ultra priepustne palivove a olejove filtre? ved palivovy zvacsi prietok paliva a tym zvysi vykon, a olejovy zas zlepsi zivotnost. nie???? :D
No mě to taky tak přišlo, ale viděl sem grafy dva od normálního člověka na fóru, žádná propagace, reklama nebo tak kdy na saxu původně 100ps před instalací sport. sání (prostě s origo airboxem) naměřili 101,xxps a po instalaci simota sání s K&N filtrem šel výkon bez dalších úprav na 106,xx ps. Jinak opravdu sériovka. Neni to moc a neni to málo a zvuk je pak jinde. Já udělal to samý. Já myslim že když se to udělá pořádně tak u motoru s takovym objemem nějakej ten nárůst bude a myslim že každej kdo tohle udělá bez dalších úprav čeká tak max 2 až nějakejch 7ps a lepší zvuk a nečeká zázraky............
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

to M.v.K - a na jakej to bude motor, VR6 nebo G60??

Uživatelský avatar
Laconi
Příspěvky: 5529
Registrován: 05 úno 2004 20:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laconi »

Tohle bylo v jednom čísle Tuning Magazinu, ale bylo to na Golfa 3 1.6 :?:

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Re: GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od Ritchma »

Fabos píše:A co uvažovat nad tim, že na to u VW už mysleli a koupit jenom vložku do origo sání, třeba od KN?
To sou vyhozený peníze. origo vložka bude mít stejný vlastnosti jako K&N a ta K&N bude mít daleko vyšší pořizovací náklady + sada na čištění. Vyplatí se už jezdit na origo a měnit jí .........
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od Zemi »

Ritchma píše:
Fabos píše:A co uvažovat nad tim, že na to u VW už mysleli a koupit jenom vložku do origo sání, třeba od KN?
To sou vyhozený peníze. origo vložka bude mít stejný vlastnosti jako K&N a ta K&N bude mít daleko vyšší pořizovací náklady + sada na čištění. Vyplatí se už jezdit na origo a měnit jí .........
At je to vlozka nebo konus, KN ma stejnou strukturu tak ci tak... Nevim jakou vyhodu by melo jezdit na seriovej kterej filtruje az moc. :lol: Prave ze jsem videl napr. uz mnoho modded Integer/CTR ktery daly vlozku do puvodniho airboxu a do nej pak privedly vzduch... Bejval bych to taky tak udelal, ale kdyz uz mam ten konus... Navic ti ta vlozka kryta v airboxu nesaje tolik horka jako konus, ale to je snad kazdymu jasny...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M.v.K. »

T-O-M píše:to M.v.K - a na jakej to bude motor, VR6 nebo G60??
Na VeRunu...

A jináč abych reagoval na to ostatní, neptal sem se jestli konus nebo jen vložku, o vložce ani neuvažuju, když něco dělám, tak to dělám aby to i vypadalo, nejde mi o brutální výkon... (jináč souhlasim že sport. vložka je cesta menšího odporu) Potřebuju vidět grafy. Jde mi o to, že sem kdysi viděl graf kterej ukazoval že větší sportovní filtr spíš koně ubírá než přidává... Zažitá věc je to, že čim větší filtr, tim víc vzduchu a tim líp pro motor... Ale je to tak???

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 364
Registrován: 11 čer 2005 21:21
Bydliště: Praha Věk: 14
Kontaktovat uživatele:

Re: GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od CharlitoCZ »

většim filtrem nic nezkazíš, ale musíš myslet i na to, abys ho tam někam dobře umístil a hlavně pak odstínil, jinak ti to bude dělat bordel..
BMW 320i Saloon 110kW/190Nm Obrázek
hledam spolubydlici (holku), info na sz/mejlu

Uživatelský avatar
Laky
Příspěvky: 404
Registrován: 27 bře 2005 23:09
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od Laky »

M.v.K: ty grafy byli v nakym tuning magazinu, jen by chtelo aby se nekdo podival jestli ho nema, ja sem se koukal a zrovna tenhle nemam nekdo sem to u nekoho cet. Je fakt, ze to bylo takovy dost sporny nektery filtry vylozene vykon vy vyssich otackach srazeli a tak ale je to asi druh od druhu a znacka od znacky myslim si ze green nebo k&n jsou firmy, od kterych bych bral. Sam sem si na novej motor poridil primo kit sani od Greenu i s privodnima trubicema.
Fabia=68kW 1.4 16V@engine by Seat // Renault Laguna II r.v. 2004 110kW/150PS/320Nm
http://www.xparfemy.cz
http://www.xhardware.cz
http://www.xparby.cz

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

Re: GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od M.v.K. »

Laky píše:M.v.K: ty grafy byli v nakym tuning magazinu, jen by chtelo aby se nekdo podival jestli ho nema, ja sem se koukal a zrovna tenhle nemam nekdo sem to u nekoho cet. Je fakt, ze to bylo takovy dost sporny nektery filtry vylozene vykon vy vyssich otackach srazeli a tak ale je to asi druh od druhu a znacka od znacky myslim si ze green nebo k&n jsou firmy, od kterych bych bral. Sam sem si na novej motor poridil primo kit sani od Greenu i s privodnima trubicema.
Jéé, konečně někdo kdo pochopil přesně o co mi jde... :) JÁ bych ani jinej než značkovej filtr nekoupil ale jak sem psal už několikrát, jde mi o to, jestli větší filtr než má bejt byť od renomovaný firmy mi nesrazí při vysokejch výkon na kolena... Což by se minulo účinkem...

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

M.v.K. píše:
T-O-M píše:to M.v.K - a na jakej to bude motor, VR6 nebo G60??
Na VeRunu...

A jináč abych reagoval na to ostatní, neptal sem se jestli konus nebo jen vložku, o vložce ani neuvažuju, když něco dělám, tak to dělám aby to i vypadalo, nejde mi o brutální výkon... (jináč souhlasim že sport. vložka je cesta menšího odporu) Potřebuju vidět grafy. Jde mi o to, že sem kdysi viděl graf kterej ukazoval že větší sportovní filtr spíš koně ubírá než přidává... Zažitá věc je to, že čim větší filtr, tim víc vzduchu a tim líp pro motor... Ale je to tak???
větší filtr ti ubrat výkon nemuže, protože motor si stejně veme toho vzduchu tolik kolik potřebuje ( respektive váha zváží a pošle signál palivovým vstřikum - u turba to platí dvojnásob, čím větší filtr tím to bude lepší ale nastane mez kdy už vetší filtr nepřidá ( ale ani neubere ).

co se týče snížení výkonu větším filtrem - pokud budu předpokládat uplně stejné filtry ( stejný materiál , stejná filtrační schopnost atd ) tak je tu jediná svízel a sice že větší fitlr saje větší plochou - tudíž odstínění musí být mnohem lépe vyřešeno - jinak jak by řekl muj známý - "Fyzika je pevně daná :D"

Z brzdy to nemám, ale věř že na 3.0 Turbo to poznáš i bez brzdy :D

co se týče porovnávacích grafů, ano podle grafu může dojít ke snížení výkonu větším filtrem ale to z jediného duvodu - nikdy nebudeš mít ideální podmínky a nezařídíš obema filtrum stejné podmínky at se snažíš jak chceš - at už jsou to problémy s odstíněním, atm. tlakem a teplotou venkovního vzduchu atd.. tak i problémy nevedomky zpusobené výrobce - větší filtrační schopnost = větší restrikce = méne vzduchu atd..

takovou blbost bych neřešil- kor když píšeš že to deláš na vzhled - upřímně na NA prdítku jestli ti filtr přidá 3 nebo 3,5koně ( což považuju ještě hodně nadnesené ) tak to stejně nepoznáš a Verunka má kompresor ne?? ( sorry nejsem znalec folksvágnů )

BTW značkovým věcem nějak nevěřím, radši dám 1/2 ceny za filtr co mi na mém prdítku přidá 5-8PS než dvojnásobek ta ten samý co mi dodá 6-8,5PS ( samozřejmě pořád dám na výrobce co se mi už osvědčil a nejdu do nekterých které neznám, nemám ověřené a top ne kvuli výkonu ale kvuli stupni filtrace.. je třeba volit kompromis..
Naposledy upravil(a) Idaho dne 27 bře 2006 07:57, celkem upraveno 1 x.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od Idaho »

jinak co má v zahraničí jedny z nejlepšícgh výsledku u Hondic tak jsou filtry Pipercross, sice drahéí ale osobne je poavžuju za nej, a až bude 2JZ trošku zaběhlej hned na něj budu šetřit..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

JirkaŠ
Příspěvky: 121
Registrován: 06 pro 2005 11:07
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JirkaŠ »

Grafů s různě velkými filtry stejných filtračních schopností se tady asi jen těžko dočkáš.Jak už tady bylo uvedeno,nezáleží ani tolik na velikosti jako na schopnosti dodat motoru dostatek "čistého a studeného" vzduchu.Pamatuji se na jeden test,kde byl nejlépe vyhodnocen filtr pro mě neznámé značky a z porovnávaných druhý nejlevnější!!!
Věřím, jen naměřeným hodnotám!

Uživatelský avatar
alt
Příspěvky: 98
Registrován: 06 srp 2005 17:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alt »

nejlépe hodnocený byl v tom grafu filtr od Simota Racing a nejhůře tušim Raid
zkusim to někde vyhrabat a naskenovat..

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M.v.K. »

alt píše:nejlépe hodnocený byl v tom grafu filtr od Simota Racing a nejhůře tušim Raid
zkusim to někde vyhrabat a naskenovat..
To by bylo vážně super... 8) :D

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC »

u sportovního filtru je to dycky kompromis mezi filtrací a průchodností - pozor na to - do motoru se pak dostanou pěkný svinstva...

moje dva grafy z trošku přiškrcený 325tky
první s origo vložkou v airboxu
Obrázek

druhej s sportovním filtrem
Obrázek
Shark Racing team

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Jj snad simota měla největší nárůst výkonu a K&N krouťáku nebo tak nějak. u
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC »

Ritchma píše:Jj snad simota měla největší nárůst výkonu a K&N krouťáku nebo tak nějak. u
což sou hodnoty ovlivněný délkou sání...
Shark Racing team

Uživatelský avatar
alt
Příspěvky: 98
Registrován: 06 srp 2005 17:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alt »

tak tady to máte pánové,ale kvalita nic moc :)
doporučuju stáhnout a pořádně zvětšit...


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M.v.K. »

Supééér, konečně se někam dostáváme... 8)

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: GRAF sortovního sání...???

Příspěvek od PJ »

No, ale v tom testu zase ty filtry nejsou stíněný, krom vlozek kde se o to postara airbox.
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“