Karbon misto laku
- Cjoctavian
- Příspěvky: 168
- Registrován: 19 lis 2005 13:19
- Kontaktovat uživatele:
ovsem panove tady zapominate na to, ze deformacna charakteristika karbonove kapoty vuci plechove v pripade nehody bude asi jako papirova krabice vuci plechovce, tim spis, kdyz je delana "jenom tak" bez vyztuh....je to sice hezke, ze vsichni tady mluvite za kapotu z opravdoveho karbonu, ovsem jaksi zapominate ze karbonove dily se pouzivaji predevsim u zavodnich specialu kde netvori zadnou soucast deformacne zony...tam slouzi k tomu ucelu trubkova konstrukcexer píše:když si spočítáš kolik dáš za materiál a odečteš kolik stojí hotový. tak za ten čas co se s tím budeš piplat si na ten rozdíl vyděláš i v jahodách
a výsledek více méně nejistý
proto rikam ze kdo che tak at si tam da tu karbonouvou folii, alespon s tim nic neskazi..
Naposledy upravil(a) GTRunner dne 05 kvě 2006 14:59, celkem upraveno 1 x.
Lexus GS300
Nissan 200sx S14
Nissan 200sx S14
A já říkám že radši nic než fóliiGTRunner píše:ovsem panove tady zapominate na to, ze deformacna charakteristika karbonove kapoty vuci plechove v pripade nehody bude asi jako papirova krabice vuci plechovce, tim spis, kdyz je delana "jenom tak" bez vyztuh....je to sice hezke, ze vsichni tady mluvite za kapotu z opravdoveho karbonu, ovsem jaksi zapominate ze karbonove dily se pouzivaji predevsim u zavodnich specialu kde netvori zadnou soucast deformacne zony...tam slouzi k tomu ucelu trubkova kostrukcexer píše:když si spočítáš kolik dáš za materiál a odečteš kolik stojí hotový. tak za ten čas co se s tím budeš piplat si na ten rozdíl vyděláš i v jahodách
a výsledek více méně nejistý
proto rikam ze kdo che tak at si tam da tu karbonouvou folii, alespon s tim nic neskazi..
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
Pokud si myslíš, že kapota držící na jednom zámku a dvou pantech má nějakou významnou roli při nehodě ...GTRunner píše:ovsem panove tady zapominate na to, ze deformacna charakteristika karbonove kapoty vuci plechove v pripade nehody bude asi jako papirova krabice vuci plechovce, tim spis, kdyz je delana "jenom tak" bez vyztuh....je to sice hezke, ze vsichni tady mluvite za kapotu z opravdoveho karbonu, ovsem jaksi zapominate ze karbonove dily se pouzivaji predevsim u zavodnich specialu kde netvori zadnou soucast deformacne zony...tam slouzi k tomu ucelu trubkova konstrukce
proto rikam ze kdo che tak at si tam da tu karbonouvou folii, alespon s tim nic neskazi..
Závodní vozy nemají žádné přídavné trubkové konstrukce v oblasti blatníků, kapoty (pokud nepočítám třeba vzpěru mezi podběhy, nebo třeba vyztužené horní uchycení Phersonů u rally).
Gr33N MoNsT3R
tak jses pekne mimo...protoze kapota pri nehode rozhodne vyznam ma, je to soucast deformacni zony...proc by se jinak obtezovali komplikovane pocitat tvar a umisteni vyztuh v nem?...to by pak tam klidne mohli dat jenom cistej plechShr3k píše:Pokud si myslíš, že kapota držící na jednom zámku a dvou pantech má nějakou významnou roli při nehodě ...GTRunner píše:ovsem panove tady zapominate na to, ze deformacna charakteristika karbonove kapoty vuci plechove v pripade nehody bude asi jako papirova krabice vuci plechovce, tim spis, kdyz je delana "jenom tak" bez vyztuh....je to sice hezke, ze vsichni tady mluvite za kapotu z opravdoveho karbonu, ovsem jaksi zapominate ze karbonove dily se pouzivaji predevsim u zavodnich specialu kde netvori zadnou soucast deformacne zony...tam slouzi k tomu ucelu trubkova konstrukce
proto rikam ze kdo che tak at si tam da tu karbonouvou folii, alespon s tim nic neskazi..
takze rekneme okruhovy specal Le mans neni zavodni vuz? krome toho ja jsem mluvil o karbonovych dilech a deformacni zone vseobecne a nejenom o kapote...u nekterych specialu je cela konstrukce trubkova, pricemz ty panely jsou jenom kryci a nenesou takrka zadnou funkci z hlediska deformace v pripade narazu...Závodní vozy nemají žádné přídavné trubkové konstrukce v oblasti blatníků, kapoty (pokud nepočítám třeba vzpěru mezi podběhy, nebo třeba vyztužené horní uchycení Phersonů u rally).
Lexus GS300
Nissan 200sx S14
Nissan 200sx S14
Heh, kámo, otevři si kapotu u svý Magdy GTR a prostuduj si pěkně, na čem drží a co se s ní stane, když narazíš čelně do zdi (vytrhne se ze zámku, a pokud se neutrhne z pantů a neodlítne do prčic, tak se zlomí se v půlce). Nicméně ponoř se laskavě do motorového prostoru a tam spatříš ten největší zázrak, který odnese většinu kinetické energie - dva podélné nosníky, tzv. vidle, které jsou zcela účelově vyztužené tak, že vpředu jsou měkké a postupně až k přepážce mezi motorem a kabinou jsou čím dál víc pevnější. Ty mají na starost něco, čemu se říká řízená deformace.GTRunner píše:tak jses pekne mimo...protoze kapota pri nehode rozhodne vyznam ma, je to soucast deformacni zony...proc by se jinak obtezovali komplikovane pocitat tvar a umisteni vyztuh v nem?...to by pak tam klidne mohli dat jenom cistej plech
Jestli ale považuješ panty o průměru 10 mm na pětce plechu, přišroubované čtyřmi matkami M12 jako extra bezpečnostní prvek ...
U kapoty její výztuhy slouží k tomu, aby ti za jízdy nevlála a nevibrovala jak prapor na tyči (no ona stejně vlaje a vibruje) a vůbec, aby byla vyztužená (většinou se totiž jedná o relativně velký kus nevyklenutého plechu a co není vyklenuté, musí být zpevněné, aby se to neprohýbalo). Proto například blatníky realtivně dobře drží tvar (jsou vyboulené), ačkoliv jsou to vnější panely karosérie a žádné výztuhy nemají.
Jasně, budeme se tu chytat za slovíčka a mudrovat o LeMans, o konstrukcích s prostorovým rámem a povrchovými panely ala Ultima atd. atd..takze rekneme okruhovy specal Le mans neni zavodni vuz? krome toho ja jsem mluvil o karbonovych dilech a deformacni zone vseobecne a nejenom o kapote...u nekterych specialu je cela konstrukce trubkova, pricemz ty panely jsou jenom kryci a nenesou takrka zadnou funkci z hlediska deformace v pripade narazu...
Slítni zpátky na zem, bavíme se o cestovních autech. Máš snad pocit, že by okruhové produkční vozy ala Octavia Cup měly pod kapotami a blatníky z laminátu/karbonu trubkové rámy?
Panebože, divím se, že někdo má energii na to, nimrat se v takových kravinách...
Gr33N MoNsT3R
paneboze delas jak kdybych rek, ze kapota je nejdulezitejsim bezpecnostnim prvkem... precti jsi pozorne co jsem napsal...a pak ze ja te chytam za slovicka???Shr3k píše:Heh, kámo, otevři si kapotu u svý Magdy GTR a prostuduj si pěkně, na čem drží a co se s ní stane, když narazíš čelně do zdi (vytrhne se ze zámku, a pokud se neutrhne z pantů a neodlítne do prčic, tak se zlomí se v půlce). Nicméně ponoř se laskavě do motorového prostoru a tam spatříš ten největší zázrak, který odnese většinu kinetické energie - dva podélné nosníky, tzv. vidle, které jsou zcela účelově vyztužené tak, že vpředu jsou měkké a postupně až k přepážce mezi motorem a kabinou jsou čím dál víc pevnější. Ty mají na starost něco, čemu se říká řízená deformace.
rek jsem ze je soucasti deformacni zony, ktera ma taky svou funkci pri pohlcovani energie...a za tim si stojim
tak to sis me pobavilU kapoty její výztuhy slouží k tomu, aby ti za jízdy nevlála a nevibrovala jak prapor na tyči
no nejsem to ja kdo tady pise eseje...Slítni zpátky na zem, bavíme se o cestovních autech. Máš snad pocit, že by okruhové produkční vozy ala Octavia Cup měly pod kapotami a blatníky z laminátu/karbonu trubkové rámy?
Panebože, divím se, že někdo má energii na to, nimrat se v takových kravinách...
Lexus GS300
Nissan 200sx S14
Nissan 200sx S14
Pánové, serte na samolepky a potahování karbonem, je to v podstatě to samý jako je falešnej nasávač na střeše. Pokud máte kapotu jen potaženou, je to kontraproduktivní - celokarbonová kapota má snižovat váhu auta, kdežto potažení plechové ji (paradoxně) zvýší. Stejně tak falešnej nasávač místo přívodu vzduchu jen vytváří zvýšenej odpor. Takže je to jen hloupá imitace.
Ad deformační zóna - kapota vzhledem k upevňovacím bodům opravdu nijak nepomůže v případě nárazu a co jsem tak pozoroval, tak u auta co udělá kotrmelec dokonce občas upadne aniž by byla nějak brutálně poškozená.
Ad deformační zóna - kapota vzhledem k upevňovacím bodům opravdu nijak nepomůže v případě nárazu a co jsem tak pozoroval, tak u auta co udělá kotrmelec dokonce občas upadne aniž by byla nějak brutálně poškozená.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Karbon misto laku
GTRunner: K tomu nemám, co bych dodal... Nicméně jsi to ty, který nadhazuje speciály z LeMans, které mají zbla co společného s normálními auty.
Gr33N MoNsT3R
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon misto laku
hlavní výhodu bych viděl, že zlomená karbonová ufikne chodci hlavu jedna dvě proti plechový ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"