Příliš moc převodového oleje

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od Termik »

Čaues,

co se může stát když je v převodovce víc než má být převodového oleje? Nejde povolit šroub od hladiny tak se to těžko kontroluje :(
BMW...V8...

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

Funkčně, tedy pro převodovku nic
ale může ti to začít téct třeba do spojky nebo kolem poloos....

možná vypustit a nalít předepsané množství ?
vzdělání není zárukou inteligence

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Nevim, mě tam nalil v servisu víc a pomalu to někudy vychcalo ven a nic se nestalo
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

Nic. Maximalne ti to vychcaje pres odvetravani prevodovky...ja mam predepsanych 2.3 a mam tam 3 litry
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od MarauderZ28 »

zajímavý že v servisním manuálu mám výrazně napsáno, že je zakázáno přeplňovat převodovku, že hrozí její zničení, ale není napsáno jak proč čím nač kdy apod ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Slysel jsem to ze o neco hure sli radit kvalty.
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

Davam tam vic kvuli ochrane a zivotnosti prevodovky, jelikoz mam 4wd tak je prevodovka velice namahana a hodne se zahriva. Zivotnost pak zavisi hlavne na kvalite a mnozstvi oleje. Proto se tam dava vic oleje, vim ze nekteri tam nacpou dokonce 3,2l misto 2,3...a kvuli tomu se jeste nikomu neporouchala prevodovka, ba prave naopak. Vic oleje t.j. lepsi odvod tepla a mensi sance preruseni mazani pri pretizeni (v zatackach nebo pri brzdeni/akceleraci)...
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od MarauderZ28 »

já se hádat nechci jen konstatuju manuál, jedinný co mě teda překvapuje proč tam je daný určitý množství když třeba o litr víc to tu převodovku ochraňuje tj. je to pro ní lepší ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Já myslim že tam to zničení moc nehrozí, to stejně vychčije ven a bude to jako předtim podle mě
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od Ondras »

Jen dotaz - napouštěcí otvor = obvykle otvor kontrolní a je na boku skříně. Jak tam lze nalít více oleje? Vždyť vše navíc okamžitě vyteče. I v manuálech je psáno: lejte, lejte, až začně uchcávat přestaňte...
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

nevim jestli to je lepsi u vsech prevodovek...vim jenom ze podle zkusenosti mych a i ostatnich majitelu GT-R to opravdu pomaha...coz muze, ale i nemusi fungovat u jinych aut. Jak rika Ritchma, skodit s tim ale nemuzes...
Jinak ja v prevodovce menim olej kazdych asi 8tis. km a do motoru leju taky nad merku Max :wink:
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od GTRunner »

Ondras píše:Jen dotaz - napouštěcí otvor = obvykle otvor kontrolní a je na boku skříně. Jak tam lze nalít více oleje? Vždyť vše navíc okamžitě vyteče. I v manuálech je psáno: lejte, lejte, až začně uchcávat přestaňte...
Ano, ale ja to liju pres jinej otvor...na vrchu prevodovky je na to "skrytej" sroub :) (anebo pres nahon tachometru).Nebo si nazvedni auto z ty strany kde mas ten otvor a tim, ze ho naklonis tam dostanes o trosku vic oleje... :lol:
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Tak to nevim u mě tam prostě lil lil až tam nalil všechno :lol: A uchcávalo to dlouho po malejch kouskách ne že by to prostě vychcalo najednou. Prostě vždycky byl podemnou flek až to jednoho dne přestalo
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
newman13
Příspěvky: 389
Registrován: 22 úno 2006 18:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od newman13 »

Nevíte kolik je v corsa B oleje? :?
http://www.corsaclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false; :obchod:

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

Ritchma píše:Tak to nevim u mě tam prostě lil lil až tam nalil všechno :lol: A uchcávalo to dlouho po malejch kouskách ne že by to prostě vychcalo najednou. Prostě vždycky byl podemnou flek až to jednoho dne přestalo
A nemas porusenou manzetu u vystupu hnaciho hridele? Ja jsem to mel uplne stejne, kapalo mi to pomalinku, az to prestalo kdyz se hladina dostala pod uroven te manzety/loziska. Ale to uz tam pak zustane malo oleje...pozor na to.
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

newman13 píše:Nevíte kolik je v corsa B oleje? :?
V servisce píšou 2 litry... Já tam mám teď odhadem 3 :oops: :D
BMW...V8...

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:já se hádat nechci jen konstatuju manuál, jedinný co mě teda překvapuje proč tam je daný určitý množství když třeba o litr víc to tu převodovku ochraňuje tj. je to pro ní lepší ?
Tak ja nevim, ale v automatu mam vyrazne pres rysku a jediny co teoreticky hrozi je ze se to zpeni a bude to si to hasit prepadem ven z prevodovky. Znicit by se mohla spis kdyz by ho bylo nedostatek. Mozna u automatu nejaky uplne brutalni preplneni muze zhorsovat funkci hydrauliky, ale u manualu pochybuju, ze by nadbytek mohl pusobit nejakej vyraznej problem.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

Já jsem kdysi slyšel že při velkým množství oleje v převodovce se v něm dělají vzduchový bublinky a převodovka se může díky nedostatečnýmu mazání zkurvit. Nevím ale jestli to neplatí jen pro automat. Taky je možný že víc oleje způsobuje větší ztráty výkonu na převodovce. Já bych rozhodně dodržoval množství předepsaný výrobcem

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od MarauderZ28 »

tak u automatu se vyloženě dávat víc nesmí neb to může pak řadit naprosto jinak a hlavně to vychcat přez gufera ven ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

barbucha píše:Já jsem kdysi slyšel že při velkým množství oleje v převodovce se v něm dělají vzduchový bublinky a převodovka se může díky nedostatečnýmu mazání zkurvit. Nevím ale jestli to neplatí jen pro automat. Taky je možný že víc oleje způsobuje větší ztráty výkonu na převodovce. Já bych rozhodně dodržoval množství předepsaný výrobcem

Já bych to rád doplňoval jak to má být, ale dělám to odhadem protože mi nejde v žádným případě povolit kontrolní šroub :(
BMW...V8...

Uživatelský avatar
Firearms
Příspěvky: 490
Registrován: 18 bře 2005 17:37
Bydliště: NBK

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od Firearms »

MarauderZ28 píše:tak u automatu se vyloženě dávat víc nesmí neb to může pak řadit naprosto jinak a hlavně to vychcat přez gufera ven ...
presne tak - mam to napsany v servisce!! vzdy se musis trefit u automatu akorat !!! :wink:
DSM Team
Obrázek

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

GTRunner píše:Davam tam vic kvuli ochrane a zivotnosti prevodovky, jelikoz mam 4wd tak je prevodovka velice namahana a hodne se zahriva. Zivotnost pak zavisi hlavne na kvalite a mnozstvi oleje. Proto se tam dava vic oleje, vim ze nekteri tam nacpou dokonce 3,2l misto 2,3...a kvuli tomu se jeste nikomu neporouchala prevodovka, ba prave naopak. Vic oleje t.j. lepsi odvod tepla a mensi sance preruseni mazani pri pretizeni (v zatackach nebo pri brzdeni/akceleraci)...
Já ti nevím,ale jak myslíš že výrobce došel k tomu že tam má bejt 2,3l?Já myslím že to dlouho testovali a přišli na to že ideální hladina je 3l ale kvůli tomu aby se to dřív vysypalo,napsali do manuálu 2,3...Tebe ofšem nedostali.
Řekl bych že pro životnost převodovky je asi lepší přidat chladič oleje,nebo zvětšit původní což i změní objem oleje,ale to je jen můj hloupej názor.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od Beaver »

Firearms píše:
MarauderZ28 píše:tak u automatu se vyloženě dávat víc nesmí neb to může pak řadit naprosto jinak a hlavně to vychcat přez gufera ven ...
presne tak - mam to napsany v servisce!! vzdy se musis trefit u automatu akorat !!! :wink:
Mno radi to perfektne, problemy zadny. Konzlutoval jsem to i s clovekem co jezdi s automatem uz dost dlouho a taky rikal, ze to neublizi, akorat by to teoreticky mohl nekudy prochcat - neprochcalo. Tak nevim.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Firearms
Příspěvky: 490
Registrován: 18 bře 2005 17:37
Bydliště: NBK

Příspěvek od Firearms »

milonovo píše:
GTRunner píše:Davam tam vic kvuli ochrane a zivotnosti prevodovky, jelikoz mam 4wd tak je prevodovka velice namahana a hodne se zahriva. Zivotnost pak zavisi hlavne na kvalite a mnozstvi oleje. Proto se tam dava vic oleje, vim ze nekteri tam nacpou dokonce 3,2l misto 2,3...a kvuli tomu se jeste nikomu neporouchala prevodovka, ba prave naopak. Vic oleje t.j. lepsi odvod tepla a mensi sance preruseni mazani pri pretizeni (v zatackach nebo pri brzdeni/akceleraci)...
Já ti nevím,ale jak myslíš že výrobce došel k tomu že tam má bejt 2,3l?Já myslím že to dlouho testovali a přišli na to že ideální hladina je 3l ale kvůli tomu aby se to dřív vysypalo,napsali do manuálu 2,3...Tebe ofšem nedostali.
Řekl bych že pro životnost převodovky je asi lepší přidat chladič oleje,nebo zvětšit původní což i změní objem oleje,ale to je jen můj hloupej názor.
jo jako, i v tomhle muze bejt moznost... ale nevim no... :roll:
DSM Team
Obrázek

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od hIGGI »

taky mam zkusenost ze jedinej problem je ze to pres odvetravani muze jit ven, ale na funkci zadnej vliv, manual samozrejme
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
MattiK
Příspěvky: 192
Registrován: 07 lis 2004 00:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MattiK »

GTRunner píše:Davam tam vic kvuli ochrane a zivotnosti prevodovky, jelikoz mam 4wd tak je prevodovka velice namahana a hodne se zahriva. Zivotnost pak zavisi hlavne na kvalite a mnozstvi oleje. Proto se tam dava vic oleje, vim ze nekteri tam nacpou dokonce 3,2l misto 2,3...a kvuli tomu se jeste nikomu neporouchala prevodovka, ba prave naopak. Vic oleje t.j. lepsi odvod tepla a mensi sance preruseni mazani pri pretizeni (v zatackach nebo pri brzdeni/akceleraci)...
aha takze v automobilce sou curaci 8)
nechci se tady s nekym prit, ale nemyslis ze kdyby to melo pozitivni vliv na zivotnost tak ze by to delali takhle uz v serii?? nebo myslis ze oni chcou aby se to driv vysypalo??? je to jen nazor tak me hned nekamenujte :D

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Příliš moc převodového oleje

Příspěvek od Vecernicek »

Přesně jak tady někdo psal, je lepší chlazení, a tak...

Ale neshouhlasím že jsou ve fabrice "curaci"

Oni ti to spočítali, tak aby v té převodovce bylo oleje tak akorát a nezničila se (+průjezdy zatáčkama) a přitom byl zachován přijatelný poměr příkonu/výkonu/ztrát. A myslím si že počítali i viskozitu a vlastnosti oleje s použitými materiály.

No, kocernu VW je součástí převodovky i diferenciál pro přední kola, a ten má taky rád hodně oleje. btw. U Jetty jsme odlili 0,5litra a v zimě na ledu se mě kousl diferenciál tak že se nakonec podíval ven.
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTRunner »

MattiK píše:
GTRunner píše:Davam tam vic kvuli ochrane a zivotnosti prevodovky, jelikoz mam 4wd tak je prevodovka velice namahana a hodne se zahriva. Zivotnost pak zavisi hlavne na kvalite a mnozstvi oleje. Proto se tam dava vic oleje, vim ze nekteri tam nacpou dokonce 3,2l misto 2,3...a kvuli tomu se jeste nikomu neporouchala prevodovka, ba prave naopak. Vic oleje t.j. lepsi odvod tepla a mensi sance preruseni mazani pri pretizeni (v zatackach nebo pri brzdeni/akceleraci)...
...nebo myslis ze oni chcou aby se to driv vysypalo???...
vo cem to zvanis? ja jsem nic takovyho nenapsal...tohle psal milonovo...precti si to prosim te jeste jednou!
hele...jinak mne je u prdele kolik si tam das oleje, ja jenom rikam svoje zkusenosti a taky zkusenosti spousta dalsich majitelu GT-R...prevodovce to rozhodne neuskodi, znam nekolik pripadu kdyz se kvuli nedostatku, nebo jenom pouzitim nekvalitniho oleje rozsypala prevodovka. Kazda prevodovka je konstruovana jinak, nektera vydrzi vic, nektera min, nektera ti pobezi i s pulkou naplne, jina se behem nekolika km rozsype...proto nechapu tvuj komentar: "...aha takze v automobilce jsou curaci.." :?
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Tohle konkrétně si asi psal ty ne? :D

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

víc oleje? otázka zní,co udělá olej po zahřátí? jak dlouho se bude zahřívat,..jak dlouho bude chladit,..jak maže při jaké teplotě... neni podle mě ideální tam cpát o litr víc, o trochu se asi nic nestane,..patří tam tolik co napsal výrobce,..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“