Staci jen pruziny?

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Uživatelský avatar
M3maniac
Příspěvky: 324
Registrován: 29 bře 2004 01:15

Příspěvek od M3maniac »

amogh píše:@tomoking - ano v poradku verim
vsak jsem se tady nikdy neprel ze je lepsi koupit rovnou komplet
ale kdyz na to nemam tak varinata pouze se snizenymy pery v rozumne mire(kolem 30mm) rozhodne nepatri k tem naprosto krizovejm

kua kdybych mohl tak uz tam mam KW inox line varianta II
jenze nemuzu :(
No tak,že se tu bavíme o fiestě né? jinak KW-varianta II mám na voze :lol:

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

je treba si uvedomit, ze kratsi sprt. tlumic ma mensi zdvih nez normalni.

normalni tlumic+ zkracena pruzina = disfunkce

Prirovnal bych to ke sport. filtrum:

vsichni vime , ze sportovni filtry (kuzele) se daji koupit vsude a je vyzdvihovan jejich prinos

taky vime, ze vymenou filtru neziskame nic pokud ho neodizolujeme od motoru a nezajistime mu prisun studeneho vzduchu zvenku

a taky nikdo netvrdi , ze Green, K&N a dalsi jsou blbci..........

musi se proste montovat "s rozumem" :wink:
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 5563
Registrován: 19 úno 2004 15:41
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od amogh »

@M3 maniac - OK :D me to nak netrklo :roll:

@tomoking - ano s rozumem to souhlasim
znam treba cloveka co je s kombinaci serie snizene pruziny -35/-35 nebo 30 ted nevim presne na octavce nadmerne spokojenej, nema nic vymlaceny nic mu neodchazi driv
ono taky je to u kazdyho auta jinak rict ze snizeni do 40 neni problem pro vsechny vozy stejne je nesmysl podle me
Touran BMM

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

tomoking píše:normalni tlumic+ zkracena pruzina = disfunkce
A proč? Útlumové charakterisitky se u normálního tlumiče se zdvihem nemění. Polopatě řečeno normální tlumič pracuje stejně v rozsahu zdvihu 40-80mm jako v rozsahu 70-110. Problémy mohou nastat jen při extrémním snížení (řekněmo o více než 40mm), protože pak se píst dostává do mezních poloh. Nikoli však při "rozumném" snížení o 30mm.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 57
Registrován: 09 črc 2004 18:06

Příspěvek od Mirek »

Mám Fiestu a mám na ní sportovní pružiny. Snížení je 40mm na každém kole. Je to bomba oproti sérii. Ta se docela rychle vracela a na hrbolech co šly rychle za sebou skákala jak koza. Se sportovníma pružinama je auto úplně super. Neskáče jak koza a v zatáčkách sedí jak přibité (i díky gumám 185/55 R14 :D )
Sériové tlumiče mi pracujou úplně v klidu. Až odejdou tak koupím tvrdší sportovní, ale zatím to není třeba.
Mondeo 1,8i combi :-)

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 5563
Registrován: 19 úno 2004 15:41
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od amogh »

tak tak souhlasim s ondrasem (presne o tomhle jsem taky cetl) akorat priohidm ze se tlumic drive opotrebuje protoze vzhledem k tomu ze pracuje v mensim rozsahu tak kmita casteji
Touran BMM

Uživatelský avatar
Komár 1981
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 bře 2004 15:35
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Komár 1981 »

ehm. mozna placnu uplnou blbost, ale podelim se s vama o vec, ve ktere ziju: co se tyka seriovych tlumicu v soucinnosti s "tvrdsima" pruzinama, dobre jim to nedela. To je jista vec. Ale to PROC jim to nedela dobre neni v tom, ze pracuji niz, vys nebo kde, ale v tom, ze pritvrzene pruziny maji rychlejsi kmitani, ktere tlumic neni schopen zvladat, olej je moc ridky a pisky ve vnitnostech tlumice moc propustne. Po nejake dobe zacne byt napln tlumice tak ridka, ze zacne vytekat = tlumic prestane byt uplne ucinny....

tak v tomhle presvedceni ziju. ja osobne chystam na predek myho zavodaka -30mm a o 10% tvrdsi pruziny na nove seriove tlumice. Je mi jasny, ze to neni idealni, ale cena sp. podvozku i na blbyho Rapida je pro mne nedosazitelna. Je mi jasne, ze tlumice budu muset menit casteji (a to o hodne casteji), ale zas na druhou stranu prinos snizenych a pritvrzenych pruzin je zrovna u tohoto typu auta 1 000 000% plus. Hovori zkusenosti spousty uzivatelu stejne veci. Howg, komar konec :lol:

:: STSC :: Styling & Tuning Scene Czakowitze ::
::Stránky Komára 1981 o Škodě GarPid ZDE!
::

Obrázek

Uživatelský avatar
Komár 1981
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 bře 2004 15:35
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Komár 1981 »

a kurnik. amogh to rekl jasne strucne a rychle... :lol: :lol:

:: STSC :: Styling & Tuning Scene Czakowitze ::
::Stránky Komára 1981 o Škodě GarPid ZDE!
::

Obrázek

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

amogh píše:@M3 maniac - OK :D me to nak netrklo :roll:

@tomoking - ano s rozumem to souhlasim
znam treba cloveka co je s kombinaci serie snizene pruziny -35/-35 nebo 30 ted nevim presne na octavce nadmerne spokojenej, nema nic vymlaceny nic mu neodchazi driv
ono taky je to u kazdyho auta jinak rict ze snizeni do 40 neni problem pro vsechny vozy stejne je nesmysl podle me
mas pravdu ..... a ktem filtrum :


znam lidi , co maji na sani sportovni filtr pod kapotou kde je 80 stupnu a nemaji vyresen prisun cerstveho vzduchu .............. tvrdi, ze jim auto jede lip (sice ztratilo kroutak odspoda ale pri vetsich otackach to je 100% lepsi) ............. s jednim takovym autem jsem byl na brzde (pracuji v Polsku a tady maji v kazdem strednim meste brzdu) ..... vysledek:

kuzel K&N : ........... 127 koni
orig. sani ...............134 koni

jednalo se o vectru 2.0. 16V
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

amogh píše:tak tak souhlasim s ondrasem (presne o tomhle jsem taky cetl) akorat priohidm ze se tlumic drive opotrebuje protoze vzhledem k tomu ze pracuje v mensim rozsahu tak kmita casteji
IMHO ... kmita stejne casto ale pri mensim zdvihu . Je fakt ze trvrdsi(nikoliv vsak kratsi ..... jinak kratsi nemusi byt vzdy tvrdsi) Musi vsak pohltit stejnou energii .........


v tuningu subaru se casto pouzivaji stejne dlouhe ale za to tvrdsi pruziny
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 5563
Registrován: 19 úno 2004 15:41
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od amogh »

jo s tema filtrama mas pravdu aj ja znam nekoliko lidi co ho maj proste prdlej na puvodnim potrubi, nemaj nic odstineny zadnej privod vzduchu a mysli si ze to je v poho

ja mam jenom KN vlozku :D
Touran BMM

Uživatelský avatar
kadlec
Příspěvky: 24
Registrován: 16 čer 2004 07:31
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kadlec »

hele a co zvuk? já to zkusil na feldě dát do airboxu,ale dost to řvalo a výkon sámo nic
se zastav, třeba až pojedeš vrátit zadní spojler
jezdíš kolem a nestavíš se
Fabia 1,4 16V stokoňka

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 5563
Registrován: 19 úno 2004 15:41
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od amogh »

kadlec píše:hele a co zvuk? já to zkusil na feldě dát do airboxu,ale dost to řvalo a výkon sámo nic
se zastav, třeba až pojedeš vrátit zadní spojler
jezdíš kolem a nestavíš se
nic nevracim :D

zvuk je good a vykonove to znat rozhodne je
Touran BMM

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Komár 1981 píše:...olej je moc ridky a pisky ve vnitnostech tlumice moc propustne. Po nejake dobe zacne byt napln tlumice tak ridka, ze zacne vytekat = tlumic prestane byt uplne ucinny...
Jo, to je pravda, ale není problém nalít do tlumiče hustší (vyšší viskozita) olej, nebo kvalitnější (stabilnější) olej. Takhle s tím běžně laborují bikeři (motorizovaní i nemotorizovaní). Bohužel spousta lidí vyhodí dobrý tlumič jen proto, že třeba netěsní gufero apod. Přitom tlumiče jsou normálně servisovatelné.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
kadlec
Příspěvky: 24
Registrován: 16 čer 2004 07:31
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kadlec »

2amogh: možná to je znát s čipem, na feldě to bylo o něčem a vadilo mi to řvaní
až pojedeš kolem se stav at to slyším
tak řízení snad budu mít z nymburka, má nej cenu skoro poloviční jak v praze, tak jsem zvědav
Fabia 1,4 16V stokoňka

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 5563
Registrován: 19 úno 2004 15:41
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od amogh »

kadlec píše:2amogh: možná to je znát s čipem, na feldě to bylo o něčem a vadilo mi to řvaní
až pojedeš kolem se stav at to slyším
tak řízení snad budu mít z nymburka, má nej cenu skoro poloviční jak v praze, tak jsem zvědav
nejdriv sem mel pulroku chip a pak teprv filtr, tezko rict

ok :D
Touran BMM

Uživatelský avatar
Glim
Příspěvky: 378
Registrován: 20 úno 2004 20:47
Bydliště: Louny

Příspěvek od Glim »

No, já silně pochybuji, že by čip a filtr na fabce 1,4 byl znát. Spíš je to takové placebo. Čip ano, ale od 1,8 vejš.

Uživatelský avatar
Komár 1981
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 bře 2004 15:35
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Komár 1981 »

Ondras píše:
Komár 1981 píše:...olej je moc ridky a pisky ve vnitnostech tlumice moc propustne. Po nejake dobe zacne byt napln tlumice tak ridka, ze zacne vytekat = tlumic prestane byt uplne ucinny...
Jo, to je pravda, ale není problém nalít do tlumiče hustší (vyšší viskozita) olej, nebo kvalitnější (stabilnější) olej. Takhle s tím běžně laborují bikeři (motorizovaní i nemotorizovaní). Bohužel spousta lidí vyhodí dobrý tlumič jen proto, že třeba netěsní gufero apod. Přitom tlumiče jsou normálně servisovatelné.
Ted mluvis o automobilovych nebo o cyklistickych (at uz moto nebo nemoto)???

:: STSC :: Styling & Tuning Scene Czakowitze ::
::Stránky Komára 1981 o Škodě GarPid ZDE!
::

Obrázek

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Komár 1981 píše:Ted mluvis o automobilovych nebo o cyklistickych (at uz moto nebo nemoto)???
Auto, kolo i motorka. Z principu jdou repsovat všecky. Třeba firma mého strejdy to v Ostravě dělá (primárně auta). Kromě tlumičů třeba taky plynové vzpěry do 5. dveří apod...
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Komár 1981
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 bře 2004 15:35
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Komár 1981 »

Ondras píše:
Komár 1981 píše:Ted mluvis o automobilovych nebo o cyklistickych (at uz moto nebo nemoto)???
Auto, kolo i motorka. Z principu jdou repsovat všecky. Třeba firma mého strejdy to v Ostravě dělá (primárně auta). Kromě tlumičů třeba taky plynové vzpěry do 5. dveří apod...
Skoda, ze jsi z Ostravy. Moje tlumice by ozdravnou kuru potrebovaly.... a sezen na starou skoduli sportovni... eeee musim s tim neco udelat. diky za info 8)

:: STSC :: Styling & Tuning Scene Czakowitze ::
::Stránky Komára 1981 o Škodě GarPid ZDE!
::

Obrázek

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 5563
Registrován: 19 úno 2004 15:41
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od amogh »

Glim píše:No, já silně pochybuji, že by čip a filtr na fabce 1,4 byl znát. Spíš je to takové placebo. Čip ano, ale od 1,8 vejš.
ja nekecam glime, proc bych to delal?
Touran BMM

Uživatelský avatar
Glim
Příspěvky: 378
Registrován: 20 úno 2004 20:47
Bydliště: Louny

Příspěvek od Glim »

Já neříkám, že kecáš. Od tebe bych to ani nečekal. Jen mám spíš dojem, jestli není přání otcem myšlenky. Ale je to jen můj názor.

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 5563
Registrován: 19 úno 2004 15:41
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od amogh »

Glim píše:Já neříkám, že kecáš. Od tebe bych to ani nečekal. Jen mám spíš dojem, jestli není přání otcem myšlenky. Ale je to jen můj názor.
jasne no to muze bejt:)) ale myslim ze ne jezdim prakticky furt jenom praha-kolin nebo praha-sokolov takze pord po stejnejch cestach a proste rek bych ze to jede lepe, nerikam ze nejak mega vyrazne ale lip jo
Touran BMM

Uživatelský avatar
Glim
Příspěvky: 378
Registrován: 20 úno 2004 20:47
Bydliště: Louny

Příspěvek od Glim »

Ale jo, třeba to tak je. Jestli to někomu přeju, tak jsi to ty. Tomu věř. Já jen, že jsem do svý fabky nakopal 30 kobyl navíc a zas tak unešenej z toho nejsem. Ale každý to můžem cítit jinak.

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 5563
Registrován: 19 úno 2004 15:41
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od amogh »

no jo ono jde asi o to co od toho cekas, jaky mas naroky a meritka :D znam lidi co jsou s tim motor-excelem a 69kW uplne spokojeny nekomu muze bejt malo i nacipovany RSo ze jo

kamos ted dostal v praci 1,2ku tu silnejsi a strasne si chrochta ze jako dobry.kazdej jsme jinej :D
Touran BMM

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 57
Registrován: 09 črc 2004 18:06

Příspěvek od Mirek »

Ondras píše:
Komár 1981 píše:Ted mluvis o automobilovych nebo o cyklistickych (at uz moto nebo nemoto)???
Auto, kolo i motorka. Z principu jdou repsovat všecky. Třeba firma mého strejdy to v Ostravě dělá (primárně auta). Kromě tlumičů třeba taky plynové vzpěry do 5. dveří apod...
Kámoš si (asi u něho) nechal dělat vzpěry na 5. dveře na fáčko. Fakt v klidu.
Za pár šupů, hodně muziky 8) Asi je fakt dobrej. Uměl teda tím pádem přitvrdit sériové tlumiče olejem s jinou viskozitou nebo nějak jinak?
Mondeo 1,8i combi :-)

Speedfire
Příspěvky: 78
Registrován: 30 srp 2005 20:05
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Speedfire »

Já osobně bych šel do Airride systému,ale jak nejsou prachy tak do nějakých nastavitelných tlumičů bud´ H+R ,anebo Koni a jak není ani na to tak si kup už obyčejné sportovní,snížené :)
Tuning Is The Best!!!!!!!!!!!!!!!!
myc.wz.cz

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 5563
Registrován: 19 úno 2004 15:41
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od amogh »

ty voleee, kdo to vyhrabal tak stary tema? mazeeec
Touran BMM

Speedfire
Příspěvky: 78
Registrován: 30 srp 2005 20:05
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Speedfire »

amogh píše:ty voleee, kdo to vyhrabal tak stary tema? mazeeec



Vis jak nudil jsem se :twisted: :D :)
Tuning Is The Best!!!!!!!!!!!!!!!!
myc.wz.cz

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike Mad »

je libo kartu?
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“