Karbon misto laku

Plasty, spoilery, čirá optika, neony, zadní lapmy, křídla a tak dále, to najdete v této kategorii.

Moderátoři: Fáboš, Jardafox

Uživatelský avatar
Bajza
Příspěvky: 117
Registrován: 08 říj 2004 08:19
Bydliště: (megacity)Lelov, Teplice, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajza »

Nad tím jsem už taky polemizoval... ale co jestlli bude čas tak do toho půjdu.. přeci jen s13 má hubnu težkou jak sedlákova prdel :D
Bajza :alkoholic:
DOJEB TUNING AUTOMOTORSPORT

Uživatelský avatar
Cjoctavian
Příspěvky: 168
Registrován: 19 lis 2005 13:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cjoctavian »

Fáboš píše:vyser se na to. když to neni karbon tak ať se to ani tak netváří.... :?:
8)

Uživatelský avatar
xer
Příspěvky: 274
Registrován: 28 črc 2004 15:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xer »

když si spočítáš kolik dáš za materiál a odečteš kolik stojí hotový. tak za ten čas co se s tím budeš piplat si na ten rozdíl vyděláš i v jahodách :lol:

a výsledek více méně nejistý
Š Favorit (Fanda94) a JAWA 21 sport (Pinďa77)
...každá voda steče dolů a Kuba si veme Stázinu...

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

xer píše:když si spočítáš kolik dáš za materiál a odečteš kolik stojí hotový. tak za ten čas co se s tím budeš piplat si na ten rozdíl vyděláš i v jahodách :lol:

a výsledek více méně nejistý
ovsem panove tady zapominate na to, ze deformacna charakteristika karbonove kapoty vuci plechove v pripade nehody bude asi jako papirova krabice vuci plechovce, tim spis, kdyz je delana "jenom tak" bez vyztuh....je to sice hezke, ze vsichni tady mluvite za kapotu z opravdoveho karbonu, ovsem jaksi zapominate ze karbonove dily se pouzivaji predevsim u zavodnich specialu kde netvori zadnou soucast deformacne zony...tam slouzi k tomu ucelu trubkova konstrukce
proto rikam ze kdo che tak at si tam da tu karbonouvou folii, alespon s tim nic neskazi..
Naposledy upravil(a) GTRunner dne 05 kvě 2006 14:59, celkem upraveno 1 x.
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

GTRunner píše:
xer píše:když si spočítáš kolik dáš za materiál a odečteš kolik stojí hotový. tak za ten čas co se s tím budeš piplat si na ten rozdíl vyděláš i v jahodách :lol:

a výsledek více méně nejistý
ovsem panove tady zapominate na to, ze deformacna charakteristika karbonove kapoty vuci plechove v pripade nehody bude asi jako papirova krabice vuci plechovce, tim spis, kdyz je delana "jenom tak" bez vyztuh....je to sice hezke, ze vsichni tady mluvite za kapotu z opravdoveho karbonu, ovsem jaksi zapominate ze karbonove dily se pouzivaji predevsim u zavodnich specialu kde netvori zadnou soucast deformacne zony...tam slouzi k tomu ucelu trubkova kostrukce
proto rikam ze kdo che tak at si tam da tu karbonouvou folii, alespon s tim nic neskazi..
A já říkám že radši nic než fólii
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shr3k »

GTRunner píše:ovsem panove tady zapominate na to, ze deformacna charakteristika karbonove kapoty vuci plechove v pripade nehody bude asi jako papirova krabice vuci plechovce, tim spis, kdyz je delana "jenom tak" bez vyztuh....je to sice hezke, ze vsichni tady mluvite za kapotu z opravdoveho karbonu, ovsem jaksi zapominate ze karbonove dily se pouzivaji predevsim u zavodnich specialu kde netvori zadnou soucast deformacne zony...tam slouzi k tomu ucelu trubkova konstrukce
proto rikam ze kdo che tak at si tam da tu karbonouvou folii, alespon s tim nic neskazi..
Pokud si myslíš, že kapota držící na jednom zámku a dvou pantech má nějakou významnou roli při nehodě ... :roll:

Závodní vozy nemají žádné přídavné trubkové konstrukce v oblasti blatníků, kapoty (pokud nepočítám třeba vzpěru mezi podběhy, nebo třeba vyztužené horní uchycení Phersonů u rally).
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

Shr3k píše:
GTRunner píše:ovsem panove tady zapominate na to, ze deformacna charakteristika karbonove kapoty vuci plechove v pripade nehody bude asi jako papirova krabice vuci plechovce, tim spis, kdyz je delana "jenom tak" bez vyztuh....je to sice hezke, ze vsichni tady mluvite za kapotu z opravdoveho karbonu, ovsem jaksi zapominate ze karbonove dily se pouzivaji predevsim u zavodnich specialu kde netvori zadnou soucast deformacne zony...tam slouzi k tomu ucelu trubkova konstrukce
proto rikam ze kdo che tak at si tam da tu karbonouvou folii, alespon s tim nic neskazi..
Pokud si myslíš, že kapota držící na jednom zámku a dvou pantech má nějakou významnou roli při nehodě ... :roll:
tak jses pekne mimo...protoze kapota pri nehode rozhodne vyznam ma, je to soucast deformacni zony...proc by se jinak obtezovali komplikovane pocitat tvar a umisteni vyztuh v nem?...to by pak tam klidne mohli dat jenom cistej plech :nono:
Závodní vozy nemají žádné přídavné trubkové konstrukce v oblasti blatníků, kapoty (pokud nepočítám třeba vzpěru mezi podběhy, nebo třeba vyztužené horní uchycení Phersonů u rally).
takze rekneme okruhovy specal Le mans neni zavodni vuz? krome toho ja jsem mluvil o karbonovych dilech a deformacni zone vseobecne a nejenom o kapote...u nekterych specialu je cela konstrukce trubkova, pricemz ty panely jsou jenom kryci a nenesou takrka zadnou funkci z hlediska deformace v pripade narazu...
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shr3k »

GTRunner píše:tak jses pekne mimo...protoze kapota pri nehode rozhodne vyznam ma, je to soucast deformacni zony...proc by se jinak obtezovali komplikovane pocitat tvar a umisteni vyztuh v nem?...to by pak tam klidne mohli dat jenom cistej plech :nono:
Heh, kámo, otevři si kapotu u svý Magdy GTR a prostuduj si pěkně, na čem drží a co se s ní stane, když narazíš čelně do zdi (vytrhne se ze zámku, a pokud se neutrhne z pantů a neodlítne do prčic, tak se zlomí se v půlce). Nicméně ponoř se laskavě do motorového prostoru a tam spatříš ten největší zázrak, který odnese většinu kinetické energie - dva podélné nosníky, tzv. vidle, které jsou zcela účelově vyztužené tak, že vpředu jsou měkké a postupně až k přepážce mezi motorem a kabinou jsou čím dál víc pevnější. Ty mají na starost něco, čemu se říká řízená deformace.

Jestli ale považuješ panty o průměru 10 mm na pětce plechu, přišroubované čtyřmi matkami M12 jako extra bezpečnostní prvek ...

U kapoty její výztuhy slouží k tomu, aby ti za jízdy nevlála a nevibrovala jak prapor na tyči (no ona stejně vlaje a vibruje) a vůbec, aby byla vyztužená (většinou se totiž jedná o relativně velký kus nevyklenutého plechu a co není vyklenuté, musí být zpevněné, aby se to neprohýbalo). Proto například blatníky realtivně dobře drží tvar (jsou vyboulené), ačkoliv jsou to vnější panely karosérie a žádné výztuhy nemají.
takze rekneme okruhovy specal Le mans neni zavodni vuz? krome toho ja jsem mluvil o karbonovych dilech a deformacni zone vseobecne a nejenom o kapote...u nekterych specialu je cela konstrukce trubkova, pricemz ty panely jsou jenom kryci a nenesou takrka zadnou funkci z hlediska deformace v pripade narazu...
Jasně, budeme se tu chytat za slovíčka a mudrovat o LeMans, o konstrukcích s prostorovým rámem a povrchovými panely ala Ultima atd. atd.. :roll:

Slítni zpátky na zem, bavíme se o cestovních autech. Máš snad pocit, že by okruhové produkční vozy ala Octavia Cup měly pod kapotami a blatníky z laminátu/karbonu trubkové rámy?

Panebože, divím se, že někdo má energii na to, nimrat se v takových kravinách...
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

Shr3k píše:Heh, kámo, otevři si kapotu u svý Magdy GTR a prostuduj si pěkně, na čem drží a co se s ní stane, když narazíš čelně do zdi (vytrhne se ze zámku, a pokud se neutrhne z pantů a neodlítne do prčic, tak se zlomí se v půlce). Nicméně ponoř se laskavě do motorového prostoru a tam spatříš ten největší zázrak, který odnese většinu kinetické energie - dva podélné nosníky, tzv. vidle, které jsou zcela účelově vyztužené tak, že vpředu jsou měkké a postupně až k přepážce mezi motorem a kabinou jsou čím dál víc pevnější. Ty mají na starost něco, čemu se říká řízená deformace.
paneboze delas jak kdybych rek, ze kapota je nejdulezitejsim bezpecnostnim prvkem... precti jsi pozorne co jsem napsal...a pak ze ja te chytam za slovicka??? :?
rek jsem ze je soucasti deformacni zony, ktera ma taky svou funkci pri pohlcovani energie...a za tim si stojim
U kapoty její výztuhy slouží k tomu, aby ti za jízdy nevlála a nevibrovala jak prapor na tyči
tak to sis me pobavil 8)
Slítni zpátky na zem, bavíme se o cestovních autech. Máš snad pocit, že by okruhové produkční vozy ala Octavia Cup měly pod kapotami a blatníky z laminátu/karbonu trubkové rámy?

Panebože, divím se, že někdo má energii na to, nimrat se v takových kravinách...
no nejsem to ja kdo tady pise eseje... :lol:
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Pánové, serte na samolepky a potahování karbonem, je to v podstatě to samý jako je falešnej nasávač na střeše. Pokud máte kapotu jen potaženou, je to kontraproduktivní - celokarbonová kapota má snižovat váhu auta, kdežto potažení plechové ji (paradoxně) zvýší. Stejně tak falešnej nasávač místo přívodu vzduchu jen vytváří zvýšenej odpor. Takže je to jen hloupá imitace.

Ad deformační zóna - kapota vzhledem k upevňovacím bodům opravdu nijak nepomůže v případě nárazu a co jsem tak pozoroval, tak u auta co udělá kotrmelec dokonce občas upadne aniž by byla nějak brutálně poškozená.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbon misto laku

Příspěvek od Shr3k »

GTRunner: K tomu nemám, co bych dodal... ;) Nicméně jsi to ty, který nadhazuje speciály z LeMans, které mají zbla co společného s normálními auty.
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Příspěvek od máca »

uz se poprali? :lol:

Uživatelský avatar
FOG
Příspěvky: 1852
Registrován: 30 říj 2004 13:14
Bydliště: Kopeček Příspěvky: 13654

Re: Karbon misto laku

Příspěvek od FOG »

jó uz se perou! uz se perou - já to rikala! uz se perou
štyrykrátštyry tédéí

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

:debata: Obrázek
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbon misto laku

Příspěvek od MarauderZ28 »

hlavní výhodu bych viděl, že zlomená karbonová ufikne chodci hlavu jedna dvě proti plechový ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

sic
Příspěvky: 1064
Registrován: 04 kvě 2004 10:49

Příspěvek od sic »

Shr3k píše:

Slítni zpátky na zem, bavíme se o cestovních autech. Máš snad pocit, že by okruhové produkční vozy ala Octavia Cup měly pod kapotami a blatníky z laminátu/karbonu trubkové rámy?
nehrozi :lol:
when I grow up, I want to be a racing driver

Uživatelský avatar
mr.modena
Příspěvky: 2653
Registrován: 17 dub 2004 13:35
Bydliště: Č.Budějovice www:Czechferrari.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mr.modena »

sic píše:
Shr3k píše:

Slítni zpátky na zem, bavíme se o cestovních autech. Máš snad pocit, že by okruhové produkční vozy ala Octavia Cup měly pod kapotami a blatníky z laminátu/karbonu trubkové rámy?
nehrozi :lol:
pořád plech že?
>> Czechferrari.cz <<
>> Advokátní kancelář Mgr. Jaroslav Hanus <<

Uživatelský avatar
mr.modena
Příspěvky: 2653
Registrován: 17 dub 2004 13:35
Bydliště: Č.Budějovice www:Czechferrari.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mr.modena »

foto když loni závodili o víkendu s DTM


Obrázek
>> Czechferrari.cz <<
>> Advokátní kancelář Mgr. Jaroslav Hanus <<

Uživatelský avatar
Fire
Příspěvky: 47
Registrován: 06 led 2006 17:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fire »

takovou chujovinu jsem teda čet poprvé .. aby si někdo dělal imitaci carbonu na kapotu a pak ještě třeba machroval a lakoval lidi .. to už musí bejt těžce vylízlej ... :alien:
Nissan 200SX S14a

Odpovědět

Zpět na „Exteriér - styling a elektronika“