Zpátky do minulosti 4
Moderátor: T-O-M
Zpátky do minulosti 4
BMW E31 – Big Coupé
Nesmrtelná šestka coupé E24 byla typickým autem ze staré školy. Klasický bavorák se vzhledem žraloka, kterého nepřestaneme milovat. Jenže každý příběh jednou skončí, aby mohl začít jiný. Ve Frankfurtu roku 1989však začal takový revoluční příběh. Nové coupé 850i bylo designově i technicky o století dál než předchůdce. Dle mého názoru byl konec 80.let celkově technicky zvratový – viz další vesmírné lodě made in Germany Porsche 959 a hlavní konkurent osmičky Mercedes-Benz SL („žehlička“-jeden z nejhezčích meďáků).
Osmpade byla vybavena hi-end technikou určenou pro hi-money klientelu. Celohliníkový motor V12 5.0L 220 kw se dodával se 6.st manuálem či 4 st. automatem ZF (4HP24). Auto mělo sportovní podvozek, aktivní kinematiku zadní nápravy (ARAK), posilovač řízení, ABS, v základu 2 airbagy, stabilizaci, protiprokluz (ASC+T) a systém EEPC (electronic engine power control).
Roku 1992 se přechází na označení 850Ci, na sklonku let 93/94 se světu ukazuje osmiválcová sestřička 840Ci 4.0L 210 kw, která má v případě manuální převodovky pouze 5. stupnů.
V ´96 se inovuje – 850Ci má objem 5.4L, výkon 240 kw a to pouze s automatikou.
840Ci má také vyšší objem a to 4.4L, stejný výkon 210 kw, ale krouťák skočil na 420 N.m a už i 6 st. manuál, 5 st. automat. Na závěr jsem si nechal dvě libovky. Když se vrátíme do roku 1993 tak se dostaneme ke špičkové verzi 850CSi s 280 kw a 550 N.m . Motor se totiž stavěl v dílně u chlapíků z Motorsportu a nese logo ///M, na rozdíl od zbytku auta, byla to totiž 850CSi nikoli M8. Ta se sice také vyvíjela, ale nápad neopustil bránu továrny. CSiíčko mělo samozřejmě pevnější podvozek, silnější brzdy, jiné nárazníky, typická M3 zrcátka a kola z M5. Na rozdíl od dálničního expresu 850i/Ci to bylo opravdu sportovní auto i přes váhový handicap 1865 kg živé váhy. Osmičkou se zabývala i ALPINA v podobě většího luxusu, výkonu, individuality, ale pro pár šťastlivců připravila opravdu kusovou záležitost – Alpina B12 5.7 /850CSi. Na rozdíl od „normálních“ B12tek měla karbonovou kapotu s průduchy pod kterou ukrývala emkový CSi motor. Objem z 5.6 -> 5.7L, výkon z 280 -> 306 kw, 581 N.m , zrychlení z 0-100kmh za rovných 5 sec, maximálka 300kmh (na rozdíl od všech osmiček včetně CSi, které byly el.omezeny na 250kmh). Unikátnost vidím v tom, že se u ALPINY pustili do tohoto motoru, neboť ///M auta nejsou jejich cílem. Vyjímkami, nepotvrzující pravidlo(!) byly E30 M3 a Z8, ale E30 dostala šestiválec (B6 3.5S) a Z8 přišla v Buchloe o M5 V8 motor + manuál a dostala upravený V8 z 540i s automatickou převodovkou.
Tím bych zakončil příběh o tomto dodnes jedinečném coupé. Osmička dokáže stále svým stylem a charakterem zesměšnit celou řadu aut.
PS: Kdyby někdo našel faktickou chybu, tak mně opravte, Díky
Nesmrtelná šestka coupé E24 byla typickým autem ze staré školy. Klasický bavorák se vzhledem žraloka, kterého nepřestaneme milovat. Jenže každý příběh jednou skončí, aby mohl začít jiný. Ve Frankfurtu roku 1989však začal takový revoluční příběh. Nové coupé 850i bylo designově i technicky o století dál než předchůdce. Dle mého názoru byl konec 80.let celkově technicky zvratový – viz další vesmírné lodě made in Germany Porsche 959 a hlavní konkurent osmičky Mercedes-Benz SL („žehlička“-jeden z nejhezčích meďáků).
Osmpade byla vybavena hi-end technikou určenou pro hi-money klientelu. Celohliníkový motor V12 5.0L 220 kw se dodával se 6.st manuálem či 4 st. automatem ZF (4HP24). Auto mělo sportovní podvozek, aktivní kinematiku zadní nápravy (ARAK), posilovač řízení, ABS, v základu 2 airbagy, stabilizaci, protiprokluz (ASC+T) a systém EEPC (electronic engine power control).
Roku 1992 se přechází na označení 850Ci, na sklonku let 93/94 se světu ukazuje osmiválcová sestřička 840Ci 4.0L 210 kw, která má v případě manuální převodovky pouze 5. stupnů.
V ´96 se inovuje – 850Ci má objem 5.4L, výkon 240 kw a to pouze s automatikou.
840Ci má také vyšší objem a to 4.4L, stejný výkon 210 kw, ale krouťák skočil na 420 N.m a už i 6 st. manuál, 5 st. automat. Na závěr jsem si nechal dvě libovky. Když se vrátíme do roku 1993 tak se dostaneme ke špičkové verzi 850CSi s 280 kw a 550 N.m . Motor se totiž stavěl v dílně u chlapíků z Motorsportu a nese logo ///M, na rozdíl od zbytku auta, byla to totiž 850CSi nikoli M8. Ta se sice také vyvíjela, ale nápad neopustil bránu továrny. CSiíčko mělo samozřejmě pevnější podvozek, silnější brzdy, jiné nárazníky, typická M3 zrcátka a kola z M5. Na rozdíl od dálničního expresu 850i/Ci to bylo opravdu sportovní auto i přes váhový handicap 1865 kg živé váhy. Osmičkou se zabývala i ALPINA v podobě většího luxusu, výkonu, individuality, ale pro pár šťastlivců připravila opravdu kusovou záležitost – Alpina B12 5.7 /850CSi. Na rozdíl od „normálních“ B12tek měla karbonovou kapotu s průduchy pod kterou ukrývala emkový CSi motor. Objem z 5.6 -> 5.7L, výkon z 280 -> 306 kw, 581 N.m , zrychlení z 0-100kmh za rovných 5 sec, maximálka 300kmh (na rozdíl od všech osmiček včetně CSi, které byly el.omezeny na 250kmh). Unikátnost vidím v tom, že se u ALPINY pustili do tohoto motoru, neboť ///M auta nejsou jejich cílem. Vyjímkami, nepotvrzující pravidlo(!) byly E30 M3 a Z8, ale E30 dostala šestiválec (B6 3.5S) a Z8 přišla v Buchloe o M5 V8 motor + manuál a dostala upravený V8 z 540i s automatickou převodovkou.
Tím bych zakončil příběh o tomto dodnes jedinečném coupé. Osmička dokáže stále svým stylem a charakterem zesměšnit celou řadu aut.
PS: Kdyby někdo našel faktickou chybu, tak mně opravte, Díky
- Přílohy
-
- bmw 363.jpg (78.85 KiB) Zobrazeno 3789 x
-
- bmw 362.jpg (30.11 KiB) Zobrazeno 3789 x
-
- bmw 361.jpg (61.2 KiB) Zobrazeno 3789 x
Technická data ve zkratce
840Ci 93/94 840Ci 96 850i 89 850CSi 93 850Ci 96-99
V8 V8 V12 V12 V12
4.0L 4.4L 5.0L 5.6L 5.4L
210kw 210kw 220kw 280kw 240kw
400Nm 420Nm 450Nm 550Nm 490Nm
1830Kg 1780kg 1790kg 1865kg 1880kg
a fotky výbavy INDIVIDUAL
840Ci 93/94 840Ci 96 850i 89 850CSi 93 850Ci 96-99
V8 V8 V12 V12 V12
4.0L 4.4L 5.0L 5.6L 5.4L
210kw 210kw 220kw 280kw 240kw
400Nm 420Nm 450Nm 550Nm 490Nm
1830Kg 1780kg 1790kg 1865kg 1880kg
a fotky výbavy INDIVIDUAL
- Přílohy
-
- bmw 366.jpg (243.03 KiB) Zobrazeno 3782 x
-
- bmw 365.jpg (45.95 KiB) Zobrazeno 3783 x
Jen poupravim 850Ci - nektere zdroje uvadeji ze i znaceni 850Ci mely i e31 s motorem M70 tedy 5,0. 850Ci s M73 se zacly vyrabet od 1994.
Ad vybava - ne vsechny e31 mely seriove dva airbagy a ARAK mely temr jen Csi - u jinych obrovska vzacnost . Ohledne zrcatek z M3 - co jsem se docetl, tak byly prvne pouzity na e31 Csi a ne na e36 M3
Ad upravci - Alpina je samozrejme dvornim upravcem, pro zajimavost B12 5.0 vyrobeno 97ks, B12 5,7 vrobeno jen 57ks, ale napriklad Dinan a Koennig staveli i e31 s 6,0l V12 a nebo dokonce Bi-Turba.
Jinak mooc pekne zpracovany
Ad vybava - ne vsechny e31 mely seriove dva airbagy a ARAK mely temr jen Csi - u jinych obrovska vzacnost . Ohledne zrcatek z M3 - co jsem se docetl, tak byly prvne pouzity na e31 Csi a ne na e36 M3

Ad upravci - Alpina je samozrejme dvornim upravcem, pro zajimavost B12 5.0 vyrobeno 97ks, B12 5,7 vrobeno jen 57ks, ale napriklad Dinan a Koennig staveli i e31 s 6,0l V12 a nebo dokonce Bi-Turba.
Jinak mooc pekne zpracovany

Naposledy upravil(a) V12 dne 26 čer 2006 22:15, celkem upraveno 2 x.
R6 twin turbo + V10 + V12
Re: Zpátky do minulosti 4
Kolem jednoho tady u nas jezdim do prace, mazec kara !!!!
Díky za pochvalu a díky za postřeh ohledně motorůV12 píše:Jen poupravim 850Ci - nektere zdroje uvadeji ze i znaceni 850Ci mely i e31 s motorem M70 tedy 5,0. 850Ci s M73 se zacly vyrabet od 1994.
Ad vybava - ne vsechny e31 mely seriove dva airbagy a ARAK mely temr jen Csi - u jinych obrovska vzacnost . Ohledne zrcatek z M3 - co jsem se docetl, tak byly prvne pouzity na e31 Csi a ne na e36 M3![]()
Ad upravci - Alpina je samozrejme dvornim upravcem, pro zajimavost B12 5.0 vyrobeno 97ks, B12 5,7 vrobeno jen 57ks, ale napriklad Dinan a Koennig staveli i e31 s 6,0l V12 a nebo dokonce Bi-Turba.
Jinak mooc pekne zpracovany
jinak k těm zrcátkům - nevěděl jsem jak je pojmenovat, na E36 M3 se proslavily, tak proto jsem je tak nazval, ale to je detail
Re: Zpátky do minulosti 4
super,super,super!!!!!
BMW e34/M5 4.0 V8
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P
Re: Zpátky do minulosti 4
jojo TOMe je to fakt fajna tadyty serialy - jen tak dál
štyrykrátštyry tédéí
Budeš se divit, tam se takové věci neřeší a určitě to taky všichni neznají, to jsou články na úvodní stranu..T-O-M píše:tam nejsem členem, navíc to tam musej všichni znát nematal píše:Díky..děláš moc pěkný seriály..Měl bys to dát na bmwklub, tam by to vidělo více fandů..
pochvala potěší a motivuje


=E39 530i 2003=
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW
aspon by ses v zime nenudilTom_ píše:este ze je nepises ty,protoze rozlustit to po tobe by trvalo kazdemu minimalne TYDENbiker píše:takovyhle clanky chvalim parada![]()
![]()





a ctenim pod beranci kuzi by ses zahral


Naposledy upravil(a) biker dne 28 čer 2006 02:32, celkem upraveno 1 x.
Tom_ píše:tady jeste par informaci ohledne E31
* 830i: (1993–1996) 3,0 l M60B30 V8
* 840Ci: (1993–1996) 4,0 l M60B40 V8
* 840Ci (1996-1999) 4,4 l M62B44 V8
* 850i: (1989–1994) 5,0 l M70B50 V12
* 850Ci: (1994–1999) 5,4 l M73B54 V12
* 850CSi: (1992–1996) 5,6 l S70B56 V12
jen doplnim
830i vyrobeno 18 prototypu a vsechny zniceny
840Ci M60B40 4728ks
840Ci M62B44 3075ks
850i/Ci M70B50 20 072ks
850Ci M73B54 1218ks
850Csi S70B56 1510ks
M8 S70/1 1ks prototyp

R6 twin turbo + V10 + V12

Jsem moc rád, že tato sekce ožila, bejvávalo tady totiž mrtvo

Co se informací týče - tak čerpám technické údaje, statistické údaje a vůbec všechny ty numera z časopisů, třeba i z Modrobílé, internetu, katalogů BMW a spoustu věcí vim, takže i z hlavy. Ale snažim se tomu dát vždy nějakou čtivou slupku, aby to nebylo strohé jak tisková zpráva v novinách

Jinak další díly budou, sice netuším o čem i když fandové E21 E12 už volají



tady další M8


Re: Zpátky do minulosti 4
klobouk dolů!!
BMW e34/M5 4.0 V8
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P
Re: Zpátky do minulosti 4
bombice!!!!!
BMW e34/M5 4.0 V8
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P
Naklady se nedaji presne vycislit...cena dilu na e31 je oproti e30 uplne nekde jinde a to vetsinou nekolikanasobne...Tom_ píše:mas to super, kolik sou mesicni naklady na udrzbu + pohone hmoty? hodne me to zajima a jak to je s cenu dilu oproti e30 ? o kolik procent to je vyssi?dik
R6 twin turbo + V10 + V12
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
no to je jasny ze nekolikanasobne ale priblizne kolik 3x-6x ? a prece musis typnout kolik mesicne vysolis za benal a udrzbu ne? treba 7 000 ? nebo vic? proste priblizne rekni . Me to hodne zajima a myslim ze dalsi lidi urcite taky....V12 píše:Naklady se nedaji presne vycislit...cena dilu na e31 je oproti e30 uplne nekde jinde a to vetsinou nekolikanasobne...Tom_ píše:mas to super, kolik sou mesicni naklady na udrzbu + pohone hmoty? hodne me to zajima a jak to je s cenu dilu oproti e30 ? o kolik procent to je vyssi?dik
Audi Coupe Quattro