TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od M.v.K. »

Moje otázka je asi takováhle. Vadí u TD, (Golf III 1.9TD) tedy u atmosferickýho dieselu teplej vzduch kterej jde do otevřenýho sání??? Když člověk veme v úvahu na jakym principu to pracuje, tak by nemělo, ale v praxi se mi to jeví že to jede po zahřátí hůř. Bylo by to logický protože ke spalování je potřeba kyslík atd atd a sem v kruhu. Tak jak tedy... :D

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od JonnY »

vyssia teplota vzduchu znizuje ucinnost horenia (alebo coho to vlastne)
tj kazdych +10 stupnov su asi -2% vykonu (uvadza sa 1.5-3%...).

a tu nejde o to, ci je to td, hdi, mpi, fsi alebo cokolvek. to je v principe pre spalovaci motor.

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

nejsem fyzik, ale horký vzduch má větší objem než studený, tudíž když sání bere teplý vzduch, tak se ho do motoru nedostane velké/potřebné množství (snížení výkonu)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od Beaver »

M.v.K. píše:Moje otázka je asi takováhle. Vadí u TD, (Golf III 1.9TD) tedy u atmosferickýho dieselu teplej vzduch kterej jde do otevřenýho sání??? Když člověk veme v úvahu na jakym principu to pracuje, tak by nemělo, ale v praxi se mi to jeví že to jede po zahřátí hůř. Bylo by to logický protože ke spalování je potřeba kyslík atd atd a sem v kruhu. Tak jak tedy... :D
Tak je to turbo nebo atmosfera ?

Teplej vzduch je na skodu ale v kazdym pripade - studenej obsahuje vic kysliku, kterej potrebujes pro horeni at uz spalujes benzin nebo naftu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M.v.K. »

No je to atmosfireckej TURBO-DISEL, neni to stříkačka... To bych napsal TDi... Jináč díky za reakce... Asi vrátim AIR-BOX a vrazim do něj sportovní vložku. Golfa mám na běžný ježdění a nějaký úpravy co se odstiňování se mi tam dělat nechtěj...

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

M.v.K. píše:No je to atmosfireckej TURBO-DISEL, neni to stříkačka... To bych napsal TDi... Jináč díky za reakce... Asi vrátim AIR-BOX a vrazim do něj sportovní vložku. Golfa mám na běžný ježdění a nějaký úpravy co se odstiňování se mi tam dělat nechtěj...
Ty mas koukam bordel v nazvoslovi. Atmosferickej motor je bez preplnovani (turbem, kompresorem, comprexem). Atmosferickej turbodyzl je stav, kdy se ti na turbodyzlu vysere turbo :D

A ze to neni strikacka ? A ta nafta se tam teda dopravuje jak ? Vsypavanim po hrstich ? :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M.v.K. »

Beaver píše:
M.v.K. píše:No je to atmosfireckej TURBO-DISEL, neni to stříkačka... To bych napsal TDi... Jináč díky za reakce... Asi vrátim AIR-BOX a vrazim do něj sportovní vložku. Golfa mám na běžný ježdění a nějaký úpravy co se odstiňování se mi tam dělat nechtěj...
Ty mas koukam bordel v nazvoslovi. Atmosferickej motor je bez preplnovani (turbem, kompresorem, comprexem). Atmosferickej turbodyzl je stav, kdy se ti na turbodyzlu vysere turbo :D

A ze to neni strikacka ? A ta nafta se tam teda dopravuje jak ? Vsypavanim po hrstich ? :lol:
Tak to tedy neni ČTYŘ-BODOVÁ STŘÍKAČKA, spokojenej... A že sem se splet je možný, je to můj první DIESEL v životě...

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

M.v.K. píše:
Beaver píše:
M.v.K. píše:No je to atmosfireckej TURBO-DISEL, neni to stříkačka... To bych napsal TDi... Jináč díky za reakce... Asi vrátim AIR-BOX a vrazim do něj sportovní vložku. Golfa mám na běžný ježdění a nějaký úpravy co se odstiňování se mi tam dělat nechtěj...
Ty mas koukam bordel v nazvoslovi. Atmosferickej motor je bez preplnovani (turbem, kompresorem, comprexem). Atmosferickej turbodyzl je stav, kdy se ti na turbodyzlu vysere turbo :D

A ze to neni strikacka ? A ta nafta se tam teda dopravuje jak ? Vsypavanim po hrstich ? :lol:
Tak to tedy neni ČTYŘ-BODOVÁ STŘÍKAČKA, spokojenej... A že sem se splet je možný, je to můj první DIESEL v životě...
To bohuzel plati i pro benzinaky, takze ted by te omluvilo uz jen to, ze to je tvoje prvni auto v zivote a ze priznas, ze ani nevis jak vypada svicka, natoz jak se vymenuje :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
M.v.K.
Příspěvky: 18
Registrován: 09 kvě 2005 12:44
Bydliště: Wolfsburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od M.v.K. »

Beaver píše:
M.v.K. píše:
Beaver píše: Ty mas koukam bordel v nazvoslovi. Atmosferickej motor je bez preplnovani (turbem, kompresorem, comprexem). Atmosferickej turbodyzl je stav, kdy se ti na turbodyzlu vysere turbo :D

A ze to neni strikacka ? A ta nafta se tam teda dopravuje jak ? Vsypavanim po hrstich ? :lol:
Tak to tedy neni ČTYŘ-BODOVÁ STŘÍKAČKA, spokojenej... A že sem se splet je možný, je to můj první DIESEL v životě...
Chtěl sem se tu něco dovědět, respektivě si něco ověřit, né se tu dohadovat. A že ty si myslíš že se do benziňáka dávaj žhavicí svíčky a podle toho to i funguje je sice smutný, ale vyvracet ti to nebudu když je to teda všechno stejný...

To bohuzel plati i pro benzinaky, takze ted by te omluvilo uz jen to, ze to je tvoje prvni auto v zivote a ze priznas, ze ani nevis jak vypada svicka, natoz jak se vymenuje :lol:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

M.v.K. píše:
Beaver píše:
M.v.K. píše:Tak to tedy neni ČTYŘ-BODOVÁ STŘÍKAČKA, spokojenej... A že sem se splet je možný, je to můj první DIESEL v životě...
To bohuzel plati i pro benzinaky, takze ted by te omluvilo uz jen to, ze to je tvoje prvni auto v zivote a ze priznas, ze ani nevis jak vypada svicka, natoz jak se vymenuje :lol:
Chtěl sem se tu něco dovědět, respektivě si něco ověřit, né se tu dohadovat. A že ty si myslíš že se do benziňáka dávaj žhavicí svíčky a podle toho to i funguje je sice smutný, ale vyvracet ti to nebudu když je to teda všechno stejný...
O zhavicich svickach rec nebyla, byla rec o pojmu "atmosfericky motor" a "vstrikovani". Rozhodne se s tebou nehodlam hadat, ale tvrdil jsi, ze mas atmosfericky motor TD, ktery nema vstrikovani. Ja te jen opravil, ze motor s turbem neni atmosfericky a vstrikovani ze urcite mas, protoze nafta se proste vstrikuje a vzniti se tim, ze se jemne rozprasi. Tudiz tam nemuze odkapavat nebo nejak pritekat, je potreba ji vstrikovat.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Beaver píše:
M.v.K. píše:
Beaver píše: To bohuzel plati i pro benzinaky, takze ted by te omluvilo uz jen to, ze to je tvoje prvni auto v zivote a ze priznas, ze ani nevis jak vypada svicka, natoz jak se vymenuje :lol:
Chtěl sem se tu něco dovědět, respektivě si něco ověřit, né se tu dohadovat. A že ty si myslíš že se do benziňáka dávaj žhavicí svíčky a podle toho to i funguje je sice smutný, ale vyvracet ti to nebudu když je to teda všechno stejný...
O zhavicich svickach rec nebyla, byla rec o pojmu "atmosfericky motor" a "vstrikovani". Rozhodne se s tebou nehodlam hadat, ale tvrdil jsi, ze mas atmosfericky motor TD, ktery nema vstrikovani. Ja te jen opravil, ze motor s turbem neni atmosfericky a vstrikovani ze urcite mas, protoze nafta se proste vstrikuje a vzniti se tim, ze se jemne rozprasi. Tudiz tam nemuze odkapavat nebo nejak pritekat, je potreba ji vstrikovat.
tady se někdo naučil nový technický název "žhavicí svíčka" :D

to cos napsal je jako bys tvrdil že je vul protože řekl o naft. i benz. motoru že jsou v tomhle shodné je pičovina, protože nafták nemá klapku, klasický rozdělovač atd.. o tom tu přece řeč nebyla, byla řeč o pojmu atmosférový vs přeplnovaný motor :D
Naposledy upravil(a) Idaho dne 19 črc 2006 12:28, celkem upraveno 1 x.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfoun »

BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fazeey »

Alfoun píše:BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)
to nééé
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Alfoun píše:BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)
"T" ako turbo, "D" ako diesel a "i" ako priame vstreky.
TD ako komorkovy turbodiesel
"i" ne"i" IC by mal mat kazdy preplnany motor.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od Idaho »

přesně tak, scorpio ne TD i když má Intercooler :) v naftácích se nevyznám al epodle mne to souvisí s tím zda je čerpadlo vstřiku mechanické nebo "elektronika" tak sjem to chápal doposud..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fazeey »

JonnY píše:
Alfoun píše:BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)
"T" ako turbo, "D" ako diesel a "i" ako priame vstreky.
TD ako komorkovy turbodiesel
"i" ne"i" IC by mal mat kazdy preplnany motor.
jojo třeba takovej G2 1.6 TD by potom byl TDi
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfoun »

Jak funguje TDI ?

U běžných vznětových motorů s nepřímým vstřikováním paliva dochází ke vstřikování do oddělené předkomůrky a odtud se směs teprve dostává do válce. Ovšem u přeplňovaného vznětového motoru s přímým vstřikováním paliva, tryska vstřikovače rozprašuje palivo přímo do spalovacího prostoru.

TDI motory se vyznačují elektronickým řízením vstřikovacího systému, což přináší vyšší výkon, menší spotřebu, méně hluku a kouře. Elektronicky je řízeno množství paliva i počátek vstřiku, na rozdíl od starších motorů, kde toto bylo řešeno mechanicky (táhlem pro studený start).

:oops: BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)
:oops: :oops:

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Alfoun píše:Jak funguje TDI ?

U běžných vznětových motorů s nepřímým vstřikováním paliva dochází ke vstřikování do oddělené předkomůrky a odtud se směs teprve dostává do válce. Ovšem u přeplňovaného vznětového motoru s přímým vstřikováním paliva, tryska vstřikovače rozprašuje palivo přímo do spalovacího prostoru.

TDI motory se vyznačují elektronickým řízením vstřikovacího systému, což přináší vyšší výkon, menší spotřebu, méně hluku a kouře. Elektronicky je řízeno množství paliva i počátek vstřiku, na rozdíl od starších motorů, kde toto bylo řešeno mechanicky (táhlem pro studený start).

:oops: BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)
:oops: :oops:
a ne a ne a ne :D šptaně si vykládáš větu vytrženou z kontextu... TDi neznamená že to má IC to má 90 % motoru co jsou TD..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od Idaho »

L.A.M.A. píše:to Idaho tak treba 50% escortu TD nema IC.
jasně s tím souhlasím, ale to nevyvrací to že pokud má IC tak neznamená že musí být TDI repsektive že TDI znamená že má IC...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfoun »

Idaho píše:
Alfoun píše:Jak funguje TDI ?

U běžných vznětových motorů s nepřímým vstřikováním paliva dochází ke vstřikování do oddělené předkomůrky a odtud se směs teprve dostává do válce. Ovšem u přeplňovaného vznětového motoru s přímým vstřikováním paliva, tryska vstřikovače rozprašuje palivo přímo do spalovacího prostoru.

TDI motory se vyznačují elektronickým řízením vstřikovacího systému, což přináší vyšší výkon, menší spotřebu, méně hluku a kouře. Elektronicky je řízeno množství paliva i počátek vstřiku, na rozdíl od starších motorů, kde toto bylo řešeno mechanicky (táhlem pro studený start).

:oops: BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)
:oops: :oops:
a ne a ne a ne :D šptaně si vykládáš větu vytrženou z kontextu... TDi neznamená že to má IC to má 90 % motoru co jsou TD..
To pod tim znamena ze jsem predtim napsal spatnou informaci. OK??

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od Idaho »

aha.. sem to pochopil jako konstatování faktu .. sorry..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
ryan69
Moderátor
Příspěvky: 798
Registrován: 22 bře 2006 13:33
Bydliště: Liberec

Příspěvek od ryan69 »

wikipedia říká:

TDI = Turbocharged Direct Injection (TDI) is the technology used for modern diesel engines produced by Volkswagen Group

čili to není ani TurboDieselInjection, nebo TurboDiselIntercooler, ale přímé vstřikování

přiznám se že než jsem se podíval na wikipedii, myslel jsem že to "TDI" znamená "Turbo Diesel Injection" anžto vstřikování -> tedy ve smyslu elektronické vstřikování.

inu stále je co se učit :wink:
Mégane III SkyFox, Dynamique 1.6 110

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch

Příspěvek od Idaho »

hmm myslím že to přímé vstřikování je práve podmíneno tím el. čerpadlem. s mechanickým to pujde dost těžko, nebo se pletu??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

ryan69 píše:TDI = Turbocharged Direct Injection (TDI) is the technology used for modern diesel engines produced by Volkswagen Group

čili to není ani TurboDieselInjection, nebo TurboDiselIntercooler, ale přímé vstřikování
JonnY píše:"T" ako turbo, "D" ako diesel a "i" ako priame vstreky.
jo tak :)

a neni jedno, ci to D znamena direct alebo diesel, ked viem ze to je preplnany priamovstrekovy diesel?

ale je to pravda, ze to "diesel" je vlastne somarina a nema to tam zmysel...

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

:smich: :roll:

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Lukaash píše::smich: :roll:
dík za vysvětlení, chlámat s emohu taky, pro někoho ( jako třeba pro mne ) je diesel španělská vesnice ( kam bych ho i nejraději poslal ) ...

sem rád že jsi nám to jako majitel TDi vysvětlil. :zadek:
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

Idaho píše:
Lukaash píše::smich: :roll:
dík za vysvětlení, chlámat s emohu taky, pro někoho ( jako třeba pro mne ) je diesel španělská vesnice ( kam bych ho i nejraději poslal ) ...

sem rád že jsi nám to jako majitel TDi vysvětlil. :zadek:
smeju se tem, pro ktere je to "spanelska vesnice" jak rikas, ale snazi se rozdavat rozumy...

smeju se i M.v.K. za jeho nevedomost a neochotu si vyslechnout to, co nevi a priznat svuj omyl...

jinak, co znamena TDI je popsano vyse ... turbochargered direct injection diesel ...

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“